וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות במכבי תל אביב: "היה חסר לנו מישהו כמו ספרופולוס"

23.11.2018 / 8:05

בקבוצה התלהבו מהאמוציות שהמאמן החדש הפגין: "לא מה שעושה את ההבדל, אבל בהחלט מרענן". טיוס ביקר את השופטים, ספרופולוס הודיע שלא יהיו שינויים בסגל, ומתי ג'רמי פארגו יחזור?

קובי אליהו

1. טיוס נגד השופטים: "הרסו את המומנטום"

שישה הפסדים רצופים, ניצחון אחד מתוך תשעה משחקים מפתיחת העונה, מרחק עצום מעלייה לפלייאוף - ועדיין, מכבי תל אביב נשמעת אופטימית למדי אחרי ההפסד 74:70 אמש (חמישי) לפנרבחצ'ה בהיכל.

"שיחקנו מצוין במשך 35 דקות, אבל עשינו טעויות בסיום. לסיכום, אנחנו מתקדמים כקבוצה", אמר ג'וני אובריאנט, ואלכס טיוס חיזק את דבריו: "שיחקנו טוב היום, במיוחד הגנתית, הראינו הרבה אופי ולחימה. זה לא קל לבוא משיטה אחת של מאמן, לחזור לילה לפני המשחק בשעה מאוחרת בסיטואציה שהיינו בה ולשחק טוב. עדיין שיחקנו טוב".

שפת הגוף של שחקני מכבי תל אביב בסיום שידרה דברים אחרים לחלוטין. סקוטי ווילבקין התפשט בכעס בחדר ההלבשה, בכירי המועדון הסתובבו עם פנים נפולות ואותו אובריאנט בכלל אמר את הדברים האופטימיים בזמן שהוא תופס את הראש. רבע שעה לאחר מכן אמר לאוהדים מחוץ להיכל: "אני מצטער, בפעם הבאה אני מאמין שכבר ננצח".

מכבי תל אביב שיחקה טוב יותר, שמרה והראתה גם לא מעט רצון לשם שינוי, אבל אחרי ההפסד מצאה אשמים - השופטים. הצהובים באו בטענות לאורך כל המשחק על השיפוט, ואלכס טיוס לא הסתיר את כעסו: "פנר נתנה משחק מצוין, אבל השופטים, במיוחד שופט מסוים, קיבל כמה שריקות מפוקפקות. זה פגע בנו, הרס את המומנטום במשחק".

אובריאנט ידע שהיה עוד גורם מכריע: 13 הנקודות של מרקו גודוריץ' ברבע האחרון, ברגע קריטי במשחק, בו פנר השתלטה על העניינים. "עשינו כמה טעויות קטנות, כמה עבירות לא במקום, ומספר 23 שלהם (מרקו גודוריץ', א.ש) נכנס בצורה מדהימה לעניינים. זה פגע בנו".

עוד בנושא

ספרופולוס עדיין ללא ניצחון: מכבי תל אביב הפסידה 74:70 לפנר
ספרופולוס: "תארו לעצמכם מה נעשה אחרי הרבה אימונים"
צפו במופע של דיוויד בלאט: "העולם במצב חרא, אנחנו בצרות"

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
לא אהב את השיפוט. טיוס/קובי אליהו

2. "היה חסר לנו מישהו כמו ספרופולוס"

אם יש דבר שעליו אין עוררין, הוא שיאניס ספרופולוס מחזיר את האמוציות לקבוצה. זה החל עם תשואות שקיבל מהאוהדים כשהוצג על ידי הכרוז שי סידי, ונמשך עם תנועות ידיים לעבר הקהל במהלך הרבע הרביעי במטרה להעיר את הקבוצה. בקבוצה סיפרו על כך: "היה חסר לנו משהו כזה. אולי זה לא מה שעושה את ההבדל, אבל זה בהחלט מרענן".

ספרופולוס הספיק להעביר אימון מלא אחד בלבד ביום שני, ובמקום לערוך אימון מסכם למשחק נאלץ לקיים אסיפת וידאו בתנאי שדה בנמל התעופה באיסטנבול. למרות זאת, הקבוצה נראתה טוב יותר בעיקר בצד ההגנתי.

"השחקנים שיחקו עם כל הלב", אמר במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, "זו פעם ראשונה בחיים שלי שהעברתי שני משחקים אחרי אימון אחד, ופעם ראשונה גם שבירכתי את השחקנים שלי אחרי הפסד. אני מאמין שאם נעבוד קשה, נראה את זה גם במשחקים. השחקנים שיחקו עם הלב, הם יחזירו את המנטליות המנצחת של מכבי. אנחנו בדרך טובה כי בלי אימונים ביצענו דברים בצורה מעולה ואני מקווה שהתקפית נצליח יותר".

נראה כי האנרגיות של המאמן הצליחו לחלחל לשחקנים, לפחות בינתיים. "אנחנו לאט לאט מתרגלים לשיטה החדשה, למה שהמאמן רוצה מאיתנו. הוא מעלה את הביטחון שלנו, מאמין בנו, בוטח בנו, ואני בטוח שנלך ונשתפר", אמר טאריק בלאק, וטיוס הוסיף: "אני חושב שהמאמן החדש יעזור לנו, אני אוהב את השיטה שלו, הוא מחפש את השיטה שתעזור לנו בכל משחק. אם נאמין בו, דברים טובים יקרו לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
במכבי תל אביב התגעגעו למאמן שמנהל דיאלוג עם הקהל. ספרופולוס/קובי אליהו

3. ספרפולוס מצהיר: לא יהיו שינויים בסגל. פארגו יחזור בחודש הבא?

הבשורה האמיתית במסיבת העיתונאים אחרי המשחק היתה ההצהרה של ספרופולוס שלא יהיו שינויים בסגל. "אני רוצה לומר לכל השחקנים שלי - תהיו מוכנים לרגע שיקראו לכם", אמר המאמן, שהעניק ליובל זוסמן 15 דקות והעלה את דני אבדיה להופעת בכורה ביורוליג. "מכבי צריכה שחקנים ישראלים, אני רוצה להחזיר את המנטליות הישראלית לקבוצה", אמר.

ייתכן שזוסמן יהיה המרוויח העיקרי משינוי החשיבה שספרופולוס מתכוון להביא. אמש הוא קיבל יותר דקות מג'ון דיברתולומאו, ג'ייק כהן ודני אבדיה גם יחד. "אני לא יכולתי לשלוט במה שקורה, באתי לעבוד קשה ולנסות לשלוט במה שאני יכול", אמר זוסמן על מעמדו בקבוצה. "אחרי שהחטאתי כדור המאמן ניסה להרים לי את האנרגיות. חבל לי שהחטאתי את השלשה השנייה, כי זה היה מרים את הקהל".

על פתיחת העונה החלשה אמר זוסמן: "המאזן שלנו לא מוצדק. אנחנו קבוצה יותר טובה מזה, זו האמת. נצטרך להרים את הראש ולבוא לכל משחק מחדש כדי לנצח. ממשחק למשחק אנחנו רואים שיפור עם המאמן החדש. לא היו לנו מספיק אימונים איתו, אבל נתקדם ככל שהזמן יעבור".

ספרופולוס חסר אתמול את מייקל רול, שחש כאבים בגב עוד לפני המשחק מול אנדולו אפס בשלישי. באימון הקליעות אמש רול חש שוב סבל מכאבים, ולאחר התייעצות עם הצוות הרפואי הוחלט שלא ישותף. הוא אמור לעבור היום ומחר טיפולים, אך ההערכות הן שלא יסכנו אותו נגד מכבי ראשון לציון ביום ראשון.

שחקן נוסף שנעדר אמש, מן הסתם, הוא ג'רמי פארגו. במכבי תל אביב העריכו אמש בזבירות שהרכז יחזור לפעילות באמצע החודש הבא, אולם בינתיים המרוויח העיקרי - הן מהיעדרותו של פארגו והן מעזיבתו הפתאומית של רמון סשנס - הוא קנדריק ריי, שחיבר בשני המשחקים האחרונים 33 דקות.

אמש ריי קלע 8 נקודות וסיפק משחק סביר, אבל בקבוצה הודו באכזבה: "הוא נותן את מה שיש לו. הוא לא הבעיה, אבל ברור שזה רחוק ממה שאנחנו צריכים".

קנדריק ריי שחקן מכבי תל אביב עם אנג'לו קלויארו. קובי אליהו
"ברור שזה רחוק ממה שאנחנו צריכים". ריי וקלויארו מאוכזבים/קובי אליהו

4. מתי ווילבקין ישוחרר לנבחרת טורקיה?

גם שבוע האימונים המלא שספרופולוס יקבל בשבוע הבא לא יהיה מושלם. יובל זוסמן, נמרוד לוי, ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו ישוחררו במהלכו לאימוני נבחרת ישראל, ויחזרו רק לאימון המסכם לקראת המשחק מול באיירן מינכן. לאחר מכן ישוחררו בשנית לנבחרת. "זה דבר שאני לא יכול לשלוט עליו", הודה המאמן.

בקבוצה מחכים לחדשות מהאיגוד הטורקי לגבי מעמדו של סקוטי ווילבקין לקראת משחקי הנבחרת בחלון הקרוב של מוקדמות אליפות העולם. המתאזרח קיבל זימון לסגל הרחב אך המשחק של טורקיה, בניגוד לזה של ישראל נגד סרביה, ייערך בדיוק באותו יום כמו המשחק של הקבוצה ביורוליג. במכבי תל אביב יאפשרו כנראה לווילבקין ליטול חלק במשחק השני של נבחרת טורקיה, אך מקווים כי האיגוד הטורקי והשחקן עצמו לא יעמידו אותם בסיטואציה קשה בנוגע למשחק הראשון.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully