וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייר פליי, חלוץ מטרה ולא מעט סימני שאלה: התוכניות של מכבי תל אביב לעונה הבאה

30.3.2019 / 22:54

מגבלת הרכש תימשך גם אם ראיקוביץ' יימכר, בלומפילד עדיין בספק, איביץ' מצפה לשדרוג, דסה ועטר בהמתנה, ואמאדור וטיבי בפלונטר. הסוגיות של מכבי תל אביב מודל 2019/20

עריכה: תומר לוי

בווידאו: האקסים של מכבי תל אביב מברכים על האליפות

אף שהאליפות של מכבי תל אביב הוכרעה מזמן ולמרות שההכנות לעונה הבאה החלו כבר לפני כמה חודשים, עדיין סימני השאלה באשר לעתידה המקצועי גדולים מסימני הקריאה. מכבי תל אביב לא תדון בחודשים הקרובים בהשלכות פוליטיות על בעליה כמו שעשויה להיתקל בהן הפועל באר שבע. היא גם לא צריכה לעסוק בהיבטים מקצועיים, כמו מכבי חיפה למשל, בכל מה שקשור לעונת המשחקים הבאה כאן בארץ כי בכל מצב היא צפויה להיאבק גם על אליפות 2019/20 די בקלות.

עם זאת, קיימים כמה וכמה סימני שאלה וספק אם בבוקר שאחרי האליפות, אפשר יהיה להפוך אותם כה מהר לסימני קריאה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
רובים ימשיכו יחד. שחקני מכבי תל אביב/קובי אליהו

1. ולאדן איביץ'

בסיום מסיבת העיתונאים שנערכה ביום חמישי האחרון, ביקש העיתונאי הוותיק אשר גולדברג שאיביץ' יאמר את המשפט: "אני אאמן את מכבי תל אביב בעונה הבאה". הסרבי צחק, הסיט את ראשו הצידה וחזר למיקרופון. "איך אני יכול להגיד משפט כזה בכדורגל?", אמר. "יש לי חוזה לעונה הבאה ואני אפעל על פי החוזה שלי". לחוזה של איביץ' יש שני צדדים. כפי שכבר פורסם כאן בעבר, הצד הפחות נעים עבור מכבי תל אביב זו העובדה שהוא יכול לעזוב תמורת פיצוי כספי בגובה החוזה שלו שעומד על 350 אלף יורו. איביץ' מצפה לשדרוג ובמכבי תל אביב יש כאלה שמעריכים שהוא יקבל את השדרוג, אבל רק אחרי סיום המשימה בגביע המדינה.

אם הדרך תסתיים עם גביע ועם טרבל נוסף אחרי ההוא של פאקו אייסטרן ב-2015, הוא קרוב לוודאי יקבל חוזה יותר גבוה בתמורה להגדלת סעיף השחרור שלו בצורה משמעותית. יש להדגיש כי מעבר לעונה הבאה הכתובה בחוזהו, האופציה לעונה שלישית כבר מומשה שכן היא הייתה תלויה בכך שאיביץ' יזכה באליפות באחת משתי העונות שלו - דבר שהוא כבר השיג. מבחינת מכבי תל אביב, היא רוצה את הסרבי שלה גם לעונה השלישית, אבל בשלב הזה צריך להבטיח את זה שאיביץ' לא יעזוב בקיץ ושיהיה המאמן הראשון שממשיך לעונה נוספת במכבי תל אביב מאז הגעת ג'ורדי קרויף לפני שבע שנים.

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
יקבל חוזה גבוה יותר? ולאדן איביץ'/קובי אליהו

2. אצטדיון בלומפילד

אין דבר שמכבי תל אביב הייתה יותר רוצה לעשות כרגע מלפתוח את מכירת המנויים לעונה הבאה כשבאמצעי התקשורת רצות תמונות וקטעי וידאו של בלומפילד החדש נוצץ ומבריק. העונה הזו אמורה להטיס את אוהדי הקבוצה לעמדות המכירה ולייצר למכבי תל אביב לראשונה כמות מנויים שתגרד את ה-20 אלף, מלמטה או מלמעלה. מכירת המנויים קריטית בשלב הזה, מכיוון שמכבי תל אביב בוחנת את עצמה כל יום בעניין הפייר פליי. 20 אלף מנויים יניבו הכנסה כפולה מזו שהייתה העונה ובמאזן שבין הוצאות להכנסות, הם עשויים להטות את הכף לצירוף שחקנים יותר איכותיים ואולי אפילו ברכישה. אלא שנכון לנקודת הזמן הזו לא ברור מתי ניתן יהיה לשחק כדורגל בבלומפילד. בעיריית תל אביב עדיין לא חוזרים בהם מההצהרה כי את העונה הבאה ניתן יהיה לפתוח באצטדיון, אבל מדובר בסימן שאלה שעדיין מרחף ולא מאפשר הכנה אופטימלית.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי עם אצטדיון בלומפילד העובר שיפוץ. קובי אליהו
בעירייה משוכנעים שניתן יהיה לפתוח את העונה באצטדיון. רון חולדאי בזמן השיפוצים בבלומפילד/קובי אליהו

3. הפייר פליי

הסנקציות שהוטלו על מכבי תל אביב בשל הזרמת יתר של מימון עצמי מטעם בעלי הקבוצה, ימשיכו לרבוץ על המועדון גם בקיץ הזה. עד כדי כך לא ברורים הדברים, שקשה עוד להעריך האם מכירה של שחקנים תאפשר קנייה של אחרים. בשלב הזה לפחות, ממשיכים במכבי תל אביב לחפש שחקנים חופשיים בתום העונה, מה שמלמד כי מגבלת הפייר פליי נלקחת בחשבון בראש מערך שיקולי הרכש לעונת המשחקים הבאה. גם הכסף שנכנס ממכירתו של וידאר קיארטנסון לרוסטוב בתחילת העונה לא אמור לסייע כיוון שכל חלון העברות עומד בפני עצמו. יחד עם זה, וכפי שנחשף כאן, אם רוסטוב תזכה בכרטיס לליגה האירופית, סכום המכירה של קיארטנסון יגדל בצורה משמעותית ויכול לעזור מאוד בתכנון הפיננסי של העונה הבאה. אגב, בכל תרשימי הזרימה המופיעים במועדון, ההשתחררות הכמעט מלאה מסנקציה הפייר פליי תהיה לקראת קיץ 2020, אבל גם היא לא תהיה מוחלטת.

בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
מגבלת הפייר פליי ניצבת בראש מערך השיקולים. מיטש גולדהאר/ברני ארדוב

4. אלי דסה

כאב ראש לא קטן מייצרת סוגיית אלי דסה. במכבי תל אביב היו שמחים לדעת שהמגן הימני איתם לעונה הבאה, אבל בד בבד לא מוכנים, לפחות כרגע, לתת לדסה את מה שהוא רוצה כדי לחתום ולסגור את הקריירה שלו בקרית שלום. אם דסה יחליט לעזוב, יהפוך מאור קנדיל למגן הימני הבכיר של הקבוצה, אבל זו תביא מגן נוסף לצידו שייתן לו בדיוק את התחרות שנתן קנדיל לדסה העונה. שי קונסטנטין מבני יהודה יכול להוות אופציה למגן מחליף, אבל במכבי תל אביב עדיין מקווים שדסה יקבל את ההצעה שלהם ויאריך חוזה.

אלי דסה מכבי תל אביב בוכה. דני מרון
יקבל את ההצעה או ייפרד? אלי דסה/דני מרון

5. ז'איר אמאדור

מדובר בפלונטר לא קטן. מצד אחד יש לז'איר אמאדור חוזה לשנתיים נוספות. מצד שני, ברור לכולם שהוא לא מספיק טוב. לא מן הנמנע שבמשחקים הקרובים יריצו אותו יותר בהרכב כדי לראות אם הוא יותר טוב ממה שהיה בתחילת העונה. מדובר בבלם שהיה אמור לסגור פינה במכבי תל אביב ולתת לה שקט באירופה. העובדה ששחר פיבן לקח לו את המקום, מלמדת על הדעה המקצועית של איביץ' עליו. ייתכן שאם יובהר לאמאדור שהוא שוב לא יהיה דומיננטי בעונה הבאה, הוא יסכים לחזור לליגה השנייה בספרד תמורת פיצוי כספי ואז מכבי תל אביב תוכל לחפש בלם אחר במקומו. ברם, חיפושים אחר בלם חופשי טוב, ושוב תחת מגבלות הפייר פליי, הינם עסק לא קל ומכאן שגם בנושא הזה יש סימני שאלה.

ז'איר אמאדור שחקן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
מחזיק בחוזה לעוד שנתיים. ז'איר אמאדור/אדריאן הרבשטיין

6. איתן טיבי

הסיכוי שאיתן טיבי ימשיך במכבי תל אביב הוא קלוש. הוא לבטח לא ימשיך על פי אופציית השכר שיש לו, אבל אולי עוד עשוי לקבל הצעה כספית נמוכה בצורה משמעותית כדי לחתום ולהישאר. אלא שטיבי עצמו משוכנע שהוא עדיין הבלם הישראלי הטוב ביותר ולכן הוא ירצה לנהל משא ומתן מול קבוצות אחרות כדי לשמר לעצמו חוזה גבוה ומכאן שהוא קרוב לוודאי לא ימשיך. במצב כזה תצטרך מכבי תל אביב עוד בלם ישראלי. בעוד שבעמדות אחרות היו למכבי תל אביב אופציות מכיוון שחקני בית שהושאלו לקבוצות אחרות, בעמדת הבלם מאוד יבש. בכל מקרה מעמדו של שחר פיבן ימשיך להישמר ואם מכבי תל אביב לא תצרף בלם זר טוב מאמאדור, הוא עשוי להיות הבלם הפותח לצד שרן ייני גם בעונה הבאה, אם כי ברור לכולם שהציוות ביניהם במוקדמות באירופה הוא לא האידיאלי.

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
ככל הנראה לא ימשיך. איתן טיבי/קובי אליהו

7. אורוש ניקוליץ'

על פי ההערכות של שלומי אזולאי שעבר ניתוח דומה בגיד המפשעה לפני שנה וחצי, אורוש ניקוליץ' אמור להיות מוכן לשחק כבר באמצע חודש יולי וזאת אם יעבור ממש בקרוב את הניתוח המתוכנן. עדיין לא מדובר במצב אידיאלי בכלל. גם אם הסרבי יחזור, לא ברור איך יחזור ומדובר במי שהיה אמור להיות שחקן הרכב במוקדמות ליגת האלופות. לניקוליץ' יש חוזה לעוד ארבע שנים, כך שאין שום כוונה להיפטר ממנו והוא יתרום ודאי את חלקו כאן בארץ בעונה הבאה, אבל הפציעה שלו מהווה כאב ראש גדול מאוד למכבי תל אביב מה עוד שאייל גולסה המשחק בעמדה הקרובה לו, עבר גם הוא ניתוח, יחזור רק להכנה לעונה הבאה ויצטרך זמן בעצמו כדי להתאקלם.

אורוש ניקוליץ' שחקן מכבי תל אביב. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
הפציעה שלו מהווה כאב ראש גדול. אורוש ניקוליץ'/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

8. אלירן עטר

גם אם לא עמד במכסת הדקות שהייתה מבטיחה לו חוזה חדש אוטומטית, לא נראה שיש לעטר בעיה ומיד לאחר סיום העונה הוא יקבל הודעה שהוא ממשיך לעונה נוספת. יחד עם זה וכל עוד זה לא קרה, הכול עוד יכול להשתנות. ההחלטה היא בידיים של מכבי תל אביב. איביץ' כבר אמר את דעתו בעניין והוא רוצה את עטר לעונה הבאה, אבל הוא עדיין לא יהיה זה שמשלם. בכל מקרה וביחס למרבית סימני השאלה האחרים של מכבי תל אביב לעונה הבאה, אלירן עטר הוא אולי הכי קרוב לסימן קריאה.

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
איביץ' כבר אמר את דעתו בעניין. אלירן עטר/קובי אליהו

9. חלוץ מטרה

לא מזמן אמר כאן וידאר קיארטנסון שהוא לא פוסל חזרה למכבי תל אביב. ספק אם מכבי תל אביב תרצה להחזיר אותו, אבל היא לבטח חייבת להתחזק בחלוץ מטרה איכותי יותר ממה שיש לה. איתי שכטר וצ'יקו אופואדו חלקו את העמדה הזו ובארץ היה להם יחסית די קל. אלא שמול בלמים אירופים טובים יותר, מכבי תל אביב תצטרך חלוץ זר עם תכונות שהשניים לא מחזיקים. מדובר באחת המשימות היותר חשובות שעומדות לפתחם של מקבלי ההחלטות במועדון. לראיה, בחודש ינואר לא מצאה מכבי תל אביב חלוץ ראוי, בעיניה, או כזה שהיא יכולה לשים עליו את היד וויתרה על הרעיון.

צ'יקו אופואדו מכבי תל אביב. לירון מולדובן
לא יספיק למטרות באירופה. צ'יקו אופואדו/לירון מולדובן

10. פרדראג ראיקוביץ'

"שוער הוא חצי קבוצה" אומרת הקלישאה החבוטה אך כנראה גם הנכונה. הסיפור עם ראיקוביץ' לא פשוט בכלל. מצד אחד, מדובר בשוער שהתקדם מאוד העונה ובמכבי תל אביב לא יצטערו אם יישאר לעונה נוספת. מצד שני, מכבי תל אביב רוצה ליהנות ממכירתו והיא צריכה את הכסף. הבעיה הגדולה היא העיתוי. חלון ההעברות של הקיץ ארוך מאוד. בסיטואציה מסוימת, ראיקוביץ' יכול גם לפתוח את העונה עם מכבי תל אביב ואז לנחות בסוף חודש יולי או אפילו סוף אוגוסט עם הצעה קוסמת לקנייתו. מה עושים במצב כזה? איך משמרים את המשא ומתן עם שוער מחליף כשאתה לא יודע בוודאות מה קורה עם השוער שלך? סימני שאלה גדולים וכאב ראש לא קטן, אבל זה הרבה יותר קל כשאתה אלוף ולא צריך לשבור את הראש איך להחזיר לעצמך את הצלחת.

פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב. קובי אליהו
אולי עוד יעמוד בשערה של מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות. פרדראג ראיקוביץ'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully