וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי לקהל באוסטרליה: "אולי אראה אתכם שוב". צפו בסרטון המיוחד

לאחר ההפסד לבאוטיסטה אגוט, אולי במשחקו האחרון בסבב ("אם כן, זו היתה דרך מדהימה לסיים"), לא סתם הבריטי את הגולל על הקריירה. הכוכבים כבר נפרדים

עריכת וידאו: מתן חדד

זהו זה, כנראה. הקריירה המופלאה של אנדי מארי תמה ונשלמה היום (ראשון), אחרי הפסד 6:4, 6:4, 6:7 (5), 6:7 (4), 6:2 לרוברטו באוטיסטה אגוט בסיבוב הראשון של אליפות אוסטרליה. המשחק היה אמוציונלי ומרגש, לא רק עבור מארי אלא גם עבור האוהדים שהכינו לו קבלת פנים חמה במלבורן. אבל בסופו של דבר מארי הפצוע, שסובל בתקופה האחרונה מכאבים עזים במותן, נכנע בשלב מוקדם, וכעת כל הסימנים מראים שלא יחזור להתחרות, למרות שהשאיר את האפשרות שינסה להתחרות גם בטורניר ווימבלדון.

"אם זה היה המשחק האחרון שלי, זו היתה דרך מדהימה לסיים", אמר מארי הנרגש בתום אבע שעות ותשע דקות, והשאיר סיכוי קטן שעוד ישוב לאוסטרליה בעתיד. "נתתי כל מה שהיה לי, אבל זה לא הספיק. אולי אראה אתכם שוב. אעשה כל שביכולתי. אם ארצה להמשיך לנסות, אצטרך לעבור ניתוח גדול וכלל לא בטוח שאוכל לחזור ממנו, אבל אתן את הכי טוב שיש לי".

כשראה את הסרטון שהוקרן על המסך מאחוריו, ובו רפאל נדאל, רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' מחמיאים לו, אמר מארי: "הייתי בר מזל לשחק בתקופה של החבר'ה האלה. היו לנו קרבות אדירים ומשחקים נפלאים, חובבי הטניס תמיד יזכרו אותנו כשנפסיק לשחק. העובדה שהם מכבדים אותי חשובה לי מאוד".

עוד בנושא

אנדי מארי הודיע בדמעות: "כנראה שאפרוש אחרי אליפות אוסטרליה"
כבר לא מסוגל לשלוף מהמותן: כך אנדי מארי ייזכר בראי ההיסטוריה
טקטיקן דגול, יריב אהוד ומהפכן פמיניסטי: עולם הטניס נפרד ממארי

צפו בכוכבי הענף נפרדים מאנדי מארי בסרטון מרגש

עוד לפני מה שמסתמן כמשחק האחרון בקריירה של מארי, היריבים הוותיקים רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' נפרדו בצער רב. פדרר אמר ש"הייתי מאוכזב ועצוב, אפילו קצת המום, כשהתבשרתי על כך שאנחנו הולכים לאבד אותו. נאבד את כולם בשלב מסוים, אני מניח". פדרר ניסה לנחם את מארי הפצוע ואמר ש"הוא זכה בכל תואר אפשרי, בכל תואר שחלם לזכות. כולם היו מתחלפים עם קריירה כמו שהייתה שלו. ברור שזה קשה, אבל הוא צריך להסתכל על כל הדברים שהשיג בקריירה ולהרגיש גאווה עצומה".

דג'וקוביץ' טען שבינו לבין מארי יש דמיון רב. הם נולדו בהפרש של שבוע אחד בלבד במאי 1987, מהלך הקריירה שלהם היה דומה לפרקים, ולטענת נולה גם סגנון המשחק היה כמעט זהה. "ראינו הרבה שנים מארי כאחד השחקנים בכושר הכי טוב בסבב, אחד שרץ על המגרש בלי הפסקה, שתמיד מחזיר לך עוד חבטה שלא ציפית לה. במידה מסוימת, אנחנו די דומים", אמר. "גם מסלול הקריירה שלנו היה די דומה. שיחקנו זה נגד זה בגילאים צעירים, ואחר כך כשחקנים מקצוענים היו לנו כמה מפגשים בלתי נשכחים. אזכור ממנו רגעים נפלאים על המגרש ומחוצה לו, למרות שלראות אותו סובל כל כך מכאבים עושה אותי עצוב ופוגע בי אישית כחבר, קולגה ויריב במשך הרבה מאוד שנים. פציעות הן המכשול הכי גדול, היריב הכי גדול שיכול להיות לספורטאי. ולצערי אנדי פצוע בצורה לא פשוטה".

בין אם מארי יפסיק להתחרות כעת או שיעשה ניסיון נוסף להשתתף בטורניר ווימבלדון, מחכה לו כבוד של מלכים בבריטניה. אמש דווח שפסל בדמותו יוצב באול אינגלנד קלאב בווימבלדון, מה שיהפוך אותו לשני שזוכה לכבוד המסוים הזה, אחרי שפסל של פרד פרי הוצב במקום בשנת 1984.

אנדי מארי טניסאי בריטי עם נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
מסלול זהה, סיום שונה. מארי עם דג'וקוביץ'/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • אנדי מארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully