וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא מעולם לא היה מחויב לתפקיד": הדרמה מאחורי הקלעים סביב מג'יק ג'ונסון

אחרי ההתפטרות הפתאומית, בארצות הברית חשפו את הרגלי העבודה הבעייתים של הנשיא וטענו שכבר קיבל אור ירוק מג'יני באס לפטר את לוק וולטון. אז מה השתבש בדרך, ולמה לברון עצבני? התגובות

עריכה: מתן חדד

הודעת ההתפטרות המפתיעה של מג'יק ג'ונסון מתפקידו כנשיא הלייקרס מסעירה את ה-NBA. שחקן העבר האגדי, שנכנס לתפקיד בפברואר 2017 כשהחליף את מיטש קופצ'אק, כינס מסיבת עיתונאים לא מתוכננת והדהים כשבישר לכתבים המסקרים את הקבוצה שהוא עוזב מיידית - עוד לפני שהודיע על ההחלטה לבעלים ג'יני באס או למי מהבכירים במועדון.

לטענת מג'יק, הסיבה להחלטה המפתיעה היא רצונו לחזור לחייו הקודמים כ"שגריר של הענף". מג'יק הסביר במסיבת העיתונאים המאולתרת, שנמשכה למעלה משעה, ש"היו לי חיים נפלאים לפני כן, ופתאום הרגשתי 'מה אני עושה, לעזאזל?' עכשיו אני יכול לצייץ על כל דבר שארצה, אני יכול לחזור לפרשן, אני יכול לסייע לספורטאים שמבקשים ממני עזרה".

בנוסף, מג'יק הגדיר את עצמו כ"ציפור חופשייה שלא יכולה להיות כבולה באזיקים", וביקש מהעיתונאים: "שמישהו יבשר על כך לג'יני באס, כי אני כל כך אוהב אותה, ולא מסוגל להישיר מבט ולהגיד לה מה החלטתי". הוא הדף את הטענות שהוא עוזב על רקע יחסים מתוחים עם באס.

עוד בנושא

זעזוע בלתי צפוי בלייקרס: מג'יק ג'ונסון הודיע על התפטרותו המיידית
להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי: מי תקשה על גולדן סטייט בפלייאוף?
הארדן MVP, ואיפה דוראנט ישחק בעונה הבאה? סקר השחקנים הגדול
יחידה מובחרת: שחקן ההגנה, המאמן, הרוקי והמשתפר של העונה

נשיא לוס אנג'לס לייקרס מג'יק ג'ונסון. GettyImages
הפתיע את כולם, אולי גם את עצמו. מג'יק/GettyImages

מג'יק לא החסיר דבר מהעיתונאים, וסיפר לפרטי פרטים עד כמה הקבוצה והוא כבר היו עמוק בתוך ההכנות לעונה הבאה. בסוף השבוע האחרון נפגש מג'יק עם לברון ג'יימס וסוכן העל שלו ריץ' פול, ואפילו לא רמז על האפשרות שיעזוב את תפקידו. גם אמש הוא המשיך להתנהל כרגיל, ונפגש עם הבעלים ג'יני באס לפגישה שארכה למעלה משלוש שעות, כדי לתכנן את הקיץ ואת המהלכים לקראת העונה הבאה.

בארצות הברית אף דיווחו שהשניים נפגשו מספר פעמים בתקופה האחרונה, ושבפגישה האחרונה באס אף נתנה לו אישור לפטר את לוק וולטון, עימו היה מצוי ביחסים בעיתיים. ב"יאהו" פורסם שמג'יק התכוון לפטר את וולטון בטענה שהוא מסרב "לחזק" את צוות האימון סביבו, בהתאם לבקשה של הנשיא.

בעניין הזה התרחשה דרמה לא קטנה. על פי אדריאן ווג'נראוסקי מ-ESPN, צוות האימון של הלייקרס הגיע למשחק הלילה מול פורטלנד, שהיה האחרון של הקבוצה העונה, בידיעה ובהשלמה שיפוטרו תוך שעות ספורות. "חודשים שהם האמינו שהם הולכים הביתה, ועכשיו מג'יק מודיע בפומבי שהוא עוזב, ואומר שהוא מפחד להגיד את זה בפנים של ג'יני באס. איזו אפיזודה מביכה". ווג'נראוסקי הוסיף וכתב ש"מג'יק תכנן לפטר את וולטון, ואיכשהו בסוף לוק שרד את מג'יק. אף אחד לא ראה את זה מגיע".

עוד באותו נושא

זעזוע בלתי צפוי בלייקרס: מג'יק ג'ונסון הודיע על התפטרות

לכתבה המלאה
מאמן לוס אנג'לס לייקרס, לוק וולטון, עם הנשיא מג'יק ג'ונסון. GettyImages
מה יעלה בגורלו של המאמן? מג'יק עם לוק וולטון/GettyImages

כמובן שבארצות הברית הטיחו גם ביקורת קשה במג'יק. ווג'נראוסקי כתב ש"מאז שמג'יק לקח על עצמו את התפקיד, הוא לא באמת היה מחויב אליו אפילו לרגע. הוא הרבה לטייל ברחבי ארצות הברית ולא לשהות עם הקבוצה. שעות המשרד שלו היו קטנות מדי. הוא לא עשה יותר מדי סקאוטינג. לנהל קבוצת NBA דורש מידה עצומה של מחויבות, אנרגיות וזמן".

מייקל לי מה"אתלטיק" ציין ש"מג'יק ג'ונסון התפטר בצורה הכי מג'יק ג'ונסונית שיש. הוא לא הרגיש צורך לענות לאף אחד על אף שאלה, כי הוא מג'יק. הוא לא הרגיש צורך להודיע מראש לבוסים שלו, כי הוא הבוס. הוא פרש בגלל שלא היה יכול להיות מג'יק ג'ונסון האהוב".

ההלם מההודעה של מג'יק עורר תגובות נזעמות גם בקרב מנהלי ושחקני הלייקרס. ג'יני באס עוד הגיבה בקלאסה, הקדישה לו ציוץ של תודה והוקרה, וכתב ש"אהבתי לעבוד לצידך. עשית איתנו דרך ארוכה, ואנחנו נמשיך את המסע. אוהבים אותך". יחד עם זאת, אחרים הגיבו לחלוטין. לברון ג'יימס סירב להתראיין אחרי המשחק, ביקש שמאבטחים יפרידו בינו לבין העיתונאים, ונראה מסנן לעבר הטלפון: "זה משוגע, משוגע לגמרי". גם לוק וולטון הודה: "קיבלתי את ההודעה בדיוק כמוכם, בזמן מסיבת העיתונאים. לא היה לי שום מושג" - ומעבר לכך סירב להגיב. רייג'ון רונדו סיפר שהיתה מהומה גדולה בכניסה לחדר ההלבשה של הלייקרס. "אף אחד לא הבין מה קרה, אבל היתה התקהלות עצומה וכולם נראו נסערים. הייתי בטוח שלברון הודיע על פרישה, או משהו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully