וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: איל ברקוביץ' צפוי להסכים להצעת יעקב שחר לשמש כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער

3.2.2019 / 19:02

כוכב העבר נוטה להיענות בחיוב להצעה המפתיעה, אחרי שיחות רבות עם הבעלים בתקופה האחרונה. גוסטבו בוקולי ישמש כמנהל הטכני, בנו של ברקוביץ' צפוי לעלות לקבוצת הנוער בעונה הבאה

צילום: יוסי ציפקיס ועידו שחם, עריכה: מתן חדד

האם איל ברקוביץ' חוזר למכבי חיפה? נשיא המועדון יעקב שחר הטיל היום (ראשון) פצצה כשהודיע: "הצעתי לאיל ברקוביץ' לחזור הביתה ולאייש את משרת המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, החל מהעונה הבאה. אני מאמין ביכולתו של אייל לתרום רבות לקידום שחקנים צעירים ואני מקווה כי יענה בחיוב להצעתי".

ברקוביץ' צפוי להסכים להצעה של שחר, שהגיעה על רקע הסיכום בין הירוקים לגיל יצחק לקראת הקיץ והחלטתו של ברקוביץ' לא לאפשר לחלוץ לשחק שוב העונה במדי הפועל ראשון לציון, בה הוא משמש כמחזיק זכויות הניהול. בתקופה האחרונה ניהלו שחר וברקוביץ' שיחות רבות, בעיקר בנוגע לדרך בה "הקוסם" חושב שצריך לגדל את הנוער בכדורגל הישראלי. בסביבתו של הבעלים סיפרו כי הוא אהב לא מעט מהדברים של ברקוביץ' והחליט להציע לו את התפקיד. שחקן העבר צריך לבדוק עוד נקודות משפטיות, הן מבחינת ניהול קבוצת הפועל ראשון לציון והן בנוגע להיותו מנחה תוכנית בערוץ 12 ומגיש תוכניות רדיו, אבל כבר היום הצהיר בתוכניתו ב-102FM שמרבית הסיכויים שיסכים לתפקיד.

כזכור, ברקוביץ' רצה לחזור בסוף הקריירה המפוארת שלו לעונת פרישה במכבי חיפה, אך יעקב שחר סירב להחתימו בעונה שבה רוני לוי היה המאמן וזה חתם במכבי תל אביב, במדיה הוא פרש. כשחקן, ברקוביץ' גדל במכבי חיפה ושיחר בשורות הבוגרים מ-1989 עד 1996 לפני שיצא לקריירה מפוארת וארוכה באי הבריטי.

איל ברקוביץ' הבעלים של הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
יחזור למכבי חיפה? איל ברקוביץ'/ברני ארדוב

לוואלה! ספורט נודע כי ההגעה של ברקוביץ תביא לכך שגוסטבו בוקולי ששימש בתפקיד שהוגדר כמנהל טכני של המחלקה, יישאר בתפקיד ויהיה אחראי בין היתר לענייני סקאוטינג של שחקנים צעירים. ברקוביץ' יגיע על התקן של שמוליק חנין, בתפקיד המנהל המקצועי שלא אוייש במלואו בשנה האחרונה וזאת בשל העובדה שמו אלאך דאג בכובעו כמנהל המקצועי של הקבוצה הבוגרת גם לענייני הנוער. אגב, בוקולי דואג גם הוא לעניינים המקצועיים מאז עזיבתו של אלאך, אבל הגעה של ברקוביץ לא תדחק אותו החוצה. יניב כהן יהיה המנהל של המחלקה בכל הנושאים המנהלתיים.

נקודה מעניינת נוספת היא שתום, בנו של ברקוביץ', מסיים גיל נערים א' בתום העונה ומי שיצטרך להכריע האם יעלה לקבוצת הנוער יהיה המנהל המקצועי של המחלקה, שעשוי להיות כאמור ברקוביץ' בעצמו. גורמים במחלקת הנוער העידו כי ברקוביץ' נכח פעמים רבות השנה במתחם קצף וצפה באימונים של בנו ושל קבוצות אחרות במחלקה, ובשיחות עם שחר העביר את רשמיו גם בנוגע לאימונים שראה.

בנוגע למאמן קבוצת הנוער, הרי שבתום העונה יוחלט לגבי המשך דרכו של אריק בנדו. ההערכות הן שהוא עשוי להמשיך בתפקיד, למרות העונה הלא טובה של קבוצת הנוער.

עוד באותו נושא

קרים פריי ערך אימון בכורה במדי מכבי חיפה: "זה המועדון הגדול בישראל"

לכתבה המלאה
בעלי מכבי חיפה יעקב שחר. ברני ארדוב
שיחות רבות עם ברקוביץ' במהלך התקופה האחרונה. יעקב שחר/ברני ארדוב

המחזור ה-21 בליגת העל יגיע מחר (שני, 21:00, ספורט5) לסיומו, כשמכבי חיפה תארח את הפועל תל אביב בתקווה לשוב למסלול הניצחונות אחרי שתי תוצאות 0:0 רצופות.

במסיבת העיתונאים היום התייחס המאמן מרקו בלבול לשינויים שעברו על הקבוצה בחלון ואמר: "עשינו שינויים בעיקר לטווח הארוך, שחקנים מאוד צעירים שאנחנו בונים על זה שיובילו אותנו בשנים הבאות. גם עם חיזוקים להווה, שחקנים שיכולים לתת מהניסיון שלהם, בנינו תמהיל נכון ואני מאוד מרוצה ממנו. אני מקווה שהוא גם יביא תוצאות טובות. בכדורגל כולם מדברים אותה שפה, כבר באימון הראשון שלהם השחקנים התחברו, הם מאוד חיוביים, החיבור לא ייקח הרבה זמן. לא נראה לי שיהיה עוד רכש.

"כשהגעתי לפה, המטרה הראשונה היתה לייצב את הקבוצה. השנייה היתה לבנות תלכיד, וכרגע השגנו אותן. אבל יש עבודה קשה, יש פה תהליך טוב. אני יודע טוב מאוד מה זה מכבי חיפה ולאן היא שואפת, ברור שאנחנו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק, אבל זה תהליך שמכבי חיפה חייבת לעבור אותו".

על המשחק מול האדומים אמר בלבול: "הליגה מאוד צפופה, אנחנו צריכים להמשיך בסגנון שלנו מאז שהגענו, צריך לחשוב איך גורמים לקהל שלנו להמשיך להיות מחוברים אלינו. הפועל תל אביב קבוצה אינטנסיבית מאוד עם חלק התקפי חזק מאוד, אנחנו רוצים לנצח כל משחק. לא הבקענו מחצאי-המצבים במשחקים האחרונים, אני מקווה שבמשחקים הבאים זה יבוא טוב יותר לידי ביטוי. ירדן שועה סובל ממתיחה קלה, הוא התאמן בלי הקבוצה ובספק למחר".

עוד בנושא:

סיוט ברחוב חלם: סיכום השבת בליגת העל
הפועל תל אביב שקלה לשחרר את מרווין פרסמן
בית"ר ירושלים: קונטה לא הבין את הנהמות, קלינגר על בניון: "נותן מענה מדהים"
דן מורי: "לפני 100 שנה היו עבדים שחורים, אבסורד שמדברים על זה עכשיו"

מאמן מכבי חיפה מרקו בלבול. קובי אליהו
"החיבור לא ייקח הרבה זמן". בלבול/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully