וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ווילבקין למד לקח מהדרבי, זוסמן ואבדיה מככבים בהערכות לדראפט

24.1.2019 / 8:52

מכבי תל אביב מתכוננת למשחק החשוב נגד פנאתנייקוס (21:30, ספורט 5) והגארד שטוען כי חסרונו של קיין משמעותי מסתכל קדימה: "אסור לנו לקחת כל כך הרבה שלשות". תחזית ESPN: אבדיה ייבחר 7 בדראפט 2020, זוסמן 56 בדראפט 2019

צפו בתקציר המשחק

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את פנאתינייקוס במסגרת המחזור ה-20 ביורוליג (21:30, שידור ישיר ב-ספורט5). שתי הקבוצות מחזיקות במאזן זהה של שמונה ניצחונות מול 11 הפסדים, ושתיהן יודעות שניצחון יכול להוביל אותם עד למקום השמיני בתום המחזור, אך הן נמצאות במומנטום שונה לחלוטין. הצהובים ניצחו שלושה משחקי יורוליג ברציפות, בעוד פאו הפסידה את שני משחקיה האחרונים.

שיחת היום סביב המשחק נגעה לפציעתו של הגארד היווני ניקוס פאפאס, שבאימון האחרון של הירוקים לפני היציאה לישראל סובב את ברכו, וקרע את הרצועה הצולבת. פאפאס מצטרף לקית' לנגפורד הפצוע ומשאיר את ריק פיטינו בסגל חסר לקראת ההתמודדות. גם מכבי תל אביב מגיעה ללא אחד משחקני המפתח שלה, דיאנדרה קיין, שסובל מקרע בשריר הירך מהמשחק בשבוע שעבר נגד ברצלונה.

"יש לו חלק גדול בקבוצה , שחקן נהדר וחסרונו ישפיע על תוכנית המשחק שלהם", אמר סקוטי ווילבקין על חסרונו של פאפאס אצל פאו, "יש להם הרבה שחקנים טובים וזה לא ישנה לנו דבר, אנחנו צריכים להתרכז בכל השחקנים שלהם ומה הם יכולים לעשות לנו". על חסרונו של קיין הוסיף הכוכב של הצהובים: "אין לנו חלופה למה שקיין מביא לנו אבל כל שחקן שעולה במקומו צריך להעלות את הרמה שלו, ג'רמי לא שיחק במשחק הקודם אז אני חושב שהוא יהיה מוכן לחזור לעינינים ולתרום לנו".

עוד בנושא

הערב: מכבי תל אביב - פנאתינייקוס (21:30, ספורט 5)
עוד הערב ביורוליג: פנרבחצ'ה - אולימפיאקוס (19:30, 5 סטארס)
המודל הסטטיסטי קבע: מכבי תל אביב לא תעפיל להצלבה של היורוליג

אלכס טיוס, סקוטי ווילבקין, דיאנדרה קיין מכבי תל אביב. דני מרון
"אין לנו חלופה למה שהוא מביא לנו". סקוטי ווילבקין עם דיאנדרה קיין/דני מרון

ווילבקין התייחס להכנה למשחק, במיוחד אחרי הדרבי התל אביבי בו הפסידו הצהובים: "היה לנו יום מנוחה כדי להתאושש מההפסד בדרבי, ולמחרת כבר הנחנו את ההפסד מאחורינו, אתמול באנו ועבדנו קשה באימון, אנחנו מרוכזים רק במשחק נגד פנאתינייקוס. אנחנו צריכים להגביל אותם במשחק המעבר, לשלוט בצבע ולהרחיק אותם מהצבע, לנסות להגביל את ניק קלאתיס שהוא החוט המקשר של משחק המעבר שלהם. אנחנו לא צריכים לקחת כל כך הרבה זריקות לשלוש כמו שזרקנו נגד הפועל תל אביב, דיברנו על הדרבי והיינו צריכים לעשות עבודה טובה יותר, לשחק פנימה בצבע במקום לקחת זריקות מבחוץ". על הסיכוי שישבור שיאי יורוליג במשחק מחר כפי ששבר בדרבי הוסיף הגארד: "אני לא מתכנן לשבור שום שיא".

כאמור, הפציעה של דיאנדרה קיין קצת משבשת את התוכניות של הצהובים. מי שאמורים למלא את מקומו הם שלושה שחקנים - מייקל רול, יובל זוסמן וג'רמי פארגו. הראשון נחשב לשחקן הגנתי פחות טוב, ויתקשה למלא את מקומו של קיין שנחשב לאחד השומרים הטובים בקבוצה, זוסמן מגיע בתקופה אישית טובה אך אחרי משחק נפל בדרבי ואילו פארגו רק שב מפציעה ויעלה למשחק היורוליג הראשון שלו מאז אפריל 2015.

למרות הסיטואציה הלא פשוטה, במכבי תל אביב יודעים שהפסד ביתי לפאו יהווה לא פחות מבזבוז, "בבית שלנו הוכחנו כל העונה שאנחנו קבוצה נהדרת, להפסיד משחק כזה יהיה פשוט בזבוז", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "אם נדע לנצח את המשחק הזה, נגיע בעמדה יוצאת מן הכלל למשחק בויטוריה בשבוע הבא".

מי שלא יהיה חלק מהסגל של הצהובים הערב הוא דני אבדיה שיצא עם קבוצת הנוער הבוקר לטורניר הנוער של היורוליג במינכן. אבדיה יחמיץ גם את משחק הליגה של הצהובים נגד גלבוע/גליל. אמש פורסמה תחזית דראפט נוספת לעונת 2019 ו-2020 על ידי ESPN, כשאבדיה שצפוי לצאת לדראפט בשנה הבאה, מדורג במקום השביעי, ושומר על מיקומו בתוך העשירייה הראשונה. יובל זוסמן נכנס לתחזיות לגבי הדראפט הקרוב, כשהוא מדורג במקום ה-56, סוף הסיבוב השני.

עוד באותו נושא

ריק פיטינו: "יכול להיות שמכבי תל אביב משחקת את הכדורסל הטוב באירופה כרגע"

לכתבה המלאה

מתוך FASTBREAK, התוכנית השבועית באפליקציית מכבי ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully