וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דראפיץ': "איביץ' אמר לי שהוא רצה את בצ'יראי אבל לא יודע איפה זה נפל"

הבינגו עם החלוץ הלוהט ("יש שחקנים שהם לא למכירה"), השינוי באמצע העונה ("פחדתי שנתרסק") והשאיפות לאמן באירופה ("זו המטרה הבאה"). אחרי ששוב הצעיד מכבי נתניה לפלייאוף העליון, דראפיץ' נפתח

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

סלובודן דראפיץ' היה נינוח היום (ראשון), אחרי שהוא ושי ברדה השלימו אמש יחד עם מכבי נתניה שנתיים רצופות בפלייאוף העליון. אחרי שבועות ארוכים ולחוצים, המאמן המוערך סוף סוף יכול יודע שהמטרה הושגה. "היו שבועות שהיינו מאוד מודאגים", הוא מספר בראיון ל"ועידת פסגה", מדור הראיונות של וואלה! ספורט. "כשהיה לנו את דיא סבע וערן לוי זה לא משנה כמה ספגנו, ידענו שנבקיע וננצח. היינו סופגים ומבקיעים חמישייה, בכל משחק עושים מהפך, נוסעים לקרית שמונה וערן בועט כדור מתיבת החמש ואתה נותן גול, תמיד היו דברים הזויים שאיפשרו לנו לחזור".

העונה, אומר דראפיץ', המשימה היתה הרבה יותר קשה. "פתאום אנחנו מגיעים למצב שסופגים ולא מחזירים גול, מקבלים שניים ולא מחזירים. ואז הבנתי שאנחנו צריכים לשנות את הסגנון. היו הרבה בעיות - ג'ונתן בורנשטיין לא מוצא את עצמו, ברנקו ורגוץ' פצוע, דברים לא מתחברים ודאגתי מאוד. עשינו שינויים, עברנו שני מחנות אימונים בתקופה הזאת וצריך להחמיא לאייל סגל שנתן לנו את כל מה שצריך כדי לעשות את השינוי. אחרי שהבאנו חמישה-שישה שחקנים והיינו במחנה אימונים, ראינו שיש שינוי. זה היה מסוכן, זה היה באמצע הליגה ופחדנו להתרסק, אבל היינו חייבים לקבל את ההחלטה לבצע שינוי".

עוד בנושא

מכבי נתניה ניצחה 1:2 את הפועל תל אביב והבטיחה מקום בפלייאוף העליון
שי ברדה חוגג את הניצחון: "מאושרים בשביל המועדון. מצפים לנו ימים יפים"
הפועל תל אביב מודאגת: "אין מגן מחליף ראוי בסגל". ג'וזף גנדה יסופסל

מאמן מכבי נתניה סלובדן דראפיץ'. דני מרון
יכול להתרווח. דראפיץ'/דני מרון

יש לכם מנגנון מסודר בכל מה שקשור בהבאת זרים. ידעת מה תקבל מבצ'יראי?

"זה מעניין, כי יכול להיות שאם לא היינו מפסידים כמה משחקים בתחילת העונה הוא בכלל לא היה מגיע. חיפשנו מהירות מקדימה והלכנו לכיוונים אחרים. פה בנתניה לכולם יש דז'ה וו מלארי קאיודה, כל הזמן רוצים קאיודה, קאיודה, קאיודה. הבנו שאין לנו שחקנים עם גוף, כאלה שנזרוק להם כדורים, שייתנו לשחקנים מנוחה, אחד שבלמים יפחדו ממנו. ברגע שהבנתי שצריך לעשות שינוי, החלטתי שאני רוצה עוצמה מקדימה ומישהו עם גוף. ואז קיבלתי וידאו של בצ'יראי, דיברתי עם ברנקו ורגוץ', והוא אמר לי 'תשמע, כשהוא שיחק בדינמו זאגרב הלכנו מכות כל הזמן במפגשים אחד נגד השני'. אמרתי לו שזה השחקן שאני רוצה. התקשרתי לבצ'יראי ובדקתי למה הוא לא משחק במכלן. הבנתי שהמאמן שהביא אותו פוטר והוא מחפש קבוצה לינואר ויש כאן הזדמנות. הבנתי שהוא מתאים לכאן - הוא חזק, מהירות גבוהה, טכניקה טובה, זה מה שאני צריך ממנו".

בהתחלה לא התלהבו ממנו.

"אנשים פה חותכים את השחקנים אחרי חמש דקות. ככה שחקנים מאבדים את הביטחון והולכים לכיוונים לא טובים, מקללים אותם בחוץ ואי אפשר להחזיר את הביטחון חזרה. למזלי לבצ'יראי יש אישיות מאוד חזקה, הוא מאוד חשוב גם לחדר ההלבשה. לא סתם הוא קפטן נבחרת מונטנגרו, מאוד מעריכים אותו שם. תענוג של שחקן.

"מצד שני, תראה מה קורה עם המגן השמאלי שלנו ג'ונתן בורנשטיין. בהתחלה גם אנחנו היינו מאוכזבים, אבל כשנותנים לו לשחק ולשחק, הוא נותן לנו עכשיו שקט בצורה בלתי רגילה בצד שמאל. שחקן זר צריך קצת סבלנות, צריך להתרגל למנטליות וסגנון. כשראינו אותו בקיץ בוידאו הוא היה מדהים, ואז הוא הגיע והתרסק. קיבלנו חמישייה מהפועל חיפה, לא ידענו מה לעשות איתו, אמרתי לעצמי 'איך נפלתי ככה'. ואז אתה נותן לו עוד הזדמנות והקהל כבר היה נגדו. תראה לאיזה מצב הגעתי, אמרתי שאני אתן לו לשחק רק בחוץ. נתתי לו לשחק בסמי עופר כי ידעתי שבבית הקהל יגמור אותו. נתתי לו, ניצחנו שם 0:2 ומאז הוא חזר לאט לאט והוא משלים עכשיו 7-8 משחקים ביכולת בלתי רגילה".

תעשה לנו סדר - איביץ' באמת רצה את בצ'יראי?

"אני התקשרתי לבצ'יראי, וזה משהו שמאמנים מהמדינות האלה לא עושים בדרך כלל. לא מתקשרים לשחקנים. כשאני הרמתי לו טלפון הוא היה מופתע. הוא אמר לי שהוא מאוד מעריך את זה שהתקשרנו וזה לא מובן מאליו. אמר שהוא יודיע לסוכן שלו שהוא רוצה להגיע. אחרי חצי שעה התקשר הסוכן ואמר שהוא רוצה לבוא לשחק אצלנו ולמרות שקבוצות מישראל הציעו יותר כסף, הוא יבוא למכבי נתניה. ואז כששיחקנו נגד מכבי תל אביב איביץ' אמר לי שהבאנו חלוץ מצוין, שהוא רצה להביא אותו אבל לא יודע איפה זה נפל. הוא לא אמר שפנו אליו או משהו, לא התעניינתי כי זה באמת לא מעניין אותי".

אתה עשוי לאבד אותו בקיץ.

"הוא לא טיפוס גרידי ולא יילך על עוד קצת כסף. יש לנו אופציה עליו לשנה נוספת ומנהלים איתו שיחות לחוזה לכמה שנים. יש שחקנים עם סעיפי יציאה שאין איך לעמוד בהם, אבל יש גם שחקנים שהם לא למכירה. דיברתי עם אייל סגל, ובצ'יראי לא למכירה. טוב לו פה ואני מקווה שזה יישאר ככה. לא את כל אחד אפשר להחזיק - עלי מוחמד כבר שלוש שנים כאן, גם ניקו אולסק כמעט עבר למכבי חיפה ובסוף נשאר, את דידייה קוגבניה לא מכרנו בזמן והפסדנו את הכסף. צריכים להיות כל הזמן חדים ולדעת מה מוכרים ומה קונים, כי דברים משתנים. דיא סבע אמר שהוא רוצה להישאר ואחרי שחטפנו חמישייה רצה ללכת. אי אפשר להשאיר כל אחד בכוח. שחקנים כבר לא רוצים להישאר, הם רוצים להתקדם וללכת למקומות אחרים. אני שמח ששחקנים מנתניה רוצים לעבור רק לחו"ל ולא לקבוצה אחרת בישראל".

עוד באותו נושא

ליגת העל: מכבי נתניה ניצחה 1:2 את הפועל תל אביב בחוץ

לכתבה המלאה
פאטוס בצ'יראי מכבי נתניה. דני מרון
שיחת טלפון אחת קנתה אותו. בצ'יראי/דני מרון

יהיה ביקוש לעלי מוחמד בקיץ? אין לו מספרים.

"לא כל הקשרים היום נותנים גולים. אם עלי מוחמד היה מביא מספרים, הוא לא היה בארץ. המספרים שלו זה חטיפות כדור ונתונים אחרים. הוא שחקן של מאמן, כשהכדור אצלו ברגע המשחק בשליטה, הוא יודע להעמיד שחקן מול שוער, יש לו את כל מה שאני צריך".

קוגבניה היה מצוין בעונה שעברה והיה לו ביקוש בקיץ. מה קרה איתו השנה?

"הייתה הצעה עליו מדנמרק בסך 600 אלף יורו, ולא רצינו למכור כי בנינו עליו שהוא ימשוך את הקבוצה אחרי דיא וערן לוי. הוא לא לקח את המושכות, זה כנראה היה גדול עליו, היה לו יותר קל בפינה עם ערן ודיא. אנחנו היינו צריכים מישהו שייקח את הכדור והמשחק עליו, והוא נפל בין הכיסאות. הוא לא התאים לנו בתקופה הזאת וחיפשנו זר אחר, בתפקידים האלה יש את קניקובסקי, ברשצקי. רצינו מישהו מנוסה, הציעו לי שחקנים בני 22 ואמרתי שאני לא רוצה, אני רוצה שחקן מנוסה בן 28 ומעלה. איבדנו את הניסיון של ערן לוי ולא יכולתי לשלם את המחיר על עוד שחקן צעיר, רצינו מישהו שימשוך את הקבוצה קדימה והבאנו את היקה, שהוא מנוסה עם 47 הופעות בנבחרת אלבניה בגיל 30. הוא רצה מאוד להגיע לישראל, וימים יגידו אם צדקנו".

עלי מוחמד מכבי נתניה. דני מרון
"אם היה מביא מספרים, הוא לא היה בארץ". עלי מוחמד/דני מרון

אתה עדיין חולם לאמן באירופה?

"בדיוק כמו השחקנים - אנחנו נהנים כאן, אבל המטרה הבאה שלנו היא לצאת לאירופה. אנחנו לא עושים הרבה בשביל זה, אנחנו כרגע מאוד רוצים להצליח עם נתניה ואולי לזכות בתארים איתה, אבל החלום שלי זה באמת ללכת ולראות תרבויות אחרת וקבוצות אחרות באירופה. הסתובבנו, ראינו ומאוד התלהבנו. אין לנו סוכן שעובד על זה, אני לא אוהב להתעסק עם סוכן אחד, יש לנו את רועי דניאל שהוא העורך דין שלנו וגם סוכן והוא מדבר עם כל מיני גורמים, אבל לא משהו שאנחנו דוחפים, טוב לנו פה ועוד לא סיימנו את המשימה".

תמיד תעבוד בצוותא עם שי ברדה?

"שי יכול לבוא יום אחד ולהגיד שנמאס לו והוא רוצה ללכת לאמן לבד. אני יודע שכבר הציעו לו בעבר את הפועל תל אביב וקרית שמונה. לא תמיד צריך לחשוב בכיוונים האלה, לא קל לקבל קבוצה לבד ולאמן לבד, ובינתיים אנחנו מאוד נהנים ביחד וטוב לנו. אנחנו גם מצליחים, אבל בחיים אי אפשר לדעת. גם אם הוא ירצה ללכת זה יהיה בסדר גמור כי אני אצטרך להבין אותו. אבל כל עוד הוא רוצה להיות איתי, אנחנו נהיה ביחד".

מאמן מכבי נתניה סלובודן דראפיץ' עם מאמנו שי ברדה. ברני ארדוב
עד שהמוות/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully