וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל ברקוביץ' מפרגן להרצוג, שלמה שרף טוען: הסגל לא פחות טוב משהיה לי

21.3.2019 / 16:00

כוכב הנבחרת לשעבר מפרגן להרצוג ("מאז שהגיע, יש משב רוח מרענן בנבחרת"), אבל לא משתגע על הסגל ("היה מקום לחפש את השחקנים החמים יותר"). מאמן הנבחרת לשעבר בטוח שרק הקישור שלו היה עדיף על זה של היום: "יש חומר מצוין, רק שישנו את הגישה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

האם אנדי הרצוג יהיה זה שיעמוד במשימה אותה לא הצליחו להשלים טובי מאמני ישראל לאורך שנים? פה ושם היו כאן גם מאמנים זרים שכשלו בהובלת נבחרת ישראל לטורניר גדול, אבל לרוב הוליכו המאמנים הישראלים הטובים בליגה את הנבחרת ולא שיחזרו את ההישג ההוא מ-1970. איל ברקוביץ' לא נתן להרצוג יותר מדי ימי חסד, אבל היום (חמישי) אין לו בעיה להודות שהוא אפילו די מופתע. "כשאמרתי שזה פשע להביא את הרצוג לאמן את הנבחרת, לא התכוונתי למשהו מקצועי", מחדד ברקוביץ'. "התכוונתי לזה שאנדי הרצוג היה בשעתו שנוא העם ואויב העם ופתאום נתנו לו לאמן את נבחרת ישראל. לי זה היה הרבה יותר מתמוה. אבל צריכים להפריד בין מה שהיה אז לבין המקצועי עכשיו".

מה אתה מרגיש היום?

"מאז שהרצוג הגיע ראינו משב רוח מרענן בנבחרת. מאוד לא אהבתי את המינוי שלו בהתחלה. אבל אם להיות מקצועי עד הסוף, ראיתי בליגת האומות נבחרת חיה, נושמה ורעבה. נבחרת ששיחקה כדורגל די חיובי. ברור שיש ליקויים ונקודות תורפה, אבל ראינו נבחרת די מחודשת בעידן הרצוג ואני נותן לו את הקרדיט על כך".

איך הוא הצליח בזמן כל כך קצר להתחבר לשחקנים ולהוציא מהם את המיטב?

"קודם כל הוא עוד לא הצליח, כי הוא נכשל בליגת האומות. אבל ראיתי נבחרת יותר מרעננת ממה שראיתי בשנים שלפני הגעתו. אני מאוד מקווה לראות את ההמשכיות גם הערב ושנראה את אותה רוח של נבחרת שראינו במשחקי הבית האחרונים".

עוד בנושא:

נבחרת ישראל צפויה לפתוח מול סלובניה עם הרכב זהה לזה שפתח בסקוטלנד
ביצת הפתעה: אבי נמני ואיציק זוהר מנתחים את נבחרת ישראל
חלודה או אפודה: מי יעמוד בשער נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2020?

מאמן נבחרת ישראל אנדי הרצוג. שלומי גבאי
ברקוביץ': "ראיתי בליגת האומות נבחרת חיה, נושמה ורעבה". הרצוג/שלומי גבאי

וזאת למרות שבתפיסת העולם שלך אתה ודאי סולד משלושה בלמים ושלושה קשרים דפנסיביים באותו הרכב

"שלושה בלמים ושלושה קשרים אחוריים זה לא תפיסת העולם שלי. אבל הרצוג מצא את השחקנים הנכונים לשיטה הזו. אני הייתי משחק בקישור עם קשרים יותר אטרקטיביים. יותר יצירתיים. דור מיכה, מנור סולומון. שחקנים יותר יצירתיים מאלה שמשחקים אצלו עכשיו בקישור. אבל הנבחרת נראתה לא רע בכלל גם עם הקשרים הפחות יצירתיים, ואת זה צריך לזכור".

מדהים שהוא מעלה כמעט את אותו הרכב של המשחק האחרון. מזכיר קצת קבוצות ליגה שמקבלות קרדיט מחזור אחרי מחזור

"הרצוג לקח סגל והוא רץ איתו. הוא לא עושה הרבה שינויים וזו זכותו. בסופו של דבר נשפוט אותו על סמך התוצאות. אני חושב ששחקנים שלא משחקים הם לא בכושר טוב. אני חושב שהיה מקום לחפש את השחקנים החמים יותר. אם שחקן לא משחק באופן קבוע בקבוצה שלו, זה פוגע לו בכושר המשחק ואני אומר את זה מנסיון".

כחיפאי, מאכזב לראות שאוהדי הכדורגל בעיר לא נוהרים אחרי הנבחרת

"המחירים יקרים. הנבחרות שבאות לא אטרקטיביות. הנבחרת שלנו עוד לא מושכת את הקהל והמחירים גבוהים מדי. היו צריכים לעשות מחיר אחיד של 40 או מקסימום 50 שקל למבוגר ולבני נוער ואז היו באים יותר אוהדים".

הנבחרת שלך עולה ליורו מבית כזה?

"אני לא אוהב לעשות השוואות בין תקופות. אני חושב שיש בנבחרת הזו שחקנים טובים. יש חומר לעבוד איתו. עם כיוון נכון והכוונה נכונה, אפשר לעשות דברים. אתה יודע מה, עם כל הביקורת על הכדורגלן הישראלי, אני אומר לך שיש סגל מצוין".

עוד באותו נושא

זיכרונות מאנטליה: האם תזהו את שחקני הנבחרת מהמפגש עם סלובניה ב-2003?

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל לשעבר איל ברקוביץ'. GettyImages
"יש חומר לעבוד איתו". ברקוביץ'/GettyImages

שרף: "יש חומר מצוין. רק צריך לדעת איך לשחק איתו"

ברקוביץ' לא לבד. גם שלמה שרף חושב שיש לנבחרת ישראל סגל טוב מאוד. "יש היום סגל שחקנים לא פחות טוב ממה שהיה לי", הוא יורה משפט שיכול לנפץ את כל מה שחשבנו עד עכשיו. "אני חיפשתי בזמנו חלוץ לנבחרת והבאתי את רונן חרזי מליגה שנייה עם פלטינות בכל הגוף. תראה היום איזה מבחר של חלוצים יש. תומר חמד, מונס דאבור, ערן זהבי. לי היה מבחר כזה של חלוצים? אלון מזרחי היה אצלי ועשה את שלו אבל הוא לא היה כל התקופה".

עוד מעט תגיד שגם בקישור יש היום שחקנים לא פחות טובים

"לא, לא. אי אפשר להגיד שאין לנו בעיה בקישור. זה נכון. אין אחד שמתקרב לאיל ברקוביץ', טל בנין, אלון חזן, חיים רביבו, אבי נמני ומי לא. ושאני לא אשכח את יוסי אבוקסיס. אפילו יעקב שוורץ שהבאתי לתקופה קצרה לנבחרת היה יותר טוב ממה שיש היום".

אז?

"בסדר, בקישור אין היום שחקנים כמו אז. אבל בהגנה יש היום שחקנים שלא נופלים ממה שהיה לי. גם בלמים וגם מגנים. אתה יודע מה? אפילו בשער אין הבדל. היה לי את בוני גינצבורג ורפי כהן. שוערים טובים. אבל זה לא שהיה לנבחרת בתקופה שלי שוער שהביא נקודות במו ידיו".

מי שאומר שיש היום חומר פחות טוב, טועה?

"ברור. יש חומר מצוין. רק צריך לדעת איך לשחק איתו. אנחנו היינו פותחים כל אסיפה אצלי עם איך אנחנו הולכים עכשיו לנצח את המשחק. גם הנבחרת הזו יכולה להסב הנאה לקהל כמו הנבחרות שלי. רק שישנו את הגישה. שהרצוג יבוא עם כוונה ברורה לנצח".

כמה נקודות יספקו?

"צריך לשאוף לקחת 6 נקודות משני המשחקים הקרובים. אלה לא יריבות שאי אפשר לנצח אותן אצלנו בבית. אצלי שיחקתי כל משחק כדי לנצח. לא לשחק כדורגל פחדני".

שלמה שרף, מאמן נבחרת ישראל. GettyImages
ההתקפה, ההגנה והשוערים לא פחות טובים כיום משהיו בעבר. שרף/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully