וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרכוס אולדריג' "משחק כמו חיה", ראסל ווסטברוק "רק מרוויח מהבצורת"

כוכב הספרס לקח את הכדור הביתה אחרי מופע 56 הנקודות, פופוביץ' משבח ולומד לקח, הפרשנים מופתעים מהשינוי לטובה שחל בווסטברוק על רקע הירידה באחוזים. השיאים והתגובות למשחק המשוגע של העונה ב-NBA

רויטרס

כשעונת 2018/19 ב-NBA תסתיים, ה-11 בינואר ייזכר כתאריך מפתח בו נרשם מה שקרוב לוודאי ייחשב משחק העונה.

סן אנטוניו ניצחה 147:154 את אוקלהומה סיטי אחרי שתי הארכות, במפגש שבו נרשמו כמה וכמה נתונים היסטוריים.

* למרכוס אולדריג' קבע שיא קריירה עם 56 נקודות - הכי הרבה אי פעם לשחקן של הספרס במשחק בית, והכי הרבה של הספרס באופן כללי אחרי דייויד רובינסון (71) שקבע את השיא באפריל 1994. בכך הפך אולדריג' לשחקן התשיעי העונה ב-NBA שקולע 50 נקודות ומעלה, אחרי סטפן קרי, קווין דוראנט, בלייק גריפין, לברון ג'יימס, דרק רוז, קליי תומפסון, קמבה ווקר וג'יימס הארדן.

* ראסל ווסטברוק קבע שיא קריירה עם 24 אסיסטים, זאת לצד 24 נקודות ו-13 ריבאונדים - בכך הוא הפך לשחקן ה-NBA הראשון בהיסטוריה שמעמיד שורה סטטיסטית שכזו, והשווה את מספר האסיסטים הכי גבוה אי פעם במשחק בו נקבע טריפל דאבל.

* ג'רמי גרנט מהת'אנדר קבע שיא קריירה עם 25 נקודות, והוסיף 12 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.

* 301 נקודות נקלעו בסך הכל - הכי הרבה במשחק NBA מאז שפיניקס וברוקלין חיברו יחדיו 318 נקודות בדצמבר 2006.

* סן אנטוניו קלעה 154 נקודות - הכי הרבה בעידן גרג פופוביץ', ולמעשה הכי הרבה מאז נובמבר 1990, אז ניצחה את דנבר בהארכה.

* סן אנטוניו קלעה את כל 14 הנסיונות הראשונים שלה מחוץ לקשת - שיא NBA ב-20 השנים האחרונות. בסך הכל, סיימה סן אנטוניו עם 16 מ-19 מהשלוש, 84.3 אחוזים - האחוז הגבוה ביותר אי פעם לקבוצה שזרקה יותר מ-15 שלשות במשחק. והכל בזמן שכוכב המשחק למרכוס אולדריג' לא מנסה את מזלו מחוץ לקשת אפילו פעם אחת.

* גרג פופוביץ' טיפס למקום השלישי במספר הניצחונות בכל הזמנים של מאמנים, עם ניצחונו ה-1,222 בקריירה. הוא חלף על פני ג'רי סלואן, ומפגר כעת אחרי לני ווילקינס (1,332 ניצחונות) ודון נלסון (1,335). המקום הראשון בכל הזמנים נראה בהישג יד, כל עוד פופ ימשיך לאמן בשנים הקרובות.

עוד בנושא

המשחק המשוגע של העונה: הספרס גברו על הת'אנדר, 56 לאולדריג'
שתהיה לראס ולא לזנב: האם זה תחילת הסוף של ראסל ווסטברוק?
דונצ'יץ' משאיר אבק להארדן ודוראנט: המגמות של אולסטאר 2019

למרכוס אולדריג', סן אנטוניו ספרס. AP
חיכה למשחק הזה זמן רב. אולדריג' הלילה/AP

גיבור המשחק היה למרכוס אולדריג', כמובן. הכוכב השקט של סן אנטוניו, אחד הסופרסטארים הפחות מוערכים בליגה, היה בלתי ניתן לעצירה. הוא סיים את המשחק עם 20 מ-33 מהשדה (לא זרק אף שלשה, כאמור), הוסיף 16 מ-16 מהעונשין, ולצד התרומה בנקודות רשם גם 9 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חסימות.

אולדריג', שקבע את שיא הקריירה הקודם שלו (45 נקודות) במרץ שנה שעברה, הפך לשחקן הראשון של הספרס שחוצה את רף 50 הנקודות מאז טוני פארקר בנובמבר 2008. מרוב התרגשות ושמחה, הוא לקח את כדור המשחק אליו הביתה. "אני מכיר מישהו בדאלאס שמעצב מזכרות מהסוג הזה עבורי, אז אחרי שהוא יסיים אניח את הכדור בארון התארים שלי בבית", סיפר אולדריג' מה בכוונתו לעשות עם הכדור. "ברור שהכדור הזה ייכנס לאוסף שלי, בכל זאת זה היה משחק 50 הנקודות הראשון שלי. רק לפני שבועיים התלוננתי על זה שעדיין אין לי אחד כזה. זה היה חייב לקרות מתישהו".

אולדריג' הוסיף ש"מרגיש טוב להיות בזון כזה. בסופו של דבר לקחתי את הזריקות שלי, לא מיהרתי, לא הכרחתי שום דבר. רק קראתי את המצבים בהתקפה וזה עבד לי די טוב".

סטיבן אדאמס, שניסה להצר את צעדיו של אולדריג' לא בהצלחה מרובה, הודה: "היה בלתי אפשרי לשמור עליו הלילה. הוא קלע סלים קשים, כל מה שהוא זרק נכנס, לא חשוב איך ההגנה שמרה עליו. הכרחנו אותו לזריקות שחשבנו שאנחנו יכולים לחיות איתן, אבל הוא קלע את כולן".

דמאר דרוזן, אחד שכבר נכנס למועדון ה-50 נקודות בעבר, ניחש כיצד חברו לקבוצה הרגיש. "אתה רוצה את הכדור כל הזמן, אתה מרגיש אותו כל הזמן. כל דבר שאתה עושה מרגיש מדויק ונכון, אז אתה ממשיך לדרוש את הכדור. למרכוס היה דומיננטי הלילה, הוא נתן לנו חתיכת ניצחון", אמר.

כמובן שגם גרג פופוביץ' שפע מחמאות לאולדריג'. "הוא משחק כמו חיה כל השנה", אמר המאמן. "הוא מוביל אותנו בשני צדי המגרש. הוא עשה את זה בעונה שעברה והוא עושה את גם העונה. הוא פנטסטי, וכמובן שהיה לו לילה מיוחד".

גם עבור פופוביץ' זה היה משחק במיוחד במינו. מלבד העובדה שחלף על פני ג'רי סלואן ועלה למקום השלישי בטבלת כל הזמנים בניצחונות של מאמנים, הוא ראה כיצד הספרס שלו מנצחים לא מעט בזכות שלשות. רק לפני כמה שבועות דיבר פופ בגנותן של השלשות וסיפר שהוא חש סלידה מההסתמכות ההולכת וגוברת של קבוצות על קליעה מחוץ לקשת. סן אנטוניו שלו אכן זורקת הכי מעט שלשות בליגה וקולעת באחוזים הכי טובים בתוך הקשת, אולם הלילה זה היה סיפור אחר.

"ראינו שאנחנו עומדים על 14 מ-14 מחוץ לקשת, ובשלב מסוים פחדנו לזרוק מחשש שמישהו מאיתנו ישבור את הרצף. בסוף דרק ווייט הרס לנו הכל", התבדח פאטי מילס.

עוד באותו נושא

המשחק המשוגע של העונה: הספרס גברו על הת'אנדר במותחן, 56 לאולדריג'

לכתבה המלאה
גרג פופוביץ', סן אנטוניו ספרס. AP
השחקנים שלו צולפים שלשות בלי הכרה, ולו זה עושה כאב ראש. פופוביץ'/AP

מנגד, גם לאוקלהומה סיטי יש לא מעט מה לקחת מהמשחק. ראסל ווסטברוק, שסובל מעונה חלשה יחסית בצד ההתקפי ורושם את אחוזי הקליעה הנמוכים בקריירה, סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה. לא פחות מ-24 אסיסטים היו לראס, וברגעי ההכרעה אפשר היה לראות את שינוי הגישה והסגנון במשחקו. במקום לקחת את הזריקות בעצמו כפי שנהג לעשות לאורך כל הקריירה, הוא חיפש שוב ושוב את החברים וחילק להם מסירות נהדרות.

בסיום גם הפרשנים הבכירים הודו שמדובר בגרסה אחרת ופחות מוכרת של ווסטברוק. "בצורת הקליעה המתמשכת של ווסטברוק היא הדבר הכי טוב שהיה יכול לקרות לו", כתב ביל סימונס. "כשהוא חושב קודם כל על מסירה OKC הרבה יותר מסוכנת. ועכשיו באמת כיף לשחק לצידו".

אחת הביקורות העיקריות על ווסטברוק לאורך השנים הייתה ההתמקדות שלו בסטטיסטיקה האישית ובניסיון למלא את כל העמודות של הבוקס-סקור, גם אם זה לא תמיד לטובת הקבוצה. הלילה הוא רשם טריפל דאבל אופייני, אבל השפעתו על המשחק הייתה חיובית מהתחלה ועד הסוף. "אני מתגאה מאוד בטריפל דאבלים שלי, אבל אני עושה עוד דברים חוץ מזה כדי שהקבוצה שלי תהיה קבוצה מנצחת", אמר ווסטברוק בסיום. "אני מגיע למספרים טובים בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים פשוט כי אני עושה את זה הכי טוב בקבוצה. לכן נדרש ממני להיות דומיננטי בכל משחק".

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
עובר שינוי לטובה? ווסטברוק/AP

* לברון ג'יימס עדיין לא חוזר למגרשים. הלייקרס הודיעו הלילה כי ג'יימס, שנפצע במהלך המשחק החגיגי מול גולדן סטייט בחג המולד ומאז לא חזר, יחמיץ גם את השבוע הקרוב. המשמעות היא שיפספס את המשחק מול האקסית המיתולוגית קליבלנד שמגיעה לסטייפלס סנטר בהמשך השבוע, וכן את המשחק מול שיקגו. ביום רביעי הבא הלייקרס יבדקו בדיקה מחודשת של מצבו וייערכו בהתאם, בתקווה שיוכל לחזור למגרשים בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully