וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ' תקף את פרנקל בטוויטר: "תתרכז בלהעביר חוקים נגד מכבי תל אביב"

10.1.2019 / 7:23

יו"ר המנהלת עקץ, מנהל מכבי תל אביב תקף בתגובה: "בושה לכדורסל הישראלי", גם רול הגיב: "גזענות". בקבוצה מאוכזבים מהתגובה של ווילבקין לקהל ומרוצים מהשילוב של זוסמן, נוריס קול מדבר על העזיבה

באדיבות ONE

1. אכזבה מההתנהגות של ווילבקין

מכבי תל אביב רשמה אמש (רביעי) את ניצחון היורוליג השישי שלה העונה כשגברה בבית 76:81 על בודוצ'נוסט ממונטנגרו. לא היה זה משחק הכדורסל היפה ביותר של הצהובים העונה, שפיגרו לאורך דקות רבות, אך מחצית שנייה טובה יותר, בה קלעו 47 נקודות, עזרה להם לצאת עם ניצחון חשוב ששמר על סיכוי קלוש לעלייה לפלייאוף.

אולם במכבי תל אביב של העונה גם הניצחונות לא עוברים בשקט, ונדמה שמה שנזכור מהמשחק הזה הוא שורה של תקריות, שרובן קשורות לאינטריגות ביציעים. במהלך הרבע הרביעי שרקו אוהדי מכבי בוז כשהמאמן יאניס ספרופולוס החליט להוציא את ג'ון דיברתולומאו, שקלע 2 שלשות רצופות כשנכנס ברבע השלישי, ולהכניס במקומו את הכוכב סקוטי ווילבקין. לאחר כשתי דקות קלע ווילבקין שלשה שהעלתה את הצהובים ליתרון 7, וכשהסתובב לעבר הספסל סימן עם תנועת השתקה לכיוון הקהל. בהתקפה הבאה נשמעו שריקות בוז מכיוון היציעים לווילבקין.

למרות שהשחקן הכחיש כי ביצע את התנועה, על אף תמונה ברורה שמוכיחה זאת, במכבי היו מאוכזבים מהתקרית. "גם אם מקללים אותך, אסור לך להגיב", אמר אחד מאנשי המועדון במהלך הלילה. "הנכס הכי חשוב שלנו זה האוהדים, ואנחנו משתדלים לחבק אותם בכל הזדמנות. יש מצב שהאוהדים לא מרוצים, חבל שהם שרקו בוז, אבל לסקוטי אסור לעשות את מה שהוא עשה". בקבוצה צפויים לשוחח עם השחקן כדי שדברים כאלו לא יחזרו על עצמם.

גם דיאנדרה קיין התעמת עם האוהדים במהלך המשחק לאחר שספג שריקות בוז כשחזר למגרש במקומו של יובל זוסמן. בסיום המשחק קיין שוחח ארוכות עם גארד בודוצ'נוסט נוריס קול, אליו עוד נחזור, שניסה להרגיעו ואמר לו: "דברים כאלה קורים עם האוהדים. אתה צריך לדעת להתעלם ולהמשיך הלאה".

עוד בנושא

אחרי קרב עיקש, מכבי תל אביב ניצחה 76:81 את בודוצ'נוסט
ווילבקין "השתיק" את אוהדי מכבי תל אביב, ספרופולוס הרגיע
עוד אמש ביורוליג: פאו גברה על באיירן, צסק"א טיילה בטורקיה

2. וויצ'יץ' עונה לפרנקל בתקיפות

במהלך המשחק פרצה מהומה ביציעי ההיכל כשמספר אוהדי מכבי ניגשו לעבר יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל, שמחזיק במנוי למשחקי הצהובים מזה שנים רבות, והחלו לתקוף אותו בשל שיטת הפיינל פור המונהגת בליגה וכן בגלל החוק הרוסי. במקום התפתחה מהומה, כשעשרות אוהדים מתקרבים לעברו ומאבטחים הודפים ודוחפים אותם. גם היו"ר שמעון מזרחי ניסה להרגיע את הרוחות.

בסיום המשחק צייץ פרנקל בחשבון הטוויטר האישי שלו, בין היתר בתגובה לראיון של ניקולה וויצ'יץ' בערוץ הספורט: "כשקבוצה ישראלית מעסיקה מנהל מקצועי זר הוא עלול להיות חסר כל רגש לליגה הישראלית ולשחקן הישראלי, אבל ליגת ווינר היא עדיין הבסיס של הכדורסל הישראלי. צריך להסביר לו שמכבי תל אביב הינה קבוצה ישראלית שמשחקת באירופה ולא קבוצה אירופאית שמשחקת גם באיזו מדינה במזרח התיכון...".

במכבי תל אביב זעמו על הציוץ של פרנקל, ובמהלך הלילה הגיב וויצ'יץ' בחשבון הטוויטר שלו: "עצוב לראות שהיו"ר של הליגה תוקף את המנהל של הקבוצה הכי גדולה בליגה רק כי הוא זר. זה חרפה לספורט הישראלי ולכדורסל הישראלי ואתה צריך להתבייש. אולי אתה צריך להתמקד במה שאתה עושה הכי טוב - לעזור לקבוצות אחרות להעביר חוקים שאין בשום ליגה בעולם, ושיש להן רק מטרה אחת, כמו שאמרת לי בעצמך, להחליש את מכבי. בזה אתה טוב מאוד".

במכבי סיפרו כי במהלך השבוע שעבר נפגשו נציגי אוהדי הקבוצה ביחד עם המנכ"ל אלי דריקס ופרנקל כדי להביע את דעתם על שיטת הפיינל פור, בעקבות המחאה הגוברת. בקבוצה התפלאו שפרנקל החליט להביע את זעמו דווקא על וויצ'יץ' ואמרו: "הוא מטרה נוחה בעיניו רק כי הוא זר".

בבוקר שלאחר סערת הציוץ, הגיב גם מייקל רול ובתגובה לפרנקל כתב: "האם זו גזענות?".

זו לא הייתה המחאה היחידה ביציעי ההיכל אמש. בתחילת המשחק הניפו מספר אוהדים שלטים נגד הנהלת המועדון. התוכנית המקורית היתה הנפה של עשרות שלטים, אולם בסופו של דבר הונפו כמה שלטים בודדים שמאיימים בחרם מינויים אם הבעלים לא ימכרו את המועדון.

הציוצים של פרנקל

והתגובה של וויצ'יץ'

גם רול הגיב

3. מרוצים בעיקר מההגנה

ברמה המקצועית במכבי יצאו מרוצים בעיקר מהניצחון, אבל גם מהרמה ההגנתית, אחרי רצף משחקים בהם ספגו מעל 90 נקודות. "בסוף המשחק הכדורים נכנסו, שיחקנו יותר קבוצתי", סיכם יובל זוסמן שסיים משחק לא רע עם 8 נקודות ב-22 דקות, "היה משחק מאוד קשה ולא צפוי, זה היה משחק מאוד חשוב עבורנו. גם הקהל וגם הצופים בבית אולי קצת היו לחוצים, אבל מה שחשוב זה הניצחון. חלמתי להגיע לפה להיכל להקפיץ את הקהל ולהיות שמח מבפנים, שמח שזה קרה, אבל יש עוד דרך ארוכה, אנחנו רוצים להעפיל לפלייאוף".

על התקרית עם ווילבקין הוסיף זוסמן: "לא ראיתי מה היה עם ווילבקין, כשיצאתי ברבע השני היו לי שתי עבירות, זה לגיטימי לחלוטין, מה שהיה היה וצריך להסתכל קדימה".

מי שרשם משחק פחות טוב היה ג'וני אובריאנט, שסיים עם 10 נקודות, רובן במחצית השנייה, לאחר שהתקשה להיכנס לעניינים לאורך דקות ארוכות. "בודוצ'נוסט קבוצה נהדרת שביצעה שינויים רבים מאז הפעם האחורנה שפגשנו אותם, נוריס קול שיחק טוב מאוד עבורם, שני הקלארקים (קוטי וארל) שיחקו נהדר, הם קבוצה טובה", אמר הפורוורד, "ציפינו שיהיה משחק קשה, בין אם זה בבית או בחוץ".

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. מגד גוזני
"על זה חלמתי". זוסמן חוגג/מגד גוזני

4. הלחץ יורד לקראת צסק"א

הבוקר תערוך מכבי אימון קל ביד אליהו ולאחר מכן תתקיים אסיפה ראשונה לקראת המשחק נגד צסק"א מוסקבה מחר (שישי). בשעות אחר הצהריים תעלה הקבוצה על טיסה למוסקבה, ומחר תערוך אימון קליעות באולם בו ייערך המשחק. הצהובים יוצאים למשחק בידיעה שהם אנדרדוג מובהק, אבל אופטימיים שאפשר "לגנוב" ניצחון מפתיע, "רוצים ניצחון, אנחנו יודעים שצסק"א קבוצה מאוד טובה, אנחנו רוצים לשחק מספיק טוב כדי להשיג ניצחון שם", אמר אובריאנט לקראת המשחק ויובל זוסמן הוסיף: "במכבי מגיעים לכל משחק ב-100 אחוז. אם זה ליגה ב' או מול צסק"א - נעשה את הכי טוב שלנו".

אחד השיקולים של יאניס ספרופולוס לקראת המשחק יהיה כיצד לשלב את טאריק בלאק, שרשם אמש את משחקו הטוב ביותר בתקופה האחרונה אחרי ששב מפציעה. גם בלאק וגם אלכס טיוס נראו טוב יותר בשילוב בו עולה המתאזרח בחמישייה ושחקן ה-NBA לשעבר מהספסל, והמאמן סיפר כי במכבי אין לו בעיה לעשות זאת כי אין בעיה חברתית, והחלטתו תהיה מקצועית לחלוטין.

"זה שאני משחק הרבה דקות לאחרונה מאוד עוזר לי, אני רק רוצה לעזור לקבוצה לנצח", אמר טיוס. כשנשאל המתאזרח האם הקבוצה מגיעה ללא לחץ להתמודדות במוסקבה אמר: "אנחנו מגיעים בכל משחק עם המחשבה שאנחנו הולכים לנצח, אין דבר כזה שאין עלינו לחץ".

טאריק בלאק שחקן מכבי תל אביב מול גוגה ביטאדזה שחקן בודוצ'נוסט. מגד גוזני
מרגיש יותר בנוח מהספסל? טאריק בלאק/מגד גוזני

5. נוריס קול "לא בא להוכיח שום דבר לאף אחד"

בחזרה לבודוצ'נוסט. הקבוצה המונטנגרית הייתה קרובה להפתיע אמש ביד אליהו, בעיקר בזכות הופעה נהדרת של אקס הצהובים נוריס קול שקלע את כל 10 הנקודות הראשונות של הקבוצה בדרך ל-25 נקודות במשחק כולו. המונטנגרים לא קיבלו יותר מדי מאף שחקן אחר, כולל הגיאורגי הצעיר גוגה ביטאדזה, שראה את סמנכ"ל הסקאוטינג של קליבלנד יושב ביציע והגיב עם 8 נקודות ו-8 ריבאונדים.

קול נשמע נרגש בסיום המשחק: "רציתי להיות אגרסיבי ולתת את הטון במשחק. זאת העבודה שלי", אמר אקס הצהובים, "יש לי חברים טובים בקבוצה. הם ראו שהולך לי הלילה והכדור היה הרבה בידיים שלי. אמנם לא ניצחנו, אבל זה היה משחק כיפי. התרגשתי לחזור לתל אביב, לראות פנים מוכרות, להיות בהיכל הזה שבו שיחקתי הרבה משחקים וקלעתי הרבה נקודות. זכיתי באליפות כאן, בנוסף. היה כיף לחזור".

על ההחלטה של הצהובים לא להחזירו בקיץ או במהלך העונה לאחר פציעתו של ג'רמי פארגו אמר קול: "לא באתי להוכיח למכבי שום דבר, באתי לשחק ברמה גבוהה, אני יודע מה אני יכול לעשות , ומכבי יודעים מה אני יכול לעשות. אני לא קיבלתי את ההחלטה לא להישאר, זה לא היה בשליטתי. אם אחזור למכבי ביום מן הימים? אי אפשר לדעת".

נוריס קול בודוצ'נוסט. מגד גוזני
מי מתגעגע יותר? נוריס קול/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully