וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות עשויה להתבטל, פ.ס.ז' וסיטי מואשמות ברמאות

"פוטבול ליקס" בשורה של חשיפות: באיירן מינכן מובילה מהלך להקמת "סופר ליגה" בהשתתפות קבוצות גדולות בלבד. איפנטינו התערב אישית כדי להוריד את חוקרי אופ"א מהמועדונים של השייחים

רויטרס

שורה של חשיפות ברחבי אירופה היום (שישי) עלולה לגרום לזעזוע בצמרת הכדורגל האירופי. האחראים לחשיפות הם אנשי "פוטבול ליקס" - עיתונאים חוקרים מכמה מדינות ביבשת הישנה שמשתפים פעולה. לפי דבריהם, בימים הקרובים צפויות כמה חשיפות משמעותיות.

על פי אחת החשיפות היום, נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, סייע לפריס סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי להתגבר על מכשולים שנבעו מהגבלות הפייר פליי. הטענה היא שהוא ניצל את מעמדו והתערב בחקירות של אופ"א כדי ששני המועדונים ששייכים לשייחים מהמפרץ, לא ייענשו.

לפי "פוטבול ליקס", "אופ"א ארגנה הסכמים סודיים עם פריס סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי כדי שהן יוכלו לרמות ולעבור על חוקי הפייר פליי. בכירים בארגון, כולל נשיא פיפ"א כיום, ג'אני אינפנטינו, התערבו באופן אישי כדי לסייע להן. בינתיים הגופים המשפטיים של אופ"א חקרו באגרסיביות קבוצות מדרג נמוך יותר, כמו מהליגות בטורקיה או רומניה".

העיתונאים החוקרים אספו מאות אלפי מסמכים בנושאים שונים והם טוענים בין היתר ששייח נסאר אל חלאיפי הזרים לפריס סן ז'רמן כ-1.8 מיליארד יורו מאז שרכש את המועדון. למרות זאת, אינפנטינו ומישל פלאטיני לפניו, לכאורה עזרו לקטארים לטייח את הסכום האמיתי.

עוד בנושא:

"פוטבול ליקס": אסקיאל לאבצי הוא המשתכר הגבוה ביותר
"פוטבול ליקס" חושף: חוזהו של חאמס רודריגס בריאל מדריד
"פוטבול ליקס" חושף: כך ריאל מדריד מנעה מדי מריה לשחק בברצלונה

נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו, הגרלת המונדיאל. GettyImages
ניצל את מעמדו. ג'אני אינפנטינו/GettyImages

בנוסף, העיתון הגרמני "דר שפיגל", שחלק מעובדיו פעילים ב"פוטבול ליקס" חושף שהחל משנת 2016 כמה מהמועדונים הגדולים באירופה מעסיקים חברה חיצונית שעוסקת בפרויקט אחד: הקמת ליגה אקסקלוסיבית של קבוצות פאר מרחבי היבשת. לפי העיתון הגרמני, באיירן מינכן היא אחת מאותן קבוצות וראשיה שוקלים ברצינות פרישה מהבונדסליגה ומליגת האלופות והשתתפות במפעל החדש בלבד.

באיירן כבר בדקה עם עורכי דין בכירים את המשמעות המשפטית של פרישה מהמפעלים הללו ואת הקמת ה"סופר ליגה" החדשה. לפחות 15 מועדונים אירופאים נוספים אמורים להשתתף במפעל, כשאת המהלך מהצד של הגרמנים מוביל היו"ר קרל-היינץ רומניגה.

לפי "דר שפיגל", התקיימו שיחות רבות והחודש (נובמבר) כל המועדונים שהיו בסוד העניינים אמורים לחתום על "מסמך כוונות". המטרה הייתה שה"סופר ליגה" תקום בשנתיים-שלוש הקרובות ושליגת האלופות - מפעל הקבוצות הנוצץ של אופ"א - תחדל להתקיים בשנת 2021.

המטרה של באיירן ושל הקבוצות האחרות היא מיקסום הרווחים דרך מותג שהן ישלטו בו לבדן, ללא התערבות של אופ"א וללא חלוקה עם קבוצות "קטנות" יותר כמו רבות מהמשתתפות בליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully