וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסרס דני ענק: כך הספסול של דני אבדיה פוגע בו ובמכבי תל אביב

3.1.2019 / 13:00

בעוד שבני גילו כבר מובילים קבוצות, דני אבדיה מתייבש על הספסל ומאבד גובה בתחזיות הדראפט. איך צלילת המניה של היהלום שחוגג יום הולדת 18 תפגע בצהובים, ולמה אף אחד בענף לא מופתע? "גם אם דונצ'יץ' היה מגיע למכבי בגיל 16, הוא היה מושאל לרעננה"

צילום מסך

בווידאו: אבדיה חוגג את הזכייה באליפות אירופה עם נבחרת העתודה

שלוש דקות לפני סיום המשחק נגד מכבי ראשון לציון, עלה זופר אבדיה למרומי בית מכבי בתסכול. מכבי תל אביב הייתה בדרך להדחה מהגביע, והבן דני לא עלה על הפרקט למרות היכולת הגרועה של כל השחקנים. אבדיה האב נעמד למעלה ביציע והביט על המתרחש, כשלפתע, 47 שניות לסיום כשהמשחק היה גמור לחלוטין, שלח יאניס ספרופולוס את בנו לפרקט.

בפוסט ויראלי של עיריית תל אביב בערב הסילבסטר הגיב איש המדיה של מכבי תל אביב כי יש למועדון כעת שבוע חופש בפברואר אם מישהו רוצה לבוא - עקיצה עצמית על ההדחה מהגביע. מי שבאמת יהנה מאותה הדחה הוא אבדיה, שלא זוכה באמת להיות חלק משמעותי מהצהובים, וכעת יוכל לטוס בזמן למחנה כדורסל ללא גבולות של ה-NBA בשבוע האולסטאר, ולא לפספס את תחילתו שנופלת על גמר גביע המדינה.

היום (חמישי) חוגג אבדיה את יום הולדתו ה-18. בגיל שבו הכוכבים הגדולים של הספורט העולמי כבר משחקים על הבמה המרכזית, הוא מתייבש על הספסל. את יום ההולדת הוא יעביר רחוק מהבית, במדריד, שם גם לא יזכה ככל הנראה אפילו להתלבש מול אלופת אירופה, וכשג'רמי פארגו יחזור לסגל של הצהובים, המשחקים ביורוליג בהם יתלבש יהפכו לנדירים עוד יותר. מי שחשב שנזכה לראות את לוקה דונצ'יץ' הישראלי, היה צריך לראות אותו בקבוצה שהוא ישחק בה באמת, ולא במועדון שלא נוהג לתת לישראלים, ובטח ישראלים צעירים, את הבמה בשנים האחרונות.

עוד בנושא

הערב: ריאל מדריד - מכבי תל אביב (21:45, ספורט 5)
דריכות במכבי תל אביב: "לא באים בגישה של להפסיד בפחות מ-20 הפרש"

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב, טרוויס ווריק שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
יום הולדת 18 מתסכל. דני אבדיה/ברני ארדוב

בקיץ 2017, כשהיה רק בן 16 וחצי, חתם אבדיה על חוזה ארוך טווח במכבי תל אביב שמאפשר לו לעזוב את הקבוצה רק אחרי שיסיים את שירותו הצבאי, או כשייבחר בדראפט ה-NBA. בעונה שעברה הוא התאמן עם הבוגרים, שיחק עם הנוער ובליגת בתי הספר, וקיבל שש דקות במצטבר בליגה. בקיץ הפך לאחד השחקנים המבוקשים בשוק והיה מהכוכבים הבולטים של נבחרת העתודה בזכיה ההיסטורית באליפות אירופה, אחריה סומן כמועמד לבחירה בטופ 5 של דראפט 2020 וסחט השוואות בין היתר לבן סימונס.

גורמים רבים פנו לנציגיו של אבדיה, שכבר הצטייד בסוכן אמריקאי, דאג ניושטאד, כדי לבדוק את הכיוון שלו לקראת עונת 2018/19. עוד במהלך העונה פנתה ברצלונה ושקלה לרכוש חצי מכרטיסו ולהשאיל אותו לברצלונה ב'. קבוצות ליגת העל, ביניהן מכבי ראשון לציון, גלבוע/גליל, מכבי אשדוד ואחרות, ישבו והמתינו להחלטה, אלא שרגע אחרי אליפות אירופה הכריז זופר אבדיה בשיחה עם וואלה! ספורט: "דני ישחק בעונה הבאה במכבי תל אביב".

ההערכות היו שאם אבדיה, שמכוון לדראפט 2020, יבקש לצאת להשאלה בישראל או באירופה, והקבוצה תעמוד בתוכניות שהצהובים יציבו בפניה, הוא יוכל להיות מושאל העונה. אלא שהתחושות שקיבלו במשפחה היו שאבדיה יקבל הזדמנות אמיתית, לפחות בליגה, ולו רק בשל רמת העניין הרבה שיש בו. במשחקי קדם העונה הוא היה לא רע בדקות המועטות להן זכה, ובסביבתו נותרו אופטימיים. לפחות כל עוד נבן ספאחיה עמד על הקווים, אבדיה אכן שיחק לא מעט. כמעט 12 דקות בממוצע למשחק, בהן הגיב הילד עם 3.6 נקודות בממוצע. תחת יאניס ספרופולוס מספר הדקות צלל ל-7.2 בממוצע, עם 2.7 נקודות למשחק.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה עם המאמן נבן ספאחיה. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
נתן לאבדיה לא מעט דקות. נבן ספאחיה/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

האם זה ריאלי לדרוש ממכבי תל אביב לתת יותר דקות משחק לשחקן כל כך צעיר? "שלא יהיה לכם ספק, עוקבים אחרי דני אבדיה, והיו כמה אנשים מה-NBA השנה בישראל שבאו במיוחד כדי לראות אותו ברמה הזאת", מספר לוואלה! ספורט אחד מאנשי מכבי תל אביב. אלא שהצפייה באבדיה מלווה בדרך כלל בצפייה בעוד חבורה של שחקנים אירופאיים צעירים שמלהיבים את אנשי ה-NBA שנמנים על אותו שנתון, או קרוב אליו, ומעניין לבדוק את ההזדמנות שהם מקבלים.

השם הגדול ביותר הוא ת'יאו מלדון, הרכז הפותח של וילרבאן, שגדול מאבדיה בחצי שנה. הוא כרגע אמור להבחר באיזור המקום הרביעי בדראפט 2020 ומקבל 16.9 דקות למשחק בליגה (בהן הוא רושם 8.1 נקודות, 2.2 ריבאונדים ו-2 אסיסטים למשחק), בעוד שביורוקאפ הוא זוכה ל-14.3 דקות למשחק וקולע 5 נקודות בממוצע).

צרפתי מוכשר נוסף הוא קיליאן הייז, שקטן מאבדיה בחצי שנה, ולאחרונה מטפס במוק דראפטים. הייז משחק 19.3 דקות למשחק בשולה מתחתית הליגה הצרפתית, ועונה ב-5.9 נקודות ו-3.1 אסיסטים.

נעבור לגרמניה, שם פרץ לאחרונה פרנץ ואגנר, אחיו של מוריץ מלוס אנג'לס לייקרס. ואגנר קטן מדני אבדיה בשמונה חודשים, מדורג כעת בפאתי הסיבוב הראשון בדראפט, ומקבל מאלבה ברלין 11.3 דקות למשחק בליגה ו-10.5 דקות למשחק ביורוקאפ.

שני אירופאים נוספים בחרו במסלול שונה. ניקו מאניון עזב לפני שנתיים את איטליה ועבר לתיכון בארצות הברית, ובשנה הבאה ישחק באוניברסיטת אריזונה כשחקן שמדורג מספר 1 בתיכונים. פאבל זחרוב יצטרף אליו בגונזאגה, אחרי שהסנטר הצעיר מהנוער של צסק"א העדיף לא לצאת להשאלה כדי שלא ייחשב למקצוען ויוכל להגיע למכללות.

עזב את איטליה לפני שנתיים ועבר לתיכון בארצות הברית. ניקו מאניון

אז אבדיה משחק, אבל לא הרבה. בתחילת העונה נערכה עמו שיחה בה הוסבר לו מצבו, ונאמר לו כי ייעשה מאמץ לשתף אותו ברוטציה ביורוליג בהתאם להתפתחויות בעונה. לאחר מינויו של ספרופולוס שוחח המאמן היווני עם אבדיה ואמר לו כי הוא מאמין בקידום צעירים וייתן לו הזדמנות. בינתיים זה לא קורה, אלא שדני הוא "ילד טוב" כפי שאומרים במכבי תל אביב ובסביבתו ועובד קשה בשביל כל הזדמנות. בניגוד למקרה עומרי ושמעון כספי, זופר אבדיה לא עושה רעש.

רוב אנשי המקצוע שדיברנו איתם על הסיטואציה של אבדיה במכבי תל אביב סירבו להתייחס אליה, וחלקם אף צחקו. "מי שחשב שייתנו לדני אבדיה לשחק במכבי תל אביב הוא תמים", אמר אחד מהם, "זה לא מועדון שיכול לקדם באמת צעירים, אם לוקה דונצ'יץ' היה מגיע לשם בגיל 16, הוא היה מושאל למכבי רעננה". אלא שהצהובים כן נתנו לאחרונה כמה הזדמנות לצעירים - אם זה דראגן בנדר שנבחר רביעי בדראפט, או ג'ונה בולדן בעונה שעברה, אבל לשחקן תוצרת בית כנראה קשה יותר לתת הזדמנות.

מצבו של אבדיה עולה לו בירידה בתחזיות הדראפט, ואחרי שכבר ניצב במקום החמישי בכמה מהאתרים, הוא מדורג כעת 15 ב-NBADRAFT, וההערכות הן שהמעמד שלו ימשיך לרדת אם לא יקבל הזדמנות אמיתית. אם הצהובים לא יטפלו נכון ביהלום שלהם הם עלולים להיפגע כלכלית, מכיוון שסכומי הפיצויים לקבוצות של הנבחרים בדראפט יורדים ככל שהשחקנים נבחרים נמוך יותר. וחשוב מכך - טיפול לא נכון בו ירחיק מהם כישרונות נוספים בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully