וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאדיחה שנגמרה בגביע: הסיפור מאחורי סרטון הזכייה בגמר של בני יהודה

3.4.2019 / 12:30

שנתיים אחרי הזכייה בגביע מול מכבי תל אביב, חלוץ בני יהודה דאז אלון תורג'מן חוזר לרגע שבו שלף את הטלפון הנייד וצילם את רגעי השמחה מכר הדשא, זכייה שחיפתה על פאשלה שעשה בתחילת הצילום. בעוד הוא משחזר את הדרמה ההיא, סילבסטר מוצא עוד הזדמנות לעקוץ את קלינגר

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים לקראת המשחק

25.5.2017, אצטדיון טדי, גמר גביע המדינה. המפגש שיתקיים הערב (20:45, ספורט5) בירושלים הוא שחזור של הגמר לפני שנתיים. אחרי 0:0 משמים וקרב פנדלים מרתק, הזהובים היו אלה שזכו להגיע למעמד ההנפה.

בימים שלאחר המשחק רץ בדפי האוהדים של בני יהודה סרטון של בחור שנמצא על הדשא וצילם מאזור מחצית המגרש, בסמוך לשחקנים, את הפנדלים. בפנדל החמישי של מכבי תל אביב, כשטל בן חיים החטיא, אותו אדם היה בטוח שבני יהודה זכתה והתחיל לרוץ כשהוא צורח משמחה, אך מהר מאוד הבין שיש עוד פנדל, אותו הבקיע סתיו פיניש. מי היה האחד? היום הוא משחק באוסטריה וינה, אלון תורג'מן שמו.

עוד בנושא

הערב: מכבי תל אביב - בני יהודה בחצי הגמר (20:45, ספורט 5)
מכבי נתניה מכתירה את גיבור העלייה לגמר הגביע
צפו בחגיגות ההעפלה של נתניה לגמר: "זה חלום"

צילום: אלון תורג'מן

תורג'מן פתח בהרכב בני יהודה באותו המשחק והוחלף בדקה ה-84. השבוע הוא סיפר על השתלשלות האירועים שהביאה אותו לצלם: "כשהגיעו הפנדלים הבנתי שזה רגע מיוחד. ביקשתי מהאפסנאי שילך לחדר הלבשה להביא את הטלפון שלי. זה התעכב, לא מצאו בהתחלה ובינתיים הפנדלים התחילו רע מבחינתנו אז שכחתי מזה. אחרי שחזרנו לשוויון האפסנאי הגיע אליי עם הטלפון, פתחתי אותו והתקרבתי לחצי מגרש כדי לצלם. כבר הייתי בתחושה שאנחנו לוקחים".

כאן תורג'מן חווה פאדיחה קטנה: "טל בן חיים ניגש לבעוט. אני לא הייתי מרוכז והייתי בטוח שאם הוא מחטיא ניצחנו. כשהוא החטיא קפצתי וצרחתי ובאתי לרוץ לשחקנים. איך שאני מתקרב יוסי אבוקסיס אומר לי 'רגע, רגע, לא נגמר, יש לנו עוד בעיטה". קלטתי את זה וישר אמרתי לפיניש "סתיו, יאללה". איכשהו יצאתי מזה. מזל שיוסי אמר לי, אחרת הייתי קופץ על השחקנים.

"ואז פיניש הלך לבעוט", הוא מוסיף בהתרגשות. "בגול שלו כבר לא עמדתי בזה. אם תקשיב לקול ברקע, אני רץ כשהטלפון מצלם באוויר ואני צורח בבכי. זה הרגע הכי מאושר שיכול להיות בכדורגל. לא לקחתי אליפות, אבל גביע זה אושר אדיר, הרגשה שאין כמוה".

אגב, לאחר ששחקני בני יהודה ראו את הוידאו הם צחקו על השמחה המוקדמת של תורג'מן: "מה יוסי היה עושה לך אם היינו מפסידים?" אמרו לו. תורג'מן זוכר רק את הטוב: "כן, כולם הסתלבטו עליי ועשו מזה צחוק אחד גדול. זרמתי עם זה, ככה צריך, העיקר שלקחנו את הגביע".

תורג'מן עצמו לקח את הגביע גם בעונה שעברה, עם הפועל חיפה: "חלק גדול מהשמחה זו העובדה שעשיתי את זה פעמיים בטדי עם קבוצות שלא היו פייבוריטיות, בני יהודה נגד מכבי תל אביב והפועל חיפה נגד בית"ר עם 25 אלף אוהדים שלה בטדי. אני בטוח ששחקני בני יהודה שמעו סיפורים וכבר מוכנים לתת הכול היום. הם מתים להביא עוד גביע".

סתיו פיניש שחקן בני יהודה חוגג (במרכז). ברני ארדוב
"הרגע הכי מאושר שיכול להיות בכדורגל"/ברני ארדוב

הערב של סילבסטר?

בבני יהודה השלימו אתמול את ההכנות, והבוקר ייצאו השחקנים לבית מלון בירושלים לקראת המשחק. השחקנים דרוכים אך גם מאוד אופטימיים, ואמרו: "מבחינת הכנה מקצועית, יוסי הכין אותנו ברמה מושלמת, אנחנו מרגישים חדים ומוכנים. כל העונה חיכינו לזה ואנחנו לא באים לוותר, רוצים לעבור ולקחת גביע".

שחקני בני יהודה הדליקו את יקוב סילבסטר לקראת המשחק בנוגע לטדי ואמרו לו: "בטדי אין לך גול אחד השנה, זאת בושה". סילבסטר ענה להם: "היה מאמן שלא נתן לי, אבל אולי הערב אני אבקיע את הראשון. זה יהיה שווה יותר מהכול".

איציק עזוז הסובל ממתיחה ברצועות הברך לא יוכל לשחק ועמית ביטון יפתח במקומו, גם שי קונסטנטין צפוי לחזור להרכב. אמיליוס זובאס הוא השחקן היחיד שפתח ב-11 בגמר הגביע לפני שנתיים ויפתח גם הערב.

יקוב סילבסטר שחקן בני יהודה. שלומי גבאי
מחפש שער ראשון בטדי העונה. יקוב סילבסטר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully