וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן איינבינדר בראיון: "היום יש בבית"ר את כל התנאים, כמו במכבי תל אביב ובאר שבע"

20.12.2018 / 14:00

הפתיחה הרעה לא מפחידה את דן איינבינדר, ממנהיגי בית"ר ירושלים: "לא חשבתי שנסתבך ככה בתחתית, אבל היה ברור לי שזה משהו חדש שייקח זמן". על באר שבע: "אם ישאלו את ברק בכר היום, הוא יגיד שהוא רוצה אותי", ולקראת הגביע: "מכבי טובה יותר, אבל נבוא כדי לעבור שלב"

קובי אליהו

אחד מאנשי בית"ר ירושלים נשאל השבוע מה נכון לשאול את דן איינבינדר בראיון. התשובה הייתה: "קודם כל תגיד לו שהוא חופר יותר מדי ומתלהב מהשינויים שיש כאן במתחם ובכל הקטע המקצועי. אחר כך תשאל אותו אם הוא מתגעגע לימים שהיה צריך להתקשר לטביב, כדי שיאשרו אמבטיות קרח או בית מלון לפני משחקים".

אז איינבינדר, כמו עידן ורד ושחקנים נוספים שהיו בבית"ר תחת טביב ובקדנציות קודמות, זוכרים בעיקר את המחסור בתנאים בסיסיים, כמו גם את העובדה שהיו חלק מסוג של קבוצת השבחה בדרך למועדון אחר. עד עתה התוצאות רעות, אך כולם רואים אופק ומאמינים שזה רק ענין של זמן עד שיהיה טוב.

"מהר מאוד הבנתי שהולכים לבנות כאן משהו אמיתי בבית"ר ירושלים", אומר הקשר, "בקדנציה האחרונה שלי הגענו פעמיים לאירופה ולחצי גמר גביע אבל היינו קבוצה, פחות מועדון. במכבי ובבאר שבע הבנתי מה זה עוצמות של מועדון, עם כל התנאים שצריך כדי להצליח. היום אני יכול להגיד שבבית"ר יש את כל מה שיש שם. אני אוהב את החשיבה של משה חוגג, הוא חושב התפתחות והצלחה וזה מה שהכי גורם לי להיות אופטימי ולהאמין שבסוף נעשה את זה. בעידן הרשתות החברתית כבר אין צורך לדבר יותר מדי, אבל אם יש מסר שאני רוצה להעביר, זה שהמועדון עובר שינוי חיובי בראשות חוגג. יחד עם אוחנה, קלינגר ומוני ברוש, אני בטוח שזה רק ענין של זמן עד שנגיע חזרה למקומות גבוהים יותר".

עוד בנושא:

פערים כספיים בין בית"ר לפלומן: "לא נשלם לו פי 3 ממה שהוא מרוויח"
בית"ר ירושלים: אנתוני וארן צפוי לחזור לסגל, קונטה מתקרב לחזרה
הפועל תל אביב תאיץ את המו"מ עם קלאודמיר
אברהם גרנט עשוי להצטרף בקיץ כמנהל מקצועי במכבי חיפה

דן איינבינדר בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"מכבי ובבאר שבע הבנתי מה זה עוצמות של מועדון, עם כל התנאים שצריך כדי להצליח. היום אני יכול להגיד שבבית"ר יש את כל מה שיש שם". איינבינדר/קובי אליהו

כשחזרת מבאר שבע לקח לך זמן לעכל לאן הגעת?

"לקח לי קצת זמן לעכל את השינוי, הכול קרה מהר מדי. מזל שזאת הייתה בית"ר והדברים היו לי קלים יותר, עשיתי אימון אחד ואז עליתי לשחק. המשחק הראשון היה טוב נגד הפועל חיפה והיינו אופטימיים, אבל היה ברור שזה משהו חדש וייקח לו זמן. להגיד לך שחשבתי שנהיה עמוק בתחתית? לא, לא חשבתי שנסתבך ככה, אבל גם ידעתי שייקח לדבר הזה זמן להתחבר ונעבור איזשהו תהליך, בדיוק כזה שאנחנו עוברים עכשיו".

בוא נהיה כנים - נפגעת מכך שבאר שבע ויתרה עליך.

"בוא נעשה סדר - אם לא הייתי רוצה, לא הייתי עוזב את באר שבע. באיזשהו מקום עשו לי עוול עם כל הטרייד הזה. אריק סאבו הגיע לבאר שבע עוד לפני שחתמתי בבית"ר וללא קשר אליי. בלי הסכמה שלי זה לא היה קורה. הייתה סיטואציה שבה משה חוגג מאוד רצה אותי ונלחם עליי, ובחרתי להיות איפה שהכי רוצים אותי. להגיד לך שלא הפתיעה אותי או אכזבה אותי העובדה שוויתרו או לא נלחמו עליי באר שבע? זה לא יהיה נכון, אבל מכיוון שההצעה הייתה מבית"ר הכול היה קל יותר. אם ההצעה הייתה מקבוצה אחרת, לא בטוח בכלל שזה היה קורה.

"בבאר שבע הרגשתי מנהיג. הרגשתי את זה מהשחקנים, מהצוות המקצועי ומי שגרם לי הכי הרבה להרגיש ככה זאת אלונה ברקת. בהרבה מאוד שיחות איתה היא באה והדגישה בפניי שאני מהמנהיגים שלה ושל הקבוצה, שהיא סומכת עליי שאוביל בחדר ההלבשה. במגרש זה נתן המון כוח. היה לי חיבור מצוין עם המועדון, הייתה לי חוויה אדירה, ולמרות כל הסיום הקצת צורם אני אקח משם את כל הדברים הטובים. שיחקתי בעונה הזאת יותר מ-50 משחקים, לקחתי אליפות, הייתי דומיננטי ואני בטוח שגם אם היו שואלים את ברק בכר היום אם הוא רוצה אותי, אצלו התשובה שלו הייתה מאוד ברורה. כנראה שהיו דברים מסביב או כאלה שאני לא מעורה בהם שגרמו להחלטה, אבל אני כבר מזמן לא מתעסק בזה".

לא משנה מה השגתם, הרגע שהכי ייזכר מהשנה הזאת הוא הרגע בו נלחמו על החיים של אליניב ברדה.

"ללא ספק, זה מעבר לכול. זה אירוע שאף אחד מאיתנו לא ישכח בחיים. היינו פשוט בהלם, מפוחדים ומבוהלים. היינו באמצע משחקון ופתאום כדור פגע לאליה בחזה והבן אדם נפל. הייתה בהלה ומהר מאוד ראינו את דימה מנשים אותו, ואחרי כמה ניסיונות הוא לא מצליח להחזיר אותו להכרה. אלה רגעים קצרים שעבורי הם כמו נצח, אתה רואה שחור בעיניים, חושב על הגרוע מכל, לא מעכל את הסיטואציה. העובדה שזה היה אליניב ברדה העצימה את האירוע. זה ברדה, הוא זה הפועל באר שבע - מנהיג, מודל חיקוי, השראה. זה היה בלתי נתפס באותו רגע.

"ברגע שראיתי אותו מחייך בבית חולים הבנתי שקרה נס, נס גדול מאוד. רק מי שהיה שם מבין את זה. כולנו יודעים שכמעט וחווינו טרגדיה מאוד גדולה. אתה יודע, אנחנו באים לאימונים ומתעסקים בהצלחה האישית והקבוצתית, ברצון לזכות באליפות ופתאום דבר כזה קורה והכל מתגמד, החיים של בן אדם על כף המאזניים, בן אדם קרוב שאתה מכיר וחי אתו ביומיום. זה משהו שיישאר איתנו לכל החיים".

עוד באותו נושא

פערים כספיים בין בית"ר לפלומן: "לא נשלם לו פי 3 ממה שהוא מרוויח"

לכתבה המלאה
דן איינבינדר, הפועל באר שבע. ברני ארדוב
אם לא הייתי רוצה, לא הייתי עוזב את באר שבע. באיזשהו מקום עשו לי עוול עם כל הטרייד הזה". איינבינדר בבאר שבע/ברני ארדוב

בוא נחזור לבית"ר. מדברים על שינויים בינואר, אבל בסופו של דבר, עם כל הכבוד לקטע המקצועי, ללא חדר הלבשה בריא קשה יהיה לכם להצליח.

"זה שילוב. באים הרבה שחקנים חדשים, אז גם לחדר הלבשה לוקח זמן להתגבש. כשהתוצאות לא טובות, אז יש חדר הלבשה שעוד לא התגבש ושחקנים מתוסכלים שרוצים לשחק. באווירה לא פשוטה כמו בבית"ר ירושלים זה טבעי. אני יכול להגיד לך שאחרי רעננה כולנו הבנו שחייבים לעשות שינוי ורואים את זה. כולם יותר מחויבים ונותנים מעצמם יותר, מבינים את המצב של הקבוצה וגם חדר ההלבשה טוב יותר".

אחרי רעננה התפרקת בחדר ההלבשה. צרחת, בכית, צעקת לשחקנים "כולם כאן זבלים וגם אני", ראית שחור בעיניים.

"דיברתי מהלב, הרגשתי שבור באותו הרגע. המשחק הזה היה אחרי שלושה שבועות פגרה, כולל מחנה אימון שעבדנו בו קשה, ניר הכניס הרבה חומרים ותובנות ופתאום אנחנו מגיעים והכל אותו דבר, ממשיכים להפסיד בצורה מביכה. בסוף אתה שומע את הקהל שנמצא כבר על הדלתות של חדרי ההלבשה באצטדיון רמת גן, ובצדק. באותו הרגע ידעתי שהקהל שהיה איתנו עד עכשיו כבר לא יהיה איתנו במשחק הבא, וכאחד שמכיר את בית"ר הבנתי בדיוק מה זה אומר ולאן זה הולך. עובר עוד משחק ועוד משחק ולא עושים שינוי, והתסריטים הכי גרועים עוברים בראש, גם של ירידת ליגה. עדיין, יש תהליך ארוך לפנינו, אנחנו מסובכים בתחתית ועם כל הכבוד לדיבורים ואמירות, למרות השינוי שאנחנו מרגישים אנחנו צריכים להוכיח את עצמנו ולהביא נקודות כדי לצאת מהמצב הזה".

דן איינבינדר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"אחרי רעננה כולנו הבנו שחייבים לעשות שינוי ורואים את זה. כולם יותר מחויבים ונותנים מעצמם יותר". איינבינדר/ברני ארדוב

אלי טביב אמר לא מזמן: "אצלי איינבינדר קיבל 20 אלף שקל בחודש, בבאר שבע 350 אלף דולר". נפגעת?

"קודם כל, אני חושב שטביב לא היה צריך לדבר על מספרים כי זה לא עושה טוב לאף אחד, זה היה מיותר ולא מכובד. אם נתייחס לנושא עצמו, אני יכול להגיד שבשנה שבה הגעתי לבית"ר אני אישית אמרתי לטביב שאני מוכן לשחק בחינם, כי מי שרצה אותי בעיקר היו סלובו וברדה ופחות טביב. עובדה שלאחר שנה הוא מימש את האופציה עליי בהרבה יותר כסף. כשישבנו לפני סיום הקדנציה, אמרתי לו שיש לי הצעות גבוהות אבל אני רוצה להישאר בבית"ר ומבין שזה יהיה בהרבה פחות כסף. מעולם לא קיבלתי הצעה או שנעשה צעד שבו הרגשתי שיש רצון להשאיר אותי. אם הייתי מקבל הצעה רצינית, סביר להניח שבסופו של דבר הייתי נשאר. עדיין, גם מטביב אני אקח את הטוב, את זה שהביא אותי לבית"ר ואצלו עברתי עוד שלב של התפתחות בקריירה. אני לא שוכח את זה".

בשבת אתם נגד מכבי תל אביב בגביע. אומרים שזה לא כוחות.

"נכון להיום מכבי קבוצה הרבה יותר טובה מבית"ר, אבל אני מבטיח לך שכמו שאנחנו לא אהבנו את ההגרלה גם במכבי לא אהבו אותה. אף פעם לא קל לשחק בטדי. אנחנו מאמינים וחושבים שבבית עם הקהל שלנו נוכל לעשות את זה. אנחנו באים כדי לעלות שלב, לא מוותרים".

כמה איתי שכטר חסר לבית"ר ירושלים?

"איתי שכטר הוא נכס בכל מקום, גם במגרש וגם בחדר הלבשה. חברתית הוא מחבר את כולם, מקצועית הוא שחקן מצוין, ווינר, חכם, אינטליגנט ויודע מה צריך לעשות כדי לנצח ולהביא נקודות. אבל זה לא רק שכטר, היו לנו כאן שחקנים שאם כולם היו נשארים, אני מאמין שהיינו כבר עם תואר. זה כולל גם את אצילי, חסוס רואדה, חן עזרא ועוד כאלה שפשוט עזבו אחרי שנה או שנתיים טובות ולא הייתה המשכיות".

בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב. ברני ארדוב
"טביב לא היה צריך לדבר על מספרים כי זה לא עושה טוב לאף אחד, זה היה מיותר ולא מכובד"/ברני ארדוב

יש לך תארים במכבי ובבאר שבע. רק בבית"ר תסיים עם תואר בקבוצת הנוער בלבד?

"זה הדבר האחרון שאני מודאג ממנו. אני כל כך משוכנע שיהיה לי תואר עם בית"ר בשנים הבאות, ואפילו יותר מאחד. יש לי כל כך הרבה אמון במערכת הנוכחית, יש תשוקה ואמונה ממה שבונים כאן, ואני בטוח שזה משהו חזק ואמיתי, שבסופו העתיד יהיה ורוד יותר ויכלול גם תארים בקדנציה הזאת. אין לי ספק בכך".

לסיום, בוא נדבר על הנבחרת. במשחק האחרון בסקוטלנד לא זומנת אחרי תקופה ארוכה. היית מאוד מאוכזב.

"בשנתיים וחצי האחרונות הייתי בכל הזימונים ובשבילי נבחרת זה הדבר הכי גדול, הגאווה הכי גדולה. בכל זימון אתה למעשה נבחר להיות אחד מבין 20 השחקנים הכי טובים במדינה, זה ממלא אותך ודוחף אותך להצלחה. בכל פעם שלא אוזמן ארגיש רע, כך זה יהיה עד סוף הקריירה, נבחרת זאת הפסגה. לאן הנבחרת יכולה להגיע? יותר מדי דיבורים, צריך לחשוב רק על המשחק הבא ולהמשיך להוכיח את עצמנו. הצוות של אנדי, ווילי ואלון חזן מצליח להחדיר בשחקנים אמונה וביטחון, וזה בלט בליגת האומות. נצטרך להמשיך ולהוכיח משחק אחרי משחק ולא לחשוב רחוק מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully