וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: יאניס ספרופולוס מונה למאמן הקבוצה, ואסיליס יראגוטליס עוזרו

18.11.2018 / 8:56

עידן חדש במכבי תל אביב: המאמן היווני בן ה-51, שהוחלף ידי בלאט באולימפיאקוס, יירש את ספאחיה אחרי שחתם עד סוף העונה עם אופציה לעונה נוספת. יעמוד על הקווים מול אנדולו אפס. לראשונה במועדון לא יהיה ישראלי בצוות. הרשת מגיבה

one

עידן חדש במכבי תל אביב: המאמן היווני יאניס ספרופולוס מונה הבוקר (ראשון) רשמית למאמן הקבוצה עד לסוף העונה, ויחליף את נבן ספאחיה שקיבל הודעת פיטורים בליל אמש. ספרופולוס יעמוד על הקווים כבר במשחק היורוליג הקרוב של הצהובים מול אנדולו אפס. בהודעה מטעם המועדון צוין שספרופולוס חתם על חוזה עד תום העונה הבאה וביקש להביא עוזר מטעמו.

ואסיליס יראגוטליס, שהיה עוזר המאמן השני של ספרופולוס באולימפיאקוס, יגיע איתו לתל אביב ויהיה עוזרו הבכיר במכבי במקום גודס. הוא יצטרף לטים פנינג ולווליקו פרוביץ', ובכך למעשה זו תהיה הפעם הראשונה שבצוות האימון במכבי לא יהיו מאמן או עוזר מישראל.

"אני מאוד גאה להפוך לחלק ממועדון כל כך גדול ובעל מסורת מפוארת ולהצטרף למשפחת מכבי", אמר המאמן החדש לאתר הרשמי לאחר חתימתו והוסיף: "אני רוצה להודות לבעלים, להנהלה ולכל מי שעזר לזה לקרות והביע בי אמון לתפקיד מאמן מכבי. לאוהדים אני רוצה לומר שאעשה כל מה שבכוחי כדי שנצליח.

"עכשיו זה הזמן לעבוד קשה יחד עם כל השחקנים כדי לשנות את הסיטואציה של הקבוצה. אני מאמין בשחקנים ובסגל הזה - ובוטח בו. אנחנו נילחם יחד, והם יחד איתי צריכים להיות מוכנים לתת 100%.כל אחד מהם. עכשיו זה לא זמן למילים נוספות, אלא זמן לעבודה ולמעשים".

בהודעת המועדון על פרידה מספאחיה נכתב ש"נבן, בעלי הקבוצה, המנהלים והעובדים ומאז מעולם קרובים מאוד ובין כולם שוררת אווירה של חברות וכבוד הדדי. לצערנו, הנסיבות בתקופה הנוכחית הביאו לכך שבשלב זה הקבוצה לא עומדת בציפיות ולפיכך החליטה הנהלת המועדון לשחרר את המאמן ברוח טובה ובהבנה בין הצדדים".

גם גיא גודס עזב עם ספאחיה. בהודעה מטעם מכבי תל אביב נכתב ש"גיא הוא מכביסט אמיתי. הוא היה, נשאר ותמיד יהיה חלק משמעותי במשפחת מכבי".

עוד בנושא

יאניס ספרופולוס על סף חתימה במכבי תל אביב, ספאחיה פוטר
שלשום: מכבי תל אביב ספגה הפסד רביעי ברציפות ביורוליג
הגנתי ועצבני: היכרות מעמיקה עם יאניס ספרופולוס

מאמן אולימפיאקוס יאניס ספרופולוס. רויטרס
אתגר חדש. יאניס ספרופולוס/רויטרס

ספרופולוס (51) אימן בארבע השנים האחרונות את אולימפיאקוס והוחלף בקיץ בידי דיוויד בלאט. במהלך תקופתו כמאמן הראשי, זכתה הקבוצה בשתי אליפויות יוון והפסידה פעמיים בגמר היורוליג. הוא יהיה המאמן השמיני של הצהובים בשנתיים וחצי האחרונות. הוא דוגל בשיטת משחק הגנתית מאוד, ובישראל הוא יתנסה לראשונה בקריירה כמאמן זר. ב-2012 שימש במשך עונה אחת כעוזרו של יונאס קזלאוסקאס בצסק"א מוסקבה.

ספרופולוס נולד בסלוניקי, והחל את קריירת האימון שלו בקבוצת קדטים כבר בגיל 20. במשך שנים רבות שימש עוזר מאמן בקבוצות בכירות ביוון: בפאוק סלוניקי (בין 1997 ל-2005), בנבחרת הלאומית (בין 2001 ל-2004 ובין 2009 ל-2010) ובאולימפיאקוס (בין 2005 ל-2008), בה עבד בין היתר תחת פיני גרשון ולצידם של אלעד חסין ואחריו ארז אדלשטיין.

למשבצת המאמן הראשי באולימפיאקוס הגיע בתחילת עונת 2014/15, לאחר שנתיים כמאמן פאניוניוס ובעקבות פיטוריו של יורגוס ברצוקאס.

עוד באותו נושא

הגנתי ועצבני: היכרות מעמיקה עם יאניס ספרופולוס

לכתבה המלאה

וויל קלייברן מגיב: "אז מכבי תמשיך להחליף מאמנים, אה? LOL"

גם ג'רמי פארגו לא נראה מרוצה במיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully