וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר האריך את חוזהו בשנתיים נוספות: "כבוד בשבילי להמשיך"

18.3.2019 / 11:48

ההתאחדות הודיעה על המשך ההתקשרות עם המנהל הטכני. רוטנשטיינר במסיבת העיתונאים: "מאוד מרוצה מהעבודה של הרצוג". המאמן: "מאוכזב מכמות הכרטיסים שנמכרה לסלובניה"

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: מתן חדד

נבחרת ישראל ערכה הבוקר (שני) מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2020, שייצא לדרך עם שני משחקי בית באצטדיון בחיפה - מול סלובניה ביום חמישי ומול אוסטריה ביום ראשון.

עוד לפני הודיעה ההתאחדות: "מזכירות ההתאחדות אישרה פה אחד לפני מספר דקות את המשך ההתקשרות עם המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר לשנתיים נוספות, ארבע שנים סך הכל, לאחר שהביע את רצונו להמשיך בתפקיד לתקופה האמורה".

בהמשך רוטנשטיינר ערך מסיבת עיתונאים וסיפר על מינויו של פסיכולוג חדש לנבחרות ישראל: מרקוס רוגן האוסטרי. רוגן בן ה-36 הוא שחיין אולימפי לשעבר שזכה בשתי מדליות כסף באתונה 2004 במשחים ל-100 ו-200 מטר גב. הוא גם החזיק בשיא העולמי במשחה בבריכות קצרות, היה אלוף אירופה וזכה ב-24 מדליות באליפויות שונות. הוא פרש אחרי המשחקים האולימפיים בלונדון 2012, והפך לפסיכולוג ספורט.

עוד בנושא

ניר ביטון נפצע ולא ישחק נגד סלובניה ואוסטריה, דגני ובן ביטון זומנו
אנדי הרצוג: "לא חושב שבישראל עדיין כועסים עלי בגלל 2001"
גידו בורגשטאלר ייעדר מהמשחק של אוסטריה נגד נבחרת ישראל
"טורף בתוך הרחבה". האיום הכי גדול של סלובניה על ההגנה של ישראל

כזכור, הנבחרת של אנדי הרצוג שובצה לבית ז' שם נמצאות גם פולין, מקדוניה ולטביה. שתי הראשונות בבית יעפילו לאליפות אירופה, אך יש לזכור שגם אם לא תצליח להעפיל ליורו דרך המוקדמות, הנבחרת עשויה לקבל בסופו של דבר כרטיס לשלב הפלייאוף שיתקיים במרץ 2020 בשיטת פיינל פור.

וילי רוטנשטיינר עם אנדי הרצוג במסיבת עיתונאים של נבחרת ישראל. צילום מסך
ממשיך בתפקיד. רוטנשטיינר עם הרצוג/צילום מסך

וילי רוטנשטיינר אמר: "אני מרגיש טוב, אני שבע רצון משיתוף הפעולה של ההתאחדות לכדורגל. יש לי מטרות וזה כבוד בשבילי להמשיך. אני מאוד שמח על המשך שיתוף הפעולה".

רוטנשטיינר הוסיף: "אני חושב שהצעד הראשון שעשינו הוא בניית אווירה שמאפשרת להגיע להופעות גבוהות. המטרה היא להשתפר צעד אחר צעד, לא רק התוצאות חשובות, גם התהליך. החזון שלנו הוא להתקדם, אי אפשר לזנק ברגע מהמקום ה-92 בעולם לטופ 20. התחלנו בליגת האומות ונמשיך להתקדם נגד סלובניה".

המנהל הטכני המשיך: "התאכזבתי שלא יכולנו לקבל ימי אימון בפברואר ומרץ. אנסה לדבר עם מנהלת הליגה ולבדוק אפשרות לעוד ימי אימון. אני מאוד מרוצה מהעבודה של אנדי, מהתקשורת שלו עם השחקנים ועם הצוות שלו. הוא נסע ליוון, לאוסטריה, לבלגיה, פגש את השחקנים, דיבר איתם והסביר להם מה הפילוספיה שלו".

אנדי הרצוג אמר: "כולם פה מרגישים שישראל היא מדינת כדורגל, אנחנו מתחילים קמפיין חדש ואנחנו צריכים אצטדיון מלא. פחות מ-6,000 כרטיסים שנמכרו למשחק נגד סלובניה - בשבילי זה מאכזב".

המאמן הוסיף: "הפציעות? היו לנו כמה רעיונות, בעיקר עם ניר ביטון, אבל זה מה שקרה. כמאמן אתה יכול רק לקוות שכולם יהיו בריאים, אבל יש שחקנים טובים ונצטרך למצוא רעיונות אחרים. אנחנו צריכים להשתפר מבחינה הגנתית, כמו שראינו בהפסד בסקוטלנד. חשוב לי שתהיה נבחרת דינמית גם כשהכדור לא ברגליים שלה".

עוד באותו נושא

מכת פציעות בנבחרת אוסטריה: מארק יאנקו זומן לקראת פולין וישראל

לכתבה המלאה
מרכוס רוגן שחיין אוסטרי. GettyImages
הפסיכולוג החדש של הנבחרת. מרקוס רוגן/GettyImages

שרן ייני ומנור סולומון הגיעו גם הם למסיבת העיתונאים, ייני נשאל האם הנבחרת מוכנה לקראת המשחקים וענה: "אנחנו שחקנים מקצוענים ויש לנו הרבה מה להוכיח. אנחנו שמחים לקראת כל אתגר בנבחרת ישראל ורוצים להוציא את המדינה שלנו טוב בעיני העולם". בנוגע לרמת הציפיות מהנבחרת כרגע הוסיף: "אני שמח שהגענו למצב שאנחנו יכולים להתאכזב והתגעגענו לתקופות הללו, אנחנו מתקדמים. בצד המנטלי, כשאתה מוסיף לעצמך לחץ אתה יוצר לעצמך ציפיות, ואתה צריך לעמוד בהן ונשתדל לעמוד בהם".

על השאלה האם הנבחרת יכולה להיפגע בגלל האליפות הקלה של מכבי תל אביב והטענה ששחקנים ממובילת הטבלה לא יגיעו בכושר שיא: "בגלל שאנחנו מאוד תחרותיים בקבוצה שלנו אנחנו מכריחים אחד את השני להתאמן טוב יותר כי יש לנו מאמן תחרותי, כך יקרה גם בנבחרת".

ייני לא הסתיר את אכזבתו מן התמיכה שהוא וחבריו מצפים לקבל מהקהל הרחב שיגיע לתמוך בנבחרת, וכרגע רק כ-5,000 הבטיחו את מקומם: "אנחנו שחקני כדורגל ואנחנו פרפורמרים. אנחנו תמיד רוצים לשחק מול אצטדיונים מלאים. אנחנו צריכים להראות שיש שינוי בדרך ולהראות משחק אטרקטיבי ולוחם ולא רק משחק הגנתי".

שרן ייני במסיבת עיתונאים של נבחרת ישראל. צילום מסך
"למערך יש יתרונות למרות שעטר ואצילי חברים טובים מאוד שלי". ייני/צילום מסך

על אי הכללתם של חבריו לקבוצה, אלירן עטר ועומר אצילי בגלל המערך שאנדי הרצוג רוצה להמשיך איתו מקמפיין ליגת האומות, אמר: "למערך יש יתרונות למרות שעטר ואצילי חברים טובים מאוד שלי. מדובר בהחלטה מקצועית והמאמן רוצה לנצח ולהביא אותנו לתנאים האופטימליים לניצחון. אני מאמין בסגל שיש לנו וקשה לבחור סגל לנבחרת ישראל. אני מקווה תמיד שכמה שיותר שחקנים של מכבי יהיו אבל נהנה גם עם אחרים. אני מניח שבמשחקים מסוימים נשנה את השיטה ונכין לכם הפתעות שלא תהיו מוכנים אליהן".

מנור סולומון שישב לצידו של ייני, התייחס לכמות הדקות ששיחק מאז עבר לשחטאר דונייצק: "שיחקתי בכל משחק מאז שהגעתי לאוקראינה. שחקנים מחוץ לישראל מתאמנים ברמה הכי גבוהה שאפשר וזה עוזר להם להיות בכושר טוב. אני בטוח שבגלל האימונים והאינטנסיביות הליגיונרים נמצאים בכושר משחק טוב". השחקן הצעיר נשאל האם משהו השתנה אצלו מאז המעבר לאוקראינה: "זו מדינה שונה עם תרבות שונה והכדורגל בה גם שונה מאשר בישראל. זה מועדון גדול שמתחרה באירופה. ישר כשהגעתי שיחקתי בליגה האירופית, וזה משהו שלא הכרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully