וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוציאו את כל העצבים: אולימפיאקוס ובלאט פירקו את פאניוניוס בליגה

אחרי ההשפלה ביורוליג והפחתת שש הנקודות, סגנית האלופה חגגה בחוץ עם ניצחון בכמעט 40 הפרש (65:101). ביוון משחיזים סכינים: "צריך לשקול מחדש את עתידו של בלאט"

מאמן אולימפיאקוס דיוויד בלאט. אתר רשמי
אולימפיאקוס לא יוצאת מהסחרור. דיוויד בלאט/אתר רשמי

שבוע איום ונורא עבר על אולימפיאקוס ודיוויד בלאט. אחרי התבוסה מול גראן קנאריה בליגה, התבשרה הקבוצה ששש נקודות הופחתו ממאזנה בעקבות ההחלטה שלה של להתייצב לקלאסיקו מול פנאתינייקוס כמחאה נגד השופטים היוונים.

היום (ראשון) הקבוצה חזרה לליגה והוציאה את כל העצבים שלה על פאניוניוס עם 65:101 מוחץ ומשפיל מבחינת המארחים. אולימפיאקוס הובילה רק ב-10 הפרש בהפסקה, אבל עצרה את יריבתה על 4 נקודות בלבד ברבע השלישי בדרך לניצחון קל במיוחד.

נייג'ל גוס וויליאמס הוביל את האורחים עם 20 נקודות ו-5 אסיסטים. בריאנטה וובר הוסיף 19 ושני הגבוהים מילוטינוב ולידיי הוסיפו 11 כל אחד. אולימפיאקוס צנחה עד למקום השביעי בעקבות הפחתת הנקודות וכעת נצמדה למקום השישי. כעת בלאט ושחקניו יתפנו למשחק החשוב באמת מול ז'לגיריס קובנה ביום שישי במסגרת המחזור הלפני אחרון של העונה הסדירה ביורוליג.


עוד בנושא

השבוע הקשה של בלאט: 6 נקודות הופחתו ממאזן אולימפיאקוס
ביוון קטלו את דיוויד בלאט אחרי התבוסה: "ההימורים שלו קרסו"
אחרי מחזור היורוליג: מה צריך לקרות כדי שמכבי תל אביב תעלה?

דיוויד בלאט עם ואסיליס ספאנוליס. Action Images, אתר רשמי
לא בנה עליו מספיק? דיוויד בלאט עם ספאנוליס/אתר רשמי, Action Images

אמש (שבת) המשיכו לנתח ביוון את מצבה של אולימפיאקוס, וחלק מהפרשנים הפנו אצבע מאשימה כלפי דיוויד בלאט - דבר שקרה לעתים רחוקות מאוד עד כה העונה. "לבלאט נושא בחלק גדול מהאחריות למצבה של אולימפיאקוס", נכתב בטור פרשנות באתר "ספורט 24".

"בלאט מאמן מצוין, אחד הטובים באירופה, אבל גם מאמנים מהקליבר שלו עושים שגיאות. הוא האמין שיוכל לבנות קבוצה טובה למרות שהתקציב נמוך, למרות שהשחקנים שהצטרפו בקיץ היו רק ברירת מחדל. הוא האמין שגם ככה הוא יוכל להצעיד את אולימפיאקוס לפיינל פור. לצערו הרב, עד עכשיו הוא בגד בבחירות שלו", נכתב. "אי אפשר לתלות את הכל בפציעות ובחוסר מזל. נייג'ל וויליאמס גוס, שבלאט היה בטוח שיפרוץ, לא עומד בציפיות. אולימפיאקוס זקוקה באופן דחוף לבנייה מחדש. כדי לחזור להיות הקבוצה שהיתה בעבר, היא זקוקה למישהו עם רעיונות חדשים. בשביל שזה יקרה, היא צריכה לחשוב גם על עתידו של בלאט".

גם באתר "גאזטה" פרסמו טור שלילי על בלאט, בו ניתח אחד הפרשנים את המהלכים שעשה ריק פיטינו כדי לאושש את פנאתינייקוס, לעומת ה"קיפאון" של בלאט באולימפיאקוס.

במקרה הזה, הביקורת על בלאט נגעה גם לשימוש הקלוקל בואסיליס ספאנוליס (שהחמיץ את שני המשחקים האחרונים בשל פציעה). "פיטינו הבין ברגע של משבר שהוא צריך להפקיד את המפתחות בידיים של שחקן כלשהו, ועשה את זה עם ניק קלאתיס. מאז הוא מאפשר לו חופש מוחלט, ונותן לו לשחק את המשחק שלו. בלאט, לעומת זאת, לא עשה את זה כל העונה. ברור שספאנוליס יותר מבוגר מקלאתיס, ברור שהשיא מאחוריו, אבל נותר לו מספיק דלק בטנק כדי להיות השחקן שסביבו בונים את הקבוצה.

"כל מה שהיה צריך לעשות זה לאפשר לו להיות השחקן היוצר המוביל. אפילו בלאט אמר בתחילת העונה שבלי ספאנוליס אולימפיאקוס לא שווה כלום, אבל בפועל לא ראינו שום דבר מזה על הפרקט. במקום זאת, ספאנוליס משחק בעמדה 2, לא נוגע מספיק בכדור, וכפועל יוצא מכך מציג העונה יכולת הרבה פחות טובה. במילים אחרות, הוא 'הרג' את ספאנוליס.

"כנראה שאם ספאנוליס ויאניס שטרלניקס הפצועים היו כשירים למשחקים הקודמים, אולימפיאקוס כבר היתה מבטיחה את מקומה בפלייאוף. ובכל זאת, כנראה שהיא היתה משחקת גם עכשיו בדיוק באותה צורה. אולימפיאקוס אמנם לא שייכת לואסיליס ספאנוליס, אבל זו גם לא הקבוצה של דיוויד בלאט".

עוד באותו נושא

השבוע הקשה של בלאט נמשך: שש נקודות הופחתו ממאזנה של אולימפיאקוס

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully