וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מגיבה לפרנקל: "אין מקום בישראל לביטויים על רקע גזעני"

10.1.2019 / 14:09

סערת הציוץ של יו"ר המנהלת נמשכת: הצהובים תקפו בתגובה רשמית, המנהלת מיהרה להשיב אש. ארגון השחקנים דווקא תוקף את וויצ'יץ' ואת הצהובים

באדיבות ONE

פרשיית הציוץ של שמואל פרנקל נגד ניקולה וויצ'יץ' מסתעפת. מכבי תל אביב פרסמה היום (חמישי) תגובה רשמית לפרשה, וטענה שההתבטאות של יו"ר המנהלת ביחס לוויצ'יץ' "גזענית".

"מצער ואף מכאיב כמי שמכהן בתפקיד יושב ראש מנהלת הליגה מצא לנכון להתייחס לגופו של אדם, במקרה זה ניקולה וויצ'יץ', ואף להתייחס למוצאו - דבר שאינו נהוג במקומותינו", נכתב בהודעה. "נשכח מזכרונו של מר שמואל פרנקל שניקולה וויצ'יץ' היה מאבני היסוד של מכבי תל אביב שזכתה בגביעי אירופה והביאה כבוד רב לכדורסל הישראלי? האם טיעון לגבי תקנות וחוקים הנוהגים בליגה הישראלית, שאין להם אח ורע בשום מדינה באירופה, הינו נימוק לתקוף אדם בשל מוצאו?

"מר שמואל פרנקל הנכבד, טול קורה מבין עיניך ובצע את המוטל עליך לטובת הכדורסל הישראלי - שהתקנות והחוקים בו יהיו זהים לאלה הקיימים במדינות אירופה הנאורות. מוטב היה שדבריך לא היו נאמרים ונכתבים.

"במיוחד במדינה כמו ישראל אין מקום לביטויים על רקע גזעני הנרמזים מדברי יו"ר המנהלת, מועדון הכדורסל מכבי תל אביב הוא מקום לכולם ולא למגזר מסוים. אנו משוכנעים כי אם באחת הליגות בחו"ל בה ישראלי הנמצא בתפקיד ניהול, או לחלופין כמאמן או כשחקן, היה מותקף בגלל מוצאו היינו מקימים פה קול צעקה נגד אותה הליגה והעומדים בראשה".

חילופי הדברים נמשכו כאשר גם המנהלת השיבה אש והגיבה להודעת מכבי תל אביב: "התייחסותו של יו"ר המנהלת שמואל פרנקל לא היתה לגופו של איש אלא לדבריו של וויצ'יץ' והתקפתו על השחקן הישראלי והליגה הישראלית. לא היה שום רקע גזעני בדבריו. ייתכן והשימוש במילה זר לא היה במקומו, ועל כך שמואל פרנקל חוזר בו.

הכדורסל והכדורסלן הישראלי יקרים לליבו של פרנקל וגם למנהלת, וההתבטאות החריגה של וויציץ' שבשל החובה לשתף ישראלים מכבי תל אביב אינה יכולה לזכות ביורוליג, והאשמת השחקן הישראלי באי הצלחת קבוצתו באירופה, הינה גניבת דעת ופגיעה קשה בתדמיתה של הליגה.

כדאי להזכיר כי בעבר מכבי תל אביב זכתה מספר פעמים באליפויות אירופה וחוותה לא מעט הצלחות במפעלים האירופיים עם שחקנים ישראלים משמעותיים, כולל בשנת 2014 אז זכתה באליפות אירופה למרות שהחוק הרוסי היה נהוג אז בליגה. חבל מאוד שמכבי תל אביב לא מצאה מקום לגנות את ההתנהגות האלימה של אוהדיה כלפי יו"ר המנהלת שהגיע לצפות במשחק כדורסל".

הפינג-פונג בין הצדדים נמשך כשמכבי תל אביב הגיבה: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב אינו רואה בעין יפה, זאת בלשון המעטה, את התנהגותם של מספר אוהדים שמצאו לנכון במהלך משחק היורוליג להביע מחאה קולנית כנגד יו"ר המנהלת בעודו צופה במשחק. המועדון מגנה זאת. זאת לא הדרך להביע מחאות, גם אם הן צודקות".

עוד בנושא

וויצ'יץ' תקף את פרנקל בטוויטר: "תתרכז בלהעביר חוקים נגד מכבי תל אביב"
לא רק השמש משקרת: המציאות שצריכה להטריד את אוהדי מכבי תל אביב
ווילבקין "השתיק" את אוהדי מכבי תל אביב, ספרופולוס ניסה להרגיע אותו

יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, אוהדי מכבי תל אביב. מגד גוזני
הסערה נמשכת. שמואל פרנקל בהיכל אמש/מגד גוזני

התגובה מגיעה על רקע הציוץ של פרנקל נגד וויצ'יץ', שכתב: "כשקבוצה ישראלית מעסיקה מנהל מקצועי זר הוא עלול להיות חסר כל רגש לליגה הישראלית ולשחקן הישראלי, אבל ליגת ווינר היא עדיין הבסיס של הכדורסל הישראלי. צריך להסביר לו שמכבי תל אביב הינה קבוצה ישראלית שמשחקת באירופה ולא קבוצה אירופאית שמשחקת גם באיזו מדינה במזרח התיכון...".

זמן קצר לאחר מכן וויצ'יץ' הגיב בעצמו וכתב: "עצוב לראות שהיו"ר של הליגה תוקף את המנהל של הקבוצה הכי גדולה בליגה רק כי הוא זר. זה חרפה לספורט הישראלי ולכדורסל הישראלי ואתה צריך להתבייש. אולי אתה צריך להתמקד במה שאתה עושה הכי טוב - לעזור לקבוצות אחרות להעביר חוקים שאין בשום ליגה בעולם, ושיש להן רק מטרה אחת, כמו שאמרת לי בעצמך, להחליש את מכבי. בזה אתה טוב מאוד".

בהמשך גם מייקל רול הוסיף ציוץ משלו בתגובה לפרנקל, וכתב: "האם זו גזענות?".

עוד באותו נושא

וויצ'יץ' תקף את פרנקל בטוויטר: "תתרכז בלהעביר חוקים נגד מכבי תל אביב"

לכתבה המלאה

התגובה של וויצ'יץ'

גם מייקל רול הגיב

ארגון השחקנים: "וויצ'יץ' חושף שוב את פניה האמיתיות של מכבי תל אביב"

עוד לפני התגובה של מכבי תל אביב, ארגון השחקנים שיגר תגובה משל עצמו, בה תקף את וויציץ' ומכבי תל אביב. "ניקולה וויצ'יץ' חושף שוב את פניה האמיתיות של מכבי תל אביב, אשר כל מעייניה ליורוליג. גם אנחנו היינו מעדיפים ליגה ישראלית אמיתית שבה משחקים רק שני זרים בכל קבוצה. ניקולה שוכח שבמכבי תל אביב שבה הוא שימש כשחקן היה בסיס ישראלי חזק ואיתן שהוביל את הקבוצה להישגים באירופה, כאשר הוא והזרים האחרים היוו הכח המשלים.

"אבל מה שהיה טוב לניקולה השחקן לא טוב לניקולה המנהל המקצועי. אולי היה כדאי לו לחזור אל המקורות ולהוביל את מכבי להצלחות שכה חסרות לה כיום. ניקולה אולי לא יודע, אבל החוק הרוסי נולד בעידודה של מכבי תל אביב שרצתה להגדיל את מספר השחקנים הזרים שלה.

"אף אחד לא מכריח את מכבי תל אביב להמשיך ולסבול בליגה הישראלית, מכבי תל אביב כבר מזמן לא תורמת מספיק לקידום הכדורסלן הישראלי, ההפך הוא נכון, הליגה הישראלית מהווה רק עלה תאנה עבור מכבי שמטעמים הברורים רק לה ממשיכה להתעקש ולהציג עצמה כמי שמייצגת את הכדורסל הישראלי. ניקולה וויצ'יץ הצהיר שהוא ימשיך להילחם בחוק הרוסי. זה בסדר, אנחנו בארגון השחקנים נמשיך להילחם על הזכות לקיים במדינת ישראל כדורסל כחול לבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully