וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב של ג'ונדי: במכבי תל אביב מפרגנים לקפטן אחרי הקאמבק בדרושאפקה

7.12.2018 / 8:10

החיוך של פדרמן, הנאום של ספרופולוס והכעס כלפי השופטים ("אתמול הוא עוד היה רגוע") והניצחון הגדול של השחקן שהמאמן לא ידע איך לאכול. במכבי תל אביב חוגגים אחרי דרושפאקה, ומתכוננים למבול של משחקים

יאניס ספורופולוס מאמן מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
הוא עצבני, תתחילו להתרגל. ספרופולוס/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל

1. "נשארתם במשחק עד לסיום, לא ויתרתם. זה הרוח שאנחנו רוצים ממכם, זו הרוח של מכבי". במילים האלה בירך יאניס ספרופולוס, מאמנה של מכבי תל אביב, את שחקניו מיד בסיום הניצחון על דרושאפקה בחוץ 71:73. הצהובים כבר ראו כיצד הם חוזרים למקום שנועל את טבלת היורוליג אחרי שפיגרו ב-16 נקודות במחצית השנייה, והתקשו לחזור גם בפתיחת הרבע הרביעי, אלא שקאמבק מרשים מאוד הוביל לניצחון שני ברציפות ולאופטימיות גדולה.

הפנים בחדר ההלבשה קרנו מאושר. הבעלים דיוויד פדרמן הסתובב עם חיוך לאחר פתיחת עונה עגומה ביותר, הגארד סקוטי ווילבקין, שהשלים קאמבק אישי גדול משלו באולם בו שיחק בשנים האחרונות, חגג עם אחיו מיטשל שמשחק בסקאריה, וכולם בירכו את כוכבי הניצחון ג'וני וג'ונדי - אובריאנט ודיברתולומיאו.

"זה ניצחון קבוצתי גדול, כולם תרמו את שלהם, מאמץ קבוצתי נהדר", אמר אובריאנט שקלע 12 נקודות והוסיף 14 ריבאונדים, "זו תחושה מצוינת, ידענו שזה משחק קשה, הם היו צריכים את הניצחון, אנחנו היינו צריכים את הניצחון. זה מראה את הקשיחות שלנו, ידענו לקחת את זה. אנחנו צריכים רצף של ניצחונות כדי לצאת מזה, נכנסנו לבור עמוק אבל כולם רוצים לצאת מזה. המאמן עומד עלינו, ואנחנו רוצים להמשיך לנוע קדימה".

ווילבקין היה האיש של מכבי בתחילת הרבע הרביעי עם שתי שלשות גדולות שהחלו את הקאמבק: "זה היה קאמבק גדול שלנו, התקשינו מאוד במחצית הראשונה, שום דבר לא עבד, גם לי באופן אישי. הצלחנו לקלוע כמה זריקות, עשינו כמה עצירות, כפינו איבודים שלהם ויצאנו למתפרצות וזה הוביל אותנו לניצחון. היינו צריכים ניצחון כזה", אמר הגארד שפרגן לקבוצתו לשעבר, "מגיע קרדיט לשחקני ההגנה של דרושפאקה, הם עשו עליי עבודה טובה. לא הייתי במשחק, לא מצאתי את הקצב, אבל ברגע שמצאתי את משחק ההתקפה שלי נכנסתי לזה. אנחנו מרגישים טוב, שני ניצחונות ברציפות אחרי פתיחת העונה שלנו, זה מרגיש שאנחנו בכיוון הנכון".

עוד בנושא
ווילבקין מתעסק בעצמו, זוסמן הציל את המצב: על הקאמבק הלא הרואי של מכבי תל אביב
יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 71:73 את דרושאפקה עם קאמבק מפיגור 16
שחקני מכבי תל אביב חגגו בחדר ההלבשה, ספרופולוס: "הם ראויים לניצחון"
יורוליג: שאראס ניצח את בלאט, אולימפיאקוס הפסידה 83:75 לז'לגיריס קובנה

דיאנדרה קיין מניף את ג'ון דיברתולומיאו, מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
אם מישהו שכח כמה הוא חשוב. דיברתולומיאו/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל

2. במוקד השבוע של הצהובים עמדו משחקי הנבחרת, והמלחמה עם איגוד הכדורסל על שחרור שחקנים מהנסיעה לגאורגיה. אחרי כל הרעש, המאמן היווני הכניס את ג'ון דיברתולומיאו ויובל זוסמן רק 3 דקות למחצית כשהדברים לא הלכו לצהובים, וגם ג'ייק כהן קיבל בשלב הזה הזדמנות קצרה. זוסמן ודיברתולומיאו עלו על הפרקט ומהשלב הזה הבין ספרופולוס שאסור שיירדו.

אם את האהבה של המאמן לזוסמן כבר ניתן היה לראות במשחקים הראשונים, עם הקפטן היו לא מעט סימני שאלה. בשבוע שעבר הוא היה היחיד שלא שותף בניצחון על באיירן מינכן, אלא שהגארד הוכיח שמקומו על המגרש: "יאניס קצת חשש בגלל עניין הגודל של ג'ונדי", סיפרו במכבי אמש, "הוא אוהב ללכת עם שחקנים גדולים, אבל במקרה של ג'ונדי, יש פה משהו אחר, לב גדול".

דיברתולומיאו סחב את מכבי על הגב בדקות ששום דבר אחר לא הלך, כשגם קנדריק ריי ממשיך להצדיק את הקרדיט. בשעה שג'רמי פארגו מתקרב מאוד לקאמבק שלו, מעניין יהיה לראות האם זו אחת מההופעות המשמעותיות האחרונות של המתאזרח העונה ביורוליג.

עוד באותו נושא

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 71:73 את דרושאפקה עם קאמבק מפיגור 16

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב מול דרושפאקה. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
ווילבקין/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל

3. שלושה רבעים וקצת שום דבר לא עבד במכבי תל אביב. "היינו בדרך להפסד הכי מביך של העונה, יותר מביך מגראן קנאריה", הודו בקבוצה במהלך הלילה, "כבר לדעתי בראש חלק מיושבי הספסל לא ראו איך יוצאים מזה". ספרופולוס ניסה לעצור את הריצה מספר פעמים, הכניס והוציא את ווילבקין, בלאק, קיין ורול, אבל לא קיבל מהם את הישועה.

הנתון שעליו מצביעים במכבי הוא מצבת הזריקות של אנג'לו קלויארו. כמעט 25 דקות על המגרש, והפורוורד הגיע פעם אחת לקו ברבע האחרון עד הסל שלו שהוביל למהפך. "הוא שחקן שחי על שני דברים - אנרגיות שזה בעיקר ריבאונד התקפה, וזריקות טובות שמסדרים לו, ואם הוא לא זורק, סימן שמשחק ההתקפה של הקבוצה לא עובד".

בעוד ווילבקין מפרגן להגנה שעשו בדרושפאקה עליו בקבוצה לא הופתעו. הם ידעו שברמת הגארדים יש לקבוצה הטורקית את היכולת לעצור שחקנים באחד על אחד, והמפתח הוא המשחק הקבוצתי שפשוט לא היה שם לשלבים ארוכים של ההתמודדות.

ניקולה וויצ'יץ' עם שחקני מכבי תל אביב, ג'ייק כהן. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
הרגישו שהם בדרך להפסד הכי מביך של העונה. הצהובים/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל

4. אם עד עתה התרגלנו בעיקר לדברים יפים שיוצאים מפיו של המאמן החדש של הצהובים, אמש הגיעה המתקפה הראשונה שלו, במסיבת העיתונאים הרשמית. "יש לי קצת חשש לגבי השיפוט היום כי לא הבנתי חלק מהשריקות שנתנו או לא נתנו לנו, שתי הקבוצות לחצו, אבל קבוצה אחת זרקה 21 זריקות עונשין והשנייה רק 8 זריקות עונשין".

ספרופולוס לא אהב את העובדה שנגד קבוצתו נשרקו 6 עבירות תוקף במהלך המשחק, וקיבל הרגשה שהשופטים הולכים בכל המשחק עם הקבוצה הביתית. בעוד הוא נשאר די שליו על הספסל ולא קיבל עבירה טכנית, את מורת רוחו הביע בסיום. מקורביו ביוון סיפרו עליו עם הגעתו כי כשיחוש בנוח על הספסל במכבי, הוא עוד יידע להשתולל, ואמש אמרו: "אם הוא מרגיש שהשופטים דופקים אותו, הוא לא ישתוק. אתמול זו הופעה ממש רגועה שלו, הוא יודע להעיף שחקנים ולריב עם שופטים".

בקבוצה מאוד לא אהבו את השריקה לעבירה בלתי ספורטיבית של מייקל רול 9 שניות לסיום כשכמעט ועלתה להם במשחק. "ההליכה למוניטור משבשת את מה שרואים בזמן אמת", אמר גורם במכבי, "זו לא עבירה בלתי ספורטיבית ואם זה לא משחק ביתי וזמן כזה של המשחק, בחיים הם לא מקבלים את השריקה הזאת".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. אתר מכבי תל אביב, אתר רשמי
ועכשיו: לעבודה. העומס רק מתחיל/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב

5. לחץ המשחקים הגדול של מכבי תל אביב יחל ביום ראשון, ובקבוצה יודעים שהמטרה היא לחלק את הכוחות, כשכל 13 השחקנים, כולל קנדריק ריי שלא יכול לשחק בליגה, צפויים לקבל דקות משמעותיות בשבוע הזה.

כזכור, מכבי תשחק ביום ראשון בנס ציונה, בשלישי בהרצליה, בחמישי תארח את באסקוניה ובשבת את הפועל ירושלים. בשבוע לאחר מכן יש מחזור כפול ביורוליג עם משחק ביתי נגד חימקי מוסקבה ברביעי ומשחק חוץ נגד ז'לגיריס קובנה בשישי.

אמש פורסם באירופה כי מילאנו תשחק ב-39 ימים 15 משחקים, ממוצע של משחק כל 2.6 ימים. בתקופה המקבילה הצהובים ישחקו 14 משחקים, והלחץ עוד יגדל מהעונה הבאה כשלמפעל יתווספו שתי קבוצות ועוד 4 מחזורים כפולים ביורוליג ייכנסו ללוח.

שמחה גדולה בחדר ההלבשה

נאום הניצחון של ספרופולוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully