וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה תעמוד לדין על הנהמות, דוח השיפוט: אברמוב הסכים להפסיק את המשחק

3.2.2019 / 11:09

בני יהודה צפויה להיענש על הנהמות הגזעניות לעבר שחקני בית"ר ירושלים, דוח השופט חושף את השתלשלות האירועים. דן מורי על הנהמות: "לפני 100 שנה היו עבדים שחורים, אבסורד שמדברים על זה עכשיו". על אברמוב: "המכירה של שועה יצאה לגמרי מפרופורציות". עמית ביטון חתם

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

למרות ההפסד לבית"ר ירושלים והמיני-משבר שנכנסה אליו, בבני יהודה התעסקו בסיום ה-2:0 בעיקר בנהמות הקהל לאנטואן קונטה ואנז' פרדי פלומן וההעמדה לדין. גורם במועדון אמר: "האוהדים לא מבינים כמה זה היה קרוב להפסקת המשחק. עכשיו גם נשלם על זה וטוב זה לא יעשה. אם הקהל לא יהיה איתנו בתקופה הזאת, גם את הפלייאוף עליון אנחנו נפספס".

תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף אישר היום רשמית שהחליט להעמיד את בני יהודה לדין משמעתי בגין קריאות גזעניות. הדיון יתקיים ביום רביעי בשעה 17:00. על פי דוח השיפוט של יגאל פריד, "בדקה ה-37 החלו מאות (להערכתי 200) אוהדי בני יהודה ביציע המערבי לנהום בכל נגיעה של שני שחקני בית"ר ירושלים כהי עור - פלומן וקונטה. מיד עם הישמע הנהמות עשיתי דרכי לעבר השופט הרביעי שלומי בן אברהם. הנהמות חזרו על עצמן פעמיים נוספות עד לשריקה למחצית, ובתיאום עם צוות השיפוט התקבלה החלטה לא לעצור את המשחק בשל הסמיכות למחצית. מיד עם השריקה למחצית ביקשתי מכרוז בני יהודה לנצל את השקט היחסי ולבצע את ההכרזה הראשונה.

"ירדתי לחדר השופטים ויחד עמם הגענו לכלל החלטה כי אם הדבר יישנה, לא יהיה מנוס מביצוע ההכרזה השנייה, שמשמעותה עצירת המשחק לחמש דקות. כמו כן עדכנתי בנושא את ראשי בית"ר ירושלים ובני יהודה, כולל ברק אברמוב, שהבהיר כי אם צוות השיפוט ואני נחליט כי אין טעם בחידוש המשחק, הדבר מקובל עליו. הסברתי שאנחנו עדיין לא במצב הזה.

"במחצית קיימתי שיחה עם מנהל האירוע יוסי משולם ועם ממפקד כוח המשטרה שי ג'רסי, שהיו מודעים גם הם לנהמות. סוכם כי תתבצע היערכות מבחינת אבטחה במידה שהמשחק אכן ייעצר, והדבר כלל נוכחות מסיבית יותר של סדרנים ביציעי בני יהודה וכן פריסה של שוטרים עם מצלמות מול היציעים שמהם נשמעו הקריאות המכוערות. משולם אף עדכן כי אחד האוהדים נעצר.

"טרם פתיחת המחצית השנייה ביקשתי מכרוז בני יהודה לבצע פעם נוספת את נוהל ההכרזה הראשונה, והדבר נעשה. המחצית השנייה עברה ללא אף קריאה או נהמה גזענית".

עוד בנושא:

נהמות מכוערות לעבר פלומן וקונטה, קלינגר: "הבטחתי שארד מהמגרש"
ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה את בני יהודה 0:2 בחוץ

שחקן בני יהודה, דן מורי, מול שחקן בית"ר ירושלים, אנז' פרדי פלומן. יוסי ציפקיס
נותן גב לבעלים. מורי/יוסי ציפקיס

דן מורי התייחס בסיום לנהמות ואמר: "במהלך המשחקים אנחנו לא שומעים את זה אבל יש לנו שני שחקנים שחורים ונגנה כל דבר כזה. כדורגל זה מאהבה ולא משנאה. אנחנו בשנת 2019, לפני 100 שנה היה את כל הקטע של העבדים השחורים, זה אבסורד שאנחנו מדברים על זה עכשיו".

הבלם המשיך והתייחס למחאת האוהדים: "אנחנו לא מרגישים את המחאה, מרוכזים במשחק. זאת החלטה שלהם, אני מקווה שהאוהדים יהיו איתנו גם בטוב וגם ברע. המכירה של ירדן שועה יצאה מפרופורציות, לגמרי יצאה מפרופורציות. ברק עושה כאן דברים כל כך יפים, בשנה ראשונה הביא גביע, שנה שניה עשינו פלייאוף עליון מדהים, בשנה הזאת הוא מפתח כל כך הרבה שחקנים. בינינו, לפני העונה אמרו, 'למה לא מביאים שחקנים', ואם היו באים שחקנים אז ירדן, דולב, שי קונסטנטין לא היו נחשפים. הוא ייצב את המועדון כלכלית ומפתח שחקני בית, שחקנים חתומים פה לשנים הבאות, צריכים להסתכל על הדברים הטובים שהוא עושה ולא על השלילי".

על המשחק עצמו אמר מורי: "אנחנו לא מתעסקים במשבר, מסתכל רק על המשחק הקרוב. אנחנו כבר מחכים למשחק הבא ולחזור לעצמנו. קיבלנו גולים בדקות קריטיות שהיינו טובים ובחצי השני שרק עלינו. דיברנו בחדר הלבשה בסיום, במשחק הבא נחזיר לעצמנו את הנקודות, אנחנו כולם ביחד - ההנהלה, השחקנים, האוהדים, אנחנו במצב טוב ונעשה יותר טוב. יש לנו הזדמנות להוכיח לעצמנו ולכל הליגה מה אנחנו שווים וזה מה שנעשה".

יוסי אבוקסיס נשאל בסיום האם יוכלו לאבד את המקום בפלייאוף העליון והשיב: "הכל יכול להיות, אם לא נביא נקודות לא יגיע לנו להיות שם. אמרתי לשחקנים בסוף שאנחנו מרימים את עצמנו ליום שלישי לגביע, צריך להביא תוצאה טובה בעפולה. יש אנרגיות שליליות על המועדון ועל הקבוצה וזה רע מאוד, אני לא אוהב את זה אבל גם עם זה נצטרך להתמודד".

עמית ביטון חתם בקבוצה עד תום העונה. הבלם בן ה-22 השייך להפועל באר שבע ושיחק העונה כמושאל במ.ס אשדוד מצטרף ליקוב סילבסטר, עמית זנטי, תאמבי סגס, דין אקפי ואבישי כהן שהצטרפו לזהובים בחלון ההעברות הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully