וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב היות האדם לבדו: אלסיו רומאניולי פורח לאחר העזיבה של לאונרדו בונוצ'י

11.11.2018 / 15:00

המעבר המתוקשר שהכה בהלם את הכדורגל האיטלקי, דיאלוגים עם האוהדים, תחילת הקריירה בקישור וחוסר ההתאמה בשל דמיון בסגנון המשחק. רומאניולי, הקפטן החדש של מילאן, עשה קפיצת מדרגה וגם הפך לסקורר בדקה ה-90, אבל כל זה לא היה מתאפשר לולא חזרתו של בונוצ'י ליובנטוס

עריכת וידאו: מתן חדד

יש אקסיומה כזו בעולם הכדורגל, לפיה התהילה תמיד שייכת להתקפה, לכובשי השערים, לפנטזיסטים. הרי כיבוש שער זה טריגר להתפרצות אדירה של רגשות, פאר היצירה של המשחק, המטרה לשמה כולנו התכנסנו. באיטליה, רואים דברים אחרת. לא בכדי הקאלצ'ו האיטלקי חרט על דגלו דברים אחרים לחלוטין: תיקול נקי ומתוזמן היטב, התעופפות יוצאת דופן של שוער או סגירה אלכסונית מבריקה של מגן - כל אלה יעוררו אצל האיטלקי המצוי רגשות עזים לא פחות מאשר שער במספרת. הקטנאצ'ו האיטלקי, מבית מדרשו של הלניו הררה, מאמנה האגדי של אינטר, הפך שם נרדף להגנת ברזל בלתי חדירה. ציניקנים יאמרו שמדובר בבונקר, חובבי המשחק הפתוח כנראה יסכימו איתם, אבל בארץ המגף מקדשים דברים אחרים. לא בכדי, עיקר תשומת הלב במשחק בין מילאן ליובנטוס, תופנה לחוליות ההגנה. לאונרדו בונוצ'י בצד אחד, אחרי אפיזודה קצרה במילאן שב ליובה ויבקר בסן סירו, שם שימש כקפטן עד לא מזמן. בצד השני, יהיה זה אלסיו רומאניולי, הקפטן וגם הג'וקר החדש של ג'נארו גאטוזו בתוספת הזמן.

הברק לא מכה פעמיים, כך אומרים. ספרו על זה לרומאניולי, שבשני המשחקים האחרונים של מילאן מול גנואה ואודינזה הופיע עמוק בתוך תוספת הזמן כדי לכבוש שערי ניצחון דרמטיים. הבלם, שקיבל כאמור בקיץ את סרט הקפטן כשעוד טרם מלאו לו 24, הופך להיות הפנים של מילאן הנוכחית. נראה שרומאניולי שמע על הציטוט האלמותי מהסרט ספיידרמן, אז דוד בן אמר לפיטר פרקר: "עם כוח גדול מגיעה גם אחריות גדולה", והחליט ליישם. הקבוצה שהצמיחה כמה שחקני הגנה מהגדולים בהיסטוריה של המשחק, כמו פרנקו בארזי, פאולו מאלדיני וגם אלסנדרו נסטה שהגיע אליה מלאציו, שיוועה בשנים האחרונות למצוא עוגן חדש בהגנה, זה שיעשה סדר ויטיל אימה. נראה שסוף סוף היא מצאה. אמנם, עם פני הדוגמן והנגיעה האלגנטית בכדור רומאניולי לא קולע בול לתיאור, אבל בסגנונו שלו, הקפטן החדש של מילאן מתפתח להיות אחד הבלמים הטובים באיטליה.

עוד בנושא
מילאן - יובנטוס: גונסאלו היגואין כשיר, סאפטה יודע מי יכול לעצור את רונאלדו
נאפולי חזרה מפיגור וניצחה 1:2 את גנואה תחת גשם כבד
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

אלסיו רומאניולי שחקן מילאן. GettyImages
אל תתנו לפני הדוגמן לבלבל אתכם. רומאניולי/GettyImages

כדי להבין את הרקע לפריצה הפתאומית של אלסיו, מבלם איכותי ויציב לשחקן וורלד-קלאס שמכריע משחקים, צריך לחזור קצת אחורה ולחבר כמה נקודות. הקיץ הקודם של מילאן הביא עמו משב רוח רענן של אופטימיות שלא נראתה שנים בצד האדום-שחור של מילאנו. יונג הונג לי הסיני רכש את המועדון מסילביו ברלוסקוני, הזרים כספים לרכש ופיזר הבטחות על "ריסוק ההגמוניה מטורינו", ו"הסתערות מחודשת על ליגת האלופות". אלא שלתמונה הוורודה לא לקח זמן רב להיסדק.

כבר ב-15 באוקטובר, חודשיים וקצת לאחר המעבר המפתיע של לאונרדו בונוצ'י מיובנטוס למילאן, זה שזרע תקוות בקרב האוהדים יותר מכל מהלך אחר באותו קיץ, נערך הדרבי דלה מדונינה הראשון של העונה - אינטר נגד מילאן, והוא היה מותח במיוחד. אינטר עלתה פעמיים ליתרון, הרוסונרי חזרו ובדקה ה-90 ריקרדו רודריגס ביצע עבירה טיפשית ברחבה, שלח את מאורו איקרדי לבעוט את הפנדל, להשלים שלושער ולחגוג עם האוהדים דרבי שכולו כחול-שחור. מיד בתום המשחק התחילו לצוץ שמועות על כך שאלסיו רומאניולי ובונוצ'י לא מסתדרים, ואף כמעט גלשו לעימות פיזי בתום המשחק. התסכול במילאנלו היה גדול. ימים ספורים לאחר מכן, רומאניולי שם קץ לשמועות עם פוסט ברשתות החברתיות בו בונוצ'י והוא מצולמים כשהם באופן ציני לכאורה מתקוטטים. "אחרי הדרבי, הנה הגיע הסיבוב השני", כתב, "בואו נצחק על זה, בתקווה שלא נשמע שוב שטויות כאלה".

סגנון המשחק של שני הבלמים דומה ברמה מסוימת. רומאניולי התחיל את הקריירה שלו כקשר ולא בכדי עד היום השחקן שהוא מעריץ יותר מכולם הוא זינדין זידאן. "ברגע שהפכתי להיות בלם, התחלתי לשאוב השראה מאלסנדרו נסטה, אבל עדיין זיזו הוא הגיבור שלי", סיפר. בונוצ'י, גם החל את הקריירה שלו כקשר עד שהוסב לעמדת הבלם על ידי קרלו פרוני, שחקן עבר איטלקי שאימן את הבלם בגילאי נוער. "הוא מאמן מדהים שהשפיע בצורה דרמטית על ההתפתחות שלי כשחקן וכאדם", אמר בונוצ'י. הבלם ידוע במסירות האומן הארוכות שלו, כשרק השבוע הוא בישל לכריסטיאנו רונאלדו שער בכורה במדי יובנטוס בליגת האלופות. "אהבתי את עמדת הקשר, את החזקת הכדור והקצב, אני מניח שזה נתן לי את היכולת למסור היטב", בונוצ'י הסביר, אחרי שבישל שער נהדר לעמנואלה ג'אקריני במשחק מול בלגיה בשלב הבתים של יורו 2016.

ייתכן שהצמד בונוצ'י-רומאניולי לא הצליח בעונה שעברה בשל הדמיון ביניהם. הרי בכל צמד בלמים בכדורגל המודרני צריך את האחד שיעשה את העבודה המלוכלכת, ג'ורג'ו קייליני לצורך העניין, ובנוסף גם את הליברו, הבלם היוצר, בדיוק התפקיד שרומאניולי ובונוצ'י ממלאים. האחד דרך על הרגליים של השני.

עוד באותו נושא

איטליה: בדקה ה-97 רומאניולי העניק למילאן ניצחון 0:1 על אודינזה

לכתבה המלאה

בסופו של דבר, בין אם בגלל ההגנה שלא התחברה לה ובין אם מסיבות אחרות, מילאן של העונה שעברה הייתה פרויקט מגלומני שהתחיל ברעש גדול והסתיים בקול ענות חלושה. למעשה, זו הייתה רפלקציה מדויקת לתהליך שעבר בונוצ'י באותה השנה בדיוק. "רעב יותר מתמיד", כך בונוצ'י בחר למתג את המעבר שלו ברשתות החברתיות, אבל כנראה שלכדורגל יש חוקים קוסמיים כאלה, שאי-ציות להם עשוי להוביל לעונש. בונוצ'י פנה נגד הזרימה הטבעית, חגג בהתרסה כשכבש מול יובה בטורינו והפנה גב לקהל אוהדים ענק שתמך בו בזמן המאבק הקשה של בנו הקטן מתאו במחלה נדירה שהתגלתה אצלו. ואחרי כל זה, בסוף הוא חזר הביתה, למקום בו הכי נוח לו וביקש סליחה. איך אומרים בשכונה? יצא נקניק.

שחקן מילאן לאונרדו בונוצ'י. GettyImages
אפיזודה קצרה ולא מוצלחת הסתיימה בקול ענות חלושה. לאונרדו בונוצ'י/GettyImages

רומאניולי מכיר גם הוא היטב את הצד הלא נעים של בגידה באוהדים, בערך. הבלם, שנולד באנציו, עיירה סמוכה לרומא, גדל למשפחה אוהדת לאציו, בה אבא נוסע בכל יום ראשון 50 קילומטר העירה כדי לשבת ביציע האולטרס הצפוני, זה שמזוהה עם הגרעין הקשה של הביאנקוצ'לסטי. כבר כשהיה בן ארבע רומאניולי ביקר לראשונה באולימפיקו כשהוא עוטה חולצה תכלת. לא היה לו מושג מה צופן לו העתיד. כשהחל לשחק במדי רומא בתור נער, סיפר ש"הלב שלו היה עם לאציו, אבל הראש עם רומא". בגיל 17 ערך לראשונה הופעה בבוגרים, כשאת ההזדמנות הוא קיבל מזדנק זמאן, המאמן הצ'כי שחתום על קידומם של לא מעט איטלקים צעירים כמו אימובילה, וראטי ואינסינייה. רומאניולי, נותר כאמור אוהד לאציו, וכאשר עסקת המכירה שלו למילאן מרומא הושלמה ב-2015, הוא העלה תמונה שלו עם חולצה של לאציו, תוך שהוא מתגרה באוהדי רומא שהתייחסו אליו כבוגד. "היחס שלהם פגע בי מאוד", סיפר על מערכת היחסים המורכבת שהייתה לו עם האוהדים, "אבל לעולם אהיה אסיר תודה לרומא".

אלסיו רומאניולי במדי לאציו. צילום מסך
מתגרה באוהדי רומא עם חולצה של היריבה העירונית. רומאניולי/צילום מסך

לפעמים מגיע רגע בו שני הצדדים מפנימים שהגיע הזמן לפרק את החבילה, פרידה היא בלתי נמנעת. במסיבת העיתונאים הראשונה שערך לאונרדו הקיץ כמנהלה המקצועי החדש של מילאן הוא חשף: "לאונרדו בונוצ'י הביע את רצונו לשוב ליובנטוס, ואנחנו נעשה מה שאפשר כדי לכבד את רצונו של השחקן". אוהדי מילאן התאכזבו למשמע החדשות, שהיו למעשה חותמת רשמית לכך שמילאן תחת ההנהלה הסינית וההבטחות הגדולות, התפוגגה. חודשיים וחצי לתוך העונה, זה עוד רחוק מלהיראות מושלם וכיסאו של גאטוזו מתנדנד, אבל בדבר אחד לפחות הרוסונרי יכולים להתנחם: עזיבתו של בונוצ'י אפשרה לחולצה מספר 13 שוב לשלוט במרכז ההגנה המילאנזית, רק ש'אלסנדרו נסטה' החדש מתמחה גם במלאכה שעושים בצד השני, זו שמרטיטה את הלב וגם מעניקה נקודות: מלאכת כיבוש השערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully