וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסלול המואר: הדרך של מכבי תל אביב לשלב הבתים של ליגת האלופות תתקצר?

כיצד ברצלונה או יובנטוס יכולות לקדם לסיבוב המוקדמות השני, באילו שלבים תהיה מדורגת ומתי איביץ' יוכל לפגוש את האקסית פאוק? התשובות, היריבות האפשריות והתאריכים במסע של האלופה לעבר שלב הבתים

עריכה: תומר לוי

בווידאו: האקסים של מכבי תל אביב מברכים על האליפות

מכבי תל אביב ביטלה את ליגת העל בקלות חסרת תקדים והחזירה לעצמה את צלחת האליפות אחרי שלוש שנות שלטון של הפועל באר שבע. ההשתלטות הזו על הזירה המקומית הייתה מרשימה, אבל העונה הזאת התחילה עם כישלון במסגרת האירופית, ושם יהיה המבחן הגדול של ולאדן איביץ' ושחקניו ב-2019/20. האם מכבי תל אביב, הקבוצה הישראלית האחרונה שהייתה בשלב הבתים של ליגת האלופות לפני ארבע שנים, גם תהיה הראשונה שתצליח לרשום כניסה שלישית למפעל היוקרתי?

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מבקיע מול באזל. קובי אליהו
באזל בכל מקרה לא תעמוד בדרך. ערן זהבי כובש בעלייה הקודמת לשלב הבתים/קובי אליהו

המשימה לא תהיה פשוטה, שכן מכבי תל אביב, בדיוק כמו הפועל באר שבע בעונה שעברה, לא צפויה להיות מדורגת בשלבים המכריעים ותצטרך לשחק מדי שבוע כדי להגיע ליעד הנכסף. אלא שבניגוד לבאר שבע, הצהובים יזכו קרוב לוודאי להקלה מסוימת כשייכנסו לפעילות בסיבוב המוקדמות השני ולא הראשון, שכן ישראל התקדמה למקום ה-18 בדירוג, המהווה עמדת זינוק.

למה הכוונה? אם הזוכה בליגת האלופות תהיה קבוצה שכבר השיגה כרטיס אוטומטי דרך הליגה שלה (ברצלונה, מנצ'סטר סיטי, יובנטוס וליברפול כבר בטוחות שם, למשל) אזי כולם מתקדמים צעד אחד קדימה. במצב כזה, אוסטריה שמדורגת 11 תשלח את נציגתה רד בול זלצבורג ישירות לשלב הבתים, צ'כיה המדורגת 13 תשלח את האלופה שלה לשלב הפלייאוף, יוון המדורגת 15 תשלח את האלופה שלה לסיבוב המוקדמות השלישי והנציגה הישראלית תתחיל את דרכה בסיבוב השני.

אם בכל זאת תיאלץ לשחק בסיבוב הראשון (9-10 ביולי), מכבי תל אביב תהיה מדורגת בזכות 16 הנקודות שבמאזנה והיא צפויה לקבל יריבה נוחה, שכן קבוצות כמו סלטיק, לודוגורץ, באטה בוריסוב, אסטנה, שריף טירספול ורוזנבורג תהיינה גם הן בצד של המדורגות. בין האופציות שכבר ידועות: נומה קאליו האסטונית, ואלור האיסלנדית, טורשאבן מאיי פארו, ריגה מלטביה וסבורטאלו הגאורגית שזכתה באליפות היסטורית.

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. יוסי ציפקיס
אם מכבי תל אביב אכן תתחיל מהסיבוב השני, יוכל לפגוש את האקסית פאוק רק בפלייאוף. ולאדן איביץ'/יוסי ציפקיס

כאמור, ההתחלה אמורה להיות בסיבוב השני, שבו מצטרפות גם האלופות של קרואטיה (דינמו זאגרב) ודנמרק (קופנהאגן או מיטיולנד). לדינמו יש ניקוד גבוה משל מכבי תל אביב, שצריכה לקוות שלא תהיינה 10 קבוצות כאלה. למשל, שמיטיולנד תזכה באליפות דנמרק ולכיה גדנסק תהיה אלופת פולין על חשבון לגיה ורשה. על פי הטבלאות בליגות השונות כרגע, הסיכוי של הצהובים להיות מדורגים הוא לא גדול במיוחד, כך שמפגשים עם הקבוצות שהזכרנו קודם לכן (סלטיק, באטה ואחרות) אפשריים הפעם.

למרות זאת, מכבי תל אביב תוכל להיות מדורגת בסיבוב השלישי, אם תעפיל אליו, בעזרת הנקודות של היריבה שלה. זה קורה מפני שההגרלה של סיבוב זה תתקיים ב-22 ביולי, עוד לפני המשחק הראשון של הסיבוב השני, ולכן מושכים את הניקוד של הקבוצה הבכירה בכל מפגש. לדוגמה: בעונה שעברה הדיחה ספרטק טרנבה הסלובקית את לגיה ורשה בסיבוב השני, וכך הרוויחה את הניקוד של אלופת פולין ובעזרתו את המקום בין המדורגות בסיבוב השלישי.

אל הגרלת הסיבוב השלישי מצטרפת גם אלופת הולנד (פ.ס.ו איינדהובן או אייאקס) ובהנחה שכולם אכן יתקדמו מקום בדירוג אז גם יוון (פאוק סלוניקי). סך הכול תהיינה במסלול האלופות 12 קבוצות. שש העולות מהסיבוב השלישי לשלב הפלייאוף תצטרפנה ליאנג בויז ברן (אלופת שוויץ המיועדת) וסלביה פראג (ככל הנראה אלופת צ'כיה שכאמור תקודם) במאבק על ארבעת הכרטיסים מהמסלול הזה.

כזכור, הדחה בכל שלב בדרך משמעותה ירידה לליגה האירופית.

מכבי תל אביב הגרלת ליגת האלופות. GettyImages
ההגרלה הראשונה ב-18 ביוני/GettyImages

התאריכים של ליגת האלופות

הגרלת סיבוב המוקדמות הראשון: 18 ביוני
המשחקים: 9-10 ביולי, הגומלין ב-16-17 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 18 ביוני
המשחקים: 23-24 ביולי, הגומלין ב-30-31 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 22 ביולי
המשחקים: 6-7 באוגוסט, הגומלין ב-13 באוגוסט

הגרלת שלב הפלייאוף: 5 באוגוסט
המשחקים: 20-21 באוגוסט, הגומלין ב-27-28 באוגוסט

הגרלת שלב הבתים: 29 באוגוסט
פתיחת שלב הבתים: 17 בספטמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully