וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל סגל בראיון: "זה המתווה הכי נכון לבעלות, האפשרות שלי להגשים לאוהדי מכבי נתניה חלום"

24.11.2018 / 7:30

"זו הזדמנות חד פעמית, כולם ירוויחו מזה. צריך מסה של אלף איש כדי שיהיה טעם". "התקציב לעונה הזו ולעונה הבאה כבר מכוסה". הבעלים אייל סגל מסביר את רצונו לחלוק את מניות מכבי נתניה עם האוהדים, מדוע בחר בתזמון הנוכחי, כמה תעלה מניה ואיך זה אמור לעבוד? ראיון

צילום וידאו: אורן יוסיפוביץ , עריכת וידאו: ניר חן

בתוך המולת המשחק של נבחרת ישראל בסקוטלנד, יצאה מכבי נתניה בהודעה בתחילת השבוע לפיה הבעלים אייל סגל רוצה לחלוק את מניות המועדון עם האוהדים. סגל, שמגדיר את עצמו כאוהד מכבי נתניה לפני שהוא בעליה, החליט ללכת עד הסוף עם המשפט: 'הקבוצה שייכת לאוהדים' ולהוציא למכירה 50 אחוז ממניות מכבי נתניה לרכישה על ידי האוהדים.

התנעת התהליך החלה מיד בתחילת השבוע ויש כבר עניין רב בקרב אוהדי מכבי נתניה, אבל המבחן עוד לפניו וכדי להשלים את המהלך עוד נדרשת עבודה רבה. "החלטתי לשלוח את הטיזר השבוע בסמיכות למשחק של נבחרת ישראל בסקוטלנד, כי לא רציתי יותר מדי רעש סביב הקבוצה", מסביר סגל בראיון לוואלה! ספורט. "ידעתי שהתקשורת תתמקד בנבחרת ורציתי לירות את הירייה הראשונה של הפרויקט הזה לא בווליום יותר מדי גבוה. אנחנו גם לא מדברים על נושא שייסגר בתקופה הקרובה. הרעיון הזה מתייחס לקיץ הקרוב בואכה העונה הבאה".

עוד בנושא:
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
אייל סגל קרא לאמנון סטרשנוב: "הגיע הזמן שתעקור מהשורש את אי השוויוניות"
מוחמד זבידאת ישמש כמגן הימני של מכבי נתניה בהיעדרו של ויקי כחלון המורחק

אייל סגל בעלי מכבי נתניה. ברני ארדוב
""אם שילמתי 2 מיליון בהתחלה, אני אמכור 50 אחוז במיליון שקל". אייל סגל/ברני ארדוב
"צריך מסה. אני מוכן לתת 50 אחוז מהבעלות לאוהדים, אבל בתנאי שתהיה מסה. אם אין מסה, זה לא מעניין. כל הרעיון שיהיו אלף איש כדי שיהיה טעם"

מאיפה בא הרעיון?

"זה חלום שלי לייצר בעלות על מכבי נתניה ביחד עם הקהל הנפלא שלנו. יש כאן הזדמנות פז להצטרף. ירצו להצטרף? הרוויחו. לא ירצו? לא קרה כלום. זה הכול".

למה עכשיו?

"כי עכשיו זה מתאים מכמה סיבות. עכשיו, חוץ מאשר לקנות מניה במחיר יפה לכל נפש, לא צריך להשקיע כסף בשנתיים הקרובות".

אתה מצפה לאלף איש שירכשו מניה.

"צריך מסה. אני מוכן לתת 50 אחוז מהבעלות לאוהדים, אבל בתנאי שתהיה מסה. אם אין מסה, זה לא מעניין. כל הרעיון שיהיו אלף איש כדי שיהיה טעם".

באיזה מחיר?

"הכסף זה פחות העניין, אבל אני רוצה לראות דמי רצינות, ודמי רצינות משתקפים בכסף. אני לא מחפש להעשיר את קופת המועדון. המחיר זה הקטע השולי. החלק המרכזי זה הכמות, זו המסה. אני קניתי את מכבי נתניה בסכום של 2 מיליון שקל, שזה הכסף ששילמתי והכסף ששילמתי בגין חובות לשחקנים, כמו השחקנים הזרים שהיו צריכים לשלם להם כדי שהם לא יתבעו את המועדון".

כמה תעלה מניה?

"אם שילמתי 2 מיליון בהתחלה, אני אמכור 50 אחוז במיליון שקל ואם יהיו אלף אוהדים שירכשו מניה אז כל מניה תעלה אלף שקל. אני מוכן לתת להם לשלם בדיוק מה שאני שילמתי".

ואם יהיו 2,000 איש שירצו לרכוש מניה?

"אז יתר הכסף, מיליון שקל, נכנס אליהם לקופה ובעתיד כשנחליט להשקיע כסף במועדון, הם ישימו שקל ואני אשים שקל".

עוד באותו נושא

אייל סגל פנה לאוהדי מכבי נתניה: "זה הזמן שלכם להיות בעלי המאה"

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי נתניה. דני מרון
"הקופה שלהם תיבנה מאוהדים חדשים שיצטרפו אליהם". אוהדי מכבי נתניה/דני מרון
"להערכתי מכבי נתניה תמכור בכל עונה שחקן אחד לפחות. ברגע שמכבי נתניה תמכור בכל עונה שחקן, האיזון יגיע כתוצאה מכך. אם יצטרכו להוסיף עוד קצת, אז האוהדים יוסיפו ואני אוסיף"

מחר תבנה תקציב לעונה הבאה, האוהדים יצטרכו להביא שקל על כל שקל שאתה שם?

"אז לעונה הזו ולעונה הבאה, התקציב שלי, 25 מיליון שקל, כבר מכוסה. לא צריך כסף מהאוהדים לעונה הבאה. הכול כבר סגור".

בגלל המכירה של דיא סבע?

"נכון".

אז בתום השנתיים האלה, בעלי המניות יצטרכו לשים כסף בתקציב.

"נכון, אבל אני לא חושב שזה יהיה הרבה כסף כי להערכתי מכבי נתניה תמכור בכל עונה שחקן אחד לפחות. ברגע שמכבי נתניה תמכור בכל עונה שחקן, האיזון יגיע כתוצאה מכך. אם יצטרכו להוסיף עוד קצת, אז האוהדים יוסיפו ואני אוסיף".

ומה עם מחלקת הנוער?

"זה בנפרד. תקציב מחלקת הנוער יהיה עליי. אני לא רוצה שהאוהדים ישתתפו שם. כל גרעון במחלקת הנוער יבוא ממני בלי קשר לתקציב השוטף שיעמוד על 25 מיליון שקל".

ואם לא תמכור שחקן? ואם לאוהדים השותפים שלך לא יהיה כסף לתת שקל על כל שקל שלך?

"אז לא נעשה תקציב של 25 מיליון שקל. אני בונה על תקציב כזה בכל עונה, אבל אם לא נעמוד בזה ואם האוהדים לא יוכלו לשלם, אז נעשה תקציב של 21 מיליון או 22 מיליון שקל. זה גם תקציב ראוי לקבוצה כמו מכבי נתניה בליגת העל".

איך יעבוד התהליך הזה?

"כל מי שירכוש מניה בבעלות באלף שקל, יתחייב לרכוש גם מנוי למשחקי הקבוצה. אני מספיק ריאלי ואני לא הולך לפרק אוהדים אחרי זה. הקופה שלהם תיבנה מאוהדים חדשים שיצטרפו אליהם וכל מנוי שהם ירכשו לעצמם או לקרובים אליהם יופרש ממנו סכום לקופה שלהם. בנוסף 10 אחוז מכל ספונסר או כל תורם למועדון גם יילך לקופה שלהם. אני מאמין שבכל עונה תהיה להם קופה של מיליון שקל בלי שהם יצטרכו לשים כסף. ואם ביום מן הימים הם יצטרכו לשים כסף, אז הם ישימו ואני אשים. אני משוכנע שכאשר יהיו אוהדים בעלי מניות, אז יותר אוהדים יתרמו ויותר אוהדים ישלמו על מנויים ביציע היהלום בעשרת אלפים שקל ויהיו יותר מפרסמים מקרב האוהדים. המקורות של המועדון יגדלו כתוצאה מכך שהאוהדים בפנים".

שחקן מכבי נתניה דיא סבע חוגג. ברני ארדוב
בזכות המכירה שלו, גם התקציב לעונה הבאה כבר מכוסה. דיא סבע/ברני ארדוב
"זו אפשרות שלי להגשים להם חלום. אני גם מאמין שזה המתווה הכי נכון לבעלות בקבוצת כדורגל. כולם ירוויחו מזה. אני כל כך מאמין בסיטואציה וזו הזדמנות חד פעמית להיות חלק"

מי שבא לרכוש מניה צריך לדעת שמעבר למניה יהיו לו עוד הוצאות.

"אני לא מתכוון לעשוק אותם. זה לא הרעיון. אני מאמין שמכבי נתניה תוכל להגיע לאיזון עם פערים קטנים ברגע שאני אממן את מחלקת הנוער בכמעט שני מיליון שקל בשנה".

מחלקת הנוער לא מאוזנת בזכות הכספים שמשלמים הילדים?

"לא. אתה יודע כמה עולה קבוצת הנוער לבד? עד נערים ג' אתה צודק וזה מאוזן, אבל מעבר לזה ובמיוחד בקבוצת הנוער יש ים של הוצאות והפער בכל עונה הוא כמעט שני מיליון שקל אותם אני אביא".

יש כבר היענות לרעיון שלך?

"יש היענות, אבל אני לא מתכוון להתעסק ברמת האוהד הבודד. הם יצטרכו להתארגן כקבוצה ולהגיע אלי מבושלים אחרי שהם נרשמו יחד כאלף אוהדים. אני מאוד מאמין בתהליך הזה".

למה אתה צריך את זה?

"כי זו אפשרות שלי להגשים להם חלום. אני גם מאמין שזה המתווה הכי נכון לבעלות בקבוצת כדורגל. כולם ירוויחו מזה. אני משוכנע שזה רווח נטו לאוהדים. אני כל כך מאמין בסיטואציה. אין לך מושג כמה אני חושב שהמועדון שייך לאוהדים וזו הזדמנות חד פעמית להיות חלק. אני לא רואה הזדמנות כזו שתחזור על עצמה ולכן יש לי עניין מאוד ברור לאפשר להם".

אתה מעריך שזה יקרה?

"אני מאוד מאמין ומקווה. אם לא הייתי מאמין, לא הייתי מציע. אני מרגיש היענות, אבל זה לא מדיד עדיין".

אתה יודע שגם תצטרך לחלוק מחשבות עם האוהדים ולקבל את הרעיונות שלהם.

"גם היום אני חולק עם האוהדים במחשבות. בלי שהם יהיו בפנים. יהיו החלטות דירקטוריון משותפות ואם יהיה צורך לקבל החלטות דיסקרטיות, יהיה צוות מצומצם שאיתו נתקדם. הם יצטרכו לבחור את הדירקטורים שלהם ואני אבחר את הדירקטורים שלי וכך נתקדם".

שי ברדה, סלובודן דראפיץ', אייל סגל, מכבי נתניה. יוסי ציפקיס
"גם היום אני חולק עם האוהדים במחשבות". אייל סגל עם צמד המאמנים שי ברדה וסלובדן דראפיץ'/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully