וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווילבקין "השתיק" את אוהדי מכבי תל אביב: "הוא צריך להשתלט על הרגשות שלו"

9.1.2019 / 23:25

הגארד של מכבי תל אביב הגיב בתסכול ובתנועת השתקה אחרי ששמע שריקות בוז מהיציעים במהלך הניצחון על בודוצ'נוסט, ספרופולוס ניסה להרגיע. וגם: המחאה ביציעים

באדיבות ONE

ניצחון בטעם חמוץ, ככה אפשר להגדיר את ה-76:81 של מכבי תל אביב נגד בודוצ'נוסט הערב (רביעי) במחזור ה-17 ביורוליג. את פני הצהובים קיבלה מחאה של ארגון המכנה את עצמו "המטה להצלת מכבי תל אביב מעצמה", כאשר עשרות אוהדים הניפו שלטים בגנות בעלי המועדון. בין היתר, "לא תמכרו - חרם מנויים", "תמכרו את המועדון", "איפה מכבי תל אביב" ועוד.

המחצית הראשונה של הצהובים הייתה חלשה, שוב, כאשר מנגד האקס נוריס קול עשה ככל העולה על רוחו והגיע ל-18 נקודות עם הירידה לחדרי ההלבשה. בין לבין, קבוצה של אוהדים התעמתה עם יו"ר המנהלת שמואל פרנקל שהגיע לצפות במשחק, בדרישה לשוב לשיטת הסדרות ולסיים עם שיטת הפיינל פור הנהוגה כיום. האווירה בהיכל הייתה טעונה, כשגם החלטות של יאניס ספרופולוס ספגו תגובות לא מעטות מהקהל.

בין החילופים שלא מצאו חן בעיני הקהל היה הוויתור על יובל זוסמן במחצית הראשונה וההכנסה של סקוטי ווילבקין במקום ג'ון דיברתולומיאו, שגררו שריקות בוז מהקהל. הרכז האמריקאי התעלה ברבע האחרון ולקח את הקבוצה על הגב, אבל שריקות הבוז כשנכנס למגרש עשו את שלהן, ואחרי שלשה שלו הוא הגיב באמוציונליות - ונראה עושה לעבר היציעים תנועת השתקה וצעק לעברם מספר מילים ("שאט דה פאק אפ").

ווילבקין נשאל האם היה נסער ועצבני, והתחמק: "לא. היינו צריכים לנצח, וזה הדבר היחיד שחשוב. עכשיו ננסה לנצח את צסק"א". על נוריס קול: "הוא פתח חם מאוד, הכל נכנס לו, וניסינו להקשות עליו ברבע השלישי ועשינו עבודה טובה".

עוד בנושא

מכבי תל אביב ניצחה את בודוצ'נוסט 76:81

סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב. מגד גוזני
"חייב להשתלט על הרגשות שלו". סקוטי ווילבקין/מגד גוזני

ספרופולוס התייחס ללחץ ולעצבים: "צריך להבין שעכשיו אנחנו עם הגב לקיר, אנחנו צריכים לנצח כל משחק, במיוחד בבית, והשחקנים יודעים את זה, וזה לא קל לנצח כל פעם ב-20 הפרש, או לשלוט כמו כמו שעשינו נגד באיירן או חימקי. זה היורוליג, כל הקבוצות טובות. אני חושב שאנשים חשבו שבגלל שהיריבה במקום נמוך בטבלה היא קבוצה לא טובה. זו קבוצה טובה, שהחליפה הרבה שחקנים ומשחקת הרבה יותר טוב, ביורוליג אפשר להפסיד בכל משחק".

אחרי שווילבקין קלע את השלשה וסימן עם האצבע לעבר הקהל, ספורופולוס שוחח עמו בפסק הזמן וניסה להרגיע אותו. המאמן הסביר: "אמרתי לו להישאר מרוכז, כי זה לא היה סוף המשחק, הוא צריך להשתלט על הרגשות שלו, כי היינו צריכים אותו לדקות הסיום".

יובל זוסמן, שקלע כמה נקודות חשובות ברגעי ההרכעה: "שמח שניצחנו, היינוצריכים את הניצחון. כל מי שעלה היה מוכן, וזה הכל. התחלנו את המשחק בלחץ. המאמן אמר שהיינו יותר מדי לחוצים, לא היינו שם מספיק, ואני שמח שבסופו של דבר ניצחנו. בדקות הסיום שמרנו יותר טוב, שיחקנו קבוצתית יותר טוב". זוסמן שמע את הקהל מגיב בשריקות בוז כשהוחלף: "הוחלפתי כי היו לי שתי עבירות, הבנתי את המאמן, אני לא אחד שמתלונן. הקהל מזדהה איתנו ורוצה שנצליח, ההצלחה שלנו היא ההצלחה שלו".

עוד באותו נושא

יורוליג: פנאתינייקוס גברה 67:77 על באיירן מינכן

לכתבה המלאה
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
ערב לא קל. ספורופולוס/מגד גוזני

במסיבת העיתונאים ספרופולוס הרחיב: "זה הניצחון הכי גדול שלנו מהרגע שבאתי למכבי, זה היה משחק קשה מול קבוצה שהחליפה שלושה שחקנים, החליפה מאמן ושיחקה ללא לחץ. זה היה משחק שהיינו חייבים לנצח, זה גרם לנו ללחץ במחצית הראשונה, החטאנו זריקות פנויות, בהתקפה לא עבדנו כמו שצריך כדי לקרוא את ההגנה, העצבים הללו פגעו בביטחון ההתקפי שלנו אבל הדבר הטוב זה שחוץ מנוריס קול עשינו עליהם עבודה מצוינת.

"במחצית השנייה שיחקנו הרבה יותר טוב, עשינו עבודה יותר טובה בריבאונד, עצרנו את נוריס קול על 7 נקודות בלבד, וקלענו 47 נקודות. רוצה לברך את כל השחקנים שהשתתפו, כולם נלחמו עד הסוף, לא היה לנו משחק טוב כמו שרצינו, אבל אני מרוצה מההגנה, ושמח על האופי שלנו שידענו לנצח משחק קשה בבית שלנו.

"החטאנו זריקות פנויות כי מה שבודצ'נוסט עשו זה לצופף את הצבע ולא אפשרו לנו להיכנס. ככה מתחילים להילחץ. במחצית השנייה נרגענו, אמרנו שאנחנו צריכים להיות יותר מרוכזים וככה נדע לנצח. אני שמח שכל מי שבא מהספסל עזר לקבוצה לנצח.

"צסק"א זה משחק שונה לחלוטין, אנחנו משחקים בחוץ מול אחת הקבוצות הפייבוריטיות בפיינל פור, אנחנו צריכים לשפר עוד את ההגנה שלנו ולשחק התקפה עם פחות לחץ".

על השינוי שהכניס דיברתולומאו: "ג'ון הוא שחקן שתמיד בא ונותן הרבה לקבוצה. הוא שחקן שיכול לשנות את המשחק, כמו שהוא עשה הערב. בדקות האחרונות הוא לא קלע מספיק טוב אבל אני מאמין בו. הוא נתן הרבה לקבוצה, גם זוסמן וריי.

"אנחנו רוצים כל הזמן שהאוהדים יהיו איתנו, אנחנו מנסים לעשות הכי טוב, ניצחנו 4 מ-6 משחקי בית. הקבוצה הזאת מגיבה טוב מאוד, וזה בלתי אפשרי להופיע בכל המשחקים ולנצח בקלות. אנחנו רוצים את האוהדים איתנו, אנחנו אוהבים אותם, ויודעים שהם אוהבים אותנו גם, אנחנו במומנטום אחר מלפני שבאתי, אנחנו רוצים שיתמכו בנו גם במומנטום שלילי במשחק. האוהדים צריכים לבטוח בנו. כל השחקנים רוצים להצליח ולהגיע לפלייאוף".

על בלאק אמר המאמן: "טאריק הוא שחקן נהדר, אני מרוצה מאוד מאיך שהוא הופיע הלילה, אני מקווה שזה נקודת מפנה בשבילו, אני שמח שיש לי שני שחקני פנים כמו טאריק ואלכס, מי שיפתח ביניהם זה תלוי ביריבה לרוב, זה לא משנה בשבילי. הדבר הכי חשוב זה שיבואו לשחק בשביל מכבי לא משנה אם יתחילו או לא יתחילו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully