וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכישרונות הגדולים, הסיפורים הבולטים: המדריך המקוצר לגמר המכללות

הגמר בין וירג'יניה לטקסס טק עשוי להפוך לקרב חפירות, אבל בכל מקרה תיכתב בסופו היסטוריה. אחרי מי כדאי לעקוב, ומי משוועת לסגירת מעגל?

עריכה: מתן חדד

בווידאו: ההצגות הגדולות של העונה ב-NBA

מתי: הלילה (בין שני לשלישי), 4:20, ישיר ב-ONE

איפה: בנק סטדיום, מיניאפוליס

מי: וירג'יניה קאבלירס (1), טקסס טק רד ריידרס (3)

הדרך לגמר:

וירג'יניה: ניצחון 56:71 על גרדנר-ווב (16), ניצחון 51:63 על אוקלהומה (9), ניצחון 49:53 על אורגון (12), ניצחון 75:80 אחרי הארכה על פרדו (3), ניצחון 62:63 על אובורן (5).

טקסס טק: ניצחון 57:72 על נורת'רן קנטאקי (14), ניצחון 58:78 על בפאלו (6), ניצחון 44:63 על מישיגן (2), ניצחון 69:75 על גונזאגה (1), ניצחון 51:61 על מישיגן סטייט (2).

עוד בנושא

וירג'יניה וטקסס טק עלו לגמר המכללות אחרי ערב שנוי במחלוקת
ברוקלין ואורלנדו הבטיחו פלייאוף, יוסטון שברה את שיא השלשות
סטף קרי חגג לילה ההיסטורי באורקל ארינה: המוטיבציה המיוחדת

שחקני וירג'יניה קאבלירס חוגגים. רויטרס
וירג'יניה פייבוריטית. שחקני הקאבלירס חוגגים/רויטרס

הסיפורים הבולטים

הפיינל פור אמנם לא קיבץ את הכישרונות הגדולים ביותר שיש לכדורסל המכללות להציע, אבל כרגיל סיפק דרמות למכביר. בסופו של דבר הגמר ניקז אליו שתי מכללות שעונות להגדרה של אנדרדוג: שתיהן לא זכו מעולם בטורניר, שתיהן מעולם לא הופיעו בגמר ושתיהן לא סומנו כמועמדות ללכת עד הסוף בתחילת העונה.

יש עוד קו דמיון בולט בין הקאבלירס לרד ריידרס: שתיהן מתאפיינות בראש ובראשונה בהגנות חזקות, מה שעלול להפוך את הגמר לקרב חפירות. וירג'יניה ספגה רק פעם אחת יותר מ-70 נקודות לאורך הטורניר, וגם אז זה קרה במשחק שנגרר להארכה, בעוד טקסס טק עברה טורניר שלם (כמעט) מבלי שאף יריבה חצתה נגדה את רף 60 הנקודות.

כך או כך, גם אם המשחק צפוי להיות הגנתי וקשוח, בטוח שבסופו תירשם היסטוריה. טקסס טק רוצה להפוך לראשונה מאז קונטיקט ב-1999 שזוכה בתואר בהופעתה הראשונה אי פעם בגמר המכללות. מנגד, גם וירג'יניה לא הניפה מעולם את הגביע. הופעתה בפיינל פור היא הראשונה מאז 1984, ובין לבין היא נכנסה להיסטוריה מהסיבות הלא נכונות, אחרי שאשתקד הפכה למדורגת 1 הראשונה אי פעם שמודחת על ידי המדורגת 16 (מרילנד-בולטימור) כבר בסיבוב הראשון. זכייה תהווה עבורה סגירת מעגל מושלמת. כך או כך, היא נחשבת פייבוריטית בגמר.

שחקני טקסס טק ג'ארט קולבר, מאט מוני חוגגים. רויטרס
קונטיקט עשתה זאת ב-1999, עכשיו ג'ארט קולבר וטקסס טק ישחזרו?/רויטרס

אחרי מי לעקוב

ג'ארט קולבר (20, 1.98, שוטינג גארד, טקסס טק) - הכישרון הכי גדול שיעלה על הפרקט הלילה. הסופמור של הרד ראידרס נחשב לקלע מחונן, ולמרות שפינה את הבמה לחברו לקבוצה מאט מוני בחצי הגמר, הוא עדיין הסקורר המוביל עם ממוצע של 19.2 נקודות למשחק בטורניר, לצד 6.4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. צפוי להיבחר באחד מחמשת המקומות הראשונים בדראפט הקרוב, או לכל הפחות בלוטרי.

דיאנדרה האנטר (21, 2.01, סמול פורוורד, וירג'יניה) - מהעבר השני, גם לקאבלירס יש כישרון שעתיד להיבחר בלוטרי. הסופמור האתלטי נחשב לפני הכל לשחקן הגנה נפלא. הוא זוכה להשוואות לת'דאוס יאנג ואו ג'י אנונובי, ונחשב על פי רבים ל"שחקן הכי מוכן בדראפט". ממוצעיו בטורניר המכללות: 13.6 נקודות, 4.6 ריבאונדים, 1.2 אסיסטים וחסימה למשחק.

טיי ג'רום (21, 1.96, רכז, וירג'יניה) - כוכב נוסף של הקאבלירס, שמניותיו קפצו משמעותית בזכות היכולת בטורניר המכללות. הג'וניור היה גם כוכב חצי הגמר, בו צלף 21 נקודות כולל ארבע שלשות. הוא אמור להיבחר בסיבוב הראשון בדראפט הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully