וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמואל פרנקל: "מכבי תל אביב מאשימה את המנהלת בכישלונותיה"

28.1.2019 / 12:14

מנהלת ליגת העל כינסה מסיבת עיתונאים כדי להגיב לטענות אוהדי מכבי תל אביב וראשיה נגד חוקי הליגה: "אין לנו טענות מקבוצות אחרות, אחד מראשי מכבי סגר את ההסכם הנוכחי". על המתקפה נגדו: "הופתעתי, ציפיתי מראשי מכבי שיקחו לאוהדים את המנויים"

one

מנהלת ליגת העל בכדורסל קיימה היום (שני) מסיבת עיתונאים מיוחדת לנושא שיטת הליגה לאור מחאת אוהדי מכבי תל אביב. במנהלת שקלו בתקופה האחרונה כיצד להגיב לאור ההתפתחויות, ולבסוף החליטו לקיים מסיבת עיתונאים בה בחרו להציג את התמונה המלאה בעיניהם.

"מנהלת הליגה לא שוקטת על שמריה ולא נחה. הזמנתי אתכם הבוקר כדי לדבר מהלב, אני מסכם שש שנים כיו"ר מנהלת הליגה. צריך להיות קוסם כדי להחזיק את כל הכדורים באוויר ולתפעל ליגה תחרותית ואטרקטיבית", אמר היו"ר שמואל פרנקל בפתח דבריו, "בשש השנים האחרונות עברנו הרבה משברים ואני שמח שידענו לשבור אותם, וכעת ננסה להבהיר את ההדורים. בשבועיים האחרונים אני נמצא תחת מתקפה של אוהדי מכבי תל אביב, ומכבי תל אביב אינה מגנה ואף מעודדת על ידי סקר אוהדים ודברים של הצוות המקצועי ודובר הקבוצה. אני אוהד של מכבי תל אביב מעל 40 שנה והיו"רים בחרו אותי לקדנציה נוספת כי הם ראו שאני יו"ר של כל הקבוצות.

"מכבי תל אביב מאוד חשובה לליגה, והליגה חשובה למכבי. שמעון מזרחי אמר שהליגה הישראלית היא הלחם והחמאה של מכבי, והיא תמיד שואפת להתחרות על שלוש התארים של הליגה. ראינו את השמחה של האוהדים והשחקנים אחרי הזכייה באליפות, אני יודע שהאוהדים אוהבים את השחקן והליגה הישראלית, קיבלתי מהם הודעות תמיכה", המשיך פרנקל ואמר, "לפני שנתיים התחברו חמש קבוצות בראשות מכבי תל אביב וביקשו לפרוש מהליגה, ואחרי המשבר, אחד מראשי מכבי הגיע להסכם מול אחד מיושבי הראש, וההסכם עבר בישיבת הדירקטוריון ביוני 2017. ההסכם קבע שהאליפות תקבע בפיינל פור. למרות שההסכם הזה קיים לעוד שנה אחת, לבקשת מספר קבוצות נדון בשיטת האליפות בישיבת המנהלת הבאה. אני כבר לפני ארבעה חודשים המלצתי לעבור לסדרות, בטוח שנגיע לנוסחא הנכונה. מיותר להגיד שאני בעד סדרות, אומר את זה כל השנים. אנחנו צריכים את מכבי בליגה, היא קבוצה גדולה עם היסטוריה. נמשיך להקל על קבוצות שמשחקות באירופה. אני לא מתייחס לסקר שהם עשו, לא יודע למה הוא נעשה. הליגה הישראלית מאוד חשובה למכבי לאמונתי, זה לא רק שמעון מזרחי, זה לכולם חשוב".

עוד בנושא

נהריה הפתיעה עם 80:86 על הפועל ירושלים, הפועל אילת ניצחה
הערב: מכבי תל אביב, עם דני אבדיה, מתארחת אצל מכבי אשדוד
בליגה יותר קל: אולימפיאקוס של בלאט הביסה את קימיש 69:92

שמואל פרנקל יושב ראש מנהלת ליגת העל בכדורסל. ברני ארדוב
תוקף בחזרה. פרנקל/ברני ארדוב

"לגבי החוק הרוסי - כולכם יודעים שהוא מסתיים השנה, ואני מקווה שאוהדי מכבי יבינו את זה. לפני שנה ערכנו פגישה עם מאמני הליגה ושמענו מהם דעה נחרצת לחוק הרוסי, אני מזכיר לכולם שסגרנו את הליגה במחזור ה-32 כדי להעביר את החוק הרוסי. נאבקנו עד הסוף ונאלצנו לסגור את הליגה ואני שמח שהשחקנים הגיעו למשא ומתן והגענו להסכם לשנתיים.

"אין לנו טענות מקבוצות אחרות, היא הקבוצה היחידה שנלחמת במנהלת. בזמן האחרון הטונים עלו והטענות התגברו. יש כאלה במכבי ששמו את הכשלונות של השנים האחרונות על המנהלת וחוקיה. מכבי תל אביב היא קבוצה חשובה בליגה, חושבים שיש לה קהל נהדר ושחקנים נהדרים, ואנחנו לא יכולים להתעלם מהטענות שלה.

כזכור, לפני מספר שבועות הקיפו אוהדי מכבי תל אביב את שמואל פרנקל באחד ממשחקי היורוליג של הקבוצה ובאו אליו בטענות על כך שליגת העל לא מסתיימת בסדרות. המתקפה הגיעה לאחר פגישה בין הצדדים שהובילה למבוי סתום. לאחר מכן הוציאו אוהדי הצהובים הודעה כי יחרימו את הפיינל פור של הליגה, הודעה שגובתה על ידי הנהלת הקבוצה, שגינתה את ההתנהגות כלפי פרנקל. במשחק היורוליג האחרון נגד פנאתינייקוס נתלו שלטים קטנים על הכסא של פרנקל בגנותו, ובמשחק הליגה נגד גלבוע/גליל הורם שלט "הפיינל פור הוא ביזיון", שהורד על ידי אנשי הקבוצה.

"הופתעתי מאוד ממה שאוהדי מכבי עשו, זה לא יכול להיות שאני מגיע למקומות יושב 35 שנה, כרטיסים שאני משלם מלא כל השנים, ובאמצע משחק הם יפריעו לכל האנשים שיושבים שם ולי, ויקללו ויאיימו", אמר פרנקל בתגובה, "ציפיתי ממכבי שיקראו להם ויקחו להם את המנויים, זו אותה מכבי שמתלוננת על מה שקרה בדרבי ובצדק ויש לה למי להתלונן, למנהלת, לאיגוד ולדרבי, וראיתי שהפועל עומדת לדין וצר לי על ראשי הפועל שיצטרכו לשלם קנסות כבדים. לי אין למי להתלונן. הם נהגו לא בסדר בעניין הזה".

היו"ר אף הגיב לויכוח שלו עם המנהל המקצועי של הצהובים ניקולה וויצ'יץ': "אני ראיתי את הראיון עם ניקולה, אני לא חושב שהוא יכול לשבת בטלוויזיה וכששואלים אותו על הכשלונות של מכבי ולהפיל הכל על החוק הרוסי, עם החוק הרוסי הם זכו ביורוליג ב-2014. אולי יש דברים יותר חשובים - קומבינציה של שחקנים ומאמן נכונה. יש להם השנה שישה זרים בסגל ושני ישראלים על המגרש - טיוס דיברתולומיאו וג'ייק כהן שם, אני לא רואה איך זה פוגע בהם. אנחנו רוצים שהם יצליחו ביורוליג".

המנהלת הציגה את הפרויקטים שהם מקדמים לאחרונה - הגדלת שיתוף הפעולה להגדלת חשיפת הליגה והכרטיסים, הקלע של המדינה, ליגת אוהדים 3 על 3 - המנהלת בשיתוף פעולה עם איגוד הכדורסל כאשר כל קבוצה מהליגה תהיה מיוצגת על ידי האוהדים שלה. חבילות לבני נוער בפריפריה, פלטפורמת שידורי אינטרנט, אפליקציה מרכזית לכל הליגה - פורמט דומה לאפליקציית ה-NBA, נמצאת בעבודה, ומשחק כוכבי הערב.

עוד באותו נושא

וויצ'יץ' תקף את פרנקל בטוויטר: "תתרכז בלהעביר חוקים נגד מכבי תל אביב"

לכתבה המלאה
עורך הדין שמעון מזרחי יושב ראש מכבי תל אביב. דני מרון
מכבי תל אביב שחררה הודעת תגובה. מזרחי/דני מרון

תגובת מכבי תל אביב

1. מסיבת העיתונאים שנערכה היום ע"י אנשי המנהלת היא חסרת תקדים, ומדובר בלא פחות משערורייה. במנהלת יש 12 קבוצות. הן שותפות, וזכותן להביע את דעתן, להלין על החוקים וכיוצא בזה. אנשי המנהלת נועדו על מנת לקדם את הליגה ולתת שירות ל-12 השותפות, ולא לתקוף את אחת השותפות.

2. חבל שאנשי המנהלת מטעים את הציבור בצורה גסה כל כך. החוקים בליגת העל הישראלית הינם חריגים ולא דומים לחוקים הנהוגים בליגות המקומיות האחרות באירופה. מכבי אמרה בעבר וממשיכה לומר באופן ברור: אנחנו מוכנים לשחק על פי חוקי כל אחת מהליגות האירופאיות.

3. אין ליגה שמאפשרת התערבות בחמישייה על הפרקט. בהרכבים על המגרש.

4. אין ליגה מקומית שקובעת את האלופה שלה במשחק בודד.

5. אין לנו התנגדות שתהיה מגבלה על כמות הזרים בטופס המשחק. זה ברור וטבעי. יש לנו התנגדות על כך שהחוקים ולא המאמן קובעים אילו שחקנים יהיו על המגרש.

6. מי שצופה במשחקים שלנו ביורוליג רואה לא פעם ולא פעמיים גם 4 ישראלים בחמישייה. שחקנים צריכים להיות על המגרש לפי החלטת המאמן ושיקוליו. לא כי הם חייבים. לא מתוקף חוק. זה עקום וזה לא ספורטיבי.

7. לצערנו החוק הרוסי לא יסתיים בשנה הבאה, פשוט יהיה חוק רוסי מצומצם, וההתערבות הרגולטורית בהרכב על המגרש תמשיך.

8. גם הטענה כאילו מכבי איננה בעד השחקן הישראלי בעוד הליגה מגינה עליו, פשוט מגוחכת. כ-40% מהשחקנים הישראלים שגדלו במחלקות הנוער ומשחקים בליגת העל, גדלו במחלקת הנוער של מכבי. מכבי היא יצרנית השחקנים המקומיים הכי גדולה בליגה ללא שום צל של ספק. לא מן הנמנע שקרב היום ובו נשלח 2 ישראלים שגדלו וטופחו באקדמיה של מכבי לדראפט ה-NBA.

9. שמחנו לשמוע על הבשורה לאוהדי הכדורסל בישראל כי ההחלטה על ביטול הפיינל פור תעלה להצבעה בקרוב מאוד במנהלת הליגה. אנחנו מברכים על כך.

10. דבריו של עדלי מרקוס על כך שהטקס לציון יום השואה הבינלאומי נדחה בגלל "שהיה פחד" שהאוהדים ינצלו את המעמד כדי לבזותו אינם ראויים לתגובה. בקיום טקס חשוב כל כך, אסור לפעול על פי "פחד" מתגובות אוהדים. ועכשיו, ראוי שראשי המנהלת ימשיכו לעסוק בקידום הליגה, ומציאת פתרונות הולמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully