וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמנים שהגיעו מאתלטיקו לבאר שבע מנתחים: הבעיות של הכדורגל הישראלי

הכושר הירוד, הבעיות המנטליות והטקטיות והפער מאירופה: אנשי המקצוע שהגיעו לייעץ לאלופה סיפרו בספרד על החוליים של הכדורגל הישראלי, וגם על ההתמודדות עם אזעקות צבע אדום

צילום וידאו: שי מכלוף, עריכת וידאו: מתן חדד

איך נראה הכדורגל הישראלי מעיניהם של מאמנים ספרדים ממועדון על? על התשובה הזו ניסו לענות חמשת המאמנים שגייסה אתלטיקו מדריד לטובת סיוע להפועל באר שבע במסגרת שיתוף הפעולה בין המועדונים. צוות המאמנים - שבראשם עומד קרלוס אגיאר, בעבר מאמן הקבוצה הבוגרת של הקולצ'ונרוס - התראיין לעיתון הספרדי הפופולרי "מארקה" במסגרת כתבה נרחבת על החוויה בישראל, ושטח רשמיו.

"להפועל באר שבע יש מערכת מעניינת ומסקרנת, אבל כמו כל דבר אחר בחיים, גם היא יכולה להשתפר בלא מעט תחומים", אמר אגיאר, שמשמש כמאמן מחלקת הנוער של הקבוצה. "בישראל יש שחקנים מעניינים, חלקם טכניים וכישרוניים מאוד, אבל הם בהחלט יכולים להשתפר בפיזיות ובאינטנסיביות".

מאמן הכושר חוליו מרטינס טען ש"במשחקים רשמיים מגלים מהר מאוד שאחת הבעיות בכדורגל הישראלי היא הכושר הגופני של השחקנים. הרבה שחקנים והרבה קבוצות מורידות משמעותית את האינטנסיביות בחלק האחרון של המשחק. נראה שהשחקנים מתפרקים".

עוד בנושא

חן עזרא שבר את היד באימון וצפוי להחמיץ את הפועל חדרה
ברק בכר לקראת חדרה: "הגיע הזמן שנייצר רצף ניצחונות"

לעומתו, המאמן מאורו סאנגוארה משוכנע שהבעיה היא דווקא טקטית ולא פיזית. "השחקנים כאן רצים פעמיים - ובשתי הפעמים לא לכיוונים הנכונים. אין מספיק משמעת טקטית", אמר.

אגיאר הוסיף ואמר ש"יש גם בעיות מנטליות. הן לא בהכרח קשורות לשחקנים, אלא גם למי שמנהל את הכדורגל. גם בספרד היתה תקופה שפיגרנו אחרי שאר הכדורגל האירופי בפיזיות, אבל הגבנו מהר ונכון - ועכשיו במדינות אחרות יכולים רק לקנא בנו".

מאמן השוערים אנחל מחיאס הזכיר בעיה נוספת שנוגעת לתחום האיש שלו: "מתחילים לעבוד עם שוערים כאן בגיל 12, בעוד שבספרד מתחילים להכין אותו וללמד אותו בגיל שבע או שמונה. חוץ מזה שגם האינטנסיביות באימונים לא מספיק טובה".

עוד באותו נושא

הפועל באר שבע ואתלטיקו מדריד הקימו אקדמיה משותפת: "זה חיבור לעשר שנים"

לכתבה המלאה
חן עזרא הפועל באר שבע. קובי אליהו
"נראה שבישראל השחקנים מתפרקים בדקות האחרונות". חן עזרא/קובי אליהו

בנוסף, סיפרו אנשי המקצוע על התרשמותם מהפועל באר שבע ומישראל באופן כללי. "קיבלו אותנו בצורה יפה מאוד, מתייחסים אליו בצורה יפה, כולם פה כמו משפחה אחת גדולה", אמר חוליו מרטינס.

קרלוס אגיאר סיפר על מקרה אחד בו רקטה שוגרה לבאר שבע מרצועת עזב ונחתה במרחק לא רב מבניין המגורים של אנשי אתלטיקו. "נכנסנו לממ"ד במהירות, וכולם לימדו אותנו מהר כיצד לפעול במצבים כאלה. אנחנו לא מרגישים מאוימים. למען האמת, המשפחה שלי בספרד מודאגת יותר ממני".

בכתבה אף מובאים ציטוטים של אלונה ברקת. הבעלים טוענת ש"כשהמאמנים הגיעו לכאן, הם לא באו ממקום מתנשא ולא רצו ללמד אותו שום שיעור. ההפך הוא הנכון - הם אמרו שהם מגיעים לבחון את התנאים ואפילו ללמוד מאיתנו כמה דברים".

בכתבה מוצגת הפועל באר שבע כקבוצה "רב תרבותית" שמשלבת בין שחקנים מכל מיני דתות ומוצאים. "יש בקבוצה שחקנים יהודים וערבים, ושיתוף הפעולה ביניהם מצוין. אין שום הבדל ביניהם", אומר אגיאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully