וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה מחזיקה אצבעות לליברפול, שמחזיקה אצבעות ליונייטד

טירוף בממלכה לקראת "משחק העשור" בין סיטי ויונייטד (22:00, ספורט 1), שעשוי להכריע את גורל האליפות: 20 אחוז מאוהדי השדים האדומים מעדיפים לרדת ליגה ולא לראות את קלופ חוגג אליפות. רוב אוהדי הקבוצות האחרות דווקא בעד המייטי רדז. ההתפלגות המלאה: בפנים

עריכה: מתן חדד

בווידאו: התגובות אחרי ההדחה של מנצ'סטר סיטי מליגת האלופות

"משחק העשור בפרמיירליג". כך הגדירו ב"דיילי מייל" את הדרבי הערב (רביעי, 22:00, ספורט 1) בין מנצ'סטר יונייטד למנצ'סטר סיטי באולד טראפורד. למשחק תהיה משמעות מכרעת עבור שלוש קבוצות: ניצחון של סיטי יעלה אותה למקום הראשון על חשבון ליברפול כשנותרו שלושה מחזורים עד סיום העונה; ניצחון של יונייטד יסדר לה בסבירות גבוהה כרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה; וכל איבוד נקודות של סיטי ישחק לטובת ליברפול, שתעקוב מקרוב אחרי המשחק בתקווה שבסיומו חלום האליפות יהיה עוד יותר מוחשי.

כמובן שבמוקד העניינים עומדת מנצ'סטר יונייטד. מצד אחד, השדים האדומים מגיעים במוטיבציית שיא כמו לכל דרבי. מצד שני, הסיכויים שלה נראים נמוכים לאור כושרה הנוכחי, אחרי שהובסה 4:0 על ידי אברטון במחזור האחרון וניצחה פעם אחת בלבד בחמשת משחקיה האחרונים; מצד שלישי, חלק מאוהדיה מייחלים באופן פרדוקסלי דווקא להפסד, ולו כדי שהיריבה השנואה ליברפול לא תזכה מן ההפקר.

כמובן שהמשחק הזה יהיה לא פשוט כלל עבור שלל אוהדים של קבוצות שונות באנגליה - אלה של מנצ'סטר יונייטד, כמובן, שונאים את אלה של מנצ'סטר סיטי ושל ליברפול; אלה של ליברפול שונאים את אלה של מנצ'סטר יונייטד. לפי סקר שערכה סוכנות ההימורים הענקית פאדי פאוור, לא פחות מ-20 אחוז מאוהדי השדים האדומים מעדיפים לרדת ליגה מלראות את המייטי רדז זוכים באליפות. 64 אחוז מעדיפים שסיטי תזכה באליפות ולא יורגן קלופ ושחקניו.

באופן כללי, 56 אחוז מהנשאלים ברחבי בריטניה השיבו כי הם מעדיפים שליברפול תזכה באליפות ולא סיטי. אם מפרקים את זה לפי אוהדים של קבוצות שונות, מקבלים את התוצאות הבאות:

האדרספילד: 75 אחוז מהאוהדים מעדיפים שליברפול תזכה, 25 אחוז סיטי
פולהאם: 27:73 לליברפול
בורנמות': 28:72 לליברפול
וולבס: 28:72 לליברפול
ווסטהאם: 29:71 לליברפול
ניוקאסל: 36:64 לליברפול
קריסטל פאלאס: 38:62 לליברפול
קרדיף: 41:59 לליברפול
ווטפורד: 44:56 לליברפול
טוטנהאם: 47:53 לליברפול
ארסנל: 47:53 לליברפול
ברייטון: 48:52 לליברפול
ברנלי: 50:50
סאות'המפטון: 48:52 לסיטי
צ'לסי: 47:53 לסיטי
מנצ'סטר יונייטד: 36:64 לסיטי
אברטון: 33:67 לסיטי

עוד בנושא

22:00, ספורט 1: מנצ'סטר יונייטד מארחת את סיטי לדרבי הרה גורל
אולה גונאר סולשיאר אופטימי: "הדרבי - המשחק הכי טוב שיכולנו לקבל"
קייל ווקר: "אוהדי יונייטד אומרים לי שהם מעדיפים שאנחנו נזכה באליפות"

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
היריבות בין יונייטד לליברפול? "כמו ריאל-ברצלונה". גווארדיולה/רויטרס

"אני מבין לליבם של אוהדי יונייטד שלא רוצים לעזור לליברפול בשום מחיר", אמר אמש פפ גווארדיולה לרשת "סקיי". "כשאני חושב על יריבויות אחרות בכדורגל העולמי, על ריאל-ברצלונה, זה נשמע נורמלי לחלוטין שירצו להפסיד. אבל בסופו של דבר אלה רק אוהדים. הם יכולים לחשוב ולהרגיש מה שהם רוצים, אבל במציאות השחקנים הם אלה שעולים על כר הדשא. ואם השחקנים רוצים לנצח, הם יעשו הכל למען המטרה".


פפ טען שהכושר הרעוע של יונייטד דווקא עשוי לפעול לטובתה. "אני בטוח שהם הולכים להגיב. הם אנושיים, הם מקצוענים, יש להם גאוות יחידה. אני נמצא כאן רק שלוש שנים, לא מספיק זמן כדי לבחון את כל ההיסטוריה של מנצ'סטר סיטי, אבל אף פעם לא קל לנו באולד טראפורד. הם משחקים עבור משהו, לא רק עבור ההיסטוריה. בכל זאת, גם הם רוצים לסיים ברביעייה הראשונה".

עבור אולה גונאר סולשיאר מדובר במשחק הרה גורל ממש. על פי "דיילי מייל", המאמן אמנם חתום לעונה הבאה אבל עתידו תלוי במידה רבה בשאלה אם יונייטד תסיים בין ארבע הראשונות ותגיע לליגת האלופות. בראיון ל"סקיי" שפורסם הבוקר, סולשיאר טען שיונייטד חייבת "להילחם עד טיפת הדם האחרונה", בראש ובראש משום ש"כל העולם יישא עיניים אלינו".

"כמובן שיהיו השלכות למשחק האחרון שלנו", רמז סולשיאר על שינויים נרחבים בהרכב. "לא נראה את אותה קבוצה, זה בטוח. אנחנו חייבים להגיב ולשפר את המנטליות שלנו עוד לפני שמשפרים את הכושר. אני מכיר את השחקנים שלי, ומול אברטון הם רצו פחות, השקיעו פחות, היו מחויבים פחות. נגד סיטי זה ייראה אחרת". סולשיאר טען שלמרות שמדובר במשחק קשה במיוחד, "זה המשחק הכי טוב שיכולנו לבקש לעצמנו. אי אפשר להסתתר במשחק הזה. כל מנצ'סטר צופה בנו, ליברפול צופה בנו, כל העולם צופה בנו. הגאווה שלי ושל השחקנים נפגעה בצורה קשה, וזו הזדמנות מצוינת להחזיר אותה".

לקראת המשחק, נראה שסולשיאר מנסה לעורר את שחקניו בכל דרך. אמש, כדי לתת להם זריקת מוטיבציה, הוא לקח את השחקנים למתחם האימונים ההיסטורי של יונייטד והעתיק לשם את האימון ממתחם האימונים הנוכחי.

אולה גונאר סולשיאר, מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
הקלישאה אומרת שחיה פצועה היא הכי מסוכנת. סולשיאר/רויטרס

כך או כך, בממלכה מפקפקים ביונייטד. הפרשן כריס סאטון כתב היום ב"דיילי מייל" ש"אין שחקן אחד מיונייטד שהיה משתלב בהרכב של סיטי. כדי להוציא נקודות במשחק, הם יזדקקו למאמץ הירואי".

נראה שמבחינת יונייטד המערכה החלה זמן רב לפני שריקת הפתיחה. במסיבת העיתונאים שלקראת המשחק אמר סולשיאר ש"אנחנו צריכים להיות מוכנים לגישה האגרסיבית של שחקני סיטי. בכל פעם שנזכה בכדור, הם יילכו על הרגליים שלנו". באנגליה פירשו זאת כלוחמה פסיכולוגית של יונייטד שמנסה להשפיע על השופטים, ופפ גווארדיולה הודה גם הוא ש"לא אהבתי את הציטוטים האלה, אבל אני לא חושב שהם יצליחו במה שהם מנסים לעשות".

באנגליה חוששים גם מהתלקחות בין השחקנים. הדרבי הקודם הסתיים עם מהומה במנהרה בין שחקנים משתי הקבוצות, וכאקט מונע החליטה יונייטד שכל קבוצה תעלה לכר הדשא בנפרד.

לקראת המשחק נראים באנגליה מחזות חריגים: ג'יימי קראגר, למשל, העלה לרשתות החברתיות תמונה שלו לבוש בחולצה של מנצ'סטר יונייטד והודיע ש"אני אוהד שלה ללילה אחד בלבד".

חמשת מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות:

11/11/2018: מנצ'סטר סיטי - מנצ'סטר יונייטד 1:3
7/4/2018: מנצ'סטר סיטי - מנצ'סטר יונייטד 3:2
10/12/2017: מנצ'סטר יונייטד - מנצ'סטר סיטי 2:1
27/4/2017: מנצ'סטר סיטי - מנצ'סטר יונייטד 0:0
10/9/2016: מנצ'סטר יונייטד - מנצ'סטר סיטי 2:1

מה נותר להן:

ליברפול: האדרספילד (בית), ניוקאסל (חוץ), וולבס (בית)
מנצ'סטר סיטי: מנצ'סטר יונייטד (חוץ), ברנלי (חוץ), לסטר סיטי (בית), ברייטון (חוץ)

גם זה הגיע: ג'יימי קראגר, אגדת ליברפול, הופך לאוהד יונייטד ל"לילה אחד" (צילום מסך מתוך אינסטגרם)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully