וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר לוין: "יצאנו בנס. היה חשש אמיתי לחיים"

14.3.2019 / 14:00

את ההודעה על מינויו למאמן הצעירה קיבל השבוע ניר לוין מיד כשחזר עם רעייתו שנפצעה בתאונה בלפלנד - אירוע שהחזיר אותו שנה וחצי לאחור, לנהר הגועש בקוסטה ריקה שם כמעט קיפדה כל המשפחה את חייה. בראיון הוא חוזר לרגעי הדרמה, נזכר במני לוי ומציב יעדים בתפקיד החדש

צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: מתן חדד

את ההודעה על ההחלטה למנות אותו למאמן החדש של הנבחרת הצעירה קיבל ניר לוין בתוך סבך של רגשות בהם הוא נתון כבר שבועיים. "הייתי בדיוק בשבוע של משחקים עם נבחרת הנוער מול אוקראינה", מתאר לוין בראיון מיוחד. "הפסדנו פעם אחת והתכוננו למשחק השני בדיוק לפני שבועיים ואז קיבלתי וואטסאפ מחברה של רעייתי גבי שביקשה שאצור קשר בדחיפות. הבנתי מיד שיש בעיה. הן היו יחד בטיול בלפלנד וגבי התרסקה לתוך עץ עם אופנוע שלג. היא שברה את רגלה ומיד נכנסה שם לניתוח. הדרכתי את המשחק השני מול אוקראינה ומיד טסתי לשם כדי להיות לידה ולהחזיר אותה לישראל אחרי ששמו לה פלטינות ברגל. גם הבת שלי הצטרפה אלי ולמזלנו יש לגבי המון חברים שעוזרים מאז שחזרנו לארץ ומאפשרים לי לחזור כאן לשגרת העבודה".

תאונות בחו"ל הן לא דבר שלוין לא מכיר. מה שעברה אשתו בלפלנד החזיר אותו שנה וחצי לאחור לטיול שעשה עם משפחתו בקוסטה ריקה. "היינו גבי ואני עם שני הילדים שלנו רוני ואלון בטיול משפחה כזה שיוצאים אליו ועשינו רפטינג בנהר סוער בקוסטה ריקה. הסירה התהפכה ומצאנו את עצמנו במים סוערים בנהר גועש במיוחד. סכנת החיים היתה ממשית. למזלנו חילצו אותנו. יצאנו רק עם שברים של שיניים, צלעות ואגן. אני שברתי שתי שיניים קדמיות וצלע. גבי היתה עם שתי צלעות שבורות וגם הילדים. יצאנו בנס כי חילצו אותנו סירות שהיו לידנו והוציאו אותנו מהמים. הסיפור הזה בלפלנד עשה לי דה ז'ה וו וטוב שזה נגמר כך. עברנו סרט. את הסיפור של המינוי שלי לנבחרת הצעירה קיבלתי בדיוק בשבועיים האלה".

הכדורגל הופך לשולי?

"לא שולי, אבל צריך לעשות הכל במקביל לתאונה שגבי עברה. יש לנו כבר ילדים גדולים ויש חברים אבל היא צריכה להיות בכיסא גלגלים. יש לה שני שברים בשתי עצמות השוק".

עוד בנושא

ניר לוין מונה למאמן הנבחרת הצעירה, גיא עזורי יאמן את הנוער
אנדי הרצוג התרשם מאלחמיד, שעשוי לפתוח בהרכב הנבחרת
הרצוג מסביר: "עטר ואצילי בחוץ מסיבות טקטיות, נאתכו יפתח"
אובלק חזר לסגל סלובניה, אלאבה וארנאוטוביץ' בסגל אוסטריה

המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות ניר לוין. ניב אהרונסון
מתאושש מתקופה קשה. ניר לוין/ניב אהרונסון

לוין קיבל בתחילת השבוע לא מעט הודעות ברכה על המינוי שלו. אחת מהן הוא זוכר היטב. "פרופסור אבי ריבקינד שלח לי הודעת ברכה. הרבה זוכרים מה עברנו יחד במקרה של מני לוי. פרופסור ריבקינד היה הרי זה שטיפל במני לוי במחלקת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם ומאז נשארנו בקשר די רחוק. אלא שלפני כמה חודשים פגשתי אותו בבית ההארחה בשפיים וסיפרתי לו שהוזמנתי להדלקת נרות חנוכה בבית של מני כמו כל שנה ואני מתכוון ללכת. הוא הציע לבוא. אמרתי שנהיה בקשר לקראת חנוכה ואכן הזכרתי לו את זה. לא האמנתי שהוא ימצא זמן לבוא, אבל הוא התייצב באותו ערב בבית של מני בדרום תל אביב וזה היה ערב מרגש במיוחד עם אוהדי מכבי תל אביב. אנחנו כבר יותר מ-18 שנים מאז מה שקרה, והסיפור של מני מלווה אותי הרבה. הדקה ה-12 במשחקי מכבי תל אביב היא משהו שלא מרפה ממני כשהאוהדים של מכבי תל אביב קוראים בשמו. הוא היה יכול להפוך להיות המגן הימני הכי טוב בארץ. אמרתי לו אז: 'מני, אתה תחליף את עופר טלקר בנבחרת. זו המטרה שלך'. אבל קרה מה שקרה וזה נגמר".

עוד לפני הנבחרת הצעירה יש לך כבר בשבוע הבא את שלב העילית עם נבחרת הנוער אותה עדיין לא עזבת.

"נכון. זה שבוע קריטי בשבוע הבא אליו העפלנו אחרי המוקדמות שהיו בגיאורגיה לפני ארבעה חודשים וצריך לטוס ולהיות עם הנבחרת".

המינוי שלך לנבחרת הצעירה הפתיע לא מעט אנשים, כי היו הרבה שיחות של וילי רוטנשטיינר עם מאמנים בולטים בכדורגל הישראלי והיה נדמה שהוא יכניס מישהו חדש לתפקיד.

"וילי רוטנשטיינר שאל אותי אם מעניין אותי לאמן את הנבחרת הצעירה. אמרתי לו שכן ואחרי תקופה שהוא נפגש עם עוד מאמנים, הוא בישר לי שאני המועמד המועדף עליו לתפקיד. ואז הוא נפגש עם הוועדה וקיבל את אישורה".

למה רצית את התפקיד?

"זה תפקיד מעניין והנבחרת הצעירה אלה שנתונים 98' ו-99'. אלה שנתונים שאני מכיר מצוין. שנתונים שאני עובד איתם כבר שנתיים וחצי בנבחרות השונות. אני הרי ביולי הקרוב אהיה שלוש שנים בתפקיד המנהל המקצועי של כל הנבחרות הצעירות. ההבדל בין לאמן נבחרת נוער לבין אימון הנבחרת הצעירה הוא קטן מאוד. המשרד שלי באותו המקום ואני עובד עם אותם אנשים. אין באמת שינויים מהותיים בתפקיד".

עוד באותו נושא

ניר לוין מונה למאמן הנבחרת הצעירה של ישראל

לכתבה המלאה
וילי רוטנשטיינר מנהל טכני נבחרת ישראל, ניר לוין מנהל טכני נבחרות ישראל הצעירות, ישראל שצ'וצ'ינסקי מנהל נבחרת ישראל. אדריאן הרבשטיין
החששות היו מיותרים. ניר לוין עם וילי רוטנשטיינר/אדריאן הרבשטיין

כשוילי רוטנשטיינר הגיע היו כאלה שהעריכו שתוך זמן קצר הוא יעיף אותך. בסופו של דבר הוא השאיר לך את כל הסמכויות ואפילו קידם אותך באיזשהו מקום.

"אני לא אתכחש שכאשר וילי הגיע היו לי ספקות וסימני שאלה. הדברים לא היו בהירים, אבל וילי התחיל לדבר אליי כאל שותף לדרך. ברגע שהוא דיבר באופן חיובי על התקופה שלי וברגע שהוא ביקש ממני לאמן את הנוער במקום אלון חזן שהלך להיות העוזר של אנדי הרצוג בנבחרת הבוגרת, אז ידעתי שהדברים יסתדרו. הספקות והחששות המסוימים הוסרו ואנחנו ממשיכים הלאה לכיוון החדש".

התחושה היא שיש לא מעט אנשים ובעיקר מאמנים שמקנאים בניר לוין ובתפקיד שלך. הרי מרבית המאמנים בליגה נלחמים בכל יום על הג'וב שלהם והנה אתה ביציבות אחרת לגמרי.

"אני לא יודע. אני לא מרגיש שמקנאים בי. אני בהחלט רואה מה קורה סביבי בכל נושא מעמד המאמן ופיטורי המאמנים. זה עצוב וזה חבל, אבל אני עסוק מאוד בעשייה ובעבודה ויש כאן תקופה מאוד אינטנסיבית בהכנה לקראת שלב העילית בנוער ויש לי התחלת ארגון הנבחרת הצעירה עם פרסום הסגל לקראת המשחק נגד גיאורגיה. ויש לי משחק אימון של נבחרת נערים ב'. אני עסוק ועמוס ופחות מוטרד ממה שאומרים".

זה מוצדק להגיד שהתפקיד שלך הוא חלומו של כמעט כל מאמן. יש כאלה שחושבים שבית הנבחרות זה בית החלומות.

"אני עושה מה שאני אוהב. אני לא מתכחש לזה. אני יודע שלא כל מאמן שואף להיות בתפקיד כזה. בעניין הקנאה, אני מגיע כל בוקר לבית הנבחרות בשפיים למעלה משעה נסיעה מהבית שלי. יש ימים שאני עוזב בשמונה בערב. יש הרבה עבודה והרבה עיסוקים. יש הרבה אחריות בתפקיד הזה. מצד שני יש המון אתגר וסיפוק. אתה מפתח שחקנים צעירים. אתה מלמד שחקנים צעירים ואני אוהב להיות במגרש עוד לפני שמוניתי לאמן את הנוער או עכשיו את הצעירה. לא כולם בנויים לזה ואוהבים את זה. אני לא עוסק במה אחרים אומרים, חושבים או האם הם מקנאים".

המנהל הביצועי של מכבי תל אביב פטריק וון לוובן. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
עימות מתוקשר. ואן ליוון/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

לפני פחות מחודש התפרץ לעברך פטריק ואן ליוון ממכבי תל אביב. עד כמה יש מתח בינך לבין מכבי תל אביב שם כזכור ניהלת את מחלקת הנוער בעבר?

"אין שום מתח ביני לבין מכבי תל אביב. אני עושה את עבודתי מקצועית ועניינית. הקשר שלי עם מכבי תל אביב מצוין. יש לי הרבה אנשים שעבדתי איתם במכבי ונותרו חברים שלי לכל החיים. הכל עובד בצורה תקינה ומסודרת. אני מאוד שמח לראות שחקנים שגדלו במחלקת הנוער בתקופתי במכבי תל אביב עולים לבוגרים של מכבי תל אביב וגם בקבוצות אחרות. אני מתייחס לשחקנים שאת חלקם הבאתי למכבי תל אביב ועזרתי לגדל ולטפח בצורה מקצועית ועניינית. אני מוזמן לאירועים במכבי תל אביב".

עם כולם אתה בקשר טוב מלבד פטריק ואן ליוון.

"את מה שפטריק אמר בהתפרצות שלו בבית הנבחרות הוא אמר, ואתה צריך לשאול אותו".

לא שוחחתם אחרי זה?

"לא. אבל שוב - יש לי קשר עם גיא צרפתי מאמן הנוער של מכבי. גיא צוקרמן מנכ"ל מחלקת הנוער מדבר איתי כל הזמן וכך גם מאמנים מקבוצות יותר צעירות. הכל בסדר והכל תקין. זיו אריה, עמיר תורג'מן, אליעזר בן אהרון, אריאל אברם ועוד הרבה אנשים טובים יכולים להיות גאים בעבודה שעשינו בעבר ולראייה יש המון שחקנים היום בבוגרים של מכבי תל אביב".

יש תחושה שבמכבי תל אביב שכחו את התרומה שלכם.

"הכל בסדר. אני לא אחד שרודף אחרי קרדיטים וגם עכשיו לא אעסוק בזה יותר מדי".

ניר לוין, מאמן מחלקת הנוער מכבי תל אביב. קובי אליהו
שכחו אותו? ניר לוין עם מחלקת הנוער של מכבי תל אביב ב-2012/קובי אליהו

ראינו שיש לאנדי הרצוג שיטת משחק קבועה ולפיה הוא מזמין את השחקנים לנבחרת הבוגרת. רוטנשטיינר מבקש מהם ליישם את שיטת המשחק של הרצוג גם בנבחרות הצעירות?

"לא. וילי מדבר על סגנון משחק ולא על שיטת משחק והוא היה מרוצה כבר כשהגיע לכאן ממה שעשינו. בכל מקרה שיטת משחק אחידה היא לא אחד מהדברים האלה, אף שנבחרות מסויימות בגילאים הצעירים יכולות לפעמים לשחק כמו בבוגרים. אנחנו יודעים מה השיטה של אנדי ומנסים לפעמים להטמיע אותה בנבחרות מסוימות, אבל אין החלטה גורפת לגבי כל הנבחרות. וילי רוצה סגנון יוזם ודומיננטי. משחק של הנעת כדור. תבניות התקפה מסוימות. לחץ אחרי איבוד כדור. הגנה גבוהה כמה שיותר רחוק מהשער שלנו. מעברים משמעותיים מהגנה להתקפה וההפך. סימולציית משחק באימונים כנגזרת של מה שקורה במשחק".

למדת מרוטנשטיינר משהו?

"ברור. ההגעה שלו סייעה לי וגרמה לי להיות יותר טוב. ללמוד ממישהו שבא מבחוץ עם מטען גדול של ידע, זה דבר מצוין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully