וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוראנט שינה תרגיל לסטיב קר: "השחקנים מבינים כדורסל לא פחות מהמאמן"

כוכב הווריירס ויתר על זריקה ונתן טיפ מנצח למאמן האלופה מול דאלאס: "הגישה שלנו שיתופית, וזה נהדר". קרי מופתע לטובה מדונצ'יץ', ד'אנטוני מודאג מהתלות המוגזמת של יוסטון בהארדן

רויטרס

כבר תקופה לא קצרה שיוסטון מסתמכת באופן כמעט אבסולוטי על ג'יימס הארדן, והלילה (בין ראשון לשני) היא גילתה את הצד השלילי שבכך. הארדן רשם את אחד המשחקים המשונים ביותר שנראו בתקופה האחרונה בהפסד 116:109 לאורלנדו, כשהשווה שני שיאים היסטוריים - האחד חיובי והאחד שלילי.

ראשית, הוא סיים עם 38 נקודות ושמר על רצף מדהים למדי של 16 משחקים רצופים עם 30 נקודות ומעלה - שווה לרצף הטוב בעידן הפתוח, בו מחזיק קובי בריאנט מאז עונת 2002/03. בנוסף, הוא תרם גם 12 אסיסטים ו-9 ריבאונדים וכמעט הגיע לטריפל דאבל כבר במחצית הראשונה, אותה סיים עם 16 נקודות, 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים.

ומצד שני יש גם את הנתון המדהים הבא - 1 מ-17 מחוץ לקשת. בכך השווה הארדן גם שיא ההחטאות מהשלוש במשחק בודד, בו הוא מחזיק כעת בצוותא עם שחקן העבר דיימון סטודמאייר, שבאפריל 2005 סיים משחק עם 5 מ-21 מחוץ לקשת. כמו כן, אחוז הקליעה של הארדן מהשלו - 5.9% - הוא הנמוך אי פעם לשחקן שזרק 15 פעמים ומעלה.

עוד בנושא

48 נקודות לקרי, הארדן השווה שיא היסטורי למרות אחוזים מחרידים
אירווינג תוקף את צעירי בוסטון, סטיב קר: "דונצ'יץ' אולסטאר כבר עכשיו"
חצי הכוס המלאה: בחירות אמצע העונה ב-NBA, כולל דירוג המצטיינים

מצד אחד זה

ומצד שני זה

"הבעיה היא שאי אפשר להסתמך על זה שהארדן יהיה על אנושי בכל משחק", הודה מייק ד'אנטוני, שסובל לאחרונה ממכת פציעות לא פשוטה, שבמידה מסוימת מכריחה את יוסטון להישען באופן בלעדי על היכולת ההתקפית של הארדן. "אנחנו חייבים לקבל עוד עזרה ותרומה משחקנים אחרים. אני חושב שבאופן כללי החבר'ה הגיעו היום לא מפוקסים בצד ההגנתי, וזה נגרר גם לצד ההתקפי. שיחקנו לא טוב היום".

הארדן, תאמינו או לא, טוען שהבעיה היא בכלל בהגנה. "קלענו מספיק כדי לנצח, אבל לא היינו מרוכזים הגנתית ולא שמרנו כמו ששמרנו בשבועות האחרונים", אמר הכוכב. "אפשרנו להם לקלוע משהו כמו 70 נקודות במחצית השנייה, נתנו להם לקבל ביטחון עם זריקות פנויות, והם קלעו אותן. זה די פשוט, למען האמת".

המג'יק לא עשו שום דבר יוצא דופן בהגנה כדי לעצור את הארדן, אלא פשוט ניסו להתיש אותו עד כמה שניתן בזמן ששמר, ועשו מאמץ מיוחד כדי למנוע ממנו את הסטפ בק, הזריקה שהפכה לסימן ההכר שלו. אז אמנם שחקני המג'יק ביצעו שלוש עבירות על נסיונות סטפ בק של הארדן וסידרו לו תשע נקודות קלות מהעונשין, אבל האגרסיביות שלהם בהגנה עליו סביב קו השלוש עזרה להם להוציא אותו מהקצב. "זה היה מתיש", הודה אוון פורנייה, ששמר על הארדן ברוב שלבי המשחק. "הוא פשוט שחקן אדיר, עשינו עבודה טובה, ועדיין הוא סיים עם 38 נקודות".

מאמן המג'יק סטיב קליפורד אמר ש"עשינו עבודה די טובה על הארדן. לא קל לשמור עליו מבלי לבצע עבירות, אבל זה עדיין הכרחי ובסופו של דבר הוא סיים עם 11 מ-32 מהשדה. לא ביצענו הרבה טעויות, וזה טוב מאוד".

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס. AP
הצד הרע של התלות בו. הארדן/AP

למרות הניצחון, למרות 48 הנקודות ו-11 השלשות של סטף קרי, גולדן סטייט הייתה עסוקה בסיום המשחק מול דאלאס בעיקר באיש אחד: לוקה דונצ'יץ'. ילד הפלא הסלובני סיים עם 26 נקודות (8 מ-18 מהשדה, 5 מ-10 מהשלוש, 5 מ-8 מהעונשין), 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ולמרות שנכנע בסופו של דבר למופע השלשות של סטף, הותיר חותם עמוק על שחקני הווריירס.

"הוא בלתי ייאמן. אפשר לראות כמה הוא מנוסה רק מהצורה שבה הוא משחק. הוא בקצב שלו, תמיד", שיבח סטף קרי. "אני בטוח שהוא שמע היטב את כל האנשים שפקפקו בו ולא באמת ידעו עליו שום דבר לפני שהגיע לליגה, ומאז הוא פשוט לא נותן להם סיבה להמשיך לחשוב ככה. כיף לראות שזה העתיד של ה-NBA".

הדיון ב-NBA בימים האחרונים נסוב סביב שאלת ההתאמה של דונצ'יץ' לאולסטאר. מצד אחד הוא מציג יכולת נפלאה, והמספרים רק הולכים ומשתפרים (בחמשת המשחקים האחרונים הוא מעמיד ממוצעים של 25.2 נקודות, 7.2 ריבאונדים ו-5.6 אסיסטים למשחק), ומצד שני ההתלהבות ממנו נראית קצת מופרזת בהתחשב בכך שעד כה הוא קיבל יותר הצבעות למשחק המסורתי מאשר כוכבים ותיקים ומוכחים כמו סטף קרי וקווין דוראנט.

"אני לא יודע אם המספרים אומרים שהוא אולסטאר, אבל הוא אולסטאר", הילל דריימונד גרין, וקווין דוראנט הצטרף אליו: "הוא משחק כדורסל נהדר, ובור שבן 19 שמעמיד ממוצעים של 20 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים יכול להילקח בחשבון בתור אולסטאר. יש כל כך הרבה שחקנים טובים בליגה שאף פעם אי אפשר לדעת, אבל החוש שיש לו למשחק, הסטפ בק - הוא יודע איך להביא את עצמו למקומות שהוא הכי טוב בהם. הוא גדול וחזק, יכול למסור, יכול לשחק פיק אנד רול. הוא שיחק באירופה בעונה שעברה, ושאר הרוקיז שיחקו בקולג'. הוא למד איך לשחק כדורסל בליגה השנייה הכי טובה בעולם, הוא לא היה צריך לשלב את הכדורסל עם לימודים, להגיע להצראות, לעשות את כל הדברים ששאר הרוקיז עשו. הוא מתרכז אך ורק בכדורסל מגיל 14 בערך, וברור שזה יתרון בשבילו. אפשר לראות שהוא לא ביישן, לא אחד שחושש מהרגע. הוא הולך להיות כוח בליגה".

מצד שני, גם דונצ'יץ' עצמו סיים את המשחק פעור פה אחרי שראה את סטף קרי בפעולה. "זה משוגע, הוא שחקן אדיר, ועושה דברים שגארדים אחרים לא מסוגלים לעשות", אמר. אחרי שריקת הסיום דונצ'יץ' וקרי התחבקו, והתפתחה ביניהם שיחה שכללה טיפים מכוכב גולדן סטייט. "אמרתי לו, 'אני לא צריך להגיד לך שום דבר, רק תמשיך לעשות את מה שאתה עושה, והשאר יסתדר מעצמו'", סיפר קרי.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, ברקע לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. AP
"כיף לראות שזה העתיד של ה-NBA". קרי עם דונצ'יץ'/AP

ועדיין, למרות ההתלהבות מדונצ'יץ', ברור שאיש המשחק היה קרי. הצלף הבלתי נלאה העלה את מאזן המשחקים בהם קלע 11 שלשות ומעלה בקריירה ל-7, סיים עם 48 נקודות, והיה טוב מאוד גם במאני טיים כשהמשחק היה צמוד. "פשוט לא יכולנו לעצור אותו היום, הוא היה מבריק", הודה מאמן המאבס ריק קרלייל.

הרגע הבולט במשחק התרחש 42 שניות לסיום, במצב של שוויון 114. סטיב קר הזעיק פסק זמן ושרטט תרגיל שבסופו הכדור היה אמור ללכת לקווין דוראנט, אבל KD התערב ודרש שהכדור יגיע לקרי. בסופו של דבר הווריירס הריצו בידוד לסטף, והוא נעץ שלשה מכרעת. "סטף קלע זריקות מעל כולם הלילה, אז למה להריץ תרגילים? פשוט תן לו את הכדור", הסביר דוראנט בסיום, וקרי הודה לו וסיפר ש"KD לקח יוזמה, כי ידע שהייתי חם הלילה".

דוראנט אף החמיא ל"תרבות השיתוף" של סטיב קר, שנודע כמי שמאפשר לשחקנים שלו חופש מרבי, ולעתים קרובות משתף אותם בתהליך קבלת ההחלטות. "הגישה של סטיב נהדרת, במיוחד כשיש לך שורה של שחקנים ותיקים שמבינים את המשחק מכל זווית כמו שיש אצלנו. רוב השחקנים בחדר ההלבשה מבינים את המשחק בדיוק כמו המאמן, לכן המאמץ המשותף הזה נפלא ועוזר לנו להיות קבוצה מנצחת. החבר'ה אצלנו רואים דברים לפני שהם קורים, אז למה שלא ייעשה בזה שימוש?".

שחקני גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט, סטפן קרי. רויטרס
הכוכבים לוקחים חלק בהחלטות של המאמן, וזה בסדר גמור מצד כולם. דוראנט וקרי חוגגים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully