וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה זה יום סגריר והקבוצה ניצחה: על האליפות ההיסטורית של מכבי תל אביב

31.3.2019 / 10:00

איך מכל הגורמים דווקא מזג האוויר בנתניה מעיד על האליפות של מכבי תל אביב, באיזו משימה לא עמד ולאדן איביץ' ומדוע מכבי חיפה, מכל הקבוצות, היא סמן האליפויות של הצהובים? דוד רוזנטל סוגר שבת יוצאת דופן עם התואר המיוחד של האלופה הטריה

עריכה: תומר לוי

בווידאו: האקסים של מכבי תל אביב מברכים על האליפות

16 מעלות (שהרגישו הרבה פחות) גשם ורוחות חזקות.

סיכומי אליפות אמורים להתחיל בניתוחים מקצועיים, בשבחים למאמן ולארגון, בהצבעה על שחקן העונה, בטח ובטח שלא בשורה של מזג האוויר. הפעם כן, יש כאן משהו שונה. הוא שונה, כי מעולם, לפחות בהיסטוריה של ליגת שלוש נקודות לניצחון, לא הוכתרה כאן אלופה ביום גשום. קבוצות זכו כאן באמצע אפריל. עירוני קרית שמונה, השיאנית הקודמת, עשתה את זה ב-2/4, 3 ימים אחרי מכבי תל אביב. ועדיין - הכתרה רשמית במרץ, כשפלייאוף שלם עדיין לפנינו? זה לא קרה.

אז כן, אם תרצו ואם לאו, מזג האוויר אתמול בנתניה הוא סיפור האליפות של מכבי תל אביב.

סיקור מיוחד: האליפות של מכבי תל אביב

מיטש גולדהאר בראיון: "האליפויות של באר שבע הפכו אותי ליותר מחוייב"
היום שאחרי החגיגות: איביץ' ישודרג כמו זהבי, אמאדור יזכה ליותר קרדיט
מכבי תל אביב הנפיקה "אישור" איחור לעבודה לאוהדים: המחוות ברשת
היכן מדורגת מכבי תל אביב הנוכחית בין האלופות העוצמתיות אי פעם?
בסרביה התלהבו: "איביץ' וראיקוביץ' הפכו לאלופים הראשונים באירופה"

חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
חגיגות אליפות עם מעילים? זה עוד לא היה/יוסי ציפקיס

לפני המשחק הייתה לנו במערכת הספורט דילמה. חששנו מתסריט האימים של כל עורך - מצב שבו מכבי נתניה מנצחת ומכבי תל אביב מסיימת בתיקו, מה שהיה מעמיד את הפער על 24 נקודות והפרש שערים עדיף בהרבה לתל אביבים כשלסיום נותרו 8 מחזורים. סוג של הנשמה מלאכותית לעונה.

למרבה ההקלה, יובל אשכנזי מבני יהודה דאג שתיקו יספיק למכבי תל אביב. אם תשאלו את ולאדן איביץ', הוא היה מסתפק במשחק הזה בתיקו בלי קשר. הראש של הסרבי היה בחצי הגמר מול בני יהודה. למעשה, נראה היה שהוא עושה הכול כדי שמכבי תל אביב לא תחגוג תואר השבוע ותגיע בשיא הריכוז ליום רביעי. בהשראתו, הצהובים השביתו כל אות לשמחה אפשרית בימים שלפני המשחק מול מכבי חיפה, מהלך שיצר מרמור בקרב האוהדים. למשחק הזה איביץ' הרכיב שחקנים מקצה הספסל כמו רוסלן ברסקי וארון שוינפלד. רק החשד שיש בו בכל זאת משהו אנושי גורם לנו להאמין שהוא לא השבית בכוונה את דור מיכה (רפואה שלמה, סניור מיכה), ולו כדי להראות שאפשר גם בלעדיו. איביץ' אתגר את מכבי תל אביב והקבוצה שלו שוב נענתה לאתגר הזה, עם גול כתף מוזר משחקן שבמחצית הראשונה ניסה לבעוט לשער והכדור הגיע לקו החוץ.

אז איביץ' ניצח, שמח, צעק Come On ואפילו לגם שמפניה. גם כשהוא כביכול רוצה להיכשל הוא לא ממש מצליח.

סיקור מיוחד: האליפות של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 0:1 וזכתה רשמית באליפות ה-22 שלה
היעד הבא: מכבי תל אביב בעקבות השיא האירופי של הפרש מהמקום השני
פייר פליי, חלוץ וכמה סימני שאלה: התוכניות של מכבי תל אביב לעונה הבאה
זהבי גאה, קרלוס גרסיה מאושר: צפו בגיבורי מכבי תל אביב לשעבר מברכים
איביץ' מחוץ למשוואה: מי צריך להיות שחקן העונה של מכבי תל אביב?
המצטיין, התגלית, המנהיג ועוד: גיליון הציונים המלא של מכבי תל אביב
דור מיכה נפצע בשריר הירך האחורי וככל הנראה יחמיץ את חצי הגמר

יש הרבה סימבוליות בסיפור של מיכה. במחזור הראשון של העונה, מול אותה מכבי חיפה, הוא נכנס במצב של 0:0 כדי לבקע את ההגנה של פרד רוטן. זה היה רגע אחרי ההפסד לסארפסבורג, תוצאה לא טובה יכלה להכניס את המערכת לאותם סרטים שבהם הייתה בשנתיים הקודמות. מיכה עלה בדקה ה-62 וכעבור 4 דקות פס גאוני שלו השאיר את איתי שכטר לבד מול גיא חיימוב. מאותו רגע, מכבי תל אביב לא הביטה לאחור.

אתמול קרה משהו הפוך. מיכה נפצע כבר בחימום. הוא הוחלף עוד לפני שריקת הפתיחה. סיטואציה מאתגרת שאילצה את איביץ' לעלות בהרכב הרבה פחות יצירתי. יחד עם הרוח העזה (ראיקוביץ' לא הסתיר את הבעות הפנים הסובלות שלו מכל כדור שהוחזר אליו) וההתרגשות הטבעית, מכבי תל אביב עברה בשלום את המחצית הראשונה. ברגע שירדה להפסקה בלי לספוג, היה ברור שאחרי המחצית השנייה, כשהרוח בגבה והכתף של שוינפלד במקומה, היא תרד מהמגרש עם הצלחת.

זאת מכבי תל אביב של איביץ'. רבים הכתירו את מיכה כשחקן העונה, כמובן שבצדק, ומכבי תל אביב אוהבת להיות אתו, אבל היא יכולה להסתדר גם בלעדיו. אתמול היא עמדה יפה במשימה, ביום רביעי היא תצטרך לחלוף בטדי על פני בני יהודה, הקבוצה שניצחה אותה שם בגמר לפני שנתיים. איביץ' יודע שזה לא יהיה קל. עכשיו, אחרי שהאליפות הוכרעה, המפגש הזה הופך לחשוב ביותר שלו. יש לו שלושה ימים ברוטו להכין את השחקנים שלו למתח מסוג שונה לחלוטין.

מאז 1992, מכבי חיפה היא סמן האליפויות של מכבי תל אביב. החמישיות באליפות הראשונה של גרנט, הנגיחה של ברומר בבאר שבע במאבק הפוטו-פיניש עם הקבוצה הנוצצת של גיורא שפיגל ב-1995, הקונצרט בקרית אליעזר שנה לאחר מכן, המשחק שבו סופסל נמני ב-2003 שהוביל לשינוי אדיר של מומנטום, פתיחת העונה ב-2012/13 עם הניצחון הראשון של אוסקר גרסיה, השער של אלברמן בדקה ה-90 ב-2013/14, הגול האדיר של זהבי ב-2014/15 ועוד. כמעט בכל אליפות צהובה היה ציון דרך משמעותי שצבוע בירוק.

אתמול הייתה למכבי חיפה הזדמנות לקלקל. היא לא הייתה חייבת לנצח, יכלה להסתפק גם היא בלא להפסיד. עדיין יש הבדל בין חגיגות אחרי ניצחון ובין חגיגות אחרי תיקו. כולנו זוכרים את החגיגות המאולצות של הפועל באר שבע לאחר הפסד ביתי למכבי תל אביב בשנה שעברה והתפקיד של הירוקים היה להזכיר שהם לא קישוט. אבל הם היו קישוט. מרקו בלבול עלה עם הרכב הגנתי וחסר מעוף שבעיקר בא כדי לא להפריע ואכן לא הפריע, לפחות עד שנכנס ירדן שועה. וגם הוא הפריע רק קצת.

אפשר לטעון שבחוץ, מול יריבה עדיפה שעומדת לזכות בתואר, אתה צריך להיזהר, ובכל זאת ציפינו מהקבוצה של בלבול ליותר מנגיחה אחת למסגרת ועוד בעיטה שראיקוביץ' הדף רע (אחת הטעויות הבודדות שלו העונה). תוצאת הסיום מובנת והכול, ועדיין - מכבי חיפה רחוקה שנות אור מקבוצה עם בסיס לתחרות ראויה. בלבול זכה ללא מעט מחמאות העונה ובצדק, בלעדיו ייתכן שמכבי חיפה מבלה במאבקים מול מכבי פתח תקווה ומ.ס. אשדוד, אבל חייבים לשמור על פרופורציות גם בקשר להישג הזה, כי אם הטיעון לגבי האליפות המהירה של מכבי תל אביב הוא "ליגה חלשה", אז הטיעון הזה תקף גם לרצפים המוצלחים של מכבי חיפה.

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
שוב הקבוצה שלו שימשה רק לתפאורה. בלבול/יוסי ציפקיס

הזכרנו את הליגה החלשה, תירוץ שליווה את כל האנטי-מכביסטים במשך עונה שלמה. כן, הליגה הייתה חלשה, אבל זה לא שבעונה שעברה ראינו פה קרבות מעולם אחר. בפעם שעברה מכבי תל אביב פשוט עמדה בצד הלא נכון של המראה. דווקא עכשיו מעניין להציץ בדברים שנאמרו שם לאחר הניצחון במשחק ההכתרה של הפועל באר שבע אשתקד. "לא היינו צריכים להיות טובים, מספיק היה להיות בינוניים", אמר שחקן בקבוצה וג'ורדי קרויף הוסיף: "נקודת המפנה תהיה כשמכבי תל אביב תחזור לבלומפילד".

מכבי תל אביב לא הייתה צריכה גם השנה להיות טובה, רק בינונית, והייתה בכל זאת מצוינת. את כל זה היא עשתה בנתניה, מגרש שבו ייתכן מאוד שתפתח גם את העונה הבאה. נקודת המפנה הגיעה הרבה לפני התחזית של קרויף.

כי כשאתה טוב, אתה טוב בכל מקום. כשאתה מעולה אתה גם מייצר ליגה חלשה. מכבי תל אביב בראה בצלמה ובדמותה ליגה נטולת תחרות, בדרך לאליפות מרשימה במיוחד. עכשיו יתחילו ההשוואות לגבי מקומה של האלופה הנוכחית לא רק בדברי ימי הכדורגל הישראלי, אלא גם ביחס למכבי תל אביב של גולדהאר בעצמה. האם היא טובה יותר מהקבוצה של אוסקר? ומה לגבי זו של סוזה, שהרשימה במיוחד במהלך עונה אירופית מפרכת?

השורה התחתונה היא שמכבי תל אביב עשתה פה משהו שלא נעשה ולקחה אליפות במרץ. ליגה חלשה? סגל פחות נוצץ? זה כבר לא מעניין. המקום בספרי ההיסטוריה נשמר.

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
נבואת הזעם לא התגשמה. קרויף/ברני ארדוב

הגיגים לסיום

- ארבעה שערים ב-20 דקות ממחישים את פוטנציאל הנפיצות של הפועל באר שבע, שיכולה להצטער על כך שהתעוררה רק בתחילת 2019. באר שבע חייבת להגיע לאירופה כדי לייצר אופק כלכלי ומקצועי, כך שמבחינה זאת ההתעוררות באה בזמן. בכל מקרה, סיום עונה במקום השני יהיה הישג נאה עבור ברק בכר ושחקניו לאור הקטסטרופות שעברו במשך החודשים הראשונים של העונה.

- אשדוד לא מוותרת בקלות, ואחרי שסגרנו כבר את העונה משני קצותיה בא הניצחון על קרית שמונה, שסיבך את שחקניו של תומר קשטן. עכשיו רק דמיינו מה יקרה בתחתית אם בני סכנין תנצח הערב את בית"ר ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully