וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועים לקיין, תלות מדאיגה בווילבקין, אכזבה מטיוס ואובריאנט: מכבי תל אביב בלחץ

4.2.2019 / 7:35

הצהובים מודים שחסרונו של קיין מורגש בהגנה, טוענים שאין תחליף לווילבקין בהתקפה, מבקרים את צמד שחקני הפנים, ויודעים: המומנטום השלילי הגיע בעיתוי בעייתי. וגם: הדרמה ביציעים

one

האווירה בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב אחרי ההפסד אמש ראשון) 95:100 להפועל חולון אמרה הכל. היה זה ההפסד השני ברציפות של הצהובים בכל המסגרות והרביעי בסך הכל בליגת העל העונה, ונדמה שהמומנטום השלילי מגיע בעיתוי הכי לא נכון, ארבעה ימים בלבד לפני המשחק הקריטי מול אולימפיאקוס של דיוויד בלאט.

הערב החל ברגל שמאל. בשעות הבוקר סקוטי ווילבקין לא חש בטוב, והחום עלה לפנות ערב. כשהגיע לאולם בחולון כשעתיים לפני ההתמודדות הוחלט לא לסכנו והוא שוחרר לביתו. הצהובים דווקא פתחו את המשחק היטב בלעדיו, אבל התפרקו ברבע השני ולא באמת הצליחו להתאושש לאחר מכן.

בקבוצה היו מאוכזבים מהיכולת של ג'וני אובריאנט שנקלע לבעיית עבירות, היה נראה לא מחובר והספיק לשחק שבע דקות בלבד לפני שיצא בחמש עבירות. גם אלכס טיוס, שנראה שיצא מהקצב בעקבות מחלה, איכזב. "אנחנו חייבים את שניהם ברמה אחרת אם אנחנו רוצים לנצח, הם פשוט לא הופיעו למשחק", אמרו במועדון.

עוד בנושא

הפסד שני רצוף: מכבי תל אביב נוצחה 100:95 על ידי הפועל חולון
ספרופולוס תירץ את ההפסד, דן שמיר הילל את הכוכב הגדול שלו
לפני מכבי תל אביב בחמישי: בלאט ואולימפיאקוס ניצחו את לימנו

אלכס טיוס מכבי תל אביב. דני מרון
לא בעניינים בדיוק כשהקבוצה זקוקה לו. טיוס/דני מרון

נקודת האור של הצהובים הייתה היכולת של ג'רמי פארגו, שקלע 18 דקות ב-31 דקות ונראה כמי שלאט לאט מסיר חלודה אחרי ששב מהיעדרות ממושכת. "אנחנו צריכים להיות טובים יותר, הייתה לנו הזדמנות לנצח, צריך לתת קרדיט לחולון כי היא קלעו זריקות קשות בדקות האחרונות", אמר הרכז. "אני צריך להיות טוב יותר, במיוחד בדקות האחרונות. נעבוד קשה באימון ונבוא מוכנים ליום חמישי".

על הטענות שהוא נמנע מלחדור לצבע מאז חזר מהפציעה אמר פארגו: "אני לא בורח ממגע, אני עושה הכי טוב כדי להכין לשחקנים למצבים, ועדיין מנסה לחזור להיות מי שאני".

אנג'לו קלויארו שקלע 16 נקודות הוסיף: "איבדנו קצת ריכוז וזה פגע בנו. היו לנו 10 איבודי כדור במחצית הראשונה והם קלעו כתוצאה מכך 22 נקודות. לא טיפלנו טוב בכדור, שיחקנו לא מסודר ונתנו למשחק לצאת משליטה". בהתייחס לטעויות בסיום המשחק אמר קלויארו: "נלחמנו, הובלנו אבל אז הם קלעו זריקות קשות. בסוף זה תלוי בנו, צריכים להיות יותר עקביים, בלי רגעים לא טובים כמו שהיו ברבע השני".

עוד באותו נושא

ליגת העל: הפועל חולון ניצחה את מכבי תל אביב 95:100

לכתבה המלאה
ג'רמי פארגו מכבי תל אביב. דני מרון
נקודת האור. ג'רמי פארגו/דני מרון

מאז התבוסה בויטוריה ביום חמישי עברו על הצהובים כמה ימים לא פשוטים. שחקנים בקבוצה התלוננו על עייפות גדולה, גם פיזית וגם מנטלית, אלא שהמנוחה המשמעותית הבאה תגיע רק אחרי המשחק החשוב נגד אולימפיאקוס ביום חמישי הקרוב. "דיברנו על הדברים שאנחנו צריכים להשתפר בהם. באסקוניה שיחקה הרבה יותר טוב מאיתנו, אנחנו צריכים להיות אגרסיביים יותר בהגנה וגם בהתקפה, יש לנו יומיים להתכונן לזה ולבוא מוכנים יותר ליום חמישי", אמר פארגו על מה שעבר על הקבוצה מאז ההפסד ביורוליג, ואילו ג'ון דיברתולומיאו הוסיף: "חייבים להיות חזקים מנטלית, לחזור למסלול, לראות וידאו ולהגיע מוכנים למשחק ביום חמישי שהוא משחק גדול".

כך או כך, נראה שסקוטי ווילבקין הכרחי וחשוב לצהובים, במיוחד במשחקי הליגה. מתוך ארבעת הפסדי הליגה של הקבוצה, הרכז האמריקאי נעדר בשלושה בעקבות פציעות או מחלות. ההפסד היחיד בו שותף היה הדרבי התל אביבי, בו הצטיין. "אין ספק שאין לנו תחליף לווילבקין, גם לא ברמה המקומית", אמרו בקבוצה. "הוא הגארד היוצר שלנו, השחקן שעובר שחקנים, שמייצר. עד שפארגו יחזור לעצמו, אנחנו תלויים בו מאוד".

שחקן נוסף שבקבוצה מרגישים בחסרונו הוא דיאנדרה קיין, שעל פי ההערכות יעמוד לרשותו של ספרופולוס במקרה הטוב לקראת המשחק נגד מילאנו בעוד שבועיים. "דיאנדרה הוא העוגן שלנו בהגנה, הוא טוב מאוד באספקט הזה. המנטליות שאנחנו צריכים לבוא איתה זה שהשחקן הבא חייב להתעלות, אנחנו חייבים לעשות הכי טוב כדי להשתפר", הסכים ג'רמי פארגו בסיום.

יאניס ספרופולוס מכבי תל אביב. דני מרון
שובר את הראש כדי למצוא פתרונות הגנתיים והתקפיים. ספרופולוס/דני מרון

במהלך המשחק הניפו אוהדי מכבי תל אביב שוב את השלט הגדול שהכינו "הפיינל פור הוא ביזיון", כחלק ממחאת האוהדים נגד השיטה החדשה שמקבלת גיבוי מההנהלה. אלא שהנפת השלט באולם בחולון לוותה בדרמה לא קטנה.

כשהגיעו האוהדים עם השלט לאולם, הם עוכבו בכניסה כשהנהלת חולון מסרבת בתחילה להכניס את השלט. אחרי התערבות של גורמים שונים בהנהלת מכבי תל אביב הוחלט לאפשר להם להניף את השלט למספר רגעים בתנאי אחד: ברגע שתינתן האות מטעם כוחות האבטחה, השלט יקופל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully