וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטבול ליקס": המדיניות הגזענית של פריס סן ז'רמן בהחתמת צעירים

מסמכים סודיים חושפים את צורת הסקאוטינג של המועדון וגם סערה במחלקת הנוער ובמרכזה ויתור על נער כישרוני בגלל שהיה אפריקאי

עריכת וידאו: מתן חדד

חשיפות "פוטבול ליקס" ממשיכות בקצב גבוה והיום (חמישי) פורסם ב-Mediapart שבמשך כחמש שנים פריס סן ז'רמן נקטה במדיניות שיכולה להתפרש כגזענית בכל הנוגע להחתמת שחקנים במחלקת הנוער שלה.

כל נער שסומן על ידי הסקאוטים של המועדון, זכה למעין כרטיס הערכה שכלל בין היתר סעיף של מוצא השחקן. הסקאוטים שמילאו את אותו כרטיס הערכה, התבקשו לכתוב "צרפתי", "אפריקאי", "צפון אפריקאי" וכו' - דבר שאגב מהווה עבירה על החוק בצרפת, שלא מתיר להגדיר אדם על פי מוצאו.

ב"ל'אקיפ" חשפו שבשנת 2014 הסקאוט הראשי של פריס סן ז'מן באזור נורמנדי, סרז' פורנייה, המליץ בחום לנסות לצרף את יאן גבוהו, שחקן מקבוצת U13 של רואן. הנושא הגיע לראש מחלקת גיוס צעירים מחוץ לפריס, מארק וסטרלופ, והוא פסל את צירופו של גבוהו - יליד חוף השנהב.

הדחייה של גבוהו עוררה סערה עזה במחלקת הנוער. בפגישה שנערכה כמה שבועות לאחר מכן, מאמן קבוצת הנערים וראש האקדמיה דרשו מוסטרלופ תשובות מדוע גבוהו לא הוחתם וזה השיב להם: "אין טעם למצוא פרופילים דומים לאלו שאפשר למצוא רבים כמוהם באזור פריס. זו הוראה של ההנהלה. אנחנו לא חוזרים לנושא הזה. גבונו אפריקאי ויש לנו יותר מדי שחקנים כאלה".

עוד בנושא:

העיקר שניימאר ואמבפה ישחקו ביחד: "פוטבול ליקס" חשפו את הכדורגל במערומיו
"פוטבול ליקס": פ.ס.ז' ומנצ'סטר סיטי מואשמות ברמאות, ליגת האלופות תתבטל?
"תמיד פעלנו בשקיפות וציות לחוקים": פריס סן ז'רמן מכחישה את ההאשמות

יאן גבוהו. GettyImages
גבוהו בכחול במדי נבחרת הנערים של צרפת/GettyImages

בהנהלת המועדון קיבלו דיווח על הישיבה הסוערת במחלקת הנוער וגילו דאגה לאור העובדה שוסטרלופ קבע שההוראה 'הגיע מגבוה'. אחד העובדים במועדון, יונוס אלבוסחני, כתב לאחד מהקולגות שלו: "אני אומר לך שיש עובדים שפורטו על פחות מזה. אני גם מזכיר לך שהמועדון הצהיר שהוא יילחם בגזענות, אנטישמיות ואפליה. אשמח שהמקרה הזה יישאר בתוך המועדון, אבל אני חושש שיהיו אנשים שידברו עם התקשורת".

בפריס סן ז'רמן נשמעו קולות לפטר את וסטרלופ, אבל למהלך הזה היו גם מתנגדים. במחלקת כוח אדם התעורר חשש שההוראה לא לצרף אפריקאים אכן הגיעה על פי הוראה של המנהל המקצועי אוליבייה לטאנז' שהיה מאוד מקורב לוסטרלופ, ובסופו של דבר האחרון נשאר במועדון.

בסופו של דבר וסטרלופ עזב בינואר 2018. בחמש השנים שלו במועדון, פריס סן ז'רמן החתימה רק שחקן שחור אחד מחוץ לפריס. הוא מונה לאחראי מעקב ופיתוח שחקנים בראן - המועדון החדש של אוליבייה לטאנז'. באופן אירוני למדי, בקבוצה החדשה שלו וסטרלופ פגש את לא אחר מאשר יאן גבוהו, שבינתיים חתם בראן וגם הפך לשחקן קבוע בנבחרות הצעירות של צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully