וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצת קינדה: מה הביא למכירת גדי קינדה ומה בית"ר ירושלים יכולה לקבל ממנו?

6.2.2019 / 7:18

ג'קי בן זקן קיווה לקבל הרבה יותר ממיליון יורו על גדי קינדה, אבל נאלץ להתגמש והקשר הגשים חלום: "כבר חשבתי שלא ימכרו אותי". כעת, בבית"ר מקווים שהיהלום שלהם יהפוך לדגו החדש ולא ליורש של רחמים צ'קול. יניב טוכמן עם מאחורי הקלעים של ההעברה הגדולה

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

1. דווקא עכשיו

זה היה אולי חלון ההעברות הראשון בו לגדי קינדה אפילו לא היו חלומות לעבור קבוצה. רק לפני שבוע נכנס ג'קי בן זקן השולט במועדון לאסיפה עם השחקנים. "מי שיוריד אותנו ליגה, ייסע איתי בעונה הבאה לעפולה ולעכו", איים בקול רם על השחקנים והסתכל בין היתר בעיניו של קינדה. בן זקן לא האמין שמ.ס. אשדוד תפסיד בשבת האחרונה להפועל חדרה. הוא היה משוכנע שאחרי חילופי המאמנים ולאור העובדה שקבוצות מוציאות מעצמן הרבה יותר ממה שהן שוות באמת, אחרי פיטורי המאמן, מ.ס. אשדוד תיקח שלוש נקודות בשבת ותחזיר לעצמה סיכוי להישאר בליגה. אבל אשדוד קרסה כבר אחרי 45 שניות ורשמה עוד הפסד. מסך שחור ירד על הקבוצה. שלשום בלילה ידע קינדה לראשונה שהוא עשוי לעזוב דווקא כעת. חודש אחרי יום ההולדת 25 שלו, זה סוף סוף קורה לו. "זה חלום שמתגשם", אמר אמש לאנשים הקרובים אליו. "דווקא בחלון בו לא חשבתי שימכרו אותי, ג'קי עשה את הצעד. אני מאושר. זו בית"ר ירושלים עם כל הקהל שלה. מה יש להגיד?".

עוד בנושא

קינדה הוא רק ההתחלה: כל תכניות הרכש של משה חוגג
מכבי נתניה בונה על הרכש החדש, אולסק סיפק הצהרה

שחקן בית"ר ירושלים גדי קינדה. אתר רשמי
הגשים חלום. גדי קינדה עם המדים החדשים/אתר רשמי

לקינדה היו את כל הסיבות לחשוב שזה לא יקרה עכשיו. הוא בעונה גרועה. עונה של פציעה מתמשכת סביב הברך. עונה של בעיות משמעת. עוד עונה שכמעט הלכה לאיבוד. את המעבר הזה הוא עושה כשהוא עדיין סוחב הרחקה אחרי אותה יריקה מול הפועל תל אביב בעקבות התקרית עם רמזי ספורי ובמחזור הקרוב הוא לא יכול לשחק. אבל קינדה גם חשב שבן זקן לא ייתן לו ללכת, בטח כשיש לו עדיין סיכוי להישאר בליגה. לבן זקן היו ציפיות שקינדה ישאיר את הקבוצה בליגה והוא תיכנן למכור אותו בקיץ. אבל כנראה שההפסד בשבת להפועל חדרה, הוציא את כל הרוח מהמפרשים של בן זקן שנחשב לאיש אופטימי שתמיד רואה את חצי הכוס המלאה. אותו הפסד במשחק שמגיע אחרי פיטורי מאמן. אותו הפסד ביתי להפועל חדרה שכנראה גרם לו להבין ששום דבר טוב כבר לא ייצא מהעונה הזו. באשדוד התעקשו אמש שאין קשר בין הדברים. "גדי כבר לא יכול היה לעזור למ.ס. אשדוד", אומרים במועדון.

"די, זה כבר הגיע למקום שהוא לא יכול היה להיות במ.ס. אשדוד. הוא ראה את כל השחקנים הכשרוניים שצמחו לידו נמכרים לקבוצות גדולות ומרוויחים הרבה כסף והוא נשאר מאחור. זה תמיד היה שם בלב שלו וגם אם הוא לא הראה את זה ולא דיבר על זה יותר מדי, זה הפריע לו מאוד". על פי הידוע מדובר בעסקה של מיליון יורו. אם היו אומרים לבן זקן לפני שלוש שנים ואפילו בתחילת העונה הזו, שהוא ימכור במיליון יורו הוא היה מגחך. זו היתה ביצת קינדה אמיתית במועדון במשך שנים. את האקזיט שעשה אבי לוזון על מנור סולומון, ציפה בן זקן לעשות על גדי קינדה. "מיליון יורו זה כמו למכור בהפסד כשמדברים על גדי קינדה", אומרים באשדוד. "זה לא סכום שג'קי העריך שהוא יקבל עליו".

עוד באותו נושא

בית"ר המשחררת המובילה, מכבי חיפה הוציאה כ-2 מיליון יורו: סיכום חלון החורף 2019

לכתבה המלאה
ג'קי בן זקן האיש החזק בקבוצת מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
נאלץ להסתפק במיליון יורו. בן זקן/לירון מולדובן

2. ברוך דגו החדש?

כל מי שהתאמן לצידו של קינדה מתאר כוכב כדורגל. כל מי שאימן אותו לא הפסיק להתלהב. רועי גורדנה שהגיע רק ביום חמישי האחרון מקרואטיה לישראל והספיק להתאמן עם קינדה פעמיים, סיפר לשחקנים בכדורגל הישראלי אותם הוא מכיר שאין כשרונות כאלה. ושניהם פחות או יותר על אותה משבצת, אז יש לגורדנה יכולת שיפוטית טבעית בעניין. אין מאמן שעבר במ.ס. אשדוד ולא החזיק בתיק קינדה משל עצמו. ניר קלינגר שמקבל אותו כעת בבית"ר ירושלים, אימן את קינדה במשך שנתיים במ.ס. אשדוד. קרוב לוודאי שקלינגר היה זה שהמליץ בחום למשה חוגג לקנות את התכשיט. כבר בעונה הראשונה שלהם יחד, קלינגר החליט ביחד עם בן זקן לא להוציא את קינדה למחנה האימונים בפולין בגלל בעיית משמעת. "הוא קיבל מכה כשלא הוצאנו אותו למחנה ואחרי שחזרנו, הוא התיישר לגמרי", סיפר קלינגר בעבר לוואלה! ספורט.

"היתה הצטברות של שלושה מקרים ששיאם במשחק אימון שערכנו. אבל קדם למשחק אימון, בעיות שהיו לו בצבא, אימון שהוא איחר אליו ואיזו תקרית עם שחקן ואז היה משחק אימון בו הוא הורחק וזה תפס לליגה". קלינגר ירד עם אשדוד לליגה הלאומית. גם קינדה המוכשר לא עזר לו. זה לא הפריע לו להמליץ לג'ורדי קרויף להביא אותו. גורם במכבי תל אביב אישר בשעתו את הדברים והוסיף כי קלינגר ממש דירבן את קרויף להביא את השחקן. "עם כל הכבוד לדור המוכשר שהיה בתקופתי באשדוד, גדי הוא המוכשר מכולם", אמר קלינגר בעבר בכתבה על קינדה. "אם הייתי צריך לבחור שחקן אחד מבין כל השחקנים המוכשרים האלה זה היה גדי". אז באותה כתבה שפורסמה כאן התבקש קלינגר להשוות בין קינדה לבין ברוך דגו אותו הוא בנה ועיצב במכבי תל אביב. קלינגר נשאל האם קינדה יהיה דגו או שמא יסיים כמו כשרון אחר מהעדה האתיופית רחמים צ'קול שגם הוא הגיע למכבי תל אביב, אבל התרסק.

מאמן בית"ר ירושלים, ניר קלינגר. יוסי ציפקיס
רצה את קינדה למרות שירד איתו ליגה. ניר קלינגר/יוסי ציפקיס

"אני מקווה בשביל גדי שהוא יעשה את המעבר לקבוצה גדולה ומהיכרותי עם האופי שלו, אני מאמין שהוא יצליח", ניבא אז קלינגר. "עם גדי צריך לדעת איך להתנהג. יש לו שמחת חיים, אין לו רגשי נחיתות. הוא לא מנפח את החזה אחרי משחק טוב. הוא ילד מקסים ואני חייב לתת כאן גילוי נאות כי עד היום אני בקשר איתו. אם הוא יקבל את ההזדמנות, הוא יעשה קפיצה ענקית. אני טוען שהוא טיפוס הכי נוח שיש. אם אתה לא מחפש אותו על כל דבר קטן, אתה גם לא תמצא". מאמן יכול לסמוך עליו כשהוא שולח אותו לכר הדשא? נשאל אז קלינגר והשיב: "זה טעון שיפור אבל זה יגיע. אם יפול על המקום הנכון ועל המאמן הנכון, זה יגיע. אני מסכים שזה יכול להיות יותר טוב".

באותה כתבה כאן דיבר גם יוסי מזרחי על קינדה. המאמן שמכיר אותו יותר טוב מכולם, הסביר למה מ.ס. אשדוד לא הצליחה כל השנים למכור אותו בסכומים שבן זקן רצה. "הרבה קבוצות התעניינו בגדי קינדה, אבל התדמית שנוצרה לו מבחוץ מנעה מהרבה קבוצות ללכת עם זה עד הסוף", אמר אז מזרחי.

"הרי המחיר שלו לא זול ולכן אנשים שיושבים בחוץ ולא מכירים את האיכויות שלו אומרים: 'מה, ניקח סיכון עם התדמית הזו?' ואני אומר לך שהרבה פעמים התדמית הזו היא לא בצדק כי גדי קינדה זה אחד שמאוד אוהב כדורגל ולא הרבה שחקנים אוהבים כדורגל. הוא אוהב לעבוד, אוהב להשקיע. יש לו את השטיקים כמו להרבה שחקנים, אבל זו רק שאלה של הימור. כמו שהימרו על זריהן, היו יכולים להמר על גדי. אני מכיר הרבה שחקנים שאיחרו אצלי לאימונים, אבל אף פעם לא תפסו כאלו כותרות. הוא כישרון באמת גדול שאין הרבה בכדורגל שלנו אבל הוא צריך להבין שכישרון לא מספיק. אופי, משמעת ויציבות לא פחות חשובים לבעלי קבוצות שהולכים להשקיע הרבה כסף בכרטיס שלו".

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים מול גדי קינדה שחקן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
בקרוב ישחקו ביחד. קינדה ובניון/ברני ארדוב

3. ההזדמנות של חייו

לא בטוח שבית"ר ירושלים היא המקום הכי נכון בשביל גדי קינדה. המעטפת של מכבי תל אביב היתה הרבה יותר מתאימה כדי להתמודד עם הסטיות מהמסלול של קינדה, אבל בקרית שלום לא התעניינו. ספק אם אור אינברום היה מסתבך בשטות האחרונה שלו, אם היה שחקן במכבי תל אביב שיודעת להרחיק את שחקניה מתקשורת, אוהדים ורעשי רקע אחרים. אבל קינדה יוצא החל מהבוקר לדרך חדשה. למרות שהשנים עברו הוא נותר בגדול אותו ילד שליהטט על הדשא במגרשים באשדוד בקבוצות בהן שיחק גם טום בן זקן ומטבע הדברים צד לכל ראשי המועדון את העיניים כבר בגיל 11.

קינדה מקבל את ההזדמנות שהוא כל כך ציפה לה. עכשיו כשהוא במועדון כל כך מתוקשר הוא לא יוכל שלא לקום בבוקר בזמן לאימון בלי שתהיה עליו כותרת ענק. הוא גם לא יוכל להבריז לפיזיותרפיסט שירצה לעבוד איתו על פציעה. המעבר הזה אמור לבגר אותו. להוציא ממנו את אותם קונצים ושטויות שליוו את הקריירה שלו עד כה. הוא כנראה הכשרון הכי גדול שצמח במ.ס. אשדוד של בן זקן ולבטח שכרגע אין במועדון מישהו שיכול להיכנס לנעליו. אבל מכאן זה תלוי רק בו. הוא יקבע אם 10 השנים הבאות יקפיצו את חייו למקום שהרגליים שלו יכולות להביא אותו, או שהוא יגמור כמו רבים אחרים שלא ידעו במה אלוהים חנן אותם וביזבזו את הכל מהר מאוד לריק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully