וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל בן חיים: "התביישתי להיות על כר הדשא". קלינגר על בניון: "נותן מענה מדהים"

3.2.2019 / 8:30

בלם בית"ר ירושלים על הקריאות של אוהדי בני יהודה: "אין מקום לגזענות בכדורגל ובחיים". המאמן החמיא לקשר הוותיק, וגם: חשיבותם הגדולה של שחקני המשנה, דן ביטון ועומר לקאו מועמדים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. "יוסי הביא לנו את המחץ"

יוסי בניון ואנטואן קונטה היו השניים שעשו את השינוי בחלק ההתקפי של בית"ר ירושלים בניצחון אמש (שבת) 0:2 על בני יהודה, אף שבמהלך השבוע כלל לא היה ברור האם יפתחו. הקשר הוותיק שלא הגיע כשחקן הרכב קיבל את החולצה כי עידן ורד לא היה כשיר ב-100 אחוז זה שבוע שני ברציפות ואילו הצרפתי כמעט ולא התאמן בשלושת הימים שקדמו למשחק. כשקונטה הגיע לאצטדיון ונשאל על הכאבים בברך הוא סימן עם הידיים שהוא מרגיש "ככה ככה", אבל אם יעבור את החימום כמו שצריך הכל יהיה בסדר. אז הוא עבר את החימום ומבחינת כדורגל זה היה הרבה יותר מבסדר, המגן התוקף שבית"ר כל כך חיכתה לו חזר ובגדול.

קונטה עבר לא מעט אתמול - במהלך החצי הראשון הוא חש כאבים בברך ובית"ר החלה לחמם את שמואל שיימן ולאחר מכן הגיעו הנהמות של אוהדי בני יהודה. ניר קלינגר ניסה להרגיעו, במחצית הצטרפו יתר אנשי בית"ר ובסיום הוא כבר נראה מחויך ורק שאל: "בתחילת המשחק לא שמעתי כלום, למה פתאום התחילו עם הקריאות האלה?" כשניסו להסביר לו שזה נעשה כדי לגרום נזק לברק אברמוב, הצרפתי לא כך כך הבין את הקשר בין הדברים. ומה לגבי הברך? "אני עדיין מרגיש כאבים, מקווה שיהיה בסדר למכבי חיפה".

נמשיך לבניון: קלינגר רצה, קלינגר לא רצה, זה כבר לא משנה. אחרי בישול, נגיחה לפני השער השני, מעורבות בעוד שלושה מצבים והרבה שקט באמצע, גם המאמן כבר מבין את החשיבות של הילד הנצחי. "יוסי הביא לנו את המחץ", אמר קלינגר, "הוא עשה בישול, הוא היה מעולה במשחק והוא נותן לנו מענה מדהים כי עידן ופלומן לא כשירים ב-100 אחוז. יוסי הוא פיתרון יוצא מן הכלל והוא עושה את העבודה".

עוד בנושא:

ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה את בני יהודה 0:2 בחוץ
נהמות מכוערות לעבר פלומן וקונטה, קלינגר: "הבטחתי שארד מהמגרש"
דן מורי: "לפני 100 שנה היו עבדים שחורים, אבסורד שמדברים על זה עכשיו"

שחקני בית"ר ירושלים, אנטואן קונטה, דן איינבינדר עם השופט יגאל פריד. יוסי ציפקיס
לפחות זה נגמר עם חיוך וניצחון. קונטה/יוסי ציפקיס

2. שובו של השלד

בבית"ר ירושלים מנהלים מו"מ עם מספר שחקנים על חוזים לעונה הבאה, ביניהם אנתוני וארן, אור זהבי, טל כחילה ומיקי סירושטיין. בתוך כל העונה המאכזבת הזאת, בקבוצה צריכים לזכור את השלד, לשמור על יציבות והמשכיות בסגל ולא לעשות מהפכות שרק ייקחו אותה אחורה. לבית"ר חסרים 3-4 שחקנים שימשכו אותה, אך אלה שהוזכרו כאן הם תמיד בגדר משלימים ולא "סקסיים", אלה שלא נמצאים בפרונט אך בכל זאת משמעותיים בדרך של הקבוצה לשנים הבאות. וארן עבר הרבה פציעות בחצי הראשון של העונה ואולי החמיץ אמש, אך גם רץ 12.5 ק"מ, שרף שטחים ופינה מקום לקשרים כמו בתקופה הטובה שלו בעונה שעברה. סירושטיין רץ יותר מכל קשר אחר במגרש אתמול, ביצע הכי הרבה פעולות לחימה וחילוצי כדור וזה היה ההבדל בין בית"ר הרכה של שבוע שעבר לבית"ר של אתמול, שחזרה להיות קבוצה שקשה לשחק נגדה, זאת שספגה שלושה שערים בשבעה משחקים בסיבוב השני. בלם או קשר, סירושטיין מביא הרבה לב ואינטליגנציה ולא במקרה לקלינגר קשר לוותר עליו בקישור.

לגבי טל כחילה, בבית"ר עשו הכל בחודשים האחרונים להראות לו את הדרך החוצה ואף הציעו למספר קבוצות לרכוש אותו. בפתיחת המשחק אתמול ניתן היה לראות את חוסר הביטחון שלו וגם את החלודה אחרי תקופה שלא שיחק. עם הזמן התפתח ויכוח בין האוהדים מי צריך לשחק - כחילה או אור זהבי, וזה לא באמת צריך להיות ככה. בית"ר בורכה בשני בלמים איכותיים תוצרת בית וצריכה לרוץ איתם בשנים הבאות, לא אחד על חשבון השני, ובקבוצות רציניות מחזיקים אפילו ארבעה בלמים טובים. בהתנהלות בריאה של מועדון, שניהם צריכים לחתום על חוזים חדשים לשנים הבאות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים, מיקי סירושטיין. יוסי ציפקיס
הבאנקר של קלינגר. סירושטיין/יוסי ציפקיס

3. אנאן והמועמדים הצעירים לעונה הבאה

בשבוע הבא תארח בית"ר את מכבי חיפה. למעשה, כל אחד מחמשת המשחקים שנותרו לצהובים-שחורים עד לסיום העונה הוא משחק ההזדמנות האחרונה, כל איבוד נקודות יפחית משמעותית את הסיכוי להגיע לפלייאוף העליון. דן איינבינדר ייעדר נגד חיפה בשל צהובים ונראה שקלינגר החל כבר אתמול להריץ את אופיר קריאף למשבצת. במהלך השבוע יעבדו בקבוצה צמוד עם מיחאי וודוץ על מנת שיהיה חלוץ נוסף בסגל. עד לתום החלון ביום שלישי בית"ר תנסה לצרף את הקשר הגנאי אנתוני אנאן. גם אם יגיע, הגנאי לא שיחק יותר משלושה חודשים וייקח זמן עד שייכנס לעניינים. אם הכל ייסגר, הוא צפוי לחתום עד לתום העונה עם אופציה לעונה נוספת.

במועדון היו רוצים לצרף 4-5 צעירים מוכשרים שירוצו עם הקבוצה בשנים הבאות. ברשימת המועמדים נמצאים בין היתר דן ביטון, עומר לקאו ולירן רוטמן.

הקשר אנתוני אנאן. AP
ייקח זמן עד שייכנס לעניינים. אנאן/AP

4. בבית"ר מגיבים לקריאות הגזעניות

במועדון הגיבו לקריאות של אוהדי בני יהודה. "שנת 2019 ועדיין יש גזענות במגרשים?!" כתב טל בן חיים באינסטגרם. "אתמול התביישתי להיות על כר הדשא. אז נכון שזה קומץ של אוהדים שלא מייצג את אוהדי בני יהודה האמיתיים ונכון שלא צריך להעניש את ברק אברמוב שמשקיע מיליוני שקלים מכיסו, אבל הגיע הזמן שיהיו מצלמות בכל המגרשים, שהמשטרה תעצור את אותם גזעניים, שהפרקליטות תדרוש עונשי מאסר ושופטי בתי המשפט יקבלו החלטה להכניסם מאחורי סורג ובריח! לכל המתייפייפים שישאלו אם האוהדים שלנו היו עושים את זה האם הייתי כותב אותו דבר? התשובה היא כן! אין מקום לגזענות בחיים בכלל ובכדורגל בפרט! אתם לא יותר טובים מאף אחד ואין צורך לדרוך על האחר כדי להרגיש יותר טוב עם עצמך!"

והנה התגובה של מאור בוזגלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully