וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

66 שערים ב-10 משחקים: בחזרה למחזור הבוקסינג דיי המטורף של 1963

פולהאם כבשה עשירייה, בלקבורן שמינייה, יונייטד חטפה שישייה וזה ממש לא הכל. חושבים שהיום יהיה טירוף? תראו מה קרה לפני 55 שנה

רויטרס

אנגליה התעוררה הבוקר (שלישי) לבוקסינג דיי, מה שאומר שלפנינו מחזור כדורגל מלא בפרמיירליג. לא פחות מתשעה משחקים ייערכו היום בליגה הטובה בעולם, כשכל הגדולות יעלו לכר הדשא. לא ברור מה יקרה, אבל דבר אחד כן ידוע: בין אם נקבל הפתעות או תוצאות צפויות, לבוקסינג דיי הזה אין סיכוי אמיתי להתקרב לבוקסינג דיי הגדול בתולדות הכדורגל האנגלי - זה של 1963.

עוד בנושא:

מחזור חג המולד באנגליה: ליברפול תנסה לברוח לליגה, בכורה ביתית לסולשיאר ביונייטד
רביעי באיטליה: אינטר מארחת את נאפולי לקרב צמרת לוהט
פיטורים או ניצחון על האח הקטן: התרחיש ההזוי של האחים אינזאגי
העברות בעולם - 26.12: דה ליכט מתרחק מברצלונה, ג'ורג' וואה ג'וניור לסלטיק

בוקסינג דיי, 1963. מערכת וואלה!
בוקסינג דיי, 1963/מערכת וואלה!

נתחיל עם המספר היבשים: 66 (!) שערים הובקעו בעשרה משחקים, ממוצע של 6.6 למשחק, לעומת ממוצע עונתי של 3.4. בארבע הליגות הבכירות באנגליה, הובקעו באותו יום 160 שערים, כולל שבעה שחקנים שונים שכבשו שלושער, אך אנחנו נתרכז בליגה הבכירה.

ההצגה של המחזור היתה שייכת לפולהאם, שמחצה את איפסוויץ' - אותה איפסוויץ' שזכתה באליפות שנה וחצי קודם לכן - 1:10 (!). גרהאם לגאט היה גיבור הערב עם השלושער המהיר ביותר בתולדות הליגה העליונה - תוך שלוש דקות בלבד. "זה כנראה תרנגולי ההודו שנתנו לשחקנים", התמוגג בעלי פולהאם בתום המשחק, "מעתה והלאה, ניתן להם אחד מדי שבוע".

מוליכת הטבלה דאז בלקבורן לא אכזבה עם 2:8 על ווסטהאם בלונדון - הפסד הבית הגדול ביותר של הפטישים עד אותו רגע בליגה העליונה.

עוד באותו נושא

מחזור חג המולד באנגליה: ליברפול תנסה לברוח לליגה, בכורה ביתית לסולשיאר ביונייטד

לכתבה המלאה
טוטנהאם ווסט ברומיץ' 1963. GettyImages
מחזור בלתי נשכח. טוטנהאם מול ווסט ברומיץ' ב-1963/GettyImages

ליברפול, שזכתה בסופו של דבר באליפות, כבשה חמישה מששת שעריה ב-1:6 על סטוק במחצית השנייה. גם מנצ'סטר יונייטד היתה מעורבת ב-1:6, אם כי היתה בצד הלא נכון שלה עם תבוסה לברנלי. צ'לסי לא התקשתה והביסה 1:5 את בלקפול, אחרי 0:4 במחצית הראשונה. "זה היה טבח", נכתב ב"דיילי מירור", "כולם היו יכולים ללכת הביתה כבר במחצית".

גם בשאר הליגה היה אקשן. מספר ימים לאחר ששבתו משום שחויבו להתאמן עם מכנסיים קצרים גם בקור המקפיא, שחקני ווסט ברומיץ' חזרו מפיגור 4:2 ל-4:4 מלהיב עם טוטנהאם; אברטון, האלופה המכהנת דאז, הפסידה 2:0 ללסטר והיתה לקבוצה היחידה שלא מצאה את הרשת באותו מחזור; וולבס ואסטון וילה נפרדו ב-3:3, כמו נוטינגהאם פורסט ושפילד יונייטד, בעוד שפילד וונסדיי לא התקשתה להביס את בולטון 0:3.

יומיים לאחר מכן נפגשו כל הקבוצות הללו פעם נוספת, הפעם כשהקבוצות המארחות הפכו לאורחות, וגם התוצאות פחות או יותר התהפכו. איפסוויץ' נקמה (בערך) בפולהאם עם 2:4 (אך בסופו של דבר ירדה ליגה), יונייטד הביסה 1:5 את ברנלי בעוד ווסטהאם נקמה בבלקבורן עם 1:3 בחוץ ואברטון הובסה במפתיע 3:0 בידי לסטר. ליברפול, כאמור, זכתה באותה עונה באליפות, יונייטד סיימה שנייה, אברטון שלישית, טוטנהאם רביעית וצ'לסי חמישית.

שוער צ'לסי ב-1963 פיטר בונטי. GettyImages
צ'לסי ושוערה פיטר בונטי לא התקשו/GettyImages

משחקי היום

פולהאם - וולבס (14:30, ספורט1)
ליברפול - ניוקאסל (17:00, ספורט2)
מנצ'סטר יונייטד - האדרספילד (17:00, ספורט4)
טוטנהאם - בורנמות' (17:00, משולב בספורט1)
ברנלי - אברטון (17:00, משולב בספורט1)
קריסטל פאלאס - קרדיף (17:00, משולב בספורט1)
לסטר - מנצ'סטר סיטי (17:00, משולב בספורט1)
ברייטון - ארסנל (19:15, ספורט1)
ווטפורד - צ'לסי (21:30, ספורט1)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully