וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים: "לוזון איבד את חדר ההלבשה". במכבי חיפה ממתינים לשחר

29.10.2017 / 6:15

הבעלים ישוחח עם המאמן, מרדכי כבר הוזכר כאופציה אם יפוטר. גם הזרים והרכש הישראלי בקיץ סופגים אש: "קשה לשרוד כשחלק מהשחקנים לא איתך. הכי כואב על שחר". לפני המשחק: סאגה בנוגע לסרט הקפטן

צילום: סוכנות ג'יני, עריכה: ליר שפיגלר

שחר ישוחח עם לוזון. האלטרנטיבה נמצאת בנוער?

1. במחלקת הנוער של מכבי חיפה החליטו בתחילת העונה לערוך מהפכה בכל הנוגע למדיניות קידום שחקנים. יענקל'ה שחר וצמרת ההנהלה שלו רצו שהמכונה שלהם תייצר יותר שחקני בית לקבוצה הבוגרת, ולקחו בחשבון שקבוצת הנוער עלולה להיכשל מבחינת תוצאות. הפעם הם העמידו רף חדש להצלחה – ייצור יותר שחקנים לקבוצה הבוגרת, מבלי לדרוש זכיה נוספת באליפות. קבוצת הנוער עם שש נקודות אחרי ששה מחזורים, ומבחינת תוצאות המצב רע אפילו יותר מאשר בקבוצה הבוגרת. אלא שבניגוד אליה, אומרים במועדון, שם המטרות בתחילת העונה היו ברורות.

אחרי ההפסד לבית"ר ירושלים צוטט כאן יעקב שחר כי הוא רואה שיפור בקבוצה הבוגרת וטען כי מכבי חיפה לא עוסקת במעמדו של גיא לוזון. הבעלים נתן לו גיבוי, שבוע נוסף חלף, ומכבי חיפה כמעט מעדה בגביע הטוטו, ושוב הפסידה בליגה - הפעם עם יכולת חלשה. אתמול גבר הלחץ לפטר את המאמן ולמנות במקומו מאמן אחר, אך במועדון טוענים כי שחר, שלא נוהג לפטר מאמנים מיד לאחר משחקים, לא קיבל כל החלטה כזאת. גורמים בתוך המועדון טוענים כי אם לוזון יעזוב בסופו של דבר, המועמד המוביל הוא איתי מרדכי, מאמן קבוצת הנוער. "שחר עשה זאת בעבר, עם אריק בנאדו ורוני לוי. העונה הזאת ממילא הלכה לפח. אם צריך לעשות זעזוע, אין טעם להביא עוד מאמן מבחוץ", אמר אדם הבקיא בפרטים. במועדון טוענים כי שחר לא רוצה את גוטמן, והמועמד היחיד שהיה מוכן לקחת בחשבון הוא אלישע לוי, אך לא בטוח שהבעלים מתלהב להשקיע סכומים נוספים בצוות חדש.

כך או כך, ללא קשר לעיתוי בו לוזון יעזוב, הירוקים מסיימים עונה נוספת בלי אף הישג משמעותי – לא מבחינת תוצאות, לא מבחינת היכולת וגם לא לגבי האופק שלה – קידום שחקנים צעירים בקבוצה הבוגרת. אולי מרדכי, שעמד על הקווים יחד עם המנהל המקצועי של מחלקת הנוער שמוליק חנין, ישנה את התמונה? התשובות אצל שחר, שצפוי לערוך היום שיחה עם לוזון ויקבל החלטה אם לפטרו. המאמן כבר הבהיר שהוא לא מתכוון לעזוב מיוזמתו.

עוד בנושא

שוב על האפס: מכבי חיפה הפסידה 1:0 בקרית שמונה
לוזון בסיום: "אני מתוסכל, בטוח שאני יכול לשפר את הקבוצה"

גיא לוזון מכבי חיפה. סוכנות ג'יני
שבעה שינויים בהרכב מאז ההכרזה שישמור על יציבות. גיא לוזון/סוכנות ג'יני

מה קורה בחדר ההלבשה?

2. מאז המשחק מול מכבי פתח תקוה, לאחריו הודיע לשחקניו כי ישמור על יציבות בהרכב, לוזון ערך שבעה שינויים בשני משחקים. למען ההוגנות, ראוי לציין כי חלקם (מאבוקה, מזרחי, רוקאביציה) היו כפויים, בגלל פציעות, אך השחקנים מרגישים כי במצב הקיים, בו לוזון משנה את הרכב בכל משחק, הקבוצה לא תוכל לשרוד.

אבל הבעיות של לוזון לא נגמרות רק בתוצאות, אלא גם בחדר ההלבשה. בניגוד לדברים שאמרו השחקנים לפני מספר שבועות, לפיהם חדר ההלבשה מאוחד סביב המאמן, נראה שכעת גם הם הרימו ידיים. "יש כאן לא מעט בעיות. הוא מעדיף שחקן כמו קלאוס על דמארי, שכבר חודש הולך עם הראש למטה? ורמוט משחק פעם אחת ופעמיים לא, אלברמן איבד את המקום שלו ונטע לביא אמור להיות המושיע אחרי שלא נספר כל העונה? ומה עם אוהד לויטה, למה בדיוק גיא מחכה? לא כולם מרוצים כאן", הסביר אחד מהם, "הקבוצה כבר לא שמחה כמו בתחילת העונה, ואז היא הייתה שמחה למרות שלא היו תוצאות. אני לא מאמין ששיחה אישית עם נטע או עם אלברמן יסייעו לו. קשה לשרוד כשחלק מהשחקנים כבר לא איתך וכשההרכב משתנה כל הזמן. צריך לזכור שיש כאן גם סיפור לא פשוט עם הקהל".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה, רמי גרשון. סוכנות ג'יני
מינוי מפתיע. רמי גרשון/סוכנות ג'יני

למי מגיע סרט הקפטן?

3. סאגה מעניינת התפתחה בתוך הקבוצה לקראת המשחק, והיא לאו דווקא קשורה למה שקרה על המגרש, אלא מחוצה לו. קינן שוב תורגל בהרכב השני, אלברמן הודח לטובת נטע לביא, ובתוך כל הבעיות המקצועיות, כמה מהם מצאו לשאול את השאלה החשובה הזאת בדיוק ברגע הנכון – מי יענוד את סרט הקפטן? לוזון לא בישר לשחקנים על ההחלטה שלו, ורמי גרשון קיבל את ההודעה רק ביציאה למגרש. "הופתענו. חלק הימרו על קהת, הרוב על ורמוט. אף אחד לא חשב שהוא יקבל את הסרט בשלב כזה מוקדם", סיפרו.

ההחלטה הזאת החזירה אותם לאחור, לתקופת רנה מולנסטיין, בה קיבל גארי קגלמאכר את הסרט, למרות שרבים מהם הרגישו שזה לא המעשה הנכון. דבר אחד דומה בנוגע לשני המאמנים. לשניהם פחות מ-45 אחוזי הצלחה במכבי חיפה. מולנסטיין צבר 44.93 אחוזי הצלחה ב-22 המחזורים בהם אימן. לוזון של העונה אפילו עם פחות – 40.74 בלבד, ללא ניצחון חוץ ועם 13 משחקים ללא כיבוש מאז הגעתו.

פתאום, עונת הזכיה בגביע של רוני לוי נראית כמו הצלחה גדולה. אפילו בניון ועטר כבר לא כאן.

יעקב שחר בעלים מכבי חיפה. ברני ארדוב
"איך אפשר להיכשל עם תקציב כזה?". יעקב שחר/ברני ארדוב

"הכי כואב על שחר"

4. הביקורת המקצועית נוגעת כמובן לכל חלקי הקבוצה. לוזון אמנם סופג את רוב האש, ונראה כי הישארותו בקבוצה היא רק עניין של זמן, אולם יש לא מעט טענות לשחקנים. "שש שנים מחליפים פה מאמנים, מפטרים בעלי תפקידים ומשנים דברים. קשה מאוד לבוא בטענות למישהו ספציפי. ונניח שהמאמן הלך. מי מבטיח שזה שבא אחריו יביא תוצאות?", אמר אחד השחקנים והתייחס לבעיות בסגל. "אנשים שואלים למה הפועל חיפה מצליחה? יש לזה המון סיבות. תסתכל על הרכש שהם עשו בקיץ. הם פגעו בכל הזרים".

קאיו ואתנסיאדיס שוב ספגו ביקורת אתמול על ההחמצות, מאבוקה ספג אותה במחזורים האחרונים, ובשני המשחקים האחרונים גם אליסון דוס סנטוס מצטרף לרשימה. בעונה שבה גם שחקני רכש כמו אלברמן וגרשון לא מצליחים לשדרג את הקבוצה, כשחלק מהשחקנים טוענים שעם היכולת של עומרי בן הרוש אולי הייתה טעות לשחרר את סאן מנחם, במועדון שואלים האם הפתרון בינואר או בקיץ הבא הוא מהפכה נוספת. "יש כאן ציפייה גדולה לחזרת מאור בוזגלו, הוא עדיין לא משחק אבל שחקנים מרגישים שהוא התקווה האחרונה לעונה הזאת", אמר אחד השחקנים. כזכור, בוזגלו צפוי לחזור לאחר הפגרה למשחק מול מכבי נתניה, "אבל אל תצפו שהחזרה שלו תשנה את הקבוצה כל כך מהר, גם לו צריך לתת זמן", הוא הוסיף.

"הכי כואב על שחר. הוא משקיע כל שנה הרבה כסף. שמנו העונה תקציב של 100 מיליון שקל. 100 מיליון. איך אפשר להיכשל עם תקציב כזה?", סיכם גורם במועדון את מה שעובר על הקבוצה גם העונה. "מה שצריך עכשיו זה קצת זמן, לשבת ולהחליט מה עושים. זה לא רק עניין של מאמן, אלא הרבה מעבר. אם נמשיך באותה דרך, בטוח שלא נגיע לכלום".

והשחקנים? אתמול גיא לוזון העניק להם חופש ארוך מהרגיל והם יגיעו לכפר גלים רק ביום שלישי. חלקם מצפה למאמן חדש על הקווים, שינצל את הפגרה כדי להוציא יותר מהסגל הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully