וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקטיקן דגול, יריב אהוד ומהפכן פמיניסטי: עולם הטניס נפרד מאנדי מארי

נדאל מתרגש ("אתה לא יודע כמה נתגעגע"), שחקני הסבב מראים אהבה ("החברות תישאר לנצח") והטניס הנשי יוצא מגדרו ("הוא נעמד לצידנו"). התגובות למסע"ת העצובה של מארי

אנדי מארי, טניסאי סקוטי. AP
"מגיע לך לפרוש בתנאים שלך". מארי במסע"ת, הלילה/AP

תגובות נסערות ונרגשות בעולם הטניס למסיבת העיתונאים הדרמטית של אנדי מארי, בה הודיע כי ייתכן שיפרוש כבר אחרי אליפות אוסטרליה. הסקוטי בן ה-31, שנחשב לגדול הטניסאים הבריטיים בכל הזמנים, שזכה בשלושה תארי גרנד סלאם, שתי מדליות זהב אולימפיות ובגביע דייויס, כינס מסיבת עיתונאים וקולו נסדק כבר במשפט הראשון, כשאמר ש"אני לא בשיאי".

מארי התקשה לדבר בגרון חנוק, יצא מחדר העיתונאים וחזר כעבור כמה דקות עם הבשורה המצערת: איאלץ לפרוש בקרוב, ייתכן שבקרוב מאוד. לטענת מארי, הכאבים בעקבות הפציעה בירך ממנה הוא סובל לאחרונה הפכו ל"בלתי נסבלים", ולמרות שהשאיפה שלו היא להשתתף גם בטורניר ווימבלדון, ספק אם יוכל לעמוד בכך פיזית.

אמנם מארי השאיר פתח קטן לשינויים בתוכניות, אולם מדבריו אפשר להסיק שהמשך הקריירה נראה כמו תרחיש כמעט דמיוני. בהתאם לזאת, עולם הטניס כבר החל להיפרד. רפא נדאל, יריב מושבע של מארי, יש שיגידו שבגללו לא זכה הסקוטים בהרבה יותר תארי גרנד סלאם בקריירה, כתב באינסטגרם: "אתה אפילו לא יודע כמה אנחנו הולכים להתגעגע אליך. אתה דוגמא לספורטאי ענק ואישיות ענקית".

עוד בנושא

מארי הודיע בדמעות: "כנראה שאפרוש אחרי אליפות אוסטרליה"
חשד לפרשיית שחיתות גדולה בעולם הטניס: 28 שחקנים נעצרו

המסע"ת המדוברת של מארי

איבן לנדל, אחד האנשים שהכי השפיעו על מארי במהלך הקריירה ומי שאימן אותו כשזכה בשני תארי גרנד סלאם, כתב: "עולם הטניס יאבד לוחם גדול, אבל מארי גם ישאיר לו דוגמא חיה לקשיחות וחוסר פשרות שכולם יכולים ללמוד". לנדל הוסיף ש"אנדי תמיד השאיר הכל על המגרש. השנתיים שבילינו יחד היו מהנות ומלאות בהתרגשות. אני גאה להיות חלק מהמסע שעבר ומההישגים הגדולים שהגיע אליהם".

חואן מרטין דל פוטרו, לעומת זאת, ניסה לעודד את מארי שלא להרים ידיים. "אנדי, הרגע צפיתי במסיבת העיתונאים. בבקשה ממך, אל תפסיק לנסות. תמשיך להילחם", כתב. "אני יכול לדמיין את הכאבים והעצב שיש בך, ומקווה שתתגבר. מגיע לך לפרוש בתנאים שלך, מתי שזה לא יקרה. אוהבים אותך ורוצים לראות אותך מצליח".

בכלל, נראה שהפרישה גילתה עד כמה מארי לא היה רק טניסאי גדול, אלא גם דמות אהובה ואהודה בסבב. אנדי רודיק כתב למארי ש"אני מוריד בפניו את הכובע. אחד הטקטיקנים הגדולים בהיסטוריה. הגיע להישגים בלתי יאומנו בעידן קשה מאוד. אני מקווה שהוא יוכל לסיים את הקריירה בריא וחזק".

גריגור דימיטרוב כתב: "הטניס הסתיים עבורנו, אבל החברות תימשך לנצח. התרומה שלך לענף תישאר לנצח", וקווין אנדרסון הוסיף: "הטניס טוב יותר כשאתה חלק ממנו. המחשבות איתך".

עוד באותו נושא

אנדי מארי הודיע בדמעות: "כנראה שאפרוש אחרי אליפות אוסטרליה"

לכתבה המלאה
רפאל נדאל טניסאי ספרדי (ימין) עם אנדי מארי טניסאי בריטי. Lintao Zhang, GettyImages
"נתגעגע". נדאל עם מארי ב-2011/GettyImages, Lintao Zhang

גם בילי ג'ין קינג נפרדה ממארי ואמרה לתקשורת האנגלית ש"זה כל כך מצער שלא תוכל לפרוש מתוך בחירה, אבל תזכור שיש לך עוד הרבה זמן להשפיע על העולם. הקול שלך ימשיך לתת השראה לדורות הבאים". קינג מכוונת בעיקר לפעילות של מארי לאורך הקריירה למען שוויון בין המינים. בעבר מארי הגדיר את עצמו כ"פמיניסט גאה", והיה הראשון ששכר מאמנת אישה, כשעבד לצד שחקנית העבר אמלי מורסמו.

"יש כל כך הרבה דוגמאות למקרים שהוא נעמד לצידנו - לא רק עבור הטניס הנשי, אלא עבור נשים באופן כללי", אמרה הטניסאית הבריטית ג'ו קונטה, שמארי היה עבורה מודל לחיקוי. "אנדי בורך בשתי בנות נהדרות והוא גדל עם מודל לחיקוי אמהי חזק מאוד, בדמות אימו. גם אשתו היא דמות חזקה, ותמיד הוא היה מוקף בנשים כאלה. בסופו של דבר זה השפיע עליו מאוד".

אנדי מארי טניסאי בריטי (ימין) עם אמו ג'ודי מארי. Clive Brunskill, GettyImages
"תמיד היו נשים חזקות לצידו". מארי עם אימו ג'ודי/GettyImages, Clive Brunskill
  • עוד באותו נושא:
  • אנדי מארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully