וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמיד המצטיין שנשאר כיתה: למה גדי קינדה מתקשה לפרוץ?

29.10.2017 / 12:00

יורד מאימון ללא אישור. מאחר להתכנסות בלי להודיע. גדי קינדה הוא אולי השחקן הכי מוכשר שאשדוד גידלה בשנים האחרונות, אבל התדמית, כמו גם הסיפורים, גרמו לו להישאר מאחור ולאחרים להמריא לכסף הגדול. "הוא יכול להיות ברקוביץ'. רק שיחליט", אומרים עליו. האמנם?

צילום: בני בן סימון, עריכת וידאו: יוסי אלטר
"שחקן בעייתי זה שחקן רע שאוהב לעשות בלגאן ומייצר אווירה שלילית במועדון. שחקן שחושב רק על עצמו ועל טובתו האישית. גדי קינדה הוא בדיוק ההפך"

באופן מסורתי גם את מחנה האימונים של הקיץ האחרון, סיימו במ.ס. אשדוד עם משחק אימון פנימי בין שתי קבוצות בו כל שחקן מהקבוצה המנצחת מקבל פרס בגובה של 100 יורו. זה מן נוהל כזה שהנהיג בשעתו ג'קי בן זקן ולמרות שהקיץ החמיץ לראשונה מחנה בחו"ל בשל מאסרו, המשיכו במועדון את המנהג. הקבוצה בה שיחק גדי קינדה היתה בפיגור 3:0 כבר אחרי חצי שעה. הקשר הרגיש שהחברים שלו לא ממש מתאמצים ושם את העין על הבלם הצעיר בן אל אדרי ששיחק בקבוצה שלו. כמה גערות וצעקות לעברו עוד היו יכולות להיות נסבלות, אבל את המשחק קינדה לא סיים על הדשא. כעבור כמה דקות פשוט ירד מהמגרש על דעת עצמו וסירב לחזור לשחק. ביומיים שאחרי זה היה מושעה ואחרי שהקבוצה שבה לארץ הושעה ממשחק גביע הטוטו שפתח את העונה. כל זאת בקושי שבועיים אחרי שהלך מכות עם מאוריסיו בחדר ההלבשה אחרי משחק אימון מול הפועל אשקלון.

קטעים כאלה בהם קינדה עוזב אימון על דעת עצמו הם לא דבר חדש במ.ס. אשדוד. בעונה שעברה אצל רן בן שמעון, קינדה לא אהב שהמאמן שלו מתעלם מפאול ברור, לטענתו, של טום בן זקן עליו. בן שמעון לא הפסיק את המשחקון הפנימי ואחרי הפאול הגיע גם גול לחובת הקבוצה של קינדה. זה הספיק לו כדי לרדת מכר הדשא לחדר ההלבשה. מבלי שקיבל לכך כמובן אישור. בן שמעון שהכיר את המעמד של קינדה במועדון, החליט שהוא כבר לא מבליג והשעה אותו מהקבוצה לשבועיים.

"גדי קינדה לא שחקן בעייתי", מתעקש מנכ"ל מ.ס. אשדוד רפי נידם. "היו לנו כבר שחקנים בעייתיים במועדון. שחקן בעייתי זה שחקן רע שאוהב לעשות בלגאן ומייצר אווירה שלילית במועדון. שחקן שחושב רק על עצמו ועל טובתו האישית. גדי קינדה הוא בדיוק ההפך. הוא השחקן הכי שמח בקבוצה, הוא השחקן שאוהב הכי הרבה להתאמן בקבוצה, הוא השחקן הכי חברותי בקבוצה. אבל כן, יש לו את ענייני המשמעת הקטנים האלה ותאמין לי, הוא לא עושה את זה בכוונה".

עוד בנושא

הערב: מ.ס אשדוד - הפועל באר שבע (21:00, ספורט 5)
שחקנים במכבי חיפה: "גיא לוזון איבד את חדר ההלבשה"
מכבי תל אביב עוקבת אחרי עידן ורד, הנושא יגיע לבוררות?

שחקן מ.ס. אשדוד גדי קינדה חוגג. מגד גוזני
גם הוא לא תמיד יודע מה קורה לו. גדי קינדה/מגד גוזני

לא רק נידם מגונן עליו. גם השחקנים, אלה שלעתים סבלו מההתנהגות של קינדה, חושבים שמדובר בטיפוס יוצא דופן ובעל כישרון אינסופי שיודע עד כמה הוא בועט לעצמו בדלי כל פעם מחדש ובכל זאת לא מסוגל לעמוד בזה. "אתה יודע כמה פעמים שמעתי את גדי אומר, שהוא לא יודע למה בכל פעם הוא נתפס על הקטנות האלה?", אומר שחקן בקבוצה. "אני חושב שאין אחד במועדון שלא שמע את גדי אומר משהו בסגנון של: 'אחי, אני לא יודע למה זה קורה לי כל הזמן? אני לא מחפש את זה אבל זה קורה'".

כך היה למשל בסיפור האחרון מלפני שבוע. קינדה חיכה שדן ביטון יאסוף אותו לאימון המסכם ביום ששי שעבר. סביב איצטדיון הי"א יש כרגע בעיית חנייה ומכיוון שהשניים לא מצאו היכן להחנות את הרכב, הם נכנסו באיחור של דקה. עמיר תורג'מן חש שהשחקן רוצה לבחון את הגבול והחליט להושיב אותו על הספסל מול בני יהודה. קינדה לא עשה עניין גדול מהעונש. לא פעם גם קנסו אותו באשדוד, אבל לא תמיד הורידו מהמשכורת. "הרבה פעמים ויתרו לו", מודה גורם במ.ס. אשדוד. "יכול להיות שהיו צריכים לנקוט איתו ביד יותר קשה, אבל הוא הבייבי של ג'קי בן זקן. כמו עוד בן שלו".

עוד באותו נושא

מסאיי דגו בראיון: "היום אתה כבר לא מרגיש נחות"

לכתבה המלאה
מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר. יוסי ציפקיס
המליץ לג'ורדי על קינדה. ניר קלינגר/יוסי ציפקיס
"עם גדי צריך לדעת איך להתנהג. יש לו שמחת חיים, אין לו רגשי נחיתות. הוא לא מנפח את החזה אחרי משחק טוב"

אין מאמן שעבר במ.ס. אשדוד ולא החזיק בתיק קינדה משל עצמו. "מאז אותה תקרית בתחילת הדרך בינינו, לא היו לי שום בעיות עם גדי ואני מדבר על שנתיים בהן הייתי במ.ס. אשדוד", קובע ניר קלינגר. קצת אחרי שקלינגר חתם במועדון ובתוך ההכנה לעונה הראשונה שלו בקבוצה, הוא החליט ביחד עם בן זקן להשאיר את קינדה בארץ ולא להטיס אותו למחנה האימונים הקייצי בפולין. "הוא קיבל מכה כשלא הוצאנו אותו למחנה ואחרי שחזרנו, הוא התיישר לגמרי".

קלינגר ירד עם אשדוד לליגה הלאומית. גם קינדה המוכשר לא עזר לו. זה לא הפריע לו להמליץ לפני שנה וחצי לג'ורדי קרויף להביא אותו. גורם במכבי תל אביב אישר את הדברים והוסיף כי קלינגר ממש דירבן את קרויף להביא את השחקן. "ניר אמר לג'ורדי לפני שנה וחצי שגדי זה הדבר הבא. אולי זה עוד יקרה", אומרים במכבי תל אביב.

קינדה נותר באשדוד מבין כל החבורה שבן זקן ייעד לה גדולות. מיכאל אוחנה היה הראשון שנמכר להפועל באר שבע לפני שנה. ניב זריהן הצטרף אליו בינואר ובקיץ האחרון חתכה הקבוצה קופון ענק על המעבר של אור אינברום לאירופה, אפילו שנותרו לו שמונה חודשי שירות צבאי. קינדה בינתיים נשאר. "עם כל הכבוד לדור המוכשר הזה באשדוד, גדי הוא המוכשר מכולם", אומר קלינגר. "אם הייתי צריך לבחור שחקן אחד מבין כל השחקנים המוכשרים האלה זה היה גדי".

ניר, אתה בנית ועיצבת את הקריירה של ברוך דגו ותמיד תישאל השאלה האם קינדה יסיים את הקריירה שלו כמו דגו או שמא כמו רחמים צ'קול שהגיע אף הוא מאשדוד למכבי תל אביב והתרסק?

"אני מקווה בשביל גדי שהוא יעשה את המעבר לקבוצה גדולה ומהיכרותי עם האופי שלו, אני מאמין שהוא יצליח. עם גדי צריך לדעת איך להתנהג. יש לו שמחת חיים, אין לו רגשי נחיתות. הוא לא מנפח את החזה אחרי משחק טוב. הוא ילד מקסים ואני חייב לתת כאן גילוי נאות כי עד היום אני בקשר איתו. אם הוא יקבל את ההזדמנות, הוא יעשה קפיצה ענקית. אם אתה לא מחפש אותו על כל דבר קטן, אתה גם לא תמצא".

יוסי מזרחי מנהל מקצועי מ.ס. אשדוד (מימין) עם המאמן רוני אוואט. ברני ארדוב
"הרבה קבוצות התעניינו בקינדה כולל מכבי חיפה בקיץ האחרון". יוסי מזרחי/ברני ארדוב
"אין לו שום בעיה לקחת כדור מהשוער שלנו, לעבור את שני החלוצים של היריב ולשחרר את כל הלחץ מהקבוצה"

בגיל שמונה כבר התרוצץ על מגרשי הדשא המטופחים במ.ס. אשדוד ובלט מייד לעין. הוא היה באותה קבוצה עם טום בן זקן ומכאן שכל צמרת מ.ס. אשדוד ידעה מלכתחילה מי זה הילד שמפרפר את כולם בכל תפקיד בו שיחק. "זה אחד השחקנים שוברי הלחץ הכי גדולים שהיו כאן", אמר עליו פעם חאתם עבד אלחמיד. "אין לו שום בעיה לקחת כדור מהשוער שלנו, לעבור את שני החלוצים של היריב ולשחרר את כל הלחץ מהקבוצה".

יוסי מזרחי היה הראשון שהעלה אותו לבוגרים כבר בגיל 17. לכולם היה ברור שזה הילד השני של ג'קי בן זקן. קינדה היה בן בית בווילה של בן זקן. היו כאלה שאפילו העצימו את הקשר כשטענו שלקינדה יש חדר בבית של בן זקן. מזרחי, היום המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, ראה את כל החבורה המוכשרת צומחת וגם הוא מודה שהעובדה שקינדה נשאר עדיין באשדוד הינה סוג של תקלה. "הכל בחיים זה טיימינג ומזל. הרבה קבוצות התעניינו בגדי קינדה כולל מכבי חיפה בקיץ האחרון, אבל התדמית שנוצרה לו מבחוץ מנעה מהרבה קבוצות ללכת עם זה עד הסוף. הרי המחיר שלו לא זול ולכן אנשים שיושבים בחוץ ולא מכירים את האיכויות שלו אומרים: 'מה, ניקח סיכון עם התדמית הזו?' ואני אומר לך שהרבה פעמים התדמית הזו היא לא בצדק כי גדי קינדה זה אחד שמאוד אוהב כדורגל ולא הרבה שחקנים אוהבים כדורגל. הוא אוהב לעבוד, אוהב להשקיע. יש לו את השטיקים כמו להרבה שחקנים, אבל זו רק שאלה של הימור. כמו שהימרו על זריהן, היו יכולים להמר על גדי".

בשני המחזורים האחרונים חזרו לדבר עליו. הבישול הנפלא בשיכול רגליים מול הפועל אשקלון והשער היפהפה בשבוע שעבר מול בני יהודה, החזירו אותו לכותרות מהצד החיובי. "אני כל הזמן אמרתי לו שהוא חייב להביא מספרים", ממשיך מזרחי. "כשמחיר הכרטיס גבוה, בעלי קבוצות רוצים לראות סטטיסטיקה של גולים ובישולים. כשאתה הולך להביא שחקן זר, אתה בודק כמה שחקנים הוא עבר במרכז השדה או שאתה בודק כמה שערים הוא כבש וכמה בישולים היו לו? גדי יכול לשפר את המספרים שלו והוא צריך לשחק יותר קרוב לשער".

כמה שעות גדי קינדה יש לך?

"יותר משעות שיחה עם הילדים שלי. האווירה סביב גדי בתחילת הדרך כשהוא היה בן 17 לא היתה טובה כי הקהל חשב שהוא משחק רק מתוך תכתיב מלמעלה. ואז היתה לו תקופה שהוא נעצר בגלל זה. היום הוא בשל לחלוטין להוביל קבוצה ולהביא מספרים אבל עד שהוא לא יבין שאם הוא גומר משחק בלי לבעוט ארבע פעמים לשער זה לא טוב. אני תמיד מספר לשחקנים על ההוא שבכה לאלוהים כל יום שייתן לו לזכות בלוטו. יום אחד אלוהים נגלה אליו בחלום ואמר לו: 'אתה בוכה ורוצה לזכות. אולי תשלח כבר פעם אחת טופס?'. אם גדי לא יכנס לרחבה ולא יבעט ארבע פעמים לשער, לא יהיו גולים. עם מאגר השחקנים הדל שיש היום בכדורגל הישראלי, בטח בתפקיד הזה של מרכז שדה, אין הרבה שחקנים כמוהו כולל זרים שאנחנו מביאים. הוא הכניס לעצמו לראש פעם שהוא לא מסוגל לתת גולים ואני כל הזמן ניסיתי להוציא את זה ממנו והנה בשבת הוא נתן גול ברגל שמאל מעשרים מטר. הוא צריך להאמין בעצמו הרבה יותר".

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים מול גדי קינדה שחקן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
"הכל בחיים זה טיימינג ומזל". גדי קינדה/ברני ארדוב

בעונה בה היתה מ.ס. אשדוד בליגה הלאומית, אייל לחמן פיקד על הצד המקצועי עד שפוטר. את האיחורים הקטנים וענייני המשמעת, הוא זוכר היטב. "עם גדי קינדה אתה לא יודע מה יילד יום. האמת היא שגם הוא לא יודע", הוא קובע. "וזה חבל כי בתוך לקט השחקנים המיוחד הזה שכלל את מיכאל אוחנה, ניב זריהן, אור אינברום, טום בן זקן, בנצי מושל וניר ברדע, גדי קינדה הוא הטוב מכולם. קינדה הוא אחד מחמשת הכדורגלנים הטובים בישראל כשהוא מחליט. הבעיה הגדולה היא עד שהוא מחליט ולא פעם ולא פעמיים הוא מחליט כשהוא נמצא על פניו במצב של אל חזור שאחרי בעיית משמעת. מה לעשות שהכדורגלנים הגדולים ביותר הם לא המוכשרים ביותר אלא היציבים ביותר והאחראיים ביותר. ראה מקרה ערן זהבי או אלמוג כהן בכדורגל הישראלי או רונאלדו ומודריץ' בריאל מדריד. לכן הוא פספוס כל כך גדול. הוא יכול להיות המקאללה של הכדורגל הישראלי או אפילו אייל ברקוביץ'. הוא יכול להיות הכל. רק שיחליט".

לפני זמן מה החליטו במ.ס. אשדוד לעזור לקינדה ולמשפחתו. באחד מבנייני היוקרה בעיר הושכרה דירה חדשה ומאוד מרווחת עבור המשפחה. קינדה עבר לשם עם הוריו ואחיו, אבל כעבור זמן קצר הם ביקשו לחזור לדירה הצנועה שלהם בשכונה המוכרת והחמימה ליד החברים ובני המשפחה ברובע ח'. את המעבר לקבוצה גדולה ולכסף אחר לגמרי, קינדה כבר רוצה לעשות. בסביבתו אומרים שהעובדה שאחרים כבר עושים מיליונים והוא עוד תקוע מאחור, מתסכלת אותו מאוד. קרוב לוודאי שזה יקרה לו בקרוב, כי כל הגדולות סימנו אותו ומחכות לעונה הזו כדי לראות מה יביא ברגליו. השאלה אם יידע להחזיק מעמד במקום החדש, לפרוץ ולהתפתח או שיחזור לבית המוכר, הרגיל והצנוע של מ.ס. אשדוד, שם גם ידעו תמיד לסלוח לו על המעידות הקטנות והאירועים שהיו לעתים בלתי נשלטים.

  • עוד באותו נושא:
  • גדי קינדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully