וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב, החלוץ הגנאי והשעון הגנוב: הפרשה שצפה אחרי 15 שנה

הפקס של דריקס, האולטימטום של פיינטסיל והקשר לבני סכנין. ברנרד בורטיי שנבחן בקרית שלום ב-2004, פתח תיבת פנדורה

האתר הרשמי של מכבי תל אביב

פרשה בת קרוב ל-15 שנה שהתרחשה בישראל ובמרכזה עומד ג'ון פיינטסיל, הוצפה ביומיים האחרונים מחדש בגאנה.

בקיץ 2004 נחת בישראל חלוץ גנאי בשם ברנרד דון בורטיי והחל להיבחן במכבי תל אביב. פיינטסיל ששיחק אז במדים הצהובים, לקח את בן ארצו תחת חסותו, אבל בימים הבאים נעלמו מחדר ההלבשה של הקבוצה סכומי כסף ושעון שהיו שייכים לשחקנים האחרים.

בורטיי הואשם בגניבה והסתכסך עם פיינטסיל, והמנכ"ל אלי דריקס שלח פקס להתאחדות לכדורגל של גאנה בה הסביר שלאנשי המועדון יש הוכחות לכך שבורטיי גנב את השעון והכסף. עוד הוסיף דריקס שלפיינטסיל אין שום קשר לפרשה.

שלשום בורטיי התראיין ואמר: "לא גנבתי שום שעון בישראל. פיינטסיל שיקר כדי להרוס לי את הקריירה. אני בכלל לא אוהב שעונים, אז למה שאגנוב?". אגב, בורטיי הוא לא הגנאי הראשון שהסתכסך עם פיינטסיל; לפני כמה חודשים דרק בואטנג תבע את שחקן העבר של מכבי והפועל תל אביב. ב-2013 הוא נעצר בעקבות חשד שדקר את אשתו.

כך או כך, פיינטסיל לא נשאר חייב כשקיבל את זכות התגובה ואמר אתמול: "הוא הגיע לישראל ודאגתי לו כמו אח, אבל 15 שנה אחר כך הוא עדיין מנסה להרוס את שמי הטוב. הוא יודע בדיוק למה הקבוצה בישראל שחררה אותו לפני הזמן. אני נותן לו עד יום שני לספר מה הוא עשה, או שאחשוף ראיות. זה לא קשור לשעון שהוא גנב, יש סוד גדול לגביו שהבטחתי לא לחשוף, אבל אם הוא לא יתנצל בפומבי עד יום שני ה-4 במרץ, אני אספר הכל".

שחקן בני סכנין ברנרד בורטיי. עומר רפאל
בורטיי במדי בני סכנין ב-2008/עומר רפאל

בורטיי, היום בן 36, נחשב להבטחה גדולה בגיל צעיר ומאשים את פיינטסיל בכך שהוא לא הצליח לפרוץ. אלא שהרפתקאותיו בישראל לא תמו בקרית שלום.

בקיץ 2008 בורטיי חתם בבני סכנין אחרי מבחנים. אחרי שהמריא לגאנה כדי להתארגן להגעה קבועה לישראל, הוא נעלם ובמולדתו דיווחו שהוא קיבל הצעה ממצרים והחליט לא להצטרף לסכנין. בסופו של דבר בורטיי הגיע לישראל באיחור, אבל כחודש וחצי לאחר מכן, ביקש להשתחרר מסיבות אישיות ונענה בחיוב. בסכנין היו מרוצים לאור העובדה שהוא הציג יכולת חלשה מאוד עד אותו שלב.

החלוץ הגנאי הספיק להשתתף במשחקי האינטרטוטו של סכנין נגד דפורטיבו לה קורוניה וכלל לא הרשים, אבל אחרי שחזר לארצו, הוא סיפר לתקשורת המקומית: "אחרי משחקי האינטרטוטו לה קורוניה דברו איתי. חזרתי לגאנה להתארגנות, לסדר ויזה לספרד, ואני יוצא ללה קורוניה. הם רוצים אותי".

כמעט מיותר לציין שדפורטיבו לה קורוניה לא החתימה את השחקן. מסכנין הוא חזר לליגה הגנאית ובהמשך הגיח לעונה בליגה הוייטנאמית ושיחק מעט בליגה של גינאה המשוונית ובליגה הרביעית בשבדיה.

עוד באותו נושא

דרק בואטנג תבע את ג'ון פיינטסיל על 20 אלף דולר

לכתבה המלאה
ג'ון פיינטסיל במדי מכבי תל אביב. GettyImages
דורש התנצלות פומבית עד יום שני, או שיחשוף סוד גדול. פיינטסיל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully