וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איביץ' ישודרג, אמאדור יזכה ליותר קרדיט, מכבי תל אביב מסתערת על הגביע

31.3.2019 / 7:32

כמו ערן זהבי: שכרו של המאמן ישודרג בתמורה להגדלת סעיף השחרור. הבלם יקבל יותר דקות, השחקנים חושבים על חצי הגמר, דריכות לקראת הצילום של מיכה

יוסי ציפקיס

בווידאו: חגיגות האליפות של מכבי תל אביב

עיקרי הדברים

- כמו זהבי: איביץ' ישודרג בתמורה להגדלת סעיף השחרור
- איביץ' עם מחווה לצוות המקצועי
- בקבוצה מסבירים את העקיצה של שכטר לאוהדי הפועל תל אביב
- דריכות לקראת הצילום של מיכה, אמאדור יקבל יותר קרדיט

seperator

1. דין איביץ' כדין זהבי

מיטש גולדהאר הוכיח בעבר שהוא יודע להעריך את המצטיינים שלו. לערן זהבי פתחו בכל עונה את החוזה תמורת הגדלת סעיף השחרור וזה גם מה שצפוי לקרות עם ולאדן איביץ'. פתיחת החוזה של הסרבי תגרור איתה גם את הגדלת סעיף השחרור שלו שעומד כעת רק על 350 אלף יורו. כך היה בדיוק עם זהבי וכך צפוי להיות גם עם איביץ'. מי שעומד לצידו של איביץ' הוא יד ימינו של גולדהאר ג'ק אנגלידיס, שהיה זה שהביא את איביץ' למכבי תל אביב אחרי שהכיר אותו בפאוק סלוניקי.

ההערכה במועדון היא שאיביץ' יהיה המאמן הזר הראשון מאז הגיע ג'ורדי קרויף למכבי תל אביב שממשיך לעונה נוספת. איביץ' הצעיר שלא גמא קילומטרים גדולים באימון היה זה שהביא את השינוי למכבי תל אביב אחרי עידן קרויף. מכבי תל אביב היתה זקוקה למשהו חדש והוא הביא לה את המטען הנכון ברגע הנכון. גם אמש בחגיגות הגדולות, איביץ' נזכר ברגע הפחות נוצץ של העונה הזו. "היה לנו רגע לא קל כשאיבדנו את הליגה האירופית בתחילת העונה", פתח את הלב. "היינו קרובים לשלב הבתים ולא עמדנו במשימה. הרגע הזה של איבוד הליגה האירופית הפך אותנו ליותר חזקים. השחקנים הפנימו שהמפתח הוא לעבוד קשה. כולם ידעו שמכבי תל אביב אחרי שלוש שנים בלי אליפות והם הפכו להיות מאוד רציניים. עשינו 22 ניצחונות ו-6 פעמים תיקו ובשום תיקו לא היינו פחות טובים".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב חגגה עם גולדהאר, איביץ' דמע: "מדהים, מגיע לשחקנים האלה"
המסלול המואר: הדרך של מכבי תל אביב לשלב הבתים של ליגת האלופות תתקצר?
איביץ' מחוץ למשוואה: מי שחקן העונה של מכבי תל אביב?
פייר פליי, חלוץ מטרה ולא מעט סימני שאלה: התוכניות של מכבי תל אביב לעונה הבאה
מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 0:1 וזכתה באליפות המדינה
לא רק בישראל: מכבי תל אביב בעקבות השיא האירופי של הפרש מהמקום השני
המצטיין, התגלית, המנהיג ועוד: גיליון הציונים של מכבי תל אביב

עוד באותו נושא

המצטיין, התגלית, המנהיג ועוד: גיליון הציונים של מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
ולאדן איביץ', חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
המאמן הזר הראשון שיישאר לעונה שנייה? איביץ'/יוסי ציפקיס

2. המחווה של איביץ' לצוות המקצועי

איביץ' לא הגיע לבד לאולם התקשורת באצטדיון בנתניה. למפגש עם התקשורת אמש בתום חגיגות האליפות הוא הביא את הצוות שלו, אלה שלא נמצאים באור הזרקורים. "מהיום בו התחלנו לעבוד ב-17 ביוני, הם היו איתי", אמר והסתובב להציג את כולם. "ראשית העוזר שלי מילוש וסלינוביץ'. מאמן הכושר דרקו אוברדוביץ'. מאמן השוערים חריסטוס קלפאקיס. קקון האנליסט שלנו. יוסי זיגדון מאמן הכושר. אלה אנשים שראויים למחמאות שלי".

איביץ' נשאל מתי היה הרגע בו ידע שהוא עומד להיות אלוף. "פתחנו פער גדול מאוד הרבה לפני הפלייאוף. ידענו שהפער מהמקום השני יכול אפילו לגדול. זה מדהים להיות הראשון באירופה שלוקח אליפות ואנחנו רק בחודש מרץ. ידעתי לפני שבאתי שלא יהיה לי קל. ידעתי שאין למכבי תל אביב את בלומפילד, אבל לשמחתי השחקנים הוכיחו שהם יכולים".

חגיגות אליפות מכבי תל אביב, 2019. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
החגיגות הגיעו גם למסיבת העיתונאים/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

3. אחרי העקיצה: שכטר לא מודאג מ"בעיות" עם הפועל תל אביב

"יהיו בעיות עם הפועל תל אביב? יהיה בסדר. יהיו אנשים שישמרו עלי", כך סיים איתי שכטר את הראיון שלו במיקס זון אחרי המשחק. שכטר נשאל על המשפט שירה למיקרופון מול קהל האוהדים של מכבי תל אביב: "האדומים אוכלים ת'לב". לאוהדי מכבי תל אביב היה חשוב להוציא את זה אמש משכטר אחרי שבעבר הוא נתפס כמי שמקניט אותם. במכבי תל אביב היה מי שאמר אמש: "אין משחק שאיתי עובר מול הפועל תל אביב ולא מקבל נאצות ולכלוכים מהקהל של הפועל תל אביב, אז פעם אחת יצא לו להחזיר במשהו. לא צריך לעשות מזה עניין גדול".

שכטר הוסיף: "זו האליפות הכי דומיננטית בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. אליפות שנייה שלי בקריירה. נהניתי מכל רגע, אבל יש לנו משימה חשובה ביום רביעי בגביע. את החגיגות הגדולות נעשה בסוף. אנחנו במצב מצוין לעשות טרבל וצריך לרדת עכשיו לקרקע. יש צוות גדול שמגיע לו קרדיט".

באשר לרגע בו ידע לאיזו עונה הולכת מכבי תל אביב, אמר החלוץ: "היו כמה צמתים העונה אבל הראשון שבהם היה כשעפנו מאירופה. היינו בחדר ההלבשה אחרי שאיבדנו את אירופה. הסתכלתי בעיניים של החברים שלי בחדר ההלבשה וראיתי שהם לא כבויים. ואז יצאנו אחרי שלושה ימים לטרנר והיינו בפיגור, אבל כאן ראיתי חבורה של גברים שיכולים לברוח כל אחד לפינה שלו ובכל זאת רוצים להיות דומיננטיים. שם זה היה הרגע שידעתי לאן אנחנו הולכים".

איתי שכטר, חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
"הפועל תל אביב? יהיה מי שישמור עליי". שכטר בחגיגות אמש/יוסי ציפקיס

4. שחקני הבית מסבירים את הגדולה של איביץ'

זו היתה אליפות של שחקני הבית לא פחות משהיא היתה של שחקני הרכש ושל ולאדן איביץ'. דן גלזר פתח אתמול כי דור מיכה נפצע בחימום. רוסלן ברסקי לקח גביע בעונה שעברה כמושאל בהפועל חיפה והעונה שיחק הרבה אצל איביץ'. "כבר במחנה האימונים הרגשתי שהמאמן מרוצה ממני", סיפר ברסקי. "בכל אימון שהגענו אליו העונה ידענו שיש לנו מאמן ששופט אותנו לפי מה שאנחנו עושים באימון וייתן לשחק למי שיהיה פשוט טוב. הוא נתן לכל אחד ביטחון ונתן לכל אחד לגיטימציה. המנטליות של איביץ' גורמת לך לתת בשבילו הכל. בכל אימון, בכל משחק, הוא בשבילך והוא לא נותן לך להוריד את הרגל מהגז".

באשר לסיכויים להגיע לליגת האלופות, אמר ברסקי: "זה מאוד ריאלי לחלום על ליגת האלופות, אבל קודם נתרכז בגביע המדינה". במכבי תל אביב רוצים למשוך עד סוף העונה בליגה ללא הפסד. "כל שחקן יודע שאם הוא לא יהיה טוב, הוא ייצא ולכן כל שחקן ינסה לשחק גם בשביל עצמו", אמר דן גלזר. "המאמן שלנו לא ייתן לנו להוריד את הרגל מהגז. לא תהיה כאן אווירה של סוף העונה אחרי שהאליפות הובטחה".

רוסלן ברסקי, חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
גם לשחקני הבית יש חלק. ברסקי חוגג/יוסי ציפקיס

5. דריכות לקראת הצילום של מיכה, אמאדור יקבל יותר קרדיט

דור מיכה יעבור היום בדיקה כדי לבחון האם קרע את שריר הירך האחורי. מיכה יחמיץ כמעט בוודאות את משחק חצי גמר גביע המדינה, אבל האפשרות שיחזור לשחק העונה תלויה מאוד בצילום שיעשה היום. ז'איר אמאדור פתח גם אתמול בהרכב ונראה כי הוא ישחק יותר עד סוף העונה גם מתוך כוונת המערכת לראות אותו ולהחליט האם הוא ימשיך בחוזה שיש לו בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully