וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בלתי צפוי בלייקרס: מג'יק ג'ונסון הודיע על התפטרות

הלם ב-NBA: הנשיא הודיע על התפטרות פתאומית במסיבת עיתונאים מאולתרת, מבלי לעדכן בכך את הבעלים או את לברון. לוק וולטון יישאר בסופו של דבר?

נשיא לוס אנג'לס לייקרס מג'יק ג'ונסון. AP
"לא היה לי אומץ לעדכן את ג'יני באס". מג'יק הלילה, אחרי ההתפטרות/AP

הלם ב-NBA: מג'יק ג'ונסון הודיע הלילה (בין שלישי לרביעי) על התפטרות מיידית מתפקידו כנשיא הלייקרס, רגע לפני משחק סיום העונה של הקבוצה, ומבלי שעדכן בכך את הבעלים ג'יני באס.

שחקן העבר האגדי, שנכנס לתפקיד בפברואר 2017, הפתיע את העיתונאים שמסקרים את הלייקרס במסיבת עיתונאים מאולתרת לפני המשחק מול פורטלנד וסיפר שהחליט לעזוב את התפקיד ללא דיחוי. זאת, לדבריו, כדי לחזור לחייו "הפשוטים והנוחים" כאיש עסקים מצליח ושחקן עבר אהוב ומוערך.

יחד עם זאת, פרשנים וכתבים בארצות הברית תהו האם ההתפטרות מגיעה כתוצאה מחילוקי דעות עם ג'יני באס בנוגע להמשך דרכו של המאמן לוק וולטון. מג'יק התעקש בהצהרתו שזו לא הסיבה לצעד המפתיע שלו, על אף העובדה שפורסם ביממה האחרונה על נתק מתמשך בינו לבין המאמן, ולמרות שבאס כבר העניקה גיבוי מסוים לוולטון, גם בפני התקשורת.

"נהניתי יותר בצד השני של המתרס. ועכשיו, החל ממחר, אוכל להשפיע לטובה על חיים של אנשים. חשבתי על זה לעומק, ואני פשוט לא נהנה עכשיו. זה לא מי שאני", הסביר מג'יק. "אני רוצה לחזור ליהנות, אני רוצה לחזור להיות מי שהייתי לפני שלקחתי על עצמי את התפקיד הזה".

עוד הוסיף מג'יק ש"אני ציפור חופשייה, אני לא אחד שמסוגל שהידיים שלו יהיו קשורות. לצערי, זה מה שהרגשתי לאחרונה. חשבתי על הפרישה של דווין וייד, רציתי לצייץ ולברך אותו, אבל לא יכולתי כי זה נוגד את החוקים. סרינה וויליאמס התקשרה אליי לפני כמה שבועות ורצתה שאייעץ לה בתור מנטור, ואני לא יכול. בן סימונס ביקש את עזרתי, ולמרות שהעברתי את הבקשה דרך כל הצינורות המקובלים, עדיין ציירו אותי כאיש הרע בסיפור".

עוד בנושא

להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי: מי תקשה על גולדן סטייט בפלייאוף?
הארדן MVP, ואיפה דוראנט ישחק בעונה הבאה? סקר השחקנים הגדול
יחידה מובחרת: שחקן ההגנה, המאמן, הרוקי והמשתפר של העונה

נשיא לוס אנג'לס לייקרס מג'יק ג'ונסון. AP
חוזר לחיים "הנוחים יותר" בתור אדם פרטי. מג'יק עוזב את הסטייפלס סנטר/AP

כמובן שההפתעה ברחבי ה-NBA הייתה רבה, אולם נראה שגם במועדון עצמו לא היו מוכנים למהלך. מלבד ג'יני באס שלא עודכנה בכוונתו של מג'יק להתפטר, דווח שלפני ימים ספורים נפגש מג'יק עם לברון ג'יימס וסוכנו ריץ' פול, ואפילו לא רמז על כך שהוא מתכוון לעזוב את הקבוצה, רגע לפני קיץ קריטי בו היא חייבת להחתים לפחות כוכב אחד לצד לברון ג'יימס.

מג'יק הסביר ש"לא יכולתי לעדכן את ג'יני באס בצעד שלי פנים אל פנים, כי אני אוהב אותה כמו אחות. לא הייתי עומד בזה". יחד עם זאת, ציין בנימה ביקורתית את העובדה ש"לא אהבתי את כל הלחשושים והדקירות מאחורי הגב" (אחר כך הבהיר שלא התכוון ללייקרס כארגון, אלא ל-NBA באופן כללי).

הביקורת על הקדנציה של מג'יק בלייקרס רבה. הוא אמנם היה חתום על החתמתו של לברון ג'יימס והיה לו חלק מרכזי - כך על פי דיווחים - בלשכנע אותו להצטרף, אולם במקביל היה אחראי לכמה מהלכים שנויים במחלוקת, כולל טרייד על האולסטאר העתידי דיאנג'לו ראסל, שפורח העונה בברוקלין. בתקופתו כנשיא המועדון עמד על מרשם של 108 הפסדים לעומת 79 ניצחונות, כלומר 42.2 אחוזי הצלחה - האחוז החמישי הכי נמוך במערב במהלך התקופה הזאת. כמובן שתחתיו הלייקרס לא הצליחו לחזור לפלייאוף לראשונה מאז 2013.

כמובן שבעקבות הצעד הפתאומי של מג'יק נותרו הרבה שאלות פתוחות. ראשית, לא ברור אם הג'נרל מנג'ר רוב פלינקה, שהובא על ידי מג'יק, יישאר במועדון בלעדיו. שנית, ייתכן שזה משנה מעט את התמונה ביחס ללוק וולטון, שחתום גם לשנתיים הבאות ועשוי להישאר.

"אני מקווה שכשהעונה של הלייקרס תסתיים, הקבוצה מסוגלת לנוע לכיוון הנכון. למען האמת, אני די בטוח שהיא כבר עכשיו נמצאת שם. הקבוצה הזו נמצאת מרחק כוכב אחד והתפתחות נוספת של הצעירים מכדי להתחרות על האליפות", אמר מג'יק.

עוד באותו נושא

להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי: מי תקשה על גולדן סטייט בפלייאוף?

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. AP
כולם מופתעים, גם הוא. לברון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully