וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאר קיארטנסון בראיון: "חזרה למכבי תל אביב? ייתכן מאוד. הייתי מסיים העונה עם 20 שערים לפחות"

19.3.2019 / 19:00

"זו הייתה טעות ללכת לרוסטוב. לא פוסל חזרה לישראל. ידעתי שמכבי פגעה בול עם איביץ', היא עושה דבר מדהים". וידאר קיארטנסון עבר להאמרבי השבדית אחרי חצי עונה "רעה מאוד" ברוסיה, אבל לא החמיץ אפילו שער אחד של הצהובים: "חלוץ כמוני היה נהנה שם העונה". ראיון מיוחד

פלייר כנס תקשורת/צילום: יוסי ציפקיס. עריכת וידאו: מתן חדד

אולי הדברים מתחילים סוף סוף להסתדר לווידאר קיארטנסון. אחרי חצי שנה מסויטת ברוסטוב הרוסית אליה נמכר ממכבי תל אביב, הוא עבר בהשאלה בתחילת השבוע להאמרבי השבדית כדי להתחיל דף חדש בחיים. אבל החיוך האמיתי שב אליו הבוקר כשקיבל הודעה מראשי ההתאחדות האיסלנדית שהוא חוזר לנבחרת הלאומית. מאוחר יותר ההתאחדות הודיעה על כך רשמית. בתוך כל החודשים הרעים ברוסיה, הוא החליט להודיע על פרישה מהנבחרת, אלא שכעבור זמן מה הצטער על הצעד שלו וביקש לחזור.

קיארטנסון הובא למכבי תל אביב כדי לסתום את החור הגדול שהותיר ערן זהבי. גם הוא וגם אוסקר סקאריונה היו צריכים להחזיר למכבי תל אביב את האליפות, אבל למרות שהאיסלנדי כבש 19 שערים בעונתו הראשונה, מכבי תל אביב ראתה שוב את הפועל באר שבע צוהלת. בעונה השנייה סיים עם מאזן של 13 שערים בלבד ואת העונה הזו עוד הספיק לפתוח בשורות מכבי תל אביב עם ולדאן איביץ'. "היה לי ברור שמכבי תל אביב פגעה עם מאמן מאוד מוצלח", סיפר היום קיארטנסון בראיון מיוחד לוואלה! ספורט. "עברתי את ההכנה עם איביץ'. את משחקי המוקדמות בליגה האירופית. לצערי לא הצלחנו להעפיל לליגה האירופית בגלל כמה טעויות שעשינו מול סארפסבורג, אבל ביחס למאמן חדש שהגיע לראשונה לקבוצה שלא זכתה שלוש שנים באליפות, ראיתי מלכתחילה שהגיע מאמן טוב לקבוצה".

עוד בנושא:

בנבחרת ישראל מודאגים: "יציעים ריקים עלולים לגרום לאפקט שלילי מאוד"
חידון מיוחד ל"דרבי זהבי": מה אתם זוכרים מה-2:3 הגדול?
ג'ובאני רוסו מונה למנהל הפיתוח המנטלי של מכבי חיפה
ערן זהבי חוזר לחיפה: "כולם בכדורגל הישראלי קיבלו סטירה"

ההתאחדות האיסלנדית מודיעה רשמית על חזרתו של וידאר לסגל

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חזרה למכבי תל אביב? למה לא. וידאר קיארטנסון בצהוב/ברני ארדוב

ובכל זאת. יותר מ-20 נקודות פער מהמקום השני. מכבי תל אביב עושה עונה מטורפת.

"זה מדהים. פשוט מדהים. הערכתי שמכבי תל אביב יכולה להחזיר לעצמה את האליפות, אבל לא בפער כזה. לא בפער כזה גדול מהיריבות שלה. אני מכיר את הליגה הישראלית. לא קל לזכות באליפות בישראל. מכבי תל אביב עושה דבר מדהים ובהזדמנות הזו אני רוצה לאחל מזל טוב לכל אוהדי מכבי תל אביב על החזרת האליפות למכבי תל אביב".

מכבי תל אביב עשתה עונה נהדרת ואתה שקעת בקור הרוסי בלי יותר מדי סיבות לחייך.

"זו היתה עונה קשה מאוד עבורי. עונה רעה מאוד. זו היתה טעות ללכת לרוסטוב, אבל לא יכולתי להעריך לרגע שזה יהיה כך".

למה?

"תחשוב על זה. קיבלתי הצעה מרוסיה מקבוצה שהיתה באותו זמן במקום השני בטבלה. קבוצה שמשחקת בליגה הרוסית שהיא ליגה טובה יותר מהליגה הישראלית. אני אחרי שנתיים בלי תואר במכבי תל אביב. בלי הכרטיס לליגה האירופית. זו היתה ההזדמנות הכי נכונה מבחינתי לעשות את המעבר למקום אחר. הייתי שלם עם זה לגמרי ובטח שבמישור האישי ובחוזה עליו חתמתי שם".

מה השתבש?

"אני חושב שמלכתחילה המאמן ואלרי קרפין לא היה צריך להביא אותי. אני לא מתאים לסגנון המשחק של הקבוצה ולשיטה שהיא משחקת. אני שחקן של רחבה. שחקן של קבוצה אשר יוזמת רוב הזמן ומחזיקה אצלה את הכדור ברגל. אני לא חלוץ מטרה ששולחים עליו את הכדור ואומרים לו שהוא צריך להסתדר. זה לא אני ואת זה המאמן היה צריך לדעת כי מאמנים יודעים בדרך כלל מה סוג השחקן שהם רוכשים".

מאמן ספרטק מוסקבה לשעבר, ואלרי קרפין. Epsilon, GettyImages
לא ראו עין בעין. ואלרי קרפין מאמנו של קיארטנסון ברוסטוב/GettyImages, Epsilon

יש לרוסטוב שחקנים איסלנדיים. יכולת להתייעץ איתם.

"כן, אבל שניים מהם שקרובים אלי הם שחקני הגנה. הם לא מכירים את הנפש של החלוץ. הגעתי לקבוצה עם תקוות גדולות אבל מיעטתי לשחק. פה ושם נכנסתי כמחליף. אפילו לא היה לי צ'אנס לעלות על המסלול. בגביע שיחקתי קצת יותר והבקעתי אבל בליגה פתחתי אולי במשחק אחד. גם הסגנון של רוסטוב לא היה בשבילי וגם הדקות שקיבלתי לא הספיקו כדי ללמוד את הקבוצה ולהשתלב".

והבעיה הכי גדולה שלך היתה שלא יכולת לעזוב בינואר.

"בדיוק. למרות שבקושי שיחקתי ברוסטוב הופתעתי לגלות שקבוצות יותר גדולות ברוסיה רוצות לקנות אותי. הן הביעו התעניינות ופנו לקבל אותי ברכישה או בהשאלה, אבל אז התברר להן ששיחקתי כבר במכבי תל אביב בתחילת העונה ולכן אני לא יכול לעבור לקבוצה שלישית העונה. חיכיתי בסבלנות ובכאב עד לרגע שאוכל לעבור לשבדיה כי הליגה היא הפוכה מישראל ומרוסיה ובשבדיה כעת זו רק תחילת העונה. חתמתי בהאמרבי שסיימה בצמרת בעונה שעברה ואני מקווה שאחזור דרכה למסלול הנכון. החוזה שלי הוא עד ה-15 ביולי".

לא בדקת אפשרות לחזור למאלמו הקבוצה ממנה נמכרת בקרוב ל-4 מיליון יורו למכבי תל אביב?

"ברור שבדקתי, אבל מאלמו זו קבוצה מאוד מאסיבית עם חמישה חלוצים. האמרבי יותר טובה בשבילי. אני חייב לחזור לשחק 90 דקות בכל משחק או לפחות לפתוח בכמה שיותר משחקים ואת זה אני מקווה לעשות מעכשיו".

מכבי תל אביב התחילה את ההכנות שלה לעונה הבאה והיא מחפשת חלוץ אותו לא צריך יהיה לרכוש. מגבלות הפייר פליי יאלצו אותה להביא שחקנים חופשיים או כאלה שיגיעו בהשאלה. אתה רואה סרט שאתה חוזר?

"אני לא פוסל דבר ובכדורגל הכל יכול להיות. נכון שאמרתי כשעזבתי שזה הזמן לעבור לשלב הבא, אבל אני בכלל לא חושב שיש בעיה עם חזרה למכבי תל אביב ולישראל. היה לי טוב במכבי. תקופה נהדרת. נכון שלא זכיתי באליפות וזה פצע לא קטן מבחינתי. מאוד רציתי תואר עם מכבי. רציתי להחזיר למכבי ולאוהדים את שמחת האליפות ולא עמדתי במשימה. אבל אני חושב שהכל יתכן ושאם מכבי תרצה אותי בחזרה, הכל אפשרי".

עוד באותו נושא

חידון מיוחד ל"דרבי זהבי": מה אתם זוכרים מה-2:3 הגדול?

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים, דור מיכה, אלירן עטר, יונתן כהן. קובי אליהו
"בעונה הזו הייתי מסיים עם 20 עד 25 שערים במכבי תל אביב". עטר, ריקן ומיכה עם אחד מהמון רגעי שמחה העונה/קובי אליהו

בעונה הראשונה סיימת עם 19 שערים. העונה במכבי תל אביב היית מסיים עם 25?

"אני חושב שכן. אני חושב שהייתי מסיים עם 20 עד 25 שערים. אני רואה את מכבי תל אביב העונה. אני עוקב אחריה ולא החמצתי שום סיכום משחק שלה. את כל השערים ראיתי באינטרנט. הקבוצה משחקת שוטף עם הרבה מצבים. עם שחקני כנף שמכניסים הרבה כדורים לחלוצים. עם שליטה מלאה במשחק. חלוץ כמוני היה נהנה מאוד העונה במכבי תל אביב. אבל אני באמת רוצה לפרגן לחברים שהיו לי על עונה נהדרת. הם מסתדרים מצוין גם בלעדיי. במיוחד אני רוצה להגיד מילה טובה לצעירים שחזרו מהשאלה. לא האמנתי שהם ישתלבו כל כך טוב בקבוצה. בן מנספורד ידע שהוא צריך אותם בגלל מגבלת הפייר פליי והם לקחו את ההזדמנות שלהם בעזרת מאמן כמו איביץ' שפתח את ההרכב בפני כולם ואיפשר תחרות פתוחה לכולם".

חווית כאן את חג פורים שנחגג כעת בישראל. בטח עקבת אחרי מסיבת התחפושות של שחקני מכבי תל אביב בשבוע שעבר.

"האמת שלא ראיתי כי חשבון האינסטגרם שלי נפרץ".

גם שלך? לצ'יקו אופואדו פרצו גם כן ותמונה של עומר אצילי עירום הופצה.

"לא יאומן מה נהיה בעולם הזה. פשוט בלתי נתפס לאן דברים מתדרדרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully