וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון אלמוג: "הרבה אומרים לי שאני מזכיר את ברק יצחקי"

החיזור של בית"ר ("כשמגיעה הצעה כזו אפשר להגיד לא?"), הסכומים של חוגג ("גם אני הייתי בהלם"), תוכנית הקאמבק למכבי תל אביב ("לא פוסל הישארות בחדרה"), הסוד של ניסו אביטן ("האסיפות שלו - צמרמורת") והמודל לחיקוי שבכותרת. אחרי ההצלחה של חדרה, אילון אלמוג מדבר

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

ביומיום אילון אלמוג הוא חייל בפיקוד העורף ברמלה, אבל אמש (שבת) בנתניה הוא היה לגמרי בחזית. בצבא של ניסו אביטן אלמוג שהגיע כמושאל ממכבי תל אביב, הפך לבורג מרכזי ואתמול הוא הגיע הכי מוכן למשחק הכי חשוב של הפועל חדרה העונה. שני הבישולים שלו סידרו לחדרה 0:2 כבר בהפסקה בדרך להישג היסטורי, מקום בפלייאוף העליון. בבוקר שאחרי לא היתה לו בעיה לקום מהמיטה למרות שהחגיגות באחד המועדונים בתל אביב נמשכו עד השעות הקטנות. "אני לא יכול לתאר את עוצמת החגיגות אמש", סיפר בראיון ל'ועידת פסגה'. "בתקופה האחרונה לא ניצחנו. היה כבר קשה מאוד כי התחלנו משחקים בפיגור. זו השמחה הכי גדולה שהיתה בחיי. היה פשוט מטורף".

כל העיר חדרה עמדה מאחוריכם וציפתה להישג הזה.

"הכל התנקז למשחק אחד. יכולנו להבטיח את הפלייאוף העליון מזמן, אבל לא ניצחנו ואז הגענו למשחק אמש כמו לגמר גביע. עיר שלמה ישבה בציפייה למשחק הזה. זה הישג אדיר וכולם בעננים".

ערב המחזור הזה לא ספרו אתכם כמועמדים בגלל מכבי נתניה שמשחקת כדורגל מצוין. לא נתנו לכם סיכוי. כולם האמינו שהפועל חיפה תעפיל.

"כל השבוע הוקדש למשחק הזה. אורן גולן וניסו אביטן עשו איתנו שיחות. אמרו לנו לשים בצד את כל מה שהיה בתקופה האחרונה. אמרו לנו שאם אנחנו רוצים להראות שאנחנו משהו ושאנחנו ווינרים, אז כל אחד צריך לקחת את עצמו בידיים ולבוא הכי טוב למשחק הזה. ניסו תירגל אותנו מצוין לכל תרחיש שיכול להיות במשחק".

עוד בנושא

חדרה סיימה ב-2:2 עם נתניה ועלתה לפלייאוף העליון
חדרה תבקש לשאול את אילון אלמוג גם בעונה הבאה
ניסו אביטן: "רגע קסום, המציאות יותר חזקה מהכל"
בשבוע הבא מכבי תל אביב: לוח משחקי הפלייאוף

אילון אלמוג שחקן הפועל חדרה חוגג עלייה לפלייאוף העליון עם וויסאם רבאח שחקן הפועל חדרה. שלומי גבאי
הופיע בדיוק בזמן. אילון אלמוג חוגג אמש/שלומי גבאי

שכחו לתת לכם את הכבוד על מה שעשיתם ולא נתנו לכם הרבה סיכוי לעשות את זה.

"שמע, אני הגעתי בחצי העונה ולא חוויתי את מה שהם עשו בהתחלה. נכון שהייתי שותף גם לכמה ניצחונות אחרי שהגעתי, אבל באמת שאחרי זה הפסדנו ואנשים שכחו מה חדרה עשתה והתחילו פחות לספור אותנו. נתנו 200 אחוז במשחק הזה ועשינו את זה".

ואתה הופעת בדיוק במאני טיים.

"לא הופתעתי מזה שהופעתי במאני טיים. אני אוהב את הלחץ. התבאסתי על עצמי שנעלמתי בשבוע שעבר מול רעננה. אני אוהב מאני טיים וזה בהחלט מאני טיים אמיתי עבורי ושני הבישולים האלה הוכיחו לי שאני יכול לעמוד בלחץ הזה".

אחד הטובים ביותר במאני טיים היה ברק יצחקי. לטעמנו אתה ממש מזכיר אותו מהרבה בחינות כולל אפילו קצת במראה החיצוני.

"זו לא פעם ראשונה שאני שומע שמשווים בינינו ואומרים שאני מזכיר את ברק יצחקי. זו מחמאה עצומה בשבילי. אני מעריץ את ברק. אהבתי אותו כילד וניסיתי לחקות דברים שהוא עשה. הופעת הבכורה שלי בגביע הטוטו במכבי תל אביב בגיל 17 היתה ביחד איתו כשהוא בקו אחד ואני בקו שני. ברק הגיע לכל הרגעים הגדולים ולקח הרבה תארים. אני רוצה להיות שחקן גדול כמו שהוא היה".

איך יורדים עכשיו לקרקע ובאים לפלייאוף כדי לא להיות בשר תותחים? אתם גם נאבקים על גביע המדינה.

"שמחנו אתמול ונשמח יום או יומיים נוספים, אבל כולנו צריכים לזכור שיש לנו מעכשיו 10 משחקים בלי לחץ להראות מה אנחנו שווים. צריך לבוא לכל משחק כמו שבאנו אתמול מול נתניה. אנחנו גם רוצים את הגביע ובטח להגיע לגמר. בגביע יש תמיד סינדרלות ובעונה הזו אנחנו רוצים להמשיך את החלום".

חולם על גמר גביע מול מכבי תל אביב?

"הלוואי שיהיה גמר מול מכבי תל אביב. זה לא סוד שאני ארצה לחזור למכבי תל אביב. אבל כרגע אני בחדרה ובטח שאני רוצה לעזור לחדרה לזכות בגביע המדינה".

עוד באותו נושא

אחרי ההעפלה "ההיסטורית": חדרה תבקש לשאול את אילון אלמוג גם בעונה הבאה

לכתבה המלאה
אילון אלמוג ברק יצחקי. עיבוד תמונה
רואים דמיון? אילון אלמוג וברק יצחקי/עיבוד תמונה
"ברור שהחלום שלי הוא לשחק במכבי תל אביב. שמונה שנים אני במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ובטח שזה החלום הכי גדול. אבל כשמגיעה כזו הצעה מבית"ר ירושלים, מישהו יכול להגיד לא?"

אלמוג הגיע כמושאל לחדרה אחרי שמכבי תל אביב סירבה להצעה קוסמת מבית"ר ירושלים ששמה על השולחן בחודש ינואר 1.5 מיליון יורו עבור מחצית מכרטיס השחקן שלו. אלמוג זוכר איך נודע לו שבית"ר ירושלים רוצה לרכוש אותו כשחקן של בית"ר תל אביב/רמלה שמעולם לא שיחק בליגת העל. "שמעתי את זה לראשונה כשהייתי בארוחה עם הקבוצה", הוא משחזר. "כמעט כבר הייתי סגור בחדרה ופתאום הופיעה ידיעה באינטרנט שבית"ר רוצה אותי. ואז ויקי ואקנין הסוכנת שלי צלצלה ואמרה לי שאנחנו נוסעים למחרת לפגישה אצל משה חוגג. הייתי בטירוף. הטלפונים לא הפסיקו להגיע מחברים. הודעות בוואטסאפ, באינסטגרם ואז אני מגיע לפגישה אצל חוגג והוא אומר לי שהוא רוצה אותי בקבוצה. הוא אמר שהוא עשה הרבה סקאוטינג וסיפר שהוא שוחח עם המאמנים שהיו לי. אלה היו ימים מטורפים. ימים שחשבתי שאני בסוג של חלום, אבל ניסיתי לשמור על שקט ורוגע. גם התאמנתי באותה תקופה שבוע לבד באימונים אישיים וזה לא היה קל. המון אוהדים של בית"ר ירושלים שלחו לי הודעות וקיבלתי מהם אהבה בלי להיות שם בכלל, וזה דבר מאוד יפה".

רצית את זה בכלל? הרי החלום שלך הוא לשחק במכבי תל אביב.

"ברור שהחלום שלי הוא לשחק במכבי תל אביב. שמונה שנים אני במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ובטח שזה החלום הכי גדול. אבל כשמגיעה כזו הצעה מבית"ר ירושלים, מישהו יכול להגיד לא? ברור שחשבתי שהמסלול שלי צריך להיות כמו המסלול שעשו דן גלזר, יונתן כהן שחר פיבן, אבל הייתי חייב לשקול את בית"ר כי איך אפשר שלא בעצם?".

מתבאס שזה לא קרה?

"אני לא מתבאס שזה לא קרה. אני שחקן של מכבי תל אביב ואני רוצה לחזור לשם והכל קורה בסוף לטובה. באתי לחדרה ועשיתי איתה פלייאוף עליון וחצי גמר גביע המדינה. הכל קרה לטובה".

שחקן מכבי תל אביב אילון אלמוג. ברני ארדוב
מתי הוא יחזור למכבי תל אביב? אילון אלמוג ב-2017/ברני ארדוב
"האסיפות של ניסו עושות לי צמרמורת וגורמות לי לעלות בפול גז. יש לו קסם משלו. הוא נותן לך להתחבר אליו"

היית יכול לעזור לבית"ר ירושלים להשיג את הכרטיס לפלייאוף העליון?

"לעזור לבית"ר? אני לא יודע אם זה היה קורה אם הייתי מגיע. חדרה זה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לי ואני מאושר".

אגב, אתה לא חושב שהסכום שהציעו עליך מוגזם?

"ההצעה שבית"ר הגישה עלי הגיעה בלי הופעה אחת בליגת העל, ולכן כולם הרימו גבה. ברור שזה גרם לי להלם מסוים. אבל כשנכנסתי לפגישה והבנתי שחוגג ראה אותי ויודע מה אני שווה ושהוא רוצה לקחת שחקן צעיר, לתת לו את הבמה ולעשות עליו אולי גם אקזיט בעתיד, אז זרמתי עם זה. השאיפה שלי היא שימכרו אותי בעתיד אפילו בסכום יותר גבוה".

ניסו מתחרה עם ולאדן איביץ' על תואר מאמן העונה. ספר קצת מה סוד הקסם של ניסו.

"ניסו מאמן ענק אבל לפני זה הוא בן אדם נהדר. בחור צנוע. יש לו קסם משלו. הוא נותן לך להתחבר אליו. האימונים שלו מאוד מהנים, הוא נותן לנו ביטחון. האסיפות של ניסו עושות לי צמרמורת וגורמות לי לעלות בפול גז".

ניסו אביטן מאמן הפועל חדרה מורם על הכתפיים. שלומי גבאי
יש לו קסם מיוחד. ניסו אביטן אמש/שלומי גבאי
"אולי זה יהיה הזמן שלי להישאר כבר בעונה הבאה במכבי תל אביב. אם לא, אז ברור שאני לא פוסל בכלל הישארות בחדרה לעונה נוספת"

חדרה רוצה כבר עכשיו לסגור עם מכבי תל אביב על המשך השאלה לעונה הבאה. מתאים לך?

"עוד מוקדם לדעת מה יהיה בעונה הבאה. יש עוד 10 משחקים וחצי גמר. אם אני אעשה עוד משחקים טובים ויקראו לי בתחילת העונה הבאה למכבי לתחילת האימונים, אז אולי זה יהיה הזמן שלי להישאר כבר בעונה הבאה במכבי תל אביב. אם לא, אז ברור שאני לא פוסל בכלל הישארות בחדרה לעונה נוספת".

בן מנספורד וברק יצחקי עוקבים אחריך מקרוב. מה זה עושה לך?

"הרגשה טובה מאוד. ברק תמיד מתקשר ושואל מה איתי ואיך אני מסתדר. בן וברק כל הזמן עוקבים אחרינו וזה מאוד יפה. היחס הזה נותן הרבה לשחקנים שעוקבים אחריהם".

לחדרה הגעת ביחד עם עדן קארצב וחביב אוחיון. בעוד שקארצב ואתה תקעתם יתד בהרכב, אוחיון עוד לא שם.

"חביב הוא שוער אדיר, שוער מטורף. היינו יחד בנבחרות כמעט בכל הגילאים. הוא כל הזמן שיחק עם שנתונים מעליו. אלמלא הפציעה שלו בגב, הוא היה משחק עד עכשיו באנגליה בווטפורד. חביב הוא כמו אח. זה לא נורא שהיו לי משחקים פחות טובים. אין לי ספק שחביב עוד ייתן את הטון ויהיה מהטובים שגדלו בישראל".

ברק יצחקי עם בן מנספורד מנכ"ל מכבי תל אביב. מגד גוזני
עוקבים מקרוב. בן מנספורד וברק יצחקי/מגד גוזני

מה היעד שלך לפלייאוף הקרוב?

"ברמה האישית, ברור שאני צריך מספרים. הבקעתי המון שערים בגילאים הצעירים ואני רוצה לשחזר את זה גם בליגת העל. גולים ובישולים זה מאוד חשוב וארצה לעשות סטטיסטיקה טובה עד סוף העונה".

מונאס דאבור אמר בגיל 18 שהוא יגיע לפסגות באירופה. מה הפסגה שלך?

"ברור שהחלום המיידי הוא להיות שחקן לגיטימי במכבי תל אביב. גם נבחרת ישראל הבוגרת היא חלום שאני רוצה להגשים. אבל אם לדבר על חלומות באמת גדולים אז זו הליגה הספרדית והליגה האנגלית. ריאל מדריד וצ'לסי אלה המועדונים שהכי אני אוהב. היום כבר לא צריך להתבייש לחלום גם על מקומות כאלה".

שחקני הפועל חדרה, אילון אלמוג, עדן קארצב, דיא לבאבידי. שלומי גבאי
חולם על צ'לסי וריאל. אילון אלמוג/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully