וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסר לנו משהו, ואנחנו נמצא אותו": הנבואה של ספרופולוס התגשמה

29.3.2019 / 6:30

לפני ארבעה חודשים, כשרק הגיע לישראל, המאמן היווני מצא עצמו בקרקעית הטבלה ביורוליג ונשא נאום יוצא דופן. בין אם מכבי תל אביב תעפיל לפלייאוף ובין אם תודח בשבוע הבא, הוא עמד בהתחייבויות שלו - והחזיר את השפיות ליד אליהו

מאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס. דני מרון
עמד בכל ההתחייבויות המוקדמות. יאניס ספרופולוס/דני מרון

1. "זו הפעם הראשונה בחיי שבירכתי את השחקנים אחרי הפסד", אמר יאניס ספרופולוס ב-22 בנובמבר 2018, רגע לפני שיצא מיד אליהו בתום משחקו הביתי הראשון כמאמן מכבי תל אביב. "אנחנו מאוכזבים מהתוצאה, אבל גם מרוצים, כי ראינו באיזו דרך נרצה לשחק מעכשיו. נחזיר למכבי את המנטליות שלה כקבוצה שנלחמת ולעולם לא מוותרת. היה חסר לנו משהו כדי לנצח, ואנחנו נמצא את המשהו הזה".

הדברים האופטימיים הללו יצאו מפיו של היווני בעקבות ההפסד הדחוק לפנרבחצ'ה 74:70; שלושה ימים לאחר שנכנס לתפקיד החדש, הוא מצא עצמו במאזן 8:1 - כשהצהובים חולקים עם דרושפאקה את המקום האחרון בטבלת היורוליג. בעוד שבוע המאמן יפגוש שוב את פנרבחצ'ה, הפעם במחזור הנעילה.

ייתכן שמכבי תגיע למשחק עצמו כשגורלה נחרץ והיא כבר תודח בעקבות משחקי יום חמישי, וייתכן שתעמוד בפניה הזדמנות להעפיל לפלייאוף. במובן מסוים, זה בכלל לא משנה. בפרספקטיבה של ארבעה חודשים, מתברר שספרופולוס עמד בכל ההתחייבויות שהשמיע באותו ערב וחזה בדיוק מה הוא עומד לעשות בקבוצה הזו.

עוד בנושא

עדיין עם סיכוי תיאורטי לעלות: 55:90 למכבי תל אביב על גראן קנאריה
התקווה במכבי תל אביב הוצתה מחדש, שאראס שוב יעזור לצהובים?
התוצאות הסתדרו לטובת מכבי תל אביב: פנאתינייקוס ומילאנו הפסידו

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
הקהל אמר את דברו. אוהדי מכבי תל אביב/דני מרון

2. אקורד הסיום במשחק הבית האחרון של מכבי תל אביב ביורוליג (לפחות בעונה הסדירה) המחיש בצורה מושלמת את השינוי שהיא עברה בחודשים האחרונים. האוהדים בשער 11 עברו שחקן אחר שחקן והציגו את השיר השמור לו ברפרטואר, כשגם האיש על הקווים זוכה לקריאות ההלל שלו. האנרגיות הללו מלמדות על אווירה נינוחה, בריאה ואפילו שפויה; אף אחד מהמרכיבים הללו לא היה קיים במועדון עד לא מזמן.

על אף פתיחת העונה המזעזעת, אלמלא ההפסדים הביתיים המיותרים לאנאדולו אפס ולז'לגיריס קובנה בשבועיים האחרונים, בהחלט ייתכן שהצהובים היו מגיעים לרגע האמת כשגורלם בידיהם ומשלימים בקלות את הקאמבק המופלא לעבר שמונה הגדולות של אירופה; עוד קודם, נעצר המומנטום הקבוצתי במקומות הלא נכונים, דווקא נגד באסקוניה ואולימפיה מילאנו, היריבות הישירות על הכרטיס לרבע הגמר; והמאמן הרוויח ביושר את התהיות בנוגע לניהול המשחק שלו בחלק מההפסדים הללו.

אלא שכל מילת ביקורת שתיאמר או תיכתב על ספרופולוס בעונה הזו צריכה להישמע או להיקרא בתוך סוגרים מרובעים ומתוחמים. את האשראי הוא הרוויח ביושר, והוא ייבחן באמת רק בעונה הבאה, כשיוכל - אם יהיה מי שיאפשר לו - לבנות קבוצה בצלמו, בדמותו ועל פי הפילוסופיה שלו. לראשונה מאז עזיבתו של דיוויד בלאט, לפני חמש שנים, יש למכבי תל אביב מאמן מהקליבר הגבוה ביותר בכדורסל האירופי.

עוד באותו נושא

התקווה הוצתה מחדש, שאראס שוב יעזור למכבי תל אביב?

לכתבה המלאה
טאריק בלאק, מכבי תל אביב. דני מרון
הניצחון הכי גבוה של מכבי תל אביב ביורוליג זה שש שנים. בלאק חוגג בסיום/דני מרון

3. בדרכי לתל אביב נשאלתי על ידי אחד מחבריי אם גראן קנאריה נטולת האינטרסים הגיעה ארצה בסגל חסר. גיחכתי. לא פחות מ-22 שחקנים רשומים בקבוצה הזו, שרק באורח מקרי משחקת בליגה האירופית בכדורסל ולא בכדורגל, כך שמטבע הדברים היא תמיד נאלצת להשאיר עשרה מחוץ לטופס... אפילו נערי פוסטר זה לא מה שהיה פעם.

אז נכון שגראנקה רחוקה מלהיראות כמו קבוצת יורוליג, לפחות במשחקי החוץ, אבל לפני שתישמע יריית הפתיחה לשבוע העיסוקים הבלתי פוסקים בתרחישי העלייה וההדחה, הנה כמה שיאים סטטיסטיים שנשברו אתמול ושווים התעכבות קצרה:

* הניצחון הגבוה ביותר של מכבי תל אביב ביורוליג זה שש שנים בדיוק: ב-2013, גם כן ב-28 במארס, היא הביסה את בשיקטאש ב-43 הפרש (58:101), ופער 35 נקודות שנרשם אתמול (55:90) היה המשמעותי ביותר שרשמה מאז.

* מכבי תל אביב ניפצה את שיא הריבאונדים שלה למשחק בודד ביורוליג, עם 55 (שניים יותר משהיו לה בעונה שעברה נגד ריאל מדריד); זו תצוגת הכדורים החוזרים הרביעית בטיבה שנרשמה במפעל, והטובה ביותר מאז 2015.

* כמה מסיבת הסיום הזו הייתה מיוחדת ולא מובנת מאליה? אם אכן יתברר שמשחק היורוליג הבא ביד אליהו יתקיים רק בעוד שבעה חודשים, אז זו הייתה הפעם הראשונה מאז 2014 שהצהובים מנצחים בהופעת הפרידה העונתית שלהם מההיכל.

* אלכס טיוס, אמש: 18 דקות, 11 זריקות מהשדה, מדד 26.

גראן קנאריה כולה: 200 דקות, 69 זריקות מהשדה, מדד 29.

שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
מסיבת סיום מיוחדת במינה. שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully