וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע הקשה של בלאט נמשך: שש נקודות הופחתו ממאזנה של אולימפיאקוס

שעות אחרי התבוסה בספרד, היוונים ספגו עוד מהלומה: בעקבות ההחרמה של המשחק נגד פאו, צנחו למקום השביעי בליגה ואוימו בירידה לליגה השנייה

דיוויד בלאט אולימפיאקוס.
רק רוצה שהשבוע הזה ייגמר. דיוויד בלאט

השבוע הקשה של אולימפיאקוס ודיוויד בלאט נמשך. היום (שישי), שעות ספורות אחרי התבוסה 90:67 שנחלה הקבוצה בספרד נגד גראן קנאריה, הודיע איגוד הכדורסל היווני על העונש שהושת עליה בעקבות ההחלטה לא להופיע למשחק הליגה מול פנאתינייקוס: הפחתה של שש נקודות בפועל, קנס בגובה 11 אלף יורו ועונש חמור עוד יותר על תנאי - ירידת ליגה במקרה שהקבוצה "תדלג" על משחק נוסף. בנוסף, נפסק מן הסתם גם ניצחון טכני לזכות פנאתינייקוס במשחק.

מדובר בפעם השנייה שאולימפיאקוס נענשת בהפחתת נקודות העונה. גם בעקבות אי ההופעה למחצית השנייה במשחק הגביע מול פאו נענשה הקבוצה בהפחתה מיידית של שש נקודות. במקרה ההוא מנהליו של בלאט החליטו להגיש ערעור, אולם הם לא צפויים לעשות זאת הפעם - מה שכמובן מציב את אולימפיאקוס בבעיה לקראת הפלייאוף, ומוריד אותה ישירות למקום השביעי.

כך נראה נאום המחצית ה"פופוביצי'" של בלאט

אמש ניתחו ביוון גם את התבוסה הקשה בספרד. בעקבות ההפסד ירדה הקבוצה למקום התשיעי ביורוליג, והיריבה המושבעת פנאתינייקוס התמקמה מעליה.

"זה השבוע הכי גרוע בשנה לנסיעה לגראן קנאריה. הדרך לכאן היתה קשה מאוד, ולא הגבנו לזה כמו שצריך. ברור שזו אשמתנו ואין תירוצים", אמר בלאט, שנאלץ להסתדר ללא שני מוביל הכדור המרכזיים ואסיליס ספאנוליס ויאניס שטרלניקס שסובלים מפציעות. "ברור שצריך לשכוח מזה מהר מאוד, יש לנו עוד שני משחקים שחובה לנצח בהם כדי לעלות לפלייאוף. הראש שלנו צריך להיות מרוכז אך ורק בזה. היו לנו כמה משחקי חוץ צמודים העונה, חלקם מול הקבוצות הכי טובות ביורוליג, וגם שיחקנו בלי שני מובילי הכדור המובילים שלנו. תוציאו מכל קבוצה את שני הרכזים הבכירים שלה, ותראו מה יקרה לה. עכשיו צריך למצוא דרך להתאושש מזה".

בכלל, זה לא היה השבוע של בלאט. השבוע התחוללה ביוון סערה גדולה בעקבות התבטאות אנטישמית של הפרשן ומאמן העבר ואנגליס אלכסנדריס, שסיפק במהלך אחד משידורי הטלוויזיה שבלאט "משקר כי זורם בעורקיו דם יהודי". הקונגרס היהודי העולמי מיהר להתייצב לימינו של בלאט ולגנות את אלכסנדריס, גם בתקשורת היוונית נרתעו מהאמירה שלו, אבל לא חסכו בביקורת כלפי בלאט אחרי התבוסה הקשה הלילה.

"זה היה ההפסד שהוכיח כמה ההימורים שלו כשלו העונה", נכתב בטור פרשנות באתר היווני SDNA. "אולימפיאקוס לא הופיעה למשחק, וגם הגארדים שעליהם האמריקאים שבלאט הימר עליהם, בעיקר נייג'ל וויליאמס גוס, שוב איכזבו".

התבוסה הצורבת הופכת את המשחק הבא, מול ז'לגיריס בבית, לקריטי. ניצחון בו, והסיכוי להבטיח בכל זאת מקום בפלייאוף יגדל משמעותית, שכן במחזור הסיום של העונה הסדירה ביורוליג מחכה לאולימפיאקוס נועלת הטבלה דרושאפקה.

(עדכון ראשון: 06:54)

עוד באותו נושא

תבוסה שתעלה בהדחה מוקדמת? אולימפיאקוס ובלאט הושפלו מול גראן קנאריה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully