וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטש גולדהאר: "רוצה את איביץ' לחמש שנים. נתמודד עם הפייר פליי"

31.3.2019 / 6:30

התוכנית לעתיד ("החיבור עם איביץ' מושלם"), העוצמה האמיתית של המועדון ("שחקנים באים והולכים, מאמנים מתחלפים, אבל לנו יש תרבות מנצחת"), מה מניע אותו ("האליפויות של באר שבע הפכו אותי ליותר מחויב"). אחרי האליפות, מיטש גולדהאר נפתח

יוסי ציפקיס

בווידאו: חגיגות האליפות של מכבי תל אביב

מיטש גולדהאר כבר ישב מול התקשורת 20 דקות. עופר רונן דובר הקבוצה ביקש לסיים, אבל אחד העיתונאים עוד ביקש לשאול משהו אישי. שאלה שגולדהאר כבר דן בה בעבר ושמתייחסת למיעוט הפעמים שהוא קופץ לבקר בישראל. "בכל פעם שאני לא נמצא בישראל, תזכרו שהייתי מת להיות כאן הרבה יותר", אמר בעלי מכבי תל אביב. "היכן יש לי בקנדה במשרד שלי מול שולחן העבודה עוד הזדמנויות להיות כך כמו עכשיו בחולצה צהובה רטובה ממים? בכל פעם שאני נוחת בישראל, הלב שלי מתמלא שמחה. הלוואי שהייתי יכול לעשות זאת יותר, אבל אני אדם עסוק מאוד שמחוייב להרבה מאוד דברים בקנדה".

חגיגות מוקדמות או חגיגות מתוכננות, גולדהאר נחת כרגיל בלי שסיפר ליותר מדי אנשים והתייצב אתמול באצטדיון בנתניה אותו הוא מאוד אוהב, לדבריו. בסיום המשחק ואחרי שחגג על הדשא, הוא התיישב מול התקשורת וענה. "האליפות הזו מסבה לי עונג גדול. אני כל כך מרוצה מהרגע הזה שאנחנו חוגגים", פתח.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב חגגה עם גולדהאר, איביץ' דמע: "מדהים, מגיע לשחקנים האלה"
המסלול המואר: הדרך של מכבי תל אביב לשלב הבתים של ליגת האלופות תתקצר?
פייר פליי, חלוץ מטרה ולא מעט סימני שאלה: התוכניות של מכבי תל אביב לעונה הבאה
מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 0:1 וזכתה באליפות המדינה
לא רק בישראל: מכבי תל אביב בעקבות השיא האירופי של הפרש מהמקום השני
המצטיין, התגלית, המנהיג ועוד: גיליון הציונים של מכבי תל אביב

מיטש גולדהאר, חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
גם הוא יוצא מגדרו. גולדהאר חוגג אמש/יוסי ציפקיס
"לא חשבתי לרגע בשלוש העונות שהפסדנו את האליפות לארוז את חפציי ולעזוב. יכול להיות שזה עשה אותי עוד יותר מחוייב"

היכן אתה מדרג את האליפות הזו בין ארבע האליפויות בהן זכית כבעלי מכבי תל אביב?

"זה יהיה לי קשה מאוד. זה כמו לשאול הורה איזה ילד הוא אוהב יותר. כל אליפות שונה וכל אליפות מיוחדת בפני עצמה. אני אוהב את כל הארבע. יש לנו במכבי תל אביב חבורה מיוחדת של אנשים מאחורי הקלעים שהפכו את העונה הזו למיוחדת. הרבה אנשים מעורבים במה שעשינו הערב. חלק מהאנשים כבר לא איתנו במועדון וגם להם יש חלק".

עד כמה היה קשה לכם להכין את העונה הזו תחת מגבלת הפייר פליי?

"מה שעזר לנו להתמודד זו העובדה שיש לנו תרבות ספורט ויש לנו מבנה. שחקנים באים והולכים. מאמנים מתחלפים, אבל לנו יש דרך ויש תרבות והיא מנצחת".

מה עבר לך בראש בשנים שהפועל באר שבע זכתה באליפויות?

"בשלוש השנים שלא לקחנו אליפויות, היינו שם. עדיין היינו קרובים. נתנו את המיטב שלנו, אבל באר שבע היתה יותר טובה וזכתה. יכולנו לזכות בכל אחת משלוש העונות האחרונות. היה פער קטן מאוד לרעתנו. בכל מקרה לא חשבתי לרגע בשלוש העונות שהפסדנו את האליפות לארוז את חפציי ולעזוב. יכול להיות שזה עשה אותי עוד יותר מחוייב. אני מאמין מאוד בתרבות המועדון ומשוכנע שהתוצאות יגיעו. אם נהיה מחוייבים לתרבות המועדון, התוצאות יגיעו. שלוש השנים האחרונות היו קשוחות, אבל זה לא גרע מרצוני להמשיך להיות כאן והעונה הזו הרבה דברים התחברו לנו. לכן זה כל כך מתוק".

ולאדן איביץ', חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
גולדהאר רוצה אותו לחמש שנים, אבל מודה: תמיד נהיה תחנת מעבר. איביץ'/יוסי ציפקיס
"איביץ' היה החלק העיקרי באליפות הזו. הוא נכנס היטב לתרבות שלנו. אנחנו מחפשים מאמן שיכול להתאים את עצמו אלינו ואתם יכולים לראות שזה היה מושלם"

הרבה אומרים שזו האליפות של ולאדן איביץ'. מה התרשמותך ממנו?

"המאמן היה החלק העיקרי באליפות הזו. הוא נכנס היטב לתרבות שלנו. אנחנו מחפשים מאמן שיכול להתאים את עצמו אלינו ואתם יכולים לראות שזה היה מושלם. לאמן את מכבי תל אביב זו משימה מאוד קשה ולכן אני נותן לו קרדיט עצום באליפות הזו. הוא תמיד הראשון להגיע לקרית שלום והראשון לעזוב. הוא מקצוען. הוא כל הזמן חושב איך לשפר אותנו ואיך לשדרג אותנו".

מה התכניות שלך לקיץ הקרוב? ברור שהמשימה הגדולה שלך היא שמכבי תל אביב תגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות או לפחות הליגה האירופית, מה שלא הצלחתם לעשות העונה.

"לכל קבוצה ישראלית יהיה תמיד קשה להגיע לשלב הבתים במפעל האירופי. אנחנו יודעים היטב את מגבלות התקציב של הכדורגל הישראלי. אנחנו ננסה לעשות את זה הקיץ באירופה. בכל פעם שאנחנו מגיעים לאירופה, אנחנו הופכים ליותר מקצוענים ובעלי נסיון. אנחנו נכבד את היריבים, את האוהדים, נכבד את המועדון וננסה להילחם כדי שהאוהדים שלנו יהיו יותר גאים בהופעות שלנו באירופה".

האם אתה עדיין חושב על אצטדיון ביתי שאתה תקים עבור מכבי תל אביב?

"ראשית צריך לומר שבדיעבד אנחנו מאוד מרוצים מהמעבר לנתניה. האצטדיון בנתניה היה נהדר עבורנו. נתנו לנו כאן את כל מה שהיינו צריכים. יחד עם זאת, פנינו לחזור לבסיס האם שלנו. אנחנו אוהבים את בלומפילד ותמיד נרצה שיהיה לנו אצטדיון לו נקרא הבית שלנו ושיתאים לאוהדים שלנו".

אבי ריקן, חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
התרבות הניהולית עולה על כל שחקן או מאמן. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/יוסי ציפקיס
"אני חושב שאנחנו יכולים להיות תחרותיים בארץ ובאירופה גם תחת מגבלות הפייר פליי. כשיש לך שחקנים צעירים ורעבים שמעריכים את ההזדמנות שניתנה להם ומכבדים את המועדון ואת המשחק, אפשר להצליח. אני משוכנע שנוכל להתמודד עם בעיית הפייר פליי"

דיברת בהערכה גדולה על ולאדן איביץ' אבל אנחנו יודעים שמכבי תל אביב איבדה בכל קיץ בשנים האחרונות את המאמן שלה שרצה להתקדם למועדון גדול יותר.

"אנחנו תמיד נהיה סוג של תחנה עבור מאמנים טובים שיתקדמו מכאן לקבוצות יותר בכירות באירופה. יש לנו חוזה עם ולאדן ואני יודע שולאדן מאוד מרוצה כאן. יש לנו עוד מה לעשות העונה אחרי הזכייה באליפות. ולאדן בחור מצוין. אם הוא יהיה איתנו עוד חמש שנים, אני אהיה מאושר. אם העתיד ייקח אותו למקום אחר ולקבוצה אחרת, אני אהיה שמח בשבילו".

בוא נחזור לעניין הפייר פליי. עברתם העונה את השנה הראשונה תחת המגבלות והסנקציות. האם יש דרך לקצר את השנתיים שנותרו לכם תחת המגבלות?

"אתם אוהבים לדבר הרבה על תקציב הקבוצה. לא לוקחים אליפות בגלל כסף גדול. לוקחים אליפות בגלל תרבות ספורט וסטנדרטים גבוהים. אנחנו יכולים להתמודד עם הבעיה שיש לנו והפייר פליי הוא מאוד מורכב כי היינו רחוקים 12 דקות בלבד משלב הבתים של הליגה האירופית. הכנסה מהמפעל הזה היתה מקלה עלינו מאוד את החיים והיתה מכניסה לנו כסף גדול. אני חושב שאנחנו יכולים להיות תחרותיים בארץ ובאירופה גם תחת מגבלות הפייר פליי. כשיש לך שחקנים צעירים ורעבים שמעריכים את ההזדמנות שניתנה להם ומכבדים את המועדון ואת המשחק, אפשר להצליח. אני משוכנע שנוכל להתמודד עם בעיית הפייר פליי בשנים הבאות".

השקעת במחלקת הנוער כפי שלא השקיעו כאן מעולם. האם הפירות של העונה זה מה שרצית?

"מחלקת הנוער היא דבר שעומד לנגד עיניי. אני רוצה להשקיע במחלקת הנוער אפילו יותר. אני מאוד מרוצה לראות את הצעירים מתפתחים במכבי ובישראל. אני מאוד מחוייב להמשיך ולבנות מחלקת נוער חזקה".

מיטש גולדהאר, חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
כאן כדי להישאר. גולדהאר/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully