וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה קיבל את הודעת הפיטורים, ספרופולוס על סף חתימה במכבי תל אביב

היווני, שאימן בארבע השנים האחרונות את אולימפיאקוס, סיכם את תנאיו וצפוי להתמנות למאמן הצהובים למשך עונה וחצי. ייתכן שיעמוד על הקווים כבר ביום שלישי מול אנאדולו אפס

נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
סוף הדרך. ספאחיה/דני מרון

24 שעות אחרי ההפסד בגראן קנאריה, חילופי המאמן הבלתי נמנעים במכבי תל אביב הופכים למציאות. נבן ספאחיה, מאמן הקבוצה בשנה וחצי האחרונות, קיבל הערב (שבת) באיסטנבול את ההודעה על סיום דרכו, ומי שצפוי להחליפו הוא יאניס ספרופולוס היווני, שנמצא על סף חתימה לעונה וחצי.

ספרופולוס (51) אימן בארבע השנים האחרונות את אולימפיאקוס והוחלף בקיץ בידי דיוויד בלאט. במהלך תקופתו כמאמן הראשי, זכתה הקבוצה בשתי אליפויות יוון והפסידה פעמיים בגמר היורוליג. הוא יהיה המאמן השמיני של הצהובים בשנתיים וחצי האחרונות.

פיטוריו של נבן ספאחיה עמדו על הפרק בשבוע האחרון, ולאחר ההפסד הרביעי ברציפות - והשישי בשבעת מחזורי היורוליג עד כה - נפל הפור, אף שהקבוצה נמצאת בסיטואציה מוזרה מעט: המאמן הקרואטי נמצא עם השחקנים באיסטנבול, לשם המשיכו ישירות מגראן קנאריה, לקראת המפגש ביום שלישי עם אנאדולו אפס.

עוד בנושא
רמון סשנש: "היורוליג מפעל טוב, אבל המטרה שלי היא לחזור ל-NBA"
הפסד רביעי ברציפות למכבי תל אביב ביורוליג: הפעם, 84:78 לגראן קנאריה
ראשי היורוליג פנו לגראן קנאריה: החליפו את הפרקט עד למשחק הבא
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

מאמן אולימפיאקוס יאניס ספרופולוס. רויטרס
שימש עוזרו של גרשון, הוחלף בידי בלאט. ספרופולוס באולימפיאקוס/רויטרס

ספרופולוס דוגל בשיטת משחק הגנתית מאוד, ובישראל הוא יתנסה לראשונה בקריירה כמאמן זר. ב-2012 שימש במשך עונה אחת כעוזרו של יונאס קזלאוסקאס בצסק"א מוסקבה.

הוא נולד בסלוניקי, והחל את קריירת האימון שלו בקבוצת קדטים כבר בגיל 20. במשך שנים רבות שימש עוזר מאמן בקבוצות בכירות ביוון: בפאוק סלוניקי (בין 1997 ל-2005), בנבחרת הלאומית (בין 2001 ל-2004 ובין 2009 ל-2010) ובאולימפיאקוס (בין 2005 ל-2008), בה עבד בין היתר תחת פיני גרשון ולצידם של אלעד חסין ואחריו ארז אדלשטיין.

למשבצת המאמן הראשי באולימפיאקוס הגיע בתחילת עונת 2014/15, לאחר שנתיים כמאמן פאניוניוס ובעקבות פיטוריו של יורגוס ברצוקאס.

ספאחיה מסיים את הקדנציה השנייה שלו בתל אביב בקול ענות חלושה. אשתקד הוא הצליח לייצב את המערכת אחרי שנתיים מלאות זעזועים, אבל לא הצליח לזכות בגביע המדינה ולהעפיל לפלייאוף של היורוליג; בחודש האחרון הוביל את הצהובים לפתיחת העונה החלשה בתולדותיהם (מאזן 6:1), ולא הצליח להתמודד עם מכת פציעות ועם לוח משחקים קשה. בסופו של דבר, הפסיד ב-13 מ-15 משחקיו האחרונים עם הקבוצה בזירה האירופית. הוא לפחות יוכל להתנחם בכך שבשנתיים שלו במכבי, זכה בשתי אליפויות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully