וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק שיוכיח אם "המכביזם חזר לשלטון": האתגר של מכבי תל אביב בחצי גמר הגביע

3.4.2019 / 15:00

האם מכבי תל אביב תצליח לעבור מחגיגות האליפות לקרב קריטי בגביע? המסר מאיביץ', ההכנה הקבוצתית, והשחקן שמספר על ריכוז שיא: "עם המאמן הזה, אין אפשרות אחרת". המאמן המנטלי ז'אן טלסניקוב בטוח: "הקבוצה הזאת המציאה את המכביזם מחדש"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

ביציאה ממסיבת העיתונאים המשותפת לקראת חצי גמר הגביע, ולדאן איביץ' נעצר לשיחת נימוסין קצרה עם העיתונאים שהגיעו ביום שני בצהריים לתא הכבוד בהתאחדות לכדורגל. הסרבי הבהיר כמה דברים קטנים שנשארו פתוחים אחרי מה שאמר, ולפני שנעלם, הסכים עם הקביעה שהמשחק הערב מול בני יהודה בטדי הוא לפני הכל היכולת של שחקני מכבי תל אביב להתגבר על תחושת הפורקן שחוו במוצאי שבת עם חגיגות האליפות. "הכל בראש של השחקנים", אמר הסרבי ונסע לקרית שלום להכין את אימון הערב.

כמה דקות קודם באולם בו נערכה מסיבת העיתונאים סיפר איביץ' במלים שלו את מה שהובא כאן בשבת בבוקר, אותו סיפור על אי היכולת של שחקניו בפאוק סלוניקי לרדת לקרקע לפני שנתיים אחרי שזכו בגביע היווני והפסידו במשחק החשוב מיד אחרי זה בפתיחת הפלייאוף. ההפסד ההוא של איביץ' חיסל את סיכוייו לזכות בכרטיס למוקדמות ליגת האלופות כבר בעונתו הראשונה כמאמן מועדון הפאר היווני. זו הסיבה שאיביץ' ביטל כל אפשרות לחגיגות גדולות אחרי האליפות במוצ"ש. זו הסיבה שאחרי שהשחקנים עזבו את האיצטדיון באחת בלילה, הם כבר התייצבו בשמונה בבוקר למחרת בקרית שלום.

עוד בנושא

פאדיחה שנגמרה בגביע: הסיפור מאחורי סרטון הזכייה בגמר של בני יהודה
מכבי תל אביב - בני יהודה: דסה ואמאדור אמורים לפתוח, עזוז ייעדר
שוינפלד, תראה מה עשית!: סיכום מחזור על העונה המשעממת בליגת העל
אנדי הרצוג בסיפור קורע: כך הבנתי שהשחקנים בישראל לא מבינים אותי

ולאדן איביץ', חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
בלילה שתה ורקד, בבוקר שלמחרת כבר התנהג כאילו כלום לא קרה. איביץ'/יוסי ציפקיס

דווקא שחקני מכבי תל אביב שיצאו כבר ביום שלישי למלון בירושלים משוכנעים שהמימד המנטלי לא יכריע את הקרב הערב. "כבר ביום ראשון בבוקר אנשים שכחו מה קרה לילה קודם", סיפר הבוקר אחד משחקני מכבי תל אביב. "אין לך אפשרות אחרת עם המאמן הזה. הוא בא ביום ראשון בבוקר לחץ לכולם ידיים. אמר שוב ברכות לכולם והבהיר: 'עכשיו מתכוננים ליום רביעי'. אין משהו אחר. והאימון של יום ראשון בבוקר היה אימון ברמה מאוד גבוהה. זה לא היה אימון של קבוצה שזכתה כמה שעות קודם באליפות. לא הרגשת את זה".

מי שמכיר את המאבק האינסופי שצריך לעשות ספורטאי מצליח בין שיא לשיא הוא ז'אן טלסניקוב. כמאמן ומרצה מנטלי הוא עוסק בכך המון כולל עם שחקנים ממכבי תל אביב. "אחד הערכים שהביאו אליפות למכבי תל אביב זו ההתמסרות לדרגת המחויבות שאיביץ' יצר", קובע טלסניקוב. "זה נכון שיש אופוריה כשזוכים באליפות אבל הקבוצה הזו כל כך מהודקת גם ברמה הפיזית וגם ברמת הרעב שלה. מכבי תל אביב לא לקחה אליפות שלוש שנים ולכן היא סבלה מאוד. הם כל כך מהודקים ברמת המחויבות ולכן להערכתי השפעת חגיגות האליפות תחלוף כבר אחרי עשר דקות במשחק. אולי אפילו כבר בחימום. יש כוח אינרציה גם מהרצון שלהם וגם מהקהל שלהם. הם רוצים לתקוע מסמר. הם רוצים לוודא הריגה בעונה הזו".

עוד באותו נושא

פרויקט מיוחד: האליפות המהירה אי פעם

לכתבה המלאה
מיטש גולדהאר, חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
טלסניקוב: "גולדהאר אמר אחרי המשחק שהוא רעב עוד יותר. כשאיביץ' וגולדהאר אומרים וחושבים את זה, השחקנים לא יכולים לחשוב על משהו אחר"/יוסי ציפקיס

טלסניקוב עובד כבר שנים עם דור פרץ באופן פרטני. הם הולכים יחד עוד מהימים שפרץ שיחק בקבוצת הנוער. "נפגשתי עם דור פרץ לפני משחק האליפות שלהם. קלטתי את המחויבות ואת הרעב. האליפות הזו יושבת להם בראש כבר הרבה זמן. הם כבר זכו באליפות מזמן. הם שכחו ממנה. עכשיו הם רוצים עוד. זו התחושה שאני קיבלתי והכל בא מאיביץ' שיצר תשתית. השחקנים יודעים שיש מעליהם דמות סמכותית וחזקה ואל תשכח שהוא ממשיך. שחקנים מודעים לזה. יש השלכות להופעה שלהם על העתיד לבוא. המשחק הזה הוא גם מקפצה לשאיפות שלהם לקראת העתיד".

ולטלסניקוב יש ניסיון בתחום. גם הוא כשחקן בשנות השיא שלו חווה את המאבק הזה שמתחולל בראש של שחקן בין משחק למשחק. בין הרגע שבו אתה מרגיש שעשית את שלך לבין הצורך לייצר עוד התעלות נפשית. "הזיכרון הכי גדול שלי למעבר בין שיא לשיא, זה מה שעברנו בבית"ר ירושלים בשבוע שבין משחק השרוכים למשחק האליפות בטדי מול מכבי פתח תקוה", תיאר טלסניקוב. "היה קטע מנטלי לא פשוט אחרי משחק השרוכים. זה היה משחק עם אנרגיות מאוד מורכבות בקרית אליעזר וכשחקן היית צריך לרדת למציאות של משחק אליפות בימים שאחרי משחק השרוכים. דעת הקהל הייתה נגדנו והיינו צריכים להגיע למשחק האמת מול מכבי פתח תקוה שהייתה קבוצה קשה. היינו חייבים לנצח. אני זוכר שאמרתי לעצמי: 'אני יוצא מהמשחק הזה מת או עם ניצחון' ואני מרגיש שגם אם מכבי לא יושבת על המשפט האלמותי הזה, עדיין המכביזם חזר. זה מעבר לניצחון על בני יהודה. זה המכביזם חזר לשלטון. הם המציאו את המכביזם מחדש. האופוריה והשמחה על האליפות זו עוד דחיפה. זה יביא אותם לרמת ביטחון גבוהה. זו הדחיפה שלהם. זה המנוע שלהם. גולדהאר אמר אחרי המשחק שהוא רעב עוד יותר. כשאיביץ' וגולדהאר אומרים וחושבים את זה, השחקנים לא יכולים לחשוב על משהו אחר".

מאור קנדיל, אלירן עטר, חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
לא שוכחים את המכה מול בני יהודה בגמר הקודם. מכבי תל אביב רעבה/יוסי ציפקיס

במכבי תל אביב קיים אם כך ביטחון שהשחקנים לא הביאו איתם אמש בדרך לירושלים שאריות של יוהרה וזחיחות. "נכון שחגגנו על הדשא עד 12 בלילה, אבל זו לא הייתה באמת התפרצות רגשות כי את האליפות הזו לקחנו מזמן", הסביר הבוקר שחקן נוסף בקבוצה. "זה לא היה משחק אחד ותהילה רגעית. אנשים מאוד רעבים לקחת הכל. האליפות שלקחנו השבוע לא תשפיע בכל מקרה. המשחק הזה יוכרע על פן מקצועי ולא על פן מנטלי ואנחנו מאוד חמים על הגביע. אנשים רוצים לקחת עוד תואר בטח אחרי שמכבי תל אביב הפסידה גמר פעמיים, ועוד אחד מהם לבני יהודה לפני שנתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully