וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביגול: גבי קניקובסקי העלה את מכבי נתניה לגמר הגביע

3.4.2019 / 7:40

במכבי נתניה התעקשו שגבי קניקובסקי יחתום אצלם ולא בבית"ר. הם בישלו אותו לאט ואמש הוא העלה אותם לגמר הגביע, שם הוא עשוי לפגוש את מכבי תל אביב שוויתרה עליו בקלות. דראפיץ' ניסה לנחם את בצ'יראי על החמצת הפנדל, סתיו פיניש: "המועדון צמא לגביע"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. המניה של גבי קניקובסקי

מכבי נתניה לא ידעה את נפשה מרוב אושר אחרי ה-0:1 על חדרה וההעפלה לגמר גביע המדינה. בחדר ההלבשה בסיום המשחק, לא נשאר כמעט איש יבש. גיא מלמד ומוטי ברשצקי עמדו על השולחן המרכזי ורקדו. ויקי כחלון החזיק את הרמקול. שי ברדה וברק בדש עינטזו. היחיד ששמר קצת על קור רוח ורצינות שלא לומר אדישות קלה היה גבי קניקובסקי. שעה קודם כבש את השער שהעלה את מכבי נתניה לגמר הגביע, אבל לא גבי קניקובסקי יאבד את הראש.

"הוא ילד מדהים", הפטיר הבעלים אייל סגל לעבר אחד מידידיו. קניקובסקי הגיע אמש לנקודת השיא שלו ברגע הנכון. היה קצת גדול לבקש ממנו להיכנס לנעליים של דיא סבע. פאטוס בצ'יראי וגיא מלמד הוציאו לפועל לסירוגין במשך רוב העונה. קניקובסקי נכנס לעניינים מאוד לאט. טיפס במדרגות בזהירות גדולה. סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה שדאגו שהוא יחתום אצלם בקיץ ולא בבית"ר ירושלים. הם בישלו אותו לאט וגילו סבלנות. לא פעם נשמע קולם בפורומים שונים בעניינו של הקשר נמוך הקומה. "קניקובסקי הוא הדבר הבא", הם אמרו כמעט יחד בכמה מוקדים ולבטח חיכו לערב כמו אמש. גם הבקשה ממנו לבעוט יותר מחוץ לרחבה קיבלה את התשובה שלה כשגבי מרעננה נתן את כל הלב לכדור שנגח בטעות אחורה דודי תירם אחרי הגבהת קרן. ים של שחקנים היו ברחבה, אבל הכדור מצא את המסלול הנכון מהרגל של קניקובסקי לפינה של אוסטין אג'ידה.

בגמר הוא עשוי לפגוש את מכבי תל אביב, אם זו תשלים הערב את העבודה שלה ותעבור את בני יהודה. עבור מכבי נתניה זו יכולה להיות נקמה קטנה עבור פצע של דן גלזר שטרם הגליד. הרי במכבי נתניה האמינו בכל לב שגלזר ישאר אצלם אחרי שהשביחו אותו בעונה שעברה, אבל מכבי תל אביב התעקשה וגלזר חזר אליה. על קניקובסקי לא נלחמו במכבי תל אביב וויתרו עליו עוד קודם להפועל עכו תמורת 100 אלף דולר בלבד. עכשיו אולי מצטערים במכבי תל אביב, אבל הפנים של קניקובסקי קדימה לעבר האופק, רק שיתנו לו ללבוש את הסוויטשירט ולהישאר כמה שיותר יבש כשמסביב כולם משתוללים.

עוד בנושא:

צפו בחגיגות של נתניה, סלובודן דראפיץ': "לא האמנתי שזה יקרה בתחילת העונה, זה חלום"
גביע המדינה: מכבי נתניה ניצחה 0:1 את הפועל חדרה ועלתה לגמר

שחקן מכבי נתניה גבי קניקובסקי. יוסי ציפקיס
יכול לפגוש את מכבי תל אביב בגמר. גבי קניקובסקי/יוסי ציפקיס

2. לא מסתפקים בהעפלה לגמר

ערב פתיחת העונה תפס אייל סגל את סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה וביקש מהם להביא למכבי נתניה גביע. אחרי העונה הראשונה שבה הם עלו לליגת העל, באה העונה שעברה עם ההצלחה המטאורית וההעפלה לפלייאוף העליון. בקיץ עשה סגל קופה על דיא סבע ולמרות שהקבוצה גם איבדה את ערן לוי ודן גלזר, עדיין הוצבה בפני שני המאמנים מטרת הגביע. "אם להפסיד את הגביע אז עדיף לא בגמר", אמרו אמש במכבי נתניה. אבל היו כאלה שגם דיברו על כך שעצם ההעפלה לגמר היא הישג אדיר לקבוצה. "זה שונה ממה שהיה לי בבני יהודה", אמר בסיום המשחק סתיו פיניש. "כשלקחתי שם את הגביע לפני שנתיים זה היה אחרי עונה מאוד קשה בתחתית עם הקבוצה. כאן במכבי נתניה אנחנו עושים עונה נהדרת בליגה ובכל זאת המועדון צמא לגביע המדינה. נרצה בכל מקרה להמשיך במטרות שלנו בליגה ולנסות להבטיח את ההשתתפות באירופה דרך הליגה ולא לחכות ל-15 במאי לגביע המדינה".

עצם ההעפלה לגמר מחזקת אצל ראשי המועדון את האמונה שגם בליגה הקבוצה תסיים במקומות 2-4, מה שיבטיח כמעט בוודאות את הכרטיס לאירופה. "כשהגענו לרבע הגמר, אמרנו שאנחנו חייבים להעפיל לחצי כי זה ייתן לקבוצה חשק ומוטיבציה להמשיך להיות הכי טובה בליגה", אמרו במועדון. "עצם זה שאתה משתתף במפעל הגביע עד הסוף זה נותן לך הרבה מוטיבציה גם בליגה ושומר אותך חם עד הסוף בליגה".

עוד באותו נושא

צפו בחגיגות של נתניה, סלובודן דראפיץ': "לא האמנתי שזה יקרה בתחילת העונה, זה חלום"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי נתניה פאטוס בצ'יראי בועט פנדל. יוסי ציפקיס
ינסה להחזיר בגמר את החוב על החמצת הפנדל. פאטוס בצ'יראי/יוסי ציפקיס

3. בצ'יראי ינסה להחזיר על החמצת הפנדל בגמר

אחת מתמונות הסיום אמש היתה החיבוק המנחם והנשיקה שנתן סלובודאן דראפיץ' לפאטוס בצ'יראי. החלוץ המונטנגרי היה גמור אחרי הפנדל שהוא החמיץ וישב על הדשא מתקשה לשמוח וגם לנשום. בצ'יראי מעט בירידה בחודש האחרון. "זה טבעי", אומרים במכבי נתניה. "הוא נתן משחקי ענק והחזיק אותנו לבד בתמונה בהרבה מהם. כמו לכל חלוץ כמעט בעולם יש ירידות והוא חווה אחת כזו ששיאה אולי עם הפנדל הזה שהוא החמיץ. לשמחתנו זה לא השפיע על התוצאה וניצחנו. אין ספק שפאטוס יתרום עוד הרבה העונה ובעונה הבאה ואדרבא שישמור על הגולים למשחקים הקרובים שיהיו מאוד חשובים ובראשם לגמר עצמו".

שוער מכבי נתניה דני עמוס. יוסי ציפקיס
מנע שוויון לא מוצדק עם הצלה אדירה בסיום. דני עמוס/יוסי ציפקיס

4. דני עמוס מנע מחטף של חדרה

אוסטין אג'ידה נתן אתמול מגוון הצלות שלימדו כמה כישרון היה לשוער בעבר וכנראה שעדיין יש. מנגד לדני עמוס לא היתה הרבה עבודה במהלך המשחק, אבל אחרי ההחמצה של בצ'יראי מהנקודה הלבנה, הוא היה שם בשביל מכבי נתניה עם הצלה נהדרת שמנעה שוויון והארכה. "דני יצא ענק", פירגנו לו אמש בקבוצה. "ההצלה שלו היתה חשובה לא פחות מהשער של גבי. ברגע הכי קריטי הוא לקח את הכדור באינסטינקט חתולי והוכיח שוב כמה הוא שווה למכבי נתניה".

אוהדי מכבי נתניה. יוסי ציפקיס
נתנו הצגה ביציעים. אוהדי מכבי נתניה/יוסי ציפקיס

5. הקהל של נתניה שוב הוכיח שהוא השחקן ה-12

בעוד שהפועל חדרה ניסתה ללקט אוהדים גם בגני הילדים בעיר, משפט שאמר אתמול אורן גולן, הקהל של מכבי נתניה נתן קונצרט. בין אם מכבי תל אביב תעפיל הערב לגמר ובין אם זו תהיה בני יהודה, הגמר בחיפה יהיה מופע קהלים מצוין. מכבי נתניה הביאה לפני חמש שנים לגמר הגביע באיצטדיון רמת גן 22 אלף צופים. לא תהיה לה בעיה למלא את חלקה בחיפה בעוד חודש וחצי עם 13 אלף כרטיסים שוודאי יקצו לה ואולי קצת יותר. "האימפריה עוד תחזור", שרים אוהדי מכבי נתניה והיא כבר די פה. קשה לקחת למכבי תל אביב אליפות וקשה היה להתחרות בהפועל באר שבע בשלוש העונות שעברו, אבל מכבי נתניה עושה את המקסימום בתקציב שלה ובסגל השחקנים שהיא יכולה להעמיד אחרי שהגדולות של הכדורגל גומרות ללהק את השחקנים שלהן. הגמר הזה יהווה תעודת כבוד למועדון שהיה בפשיטת רגל לפני שלוש שנים והבריא את עצמו מעל ומעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully